inkepink schreef:kom toch maar weer binnenvallen...
wat vos betreft: ik heb zelf merens waarvan er 2 de vosfactor dragen terwijl in de gehele lijn geen vos voorkomt (kan terugkijken tot 1978) toch dragen zowel moeder folie als dochter quira de vosfactor, vader van quira is wel vosfactor vrij en zij heeft afgelopen jaar een mooi zwart veulen gehad van een vosfactorvrije zwarte hengst. Straks als deze 2 is laat ik hem ook testen voor ik uberhaubt ga overwegen om hem klaar te stomen voor de HK. Draagt hij vosfactor dan castreer ik hem, dan is hij imo niet interessant voor de fokkerij. Toch lastig een ras wat zwart hoort te zijn.
Heb overigens uit de folie 3 jaar geleden wel een vos gehad (terwijl zij uit 2x een andere combi met een vosfactordragende hengst wel zwart gegeven heeft, ik wist dan ook niet dat ze vosfactor droeg en heb toen ook gelijk haar dochter gechecked)
Hier sneeuwde het vanochtend zelfs even......
Wim B zijn hengst geeft wel vossen. Dat is algemeen bekend, dus als je die ergens in je stamboom hebt..Ik wist trouwens niet dat je je Merens kon laten testen op vosfactor..Ik heb nu geen Merensmerrie meer, dus is het voor mij niet van belang.