[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Talishe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:00

Gefeliciteerd met alle nieuwe veulens!

Wel apart dat heel veel merries overdragen en die van jouw gooit hem er gewoon precies op 320 dagen uit Manueeltje, het is wel een prachtig veulen geworden!

Die van jou klinkt als een pittig ding Muzefee. Wel leuk dat ze zo mak is.

Fijn dat je veulen drinkt Pauk, idd liever uit de fles, waarvan je ook weet hoeveel het is, dan hopen dat ze genoeg uit de uier krijgt.

Die van jou klinkt aardig veel hengst Charisma. Op zich goed dus dat hij zo voorzichtig is met zijn benen. Hij klinkt wel ondeugender dan die van mij. Die heb ik van de week pas voor het eerst een paar gekke sprongetjes zien maken.

Die van mij heeft alweer aardig wat lesjes achter de rug. Vorige week is de hengstenhouder van zijn papa op bezoek geweest en die vroeg of ik het leuk vond om hem mee te nemen naar de hengstenshow. Daar zijn we dus afgelopen zaterdag geweest.
Uiteraard moesten zijn witte voetjes wel wit zijn, dus toen ik zijn moeders voeten ging wassen heb ik die van hem ook maar gelijk gedaan. Hij vond het water aan zijn benen een beetje gek, ging staan stampen, maar het wassen zelf was geen enkel probleem. Ik heb het helemaal alleen kunnen doen.
Ook de veewagen was geen probleem, enkel moeders was een beetje gestressed toen ze op het terrein moest wachten, eenmaal uit de veewagen ging het weer prima.
Hij is dus weer een ervaring rijker, en heeft die nacht heeerlijk lang geslapen. Was wel moe van alle indrukken denk ik.

Afbeelding

Die van mij staat trouwens elke dag een paar uur in het weiland en heeft dus al een paar buien op zijn koppie gehad. Hij is natuurlijk wel al ruim 2 weken oud, dat scheelt. Verder blijft hij net zo hard rondjes galopperen om zijn mama heen, dus koud krijgt hij het niet denk ik.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:05

Abbey krijgt ondertussen geen fles meer hoor, ze blijft uit de uier drinken en dat zien we heel vaak nu.. Verder is ze nu erg tevreden, lekker vol buikje en ze is nu lekker warm

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:07

Fijn dat het beter met het veulen gaat Pauk!!
Hopen dat ze vanmiddag even naar buiten kunnen! :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:12

Fijn dat alles nu goed gaat met abbey!

Manueeltje, jij bent idd een echt voorkruiper! hihi :P

Bentley heeft al harsjes?? ZIEN!!! :D

Faline, wat super dat het weer goed gaat met champ! Lekker naar huis eind van de week.

Talische, wat ontzettend leuk zeg dat je je veulie mocht showen op de hengstenkeuring!
Ze zien er ook echt prachtig uit allebei! :D

Pretty, ik heb zeker weten kleine maat halstertjes hoor! ;)
Idd is de 2e link die neon gaf, mijn winkeltje.

Charisma, jij hebt al een kleine draak hihi, leuk he!
Ik hou dr van. Lekker karaktertje mogen ze van mij wel hebben hoor! 8-)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:14

Talische: hij is idd heel erg veel hengst, dat was al vrij snel duidelijk! Piemeltje hangt er ook veel uit, brullen naar de grote paarden, steigeren, flemen en noem het maar op :D En idd ben blij dat hij voorzichtig "toont" :) En leuk dat je naar de voorstelling mocht met hem!! Toch wel een compliment denk ik dan! En geloof goed dat hij goed geslapen heeft! :)
Hiboune: natuurlijk :)
Pauk: fijn te horen dat kleine Abbey het goed doet!
Bimmetje: er moet wat inzitten om er wat uit te krijgen he :P maar kleine karakterkop is het wel hoor!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:21

Pauk, wat een goed nieuws dat bijflessen niet meer hoeft. Weer een hele zorg minder, dan is het nu tijd voor Orion. :D

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:22

Ja nu mag Orion wel :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:25

Pauk, grapjas! Zit op mijn werk, zie je bericht, klik op de camera en zie er ineens een droog veulen lopen.
Klik op de andere camera, zie ik dat de stal van Alonna uitgemest wordt en Alonna en Abbey dus in de stal van Orion staan. :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:26

*\o/* super nieuws Pauk!! Heb je nog geen droogfoto voor ons?

Neon dank voor de links! Bimmetje is diegene die ik moet hebben dus ;)
Hier in België is het echt schaars hoor als je wat voor shetlanders zoekt. Mijn kleinste halstertjes kocht ik via Agradi,maar die zijn nog te groot nu.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:27

Talishe wat een knapperd! Fijn dat ie mee mocht lopen op de hengstenshow! Ze gaan er de minste niet laten aan meedoen hoor!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:28

Haha Neon ik ben zelf niet op stal maar een van m'n lieve vriendinnetjes die gisteren hebben bijgesprongen is de stal aan het mesten. Abbey ging net uit zichzelf liggen. Heel fijn, alles doet het nu!

Nog geen droogfoto's.. Die moeten even wachten tot vanavond en dan maak ik ook een topic

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:29

Bimmetje heb even je site opgeslagen,maar wat raad je me zelf aan?

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:34

Talishe wat een prachtige man is Hurricane toch. Vind vooral die vrijwel gelijke sokken erg leuk!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:34

Gezien het tijdstip van bericht plaatsen wist ik al dat jij dat niet zelf was Pauk. :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:35

ik raad je gewoon echt de minihalstertjes aan hoor. Ze zijn erg klein te maken en hier in nl de mini shets passen ze ook, dus dan zal die van jou dat ook moeten hihi toch?

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:43

Ik heb voor de kleintjes van die mini-mini leren halstertjes, daar passen de ukkies ongeveer de eerste 6 weken in. Daarna gaan ze bij mij over op van die stoffen/nylon halsters zoals in de linkjes. Die zijn ook voor de allerkleinsten wel op maat te maken, maar vaak zit er dan een gesp op de neus en dat beschadigt de neus nogal eens. Zag dat die van Bimmetje geen gesp op de neus hebben (probeert zich in te houden om niet allerlei leuke kleurtjes te bestellen....)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:59

Fijn dat het goed gaat nu Pauk!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:14

Geen veulens vannacht?
Pauk, wat fijn dat het nu goed gaat met drinken! Het is een knap merrietje!
Talishe, mooie ervaring voor zo'n kleintje! Wat dapper dat hij het wassen zo goed toe liet.
Melody, wat een prachtig veulen is Fuente! Super uitstraling!

Hier valt het weer eigenlijk steeds redelijk mee, alleen de wind is wat guur, maar daar kan Nabeeh goed tegen. Hij is zondag om 01:00 uur 's nachts geboren en zondag overdag al 1x 1,5 uur en 1x 2 uur buiten geweest. Maandag heeft hij 2x 3,5 uur buiten gestaan, kon hij tussendoor binnen nog even bij slapen (al slaapt hij op het land ook wel, maar niet zo diep). Gister hebben ze bijna 5 uur buiten gestaan, daarna ging het regenen dus zijn ze naar binnen gegaan, en 's avonds mocht hij nog even een half uurtje zijn benen strekken. Nu staat hij ook alweer lekker buiten vanaf kwart voor 8, het is hier hartstikke lekker weer, alleen wat koud. Zodra de regen straks weer dichterbij komt gaat hij weer naar binnen. De wind is sinds gister gelukkig weer wat gedraait, zodat ze nu achter de bomen uit de wind kunnen staan.
Heb vanochtend ook nog foto's gemaakt, moet ze nog even uitzoeken en dan zal ik een topic voor hem maken :)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:27

@ Pretty
Nikita doet gelukkig nog steeds heel rustig aan, de camera voor binnen hangt en superbeeld... beetje veel infraroodleds (78 :oo) hierdoor 1 grote lichtbundel in het midden vand e stal haha! Nu de buitencam nog ophangen voor overdag..
Ik mis inderdaad de vooruitgang dat maakt het altijd zo leuk elke dag foto's trekken, maarn u gewoon niet boeiend..

@ YSR1971
Jammer dat de markt niet zo druk bezocht was, maar wel superleuk dat er zoveel interesse was. Wat grappig dat Bojangles met Indy er ook was, die woont hier vlakbij :) Wel weer leuke dingen zo dus.
Hoop dat met jullie derby het flink druk gaat worden.

@ manueeltje84
Een heel knap ventje en wat een merrie geweldig!

@ T3mptati0n
Gefelicteerd

@ Joto
Cam?!?! Mis ik iets? Cam online is natuurlijk altijd staren!
Maar is spannend aan het worden dus daar :j
Grappig zie nu pas waar ik je van ken, gestolenpaarden.nl destijds!

@ Libertylove
Daar is de knappe dame weer met een prachtbuikje!

@ Dustinlover
Altijd even spannend moment he met de stroom? Veulentjes zijn dan vaak zo slim om het snel te leren.. Wij hebben op dit moment een pup, hele tuin stroomdraad gespannen, maar hij wil nog steeds wel is hardleers zijn.. geef wat dat betreft mij maar veulies haha! Het is altijd zo sneu als ze juist er tegen in rennen vind ik ...

@ Kitzbi
Ze is en blijft onwijs knap!

@ Muzefee
Jullie hebben dus echt al een tante met praatjes daar staan... dat beloofd wat voor de ongetwijfeld prachtige foto's die je gaat schieten... ik hoop in ieder geval dat je batterij van de camera ook 100% loaded is :))
Arme Heaven :(:) ze kan beter wel een beetje schot maken is ze daar weer vanaf :))

@ MelodyT
Wat een knapperd, loopt mooi wijs rond!

@ Neonlight
Wat leuk dat Michael nu terug is en dat het nog steeds dikke mik is tussen die twee! Ze draagt ook nog steeds heel mooi he.. en dat uier nou ja ik geef haar echt meer dan een week sorry :))

@ Faline
Weer vooruitgang bij Champs, super!

@ Diane_Basje
Zou het toch niet stiekem een teken zijn dat je steeds bij haar moet zijn ;) Begint al wel richting een spannende kant op te gaan als ik het zo lees in ieder geval.

@ Foss
Spannend!!

@ Charisma
Het is wat met die kleine boef, beentjes zijn ook niet leuk om aan te kriebelen haha!
Ik was persoonlijk nog niet eens begonnen met longeren, maar je zal verwacht ik wel afhankelijk zijn van de eigenaar.. ik vind hem er nog piepjong voor.. Heb zelf geen ervaring wanneer het minder word, ik doe pas weer wat als de veulens zelfstandiger worden en niet meer zo aan mams kleven.

@ Talishe
Knappe vent al op de show geweest, super! Ik had ook een keer een veulen een week later o de show heeft ze veel van mee gekregen positief dus super.

@ Pauk
Super dat het helemaal goed gaat met Abbey!

Geen veulies voor vannacht helaas.. dan gaan we maar voor aankomende nacht.
Hier hangt de cam eindelijk, werkt super, beetje te veel infraroodleds alleen haha, in het midden precies zo'n hele grote weerkaatsing, maar dat maakt niet uit.. Kunnen er op zien wat er op gebeurd en als het licht aan gaat schakelt die toch over. Nu nog de cam voor buiten ophangen dit weekend zodat ik die over kan zetten op de camera gezien er niet zoveel toezicht is rond Nikita haar uitgerekende datum. En vanmiddag de boel aanmelden op marestare.. als dat allemaal gebeurd is ben ik weer gerust en kijk ik de veulies eruit :))

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:46

Thalise Wauw!! die vier witte schokjes echt een beauty!! hopelijk gaat hij wel meer op moeders karakter krijgen dan westenwind hihi _/-\o_

Neonlight oeii maar je weet maar nooit he! maar ik verwacht het ook niet als ik zo die uiers zie.

Pauk gelukkig goed nieuws!! en het is echt wel een schatje! heb er gisteren uren naar zitten kijken hihi

ik heb ook even net een foto gemaakt wanneer ik elesta naar buiten zetten.
de uiers zijn voller gelopen echter zit ze nog maar op 314 dagen het veulentje daalt ook al wel wat meer naar onder en achter.
ik vind het persoonlijk al best veel der uiers. maar weet ook wel dat het zo ook nog wel dik een maand kan duren. maar het is toch best wel spannend vooral voor zn jonge merrie die nog nooit veulen heeft gehad.
Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 12:54

Zo, ik kom weer eens binnenvallen. Poosje niet geweest... :)
Gefeliciteerd iedereen met alle veulens! Pistache zit nog lang niet op 300 dagen. :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:02

Faniek: tja, eigenaresse beslist dat, ik had ook liever dat ze had gewacht tot hij 1 maand was, maar goed het is maar 3x per week 10min, dat zal nog wel lukken hopelijk :) Ja, beentjes zijn echt niet tof nee, vanmiddag maar eens even oefenen met het zweepje :)

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:02

Wat een spenen joh hierboven wow

Bimmetje check je whatsapp dan ;)

De haren kleefden ook aan haar uier

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:10

Faniek, wanneer ben je dan online op marestare als je vanavond aanmeldt? Heb daar ook nog even gezocht, je kunt alleen voor minimaal 3 maanden of niet?
Ik moet de camera nog installeren, zal wel ergens volgende week worden denk ik. Moet t/m zondag werken,en na het werk is het al haasten naar stal om toch nog een beetje op tijd te kunnen eten. Bovendien hebben we de inlog van de buren hun internet nog niet.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 13:11

inderdaad beste uier en spenen al voor de merrie hierboven! Doet me denken aan een slagroomijsje :+

Bimmetje dan ga ik er es even voor zitten wat betreft die minihalstertjes. En euh hoe doet Wilma het,of vraag ik dat beter niet? :')

Hiboune dat klinkt goed dan!

Faniek als jullie maar zien wat jullie moeten zien met die cams,dan komt het wel goed! :j

AZ ik woon jammer genoeg niet bij mn pony's (nog niet),anders mocht ze ook wel zo eventjes nu en dan buiten. Ben benieuwd naar fotos :j