[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stunning

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:12

Palomino:

Afbeelding

Koffievos:

Afbeelding

Armani:

Afbeelding

Ook zegt die boer dat Armani veel te groot is om van die palomino te komen.. Donja is 1.52m, die palomino 1.46m en Armani zit nu al op 1.21m. Maarja dan hoor je ook weer verhalen van andere paarden die ook groter werden dan papa en mama..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:14

Pfff, ik zie zo 1,2,3 geen gelijkenis :+ Met geen van beide.... En grootte zegt idd niet alles, maar wel veel.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:15

rowo schreef:
Plaats maar eens fóto's :) Maar voor defenitieve zekerheid moet je echt een DNA test doen. Maar beide hengsten hebben geen (goed) papier? Mochten ze dat niet hebben, dan weet ik niet of het (behalve voor je zelf) veel zin heeft om het weten.

De vader van die koffievos is Michelango, maar de moeder daarvan was weer geen volle kwpn'er.. Dus die hengst staat wel ingeschreven bij het kwpn, maar heeft geen vol papier. Die palomino is echt een kruising van een kruising :P, dus die heeft ook geen papier. Het is dus zo als de koffievos de vader is, kan ik Armani laten inschrijven bij het b register van het kwpn en anders helemaal niet bij het kwpn.. Maar verder blijft Armani een kruising dus zal nooit vol papier hebben :).

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:16

rowo schreef:
Pfff, ik zie zo 1,2,3 geen gelijkenis :+ Met geen van beide.... En grootte zegt idd niet alles, maar wel veel.

Nee, dat zie ik dus ook niet :+. Moet zeggen, kan ook niet echt zien dat hij van Donja komt :=, maar dat weet ik toch echt wel zeker gelukkig _O-

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:27

En er zit nergens iets van arabisch bloed achter..anders kan ie geloof ik nog bij het nrps..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:44

Mocht je Armani ooit kunnen en willen verkopen dan is het altijd beter dat er papier bij zit, B register of niet. Ik zou wel voor een DNA test gaan persoonlijk. Toch fijn om te weten wie nou ECHT de vader is.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:06

nouksjens schreef:
Ow echt? Helemaal niet bang dan in het begin?

Vlinder moet er echt niets van hebben..
Ze is nu anderhalve week en kwam net lief snuffelen, ik probeer haar te aaien en direct oren plat, draait zich om en bokt vol tegen mijn benen aan :=

nouksjens schreef:
Oke dus het komt misschien nog?! pff dat hoop ik wel!

Andere veulens die ik heb gekend waren wel gewoon aaibaar en dan fok je zelf voor het eerst en eenmalig een beeb en dan is het zo'n draak..
Ben in 1x van mijn roze wolk af gevallen :\

Hihihi, dit is wel heel herkenbaar :o
Ik heb ook al letterlijk gezegd, van nu is ze er eindelijk en dan blijkt het zo'n draak te zijn.
De mijne is nu 2,5 week oud, en heeft zich voor zover dat kon 2 weken achter moeder verstopt als we in de stal kwamen. Het halster omdoen was dus soms een grijp-en-worstel festijn, en toen ze vorige week wel ineens zelf contact begon te zoeken, deed ze soms ineens de oren plat in de nek en viel echt aan. :o Ik dacht echt dat er iets niet goed was gegaan, maar nu ze een paar keer begrensd is, en meer vertrouwen krijgt, wordt ze ook steeds nieuwsgieriger en liever. Eigenlijk doet ze haar dingetjes wel heel braaf, vanochtend lag ze in de stal en bleef ze liggen toen ik haar het halster omdeed en aaide. En ook in de wei komt ze nu zelf naar je toe om het halstertouw eraan te klikken en ze loopt braaf mee. Ik kan haar al poetsen en zijn al een klein beetje met voetjes optillen begonnen. Ook spray ik haar 's morgens in met vliegenspray en doe ik creme op een schaafwondje, eventueel wat jodium op het naveltje.
Dus het is ook wel een heel gefrut allemaal, maar ze begint nu te begrijpen dat het allemaal niet zo'n bedreiging is. Ik heb er nu wel vertrouwen in dat het een lief paard is, maar dacht eerst echt dat ik per ongeluk een vals en agressief veulen gefokt had :D
Volgens mij komt het wel goed Nouksjens! :(:)

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:15

Oke gelukkig, fijn om te lezen dat er nogmeer draken rondlopen ;)

Maar omdat het zo'n gedoe was om in je 1tje haar halster om te doen heb ik het toen ze 3 dagen oud was voor het laatst gedaan. Ze leek alleen maar schuwer te worden van het gedwongen vast pakken namelijk. Maar ik kan dus juist beter doorzetten en het wel doen?

En nog iets: blijven jullie veulens wel binnen de omheining?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:17

Frits moest eerst een aantal keren de stroom voelen, maar hij is er nooit uit geweest. Heeft mooi respect voor de draad :j

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:19

bij mij is er 1 van de 3 vrij schuw. Ik heb het halster omgelaten en er een stuk touw aan zodat je hem makkelijker kon pakken.
Hij is nu ruim 2 maanden oud en word nu makkelijker. Nog niet echt super makkelijk maar wel benaderbaar. Het stuk touw is nu ook van halster af.
Ze blijven alle 3 keurig binnen de heining. Eén keer is er eentje ontsnapt, maar die stond toen in een andere wei dus was dat niet zo erg.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:21

die van mij hebben ook genoeg ontzag voor 3 lagen breed lint met een beste klap stroom.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:22

mijn ervaring is toch dat van vaak pakken, ook al vinden ze het niets ze mak worden, juist die dieren die iets mankeren en vaak medicijnen oid moeten hebben blijken het makst daarna.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:43

Oke dan moet ze er vanaf nu ook aan geloven :)

Dit is wat er bij ons gebeurd met 3 lagen lint met flink wat stroom erop:
Afbeelding

Afbeelding

Tis echt haar hobby, ze doet het 100 x per dag.. Van de week had ze een complete paal mee uit de grond getrokken!
Volgens mij moet iemand haar komen vertellen dat ze geen springpaard is :Y)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:44

Ik had eindelijk d ejuiste vangmethode onder controle, ik gebruikte Tal gewoon, aangezien Flo daarachter ging schuilen. Dus zette ze zichzelf automatisch klem tussen moeders en de muur (truk was dus om moeders tactisch op te stellen) en dan lukte het wel.

fokfanaat

en er staat een goeie klap op??? das wel bijzonder.

Talida

Hahahah wat een troela zeg!

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:54

Ja er staat zo'n klap op dat het mijn -toen nog- hengst goed tegen hield, en ook de houdini shet blijft achter de 3 lagen..
We gaan van het weekend maar een extra draad ertussen hangen, al ben ik bang dat het niets uitmaakt, heb haar ook tussen de middelste en de hoogte door zien gaan namelijk..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:09

Hee, dat komt me bekend voor, Pepa stond in het begin ook meer aan de verkeerde kant van de draad dan aan de goede kant.
Wij hebben alle draad en isolatoren vernieuwd gehad en nu staat er iets meer pats op en is het afgelopen. :Y)

Edit: nu was onze draad wel iets ouder dan die van jullie, die ziet er nog echt gloednieuw uit.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:21

Ja ons draad enzo is idd pas een paar maandjes oud, en heb het zelf getest er staat echt flink wat schrik op..
hopelijk groeit ze hard en past ze er binnenkort niet meer tussen door. Of ik zet een hindernis voor der in de wei, kan ze daarmee oefenen..
Onze kleine lastpak <3

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:10

nouksjens schreef:
Oke gelukkig, fijn om te lezen dat er nogmeer draken rondlopen ;)

Maar omdat het zo'n gedoe was om in je 1tje haar halster om te doen heb ik het toen ze 3 dagen oud was voor het laatst gedaan. Ze leek alleen maar schuwer te worden van het gedwongen vast pakken namelijk. Maar ik kan dus juist beter doorzetten en het wel doen?

En nog iets: blijven jullie veulens wel binnen de omheining?

Ze blijft wel binnen de omheining ja, moeder heeft haar de eerste dagen heel goed aan de binnenkant gehouden (ze moest er soms wel echt tegen rennen en je zag dat moeke soms bijna de controle kwijt was :D ) en ze heeft een keer een pets stroom op haar nieuwsgierige neus gehad.

Ik zou toch bezig blijven met dat halstertje, wij hebben het vanaf dag 1 gedaan, elke dag opnieuw en nu is ze er toch aardig aan gewend. (en halster om betekent: naar buiten! en buiten is het leuk!)
Inderdaad is het lastig in je eentje, maar hoe ouder ze worden hoe lastiger het gaat.
Die van mij is er nu aardig aan gewend en zodra ik aan het frutten ben met de riempjes om het vast of los te maken blijft ze keurig netjes staan.
Het is wel handig om je merrie in een hoek van de stal te parkeren en dan het veulen te pakken.
Ik deed het steeds zo dat ik haar bij haar borst/hals pakte en dan met haar kont in een hoek zette.
Als ze dan spartelen kun je met je gewicht haar nog wel netjes op de plaats houden.
En dan onderlangs het riempje over de nek schuiven en dan pas het neusje erdoor, dan ben je er al bijna en kun je, ook al heb je het halster nog niet vast, deze wel met je handen dichthouden en de controle krijgen.
Het klinkt onvriendelijker dan het is trouwens, maar hier was het wel even nodig om het zo te doen, nu komt ze zelf meestal wel en kan ik het omdoen terwijl ze blijft staan als ik haar om de hals vasthoud.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:37

Zucht... voel me genegeerd... er worden foto's geplaatst en iedereen reageert daarop, ik plaats foto's en niemand reageert...

@Karin: Wat een geweldig duo Jasmijn en Dora. Echt schitterend om te zien!
@Inge: Ik hoop dat de medicatie nu wel aanslaat. Spannend hoor dat afwachten.
@Stunning: Ze hoeven natuurlijk helemaal niet op elkaar te lijken. Misschien de test doen en als dan blijkt dat het wel die hengst van hem is dat hij dan wel mee betaald?
Edit: zie nu net je foto's en ik moet zeggen dat ik ook bij geen van beide gelijkenis zie, dus ik zou gewoon die test doen.
@Nouksjens: Mijn veulen bleef niet binnen de omheining, maar dat kwam voornamelijk omdat ze op stal vaak vergeten de stroom aan te zetten. Staat deze aan dan blijft hij er wel netjes binnen. Ik heb nu toch maar een extra lijntje er tussen gespannen en nu blijft hij ook zonder stroom binnen de omheining.
Moet stiekem wel lachen om je foto's.

Ik ben vandaag met een vriendin naar de paardenmarkt geweest. Ze heeft daar een onwijs lief en dapper shetten hengstveulentje gekocht.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:53

AD, heb je een foto van het shetten veulentje? ik ben wel benieuwd!

Vandaag Rafiki voor de 2e keer gewassen met betadine shampoo.
vrijdag weer en dan zondag weer.
hij vond het maar niks, eng! maar hij zou er binnenkort wel aan gewend zijn.
daarna was hij wel lekker hyperdepieper.

Rafiki nog nat van het wassen
Afbeelding
Afbeelding

en een foto van zijn plekjes.
ze gaan er al ietsjes beter uitzien en je voelt ook al een klein beetje donshaar erop
(maar kun je niet zo goed zien op de foto)
Afbeelding

zo waren zijn plekjes eerst
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:59

Ivy: Is het niet een soort van schimmel die hij heeft?
Dat hij hyper de pieper werd na het wasssen, komt omdat zijn vacht gaat opdrogen en dat kriebelt...
Mijn veulen wordt dan ook altijd helemaal hieper.

Ik zal kijken of ik een foto'tje van mn telefoon kan krijgen, ven het shettenveulentje.
Ga deze week mooie foto's van hem maken.
Het is trouwens een bonte. Lekker stevig, grove borst, sterk been werk en en een hals... enorm...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:59

Ad waren toch dezelfde foto's als in je fototopic? Daar had ik al gereageerd 8-) Toch>**gaat nu twijfelen** :o

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 18:02

AD, ik weet het niet.
moest hem van de dierenarts om de 2 of 3 dagen wassen met betadine shampoo.
dat ga ik nu dus ook doen.
en als het over een week of 2 niet 'over' of zichtbaar minder is dan bel ik nog eens en vraag ik of ze langs komen.
heb hem in ieder geval niet meer betrapt op schuren.

hihi dat hij 'gek' word van het opdrogen van zijn vacht is vreemd.
want hij was nog best nat toen hij zo maf deed (lees: met 4 benen tegelijk de lucht in aan het touwtje)
maar misschien dat zijn onder vacht ging drogen o.i.d.