Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:16

Maroes is vandaag 320 dagen

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:19

voor Maroes ... is een mijlpaal vind ik, levensvatbaar ...

flettie

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:31

Zo ik ben er ook weer eens even

Druk weekend gehad maar wel erg gezellig geweest. Zaterdag de hele dag in de weer geweest bij een hengstenkeuring in Duitsland. En het goede nieuws is dat zowel Gulliver als dekhengst bij het DPZV is aangenomen als ook de jonge hengst Allart! Allart is zelfs Dagkampioen Tinkers en reserve-Dagkampioen over-all geworden. En begin november mag Allart mee doen aan de Bundeschampionat. Zeg maar de Duitse nationale kampioenschappen van het DPZV.
Jaja, ons Allartje gaat het vast helemaal maken in Duitsland!

Zondag samen lekker bijgebept met mijn vriendinnetjes Eerst naar de film geweest (Brokeback Mountain) en daarna lekker bij de Griek gegeten

Hier gaat verder alles goed. Fayette d'r tietjes groeien gestaag door. Vandaag waren haar spenen zelfs al vrij goed geplopt. Sorry, geen foto dat komt morgen want dan zit ook Fayette op de 320 dagen grens
Hercje voelt zich alweer een stuk beter. Koorts is gezakt (nu temp. tussen de 37.5 en 38.0) en meneer krijgt alweer praatjes Draven en gallopperen kan hij ook alweer.

En dan voor de fans en verslaafden hier in dit topic: de Flet-cam is online! http://flettie.myowncam.nl/
Oke, op dit moment niet maar vanaf vanavond wel weer We moeten nog wat aan het licht doen. Extra infrarood is er al wel alleen de stroomvoorziening daarvan moet nog even goed gemaakt worden En een 2e camera vanuit de tegenoverliggende hoek in de stal staat ook nog in de planning...

Zo eerst dit maar posten en dan op jullie reageren

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:40

Noortje is ook live op de cam staat welliswaar overdag nog buiten......

http://noortje.dyndns.org/

gebruikers naar: criollo

wachtwoord: criollo

en dan na het laden van het beeld kiezen voor JAVA voor bewegende beelden.

het is een draadloze cam die rechtstreeks verbonden is met mijn router vandaar het wachtwoord.

maar helaas als het heel slecht weer is doet hij het soms niet, maar dat is gelukkig niet vaak ,dus dan later nog eens proberen.

en ja wanneer ze uitgerekend is weten we niet, maar denk niet dat het heel lang meer gaat duren.

groetjes Tonie

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 10:40

Wat gaaf Flettie!
Dus we kunnen haar zien als ze gaat bevallen?
Misschien een idee om het in het barncam topic neer te zetten.
viewtopic.php?f=59&t=548237
Hier kijken we naar allemaal merries die moeten bevallen. Oa die van Dana en marije.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:02

Zo, men beginne op pagina 461:

@ frenia: leuke 1 april grap

Dennis schrikt van de uiers van Angel

iwayalover meldt zich alvast aan voor DBT 2007

Nadine heeft Eurodisney overleefd en Piet heeft braaf op haar vrouwtje gewacht. Goed zo Piet maar nou mag je veulentje wel komen hoor!

Ik zie een Pamela Anderson in het kwadraat langskomen vanuit Belgie

En nog meer tieten en dikke buiken van andere merries (Vreya, Maroesja, Cheyenne, Cleo, Romy, Mythe, Fleur, Nadiene,

O o, vochtige spenen bij Pitana en Nadine gaat gewoon een pak koekjes opeten al hangend op de bank. Hoezo cool?

frenia is bezig met het uithuwelijken van Angel aan Moes

@ Max: leuke merries! Mooie kleurtjes

En dan nog 2 bollies wol van Mabon

@ Dana01: ziet er goed die vooruitgang bij Cheyenne. De deur staat al op een kier maar je kan het kleurtje niet zien? Laat me raden: het wordt in ieder geval effen

Sjips.... kom nu Fleda d'r krant tegen had me heel wat moeite kunnen besparen als ik die eerder had gezien

@ inowa: leuke rekenfout! Die zou ik ook wel willen maken maar helaas is MarijeR de uitrekenmachine onverbiddelijk

Sjuimpje begint nachtmerries te krijgen of kunnen we in dit geval beter spreken van nachtveulens?

@ Quinzy: Gefeliciteerd met de 300 dagen mijlpaal

@ Yalana: jij gefeliciteerd met de 320 dagen mijlpaal

@ Maroes: en ook jij natuurlijk gefeliciteerd met de 320 dagen mijlpaal

En ik zal Flet d'r cam ook even in het barncam topic vermelden! Dank je voor de link

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:52

Fleda en Maroes: Ze zien er super uit zeg! Lekker in het zonnetje Beiden worden ze nu echt zwaar! Alleen Fleur loopt wat voor in de uierontwikkeling En Maroes gefeliciteerd met jullie belanrijke mijlpaal!

Flettie: Wat leuk dat ze online komt! Ik ga proberen dr niet te missen!

Quinzy en Yalana ook gefeliciteerd met jullie mijlpalen, super!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:08

Ik schaam me diep even op dit moment..... Bedenk me net dat mijn Hercemannetje vandaag jarig is en 2 jaar is geworden! Oef, wat gaat de tijd toch snel:
Afbeelding Hercje, 4.5 maand oud.
Afbeelding Hercje een maand geleden.

Nog een jaartje en dan gaan we hem al betuigen

Sorry, lichtelijk off-topic

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:14

Flettie, Gefeliciteerd met hercje!!!!

enne die komt toch ook uit een dikke buik????

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:16

Dana01 schreef:
Flettie, Gefeliciteerd met hercje!!!!

enne die komt toch ook uit een dikke buik????

2 jaar geleden wel ja

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:22

... en de bolle dames laten hun baasjes weer lekker wachten .... lekker dan!
Mijlpaal voor Maroesja!
@Supergirl: jaloers! Maar bij Lee moet het natuurlijk ook nog even blijven zitten
@Nadiene: helaas ziet het er compleet normaal uit . Gewoon maar weer wachten, wachten, wachten
Ik zal vanavond proberen foto's te maken van Paleis 't Lee

shiandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:36

Kan iemand mij vertellen, hoe je eventuele dubbelposts kan verwijderen???
Laatst bijgewerkt door shiandy op 03-04-06 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

shiandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:39

Hier nog maar ff snel een fotootje van wf. esperanza dan.
(Ben toch reuze benieuwd eigenlijk van wat voor hengst het zou zijn.)
Met Indy gaat het nog niet helemaal zo als het moet.
Ze heeft nog steeds verhoging en de uierontsteking is nog niet helemaal weg. Ze heeft wel melk, maar of het is niet genoeg of er zit te weinig voeding in. Het veulen krijgt nu dus pavomelk erbij.
Wat een ellende. De fles is ze te driftig voor, dus ze krijgt het nu uit een schaaltje.
Vandaag ging ze meer bij indy drinken en minder flessenmelk, dus ik krijg weer goede hoop.
Afbeelding

Afbeelding
eerst keer buiten. (dag 3)
Afbeelding

Afbeelding
Ze wordt nu ook met de dag lichter van kleur.

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:45

hallo allemaal

bij mijn merrie Noortje

zie ik sinds gister avond hele grote bulten in haar liezen het lijkt wel of ze twee voetballen ingeslikt heeft, ik zie heel duidelijk dat dat het veulen is (natuurlijk) verder begint ze in haar billen kuilen te krijgen.

maar eerst waren haar liezen helemaal ingevallen en nu ineens twee

grote bobbels aan de rechterkant een hele grote en links iets mineder

weten jullie wat dat beteken?

betekend dat dat het veulen anders ligt, ofdat het nu hoger is gaan liggen ofzo.

ik weet natuurlijk niet wanneer ze uitgerekend is.

ze kegelt nog niet maar ze is 3 jaar en ik heb gelezen dat jonge merries zich niet altijd aan het boekje houden.....

groetjes Tonie

iZZiDiZZi

Ramona en Pork (officieel Terlinde)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 16:10

hallo allemaal..ik heb vandaag foto's gemaakt van 2 merries die ik rij..ze zijn niet van mij..maar ik ben wel de enige die erop rijdt/reed..nu hebben ze zulke dikke buiken dat rijden niet echt meer gaat!..Pork (heet officieel Terlinde) is 9 april uitgerekent..en Ramona 11 mei..hier wat foto's:

Afbeelding

Dit is Pork..ze heeft al een flinke uier en eet de laatste dagen slecht (krachtvoer)..maar gras lust ze nog wel! ik denk dat het een deze dagen gaat gebeuren!..ze zet haar stal ook al helemaal op de kop..terwijl ze dat normaal nooit doet!..ben benieuwd!

Afbeelding

Dit is Ramona..ook al heel erg bol!! haha..maar zij moet dus pas 11 mei..ze schopt heel erg veel en heeft er duidelijk last van..rondjes draaien op stal..schrapen met voorbenen..naar achteren, opzij en naar haar buik slaan..Maar normaal is ze ook al een beetje een zenuwbeessie..als andere paarden van stal gaan altijd weven enzo..erg apart altijd..hopen dat ze goed gaat met het veulen!..dit wordt haar eerste! ben benieuwd!

Hebben jullie ook zulke zorgen? pff ik wordt er gek van..en ik zag gisteren de topic over dat misvormde veulen..toen werd ik helemaal naar!..ik hoop dat het bij ons allemaal goed komt!!..jullie ook allemaal succes!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:19

Zo weer even bijgelezen en ben te ziek om overal op te reageren, Snap is vandaag 300 dagen!!! Maar sorry, ben te ziek om daarvoor foto's te maken... bah had die mijlpaal me toch heel anders voorgesteld

Snap niet waar die griep ineens vandaan komt.... kunnen jullie wat vitamines deze kant op sturen

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:25

*stuurt emmer gezondheid naar Ods*
Balen meid, ik weet er alles van

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:49

Hier nog een overzichtje van Witje d'r tietjes. Dit keer zaterdag en vandaag. Ga proberen nu om de dag een foto te maken .

Zaterdag
Afbeelding

Maandag
Afbeelding

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:55

Bah Ods, niks an om zo je jubileum te moeten vieren. 300 dagen alweer; wat komt het dichtbij nu hij ???

@izzi: die zien er goed uit zeg, super!
@dennis: mooie ijsbeertietjes hoor
@tonie: ongeveer een dag voor de bevalling kun je soms idd het veulen zien/voelen draaien. Vol/niet vol uier zegt idd niet altijd wat. Ik heb vorig jaar ook een merrie gehad waarvan het uier niet helemaal vol was. Was haar eerste veulen. Als ze van achter helemaal "los" is, zou ik haar toch maar goed in de gaten gaan houden! Goede test is vaak hoeveel weerstand de staart nog heeft. Als je die met gemak op kunt tillen en op de rug kunt leggen, is de boel goed los van achter.
@shiandy: uierontsteking

Eilinora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:02

ik ben nog niet naar de merries wezen kijken maar ze zijn wel onwijs dik.
daisy zou je kunnen rollen denk ik,ik hoop alleen dat ze ons niet gaat verassen,vorig jaar kreeg ze het veulen een paar dagen te vroeg dus konden we haar uit haar vieze natte stal halen met het veulen en meteen afspelen met een spons en lauw water.
nu gaat ze op tijd weer naar de kraamstal.
nadat silver haar veulen heeft gekregen dan schuift alles op.

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:44

Ook hier de mijlpaal van 320 dagen bij de shetjes

Maroes : Gefeliciteerd met de mijlpaal

Flettie : Gefeliciteerd met de goedgekeurde hengsten.En natuurlijk met Hercje fijn dat het weer beter gaat met hem.

Shiandy : Wat jammer dat het allemaal nog niet zo lekker gaat met Indy

Izzi : mooie merrie's hoor

Ods : Beterschap en gefeliciteerd met de mijlpaal van 300 dagen. *ook van hier een emmer vol met vitamientjes jou kant op gedaan*

Dennis : Dat ziet er ook lekker harig uit

Mac : ben benieuwt naar palies 't Lee

We hebben de camera bij de pony's opgehangen dus kan ik ze nu lekker vanuit de luie stoel bekijken. Wat me opvalt is dat Bonnie heel veel ligt gewoon maar ook lang uit.

Vandaag heb ik een nieuwe spiegelreflecs camera gekocht deze bevalt zeer goed.
Speciaal voor Dana01
Orpha in de buitenbak
Afbeelding
En Orpha in haar stal
Afbeelding

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:03

hebben jullie het gelezen van Nimber op kraamstal ?
Tweeling kwijt en merrie in kritieke toestand

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:04

Gefeliciteerd met de mijlpalen, weer een aantal op 300 dagen en op 320 dagen, het schiet al op bij iedereen!
***gaat meteen kijken hoe lang Neon drachtig is, 224 dagen, schiet niet op....***

@Dennis: de tietjes zijn lekker harig, maar ze komen steeds meer door de haren heen.

@Shiandy: balen dat de uierontsteking nog niet over is. Toch ziet Indy er goed uit. En die laatste foto van Esperanza, geweldig! Ben heel benieuwd naar foto's waarop zijn witte haren te zien zijn.

@Mabon: Orpha is cute! Afbeelding

@Hercje: gefeliciteerd met je 2de verjaardag! Afbeelding

@Ods: beterschap! Afbeelding

Edit: O jee, arme Nimber!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:05

Mabon: oh ik vind Orpha echt geweldig.....Meen ik serieus hoor!

Hebben jullie het verhaal van Kim, Nimber gelezen?
Ben er helemaal stil van en de tranen staan me in de ogen. Bah. bah en nog eens bah!
edit, was dus gelijk met amandake

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:14

Nou hier dus even geen pret verhaal.Dikke buik is weg, veulens zijn weg. Ik heb alleen nog wel een lekkend uier in de aanbieding.
Verder is het nu even afwachten of Hinke opknapt.