[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 02:34

peetorlan schreef:
Gaat er wat gevbeuren Marlijn???

Of wil je gewoon ook een bont merrieveulen Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 02:35

zucht... ik val zowat om van de slaap, maar wil nu toch wat weten ivm marlijn en puzzel Clown
komop!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 02:36

het wordt trouwens sowieso een schimmeltje bij puzzel Knipoog de papa is homozygoot schimmel Knipoog dus eender bont of niet, helemaal wit zal ie worden later

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 02:43

ondertussen even vertellen:

geboorte ging véél trager dan bij Tinkerbell en Emaris Bloos!
ging nog steeds snel hoor, maar toch, t idee he Clown

bij tinkerbell ging de BA en tegen dat we aankwamen was het hoofdje er al half, bij angel alleen de blaas, even later de pootjes, alles lag goed, maar ze heeft 4 keer persweeën gehad en het hoofdje wilde maar niet, dus bij de volgende hebben we even geholpen, koppie deruit, schoudertjes en toen was het allemaal kinderspel Knipoog
ANgel was best wel moe, van de hele dag zo wat voorkrampkes enzo denk ik
Fantaghiro wilde al heel snel staan, maar die lange stelten natuurlijk erg in de weg Clown
staan ging heel snel, darmpek was er ook in een mum van tijd af
bij tinkerbell ben ik gewoon: platliggen: 3x hard duwen en daar is het veulen, vervolgens nog 2x persen en daar is de nageboorte Clown
bij angel was ik dus al in "paniek" toen die nageboorte er na een half uur nog niet was Nagelbijten / Gniffelen beetje later was ze er dan, alles netjes meegekomen, dierenarts heeft geverifieerd en veulen en merrie ingespoten natuurlijk, die was zelfs verbaasd dat het allemaal zo snel ging (en ik vond het traag gaan Clown )

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 02:45

Al met al dus alles goed verlopen.
Nou lekker hoor nu op naar de volgende meid

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 02:46

Knipoog Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 02:48

wat een brave merrie heb jij frenia, schreef je een twintig minuten daarvoor nog dat je benieuwd was naar het veulen en hop daar ging mevrouw plat Haha!

Ik ga slapen, kijk straks nog wel of marlijn nog iets gepost heeft

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 02:56

Ja ik gaat ook me mandje opzoeken.
Mensjes die waakze een goede nacht alvast.

Marlijn ik hoor straks wel hoe of wat.

En Whis als je zit leest waar blijft mijn veullie whahahaha

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 03:00

hihi Haha!

ik ga ook naar bed, ben de enige hier die nog op is Clown en ik ben toch echt wel moe Slapen net nog even bij Fantaghiro gaan kijken, ze drinkt vlotjes, Angel heeft nog wat last van naweeën, maar vond de verse portie voordroog toch erg smakelijk Knipoog

slaapwel! ik weet alvast waarvan ik droom vannacht Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 03:18

Puzzel is bevallen van een prachtig schimmelbont hengstveulen!! Go jij! Go jij!

Puzzel deed het super!! Doe later verslag met foto's en ga dan ook de foto's van het veulen van Angel bekijken. Haha!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 03:27

gefeliciteerd alle twee.

ik heb ook twee veulens... hengstjes, een zwart met hoge witte sokken achter en brede bles en een vosje, alle bij dood. de placenta is afgepeld (2 aan elkaar) en ze staat nu op stal.... ik kan even niet meer nadenken...

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 04:37

Frenia Gefeliciteerd! Wat een plaatje

Nicole288.. Nog geen veulen.. Madame ligt wel dus even goed in de gaten houden want gister ging ze ook van normale ligstand ineens naar "ik moet bevallen"
Als ze weer staat en dr is niets aan de hand ga ik m'n vader wakker maken om het over te nemen van me

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 04:40

Ik neem aan dat het hier gaat over dikke paardenbuiken? Huilen van het lachen Had ff wat anders verwacht... ben wel van plan mijn klikozweetvos te laten dekken, nu nog niet, maar in de toekomst.... is er een toekomst topic of kan ik het beste hier wat wijsheid opdoen over dracht? Clown

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 04:46

Wat een knap veulen Frenia!! Lovers Wat is het allemaal vlot gegaan zeg. Daar kan het veulen van Puzzel nog een puntje aan zuigen.. Clown

Draaakje.. Oh wat naar. Verdrietig Heel veel sterkte.

Ik vond Puzzel al de hele avond erg onrustig. Ze was telkens rondjes aan het lopen terwijl ze normaal zo'n beetje constant op rust staat te slapen in de stal. Toen ze ook nog stro begon te eten wist ik al hoe laat het was. Clown Mijn moeder en zus wilde naar bed toe gaan, die waren helemaal niet op Puzzel aan het letten. Ik zei: "Ik denk dat het niet de moeite waard is om naar bed toe te gaan!"
Ze begon toen ook te flehmen en te dampen en toen ben ik maar naar buiten gegaan. Knipoog (Toen ze begon te flehmen heb ik hier het berichtje geplaatst)
Het duurde nog wel even voordat echt de vliezen braken. Maar toen die gebroken waren ging het allemaal wel vlot. Ik had gevoeld of het veulen goed lag dus dat ging allemaal prima. Ja
Kind stond al super snel en de nageboorte was er ook met een kwartier af ofzo.

Het drinken is alleen een ander verhaal. Het is echt typisch een hengstje. Die zijn daar echt langzamer mee! Hij heeft inmiddels wel een paar slokjes gedronken. Maar overtuigend is het niet. Ik hou ze nou even via de cam in de gaten of hij het zelf nog uit gaat zoeken. Anders ga ik hem zo weer even helpen. Ja

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 05:00

Hij kan trouwens SCHOPPEN. Bloos!
Het is echt een pittig ding. Nagelbijten / Gniffelen Hij slaat echt al vol uit met zijn achterbenen. Best knap, dat hij al zoveel evenwicht heeft. Clown Hij is al de hele tijd vrolijk rondjes aan het galloperen door de stal.

Oh, dit is mooi. Ik zie dat hij uitgebreid staat te drinken. Ja

Alvast een paar foto's, de rest komt morgen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lovers

Hij heeft al duidelijk heel veel witte haren in zijn zwarte vlekken op zijn schouders en heupen. Ja

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 05:37

De darmpek is er inmiddels ook af. Dus ik kan met een gerust hart naar bed toe gaan. Haha!

Puzzel is zich aan het ontpoppen tot een ware beschermende moeder! Wie had dat van haar verwacht. Nagelbijten / Gniffelen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 07:38

Allereerst natuurlijk de felicitaties voor de veulentjes die gisteravond en vannacht zijn geboren, GEFELICITEERD!!! Het was dus echt een ware babyboom aan de start van dit weekend.

Draaakje, jij echt ontzettend veel sterkte met het verlies van je 2 mannetjes Ach gut Was het onverwachts een tweeling? Even alle oude berichtjes doorgelezen en ik zag dat het jouw merrie was die van de week de melk al liet schieten. Je hebt toen idd de DA laten komen en de merrie laten scannen. Heel bijzonder dat ze toen niet hebben gezien dat er 2 veulens inzaten. Sterkte met alles en hopelijk gaat met je merrie alles goed. Dikke knuffel vanuit de Achterhoek, want het lijkt me niets om hier te moeten lezen dat al die veulentjes geboren worden..........

Nou ik heb ook wat meegemaakt vannacht, heb het even gekopieerd van het Haflingerforum, want het is een heel verhaal Clown .
Heb ik eindelijk mijn veulen, heb ik vannacht nog geen oog dichtgedaan. Ik wilde om ongeveer 22.30u naar bed gaan. Wat me al opviel op de camera was dat W zich helemaal geen rust gunde en constant onder Danielle stond. Nadere inspectie van mij bracht mij aan het twijfelen over de hoeveelheid melk. Ik wist in ieder geval dat hij wel genoeg biest had gehad, want dit hadden we uitgemolken: ruim 400 cc. Ik heb Danielle oxytoxine bijgespoten en hij dook er meteen onder, maar ik merkte aan zijn houding/reactie dat er na die paar druppels niks meer kwam. Hij bleef stoten en duwen. Toch maar even zo gelaten en de wekker 2 uur later gezet.
Eerst weer gespiekt op de camera en ik zag een zeer actief veulen, wat Danielle zowat wilde vermoorden, want ze lag en hij kon niet bij het uier! Ik heb toen maar de DA gebeld voor advies. Eerst nog maar een keer oxytoxine spuiten en dan de merrie uitmelken om te zien hoeveel ze geeft en wat het veulen allemaal opdrinkt. Ik kreeg er met pijn en moeite zo'n 50cc uit en het veulen viel de fles zowat aan, zo'n dorst had hij. De DA weer gebeld en hij adviseerde mij om mijn buurman uit bed te bellen voor een SOS kit van Pavo, anders moest ik helemaal naar Groenlo.
De buurman schrok natuurlijk wel van zo'n telefoontje midden in de nacht, maar ik mocht meteen komen! En daar sta je dan midden in de nacht te kokerellen in de keuken. Ik moet nu elke 2 uur 300 cc melk met biest van Pavo aanbieden en de rest moet hij bij zijn moeder halen. De fles bied ik aan bij het uier, net alsof hij gewoon uit het uier drinkt en daarna sabbelt hij meteen aan het uier verder voor het toetje. Danielle is echt superlief voor hem en werkt goed mee. Door het sabbelen zal vandaag of morgen volgens de DA echt de melkproductie wel op gang komen, maar dit kwam vaker voor bij maiden's door de stress. Ik zie nu op de camera een tevreden veulentje, dat heerlijk ligt te slapen met een lekker vol buikje.

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 08:16

FRENIA en MARLIJN gefeliciteerd met de veulens...... en wat een mooie foto's! Ja
Fijn dat alles goed gegaan is en jammer Marlijn dat we het niet konden volgen via de cam. Volgende keer beter. Haha! Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 08:21

Frenia wat een schatje! Erg leuk getekend ook Ja

Marlijn ook gefeliciteerd!!!
Dus toch serieus genoeg om maar vast te bevallen Haha!
Mooi manneke is het!

Draaakje heel veel sterkte!
Wat sneu voor jou en de merrie...
Gaat het met de merrie wel goed?

Suffie, hopelijk komt de melkgift snel op gang. Worden anders lange dagen als je kunstmelk moet geven.

Hier een lekker rustig nachtje geweest, Isis heeft alleen staan eten en slapen Dromen

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 08:22

jaaaaaaaa marlijn ook een veulen! gefeliciteerd hoor, prachtig die tinkerveulens! ze zijn toch altijd weer anders he Knipoog

maar wat kreeg ik het koud bij het lezen van draaakjes berichtje...daar kwam het dus vandaan, dat vroegtijdig melk druppen...meissie, wat erg voor je! kan me idd ook voorstellen dat je op dit forum niet vrolijker wordt! hoe is het met de merrie?
veel sterkte...

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 08:23

Bedankt allemaal!

Suffie: Hopelijk gaat Danielle zelf snel goed melk geven! Dat scheelt een hoop werk. Ja

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 08:30

Marlijn gefeliciteerd met je veulen

Ik heb dus nog niets en dat had ik eerlij kgezegd echt niet verwacht.. Aangezien ze die nacht daarvoor toch echt wel bezig was maar door aankondiging stopte.. En vannacht echt helemaal niets.. Domper..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 08:30

Nog even wat foto's van de melkronde van 07.00u:

Eerst even naar het uier lokken
Afbeelding

Lekkere warme melk drinken bij "mama" Clown
Afbeelding

En dan echte melk drinken bij mama!
Afbeelding

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 08:35

Draakje, wat enorm jammer!!!
Sterkte voor jou en je merrie!
Vreselijk!

marlijn, voor jouw merrie ook een veulen, grappig ding hoor!
En Angel ook mama!

Allebei gefeliciteerd!
Hier nog n week of zes!

heb wel steeds de bibbers hoor,vorig jaar drie en halve week te vroeg bevallen!
Hoop dat t nu wat langer blijft zitten!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 09:05

Dames, gefeliciteerd weer! Heb nog niet bijgelezen (kom uit de nachtdiensten)... Maar later op de dag ga ik even verder kijken.

wie zijn er de komende dagen aan de beurt!!!

@ _ Marlijn... Wat is jou veulen mooi getekend! Ben heel benieuwd wat dat straks worden gaat!