[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BaukFrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 20:55

Nieuw op dit Forum. Onze shet is vandaag 368 dagen drachtig. Nog weinig tekenen dat de kleine er aankomt. Hoe houden jullie het vol??? Vanaf 18 mei zo nu en dan kleine drupjes melk. Uier zo nu en dan wat dikker maar nu weer helemaal weg. Ook banden nog niet zichtbaar verandert... Voor haar tweede veulen. Voor ons de eerst. Spannend dus

Cioccolato

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:17

En wel heel zeker weten drachtig :D ?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:40

Mallybelly Wellicht idd korter buiten zodat hij binnen kan slapen?

Kendra Nogmaals gefeliciteerd. Mooi veulen, een groot veulen ook zo te zien. Kan geloven dat die wat wiebelig stond in het begin :D

Lonniejj mooie groeicurve zo haha. Gaat echt hard. Zo heeft hij binnen no time zijn achterstand ingehaald gok ik.

Am_horse jeetje wat heftig :(:) heel veel beterschap voor de kleine man.

BaukFrl Weet je idd zeker dat ze drachtig is?

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Anouschka - Brooke W - 332 dagen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:56

Idd zeker dat er nogsteeds wat in zit?

Opzich uier dat helemaal weg is zegt niet alles, de mijne had een week voortijd ook poef niks meer. Toen ineens mega vol en uiteindelijk niet eens gelekt of geharst.. (dit allemaal op dezelfde dag).

Ochh AM, he bah! Altijd zo naar om die ukjes zo te zien. Gelukkig knapt ie weer wat op en gaat de opbouw van het drinken mooi door!

Oh Lonnie super cute! Die is inderdaad al aardig gegroeid!

Oeh mally lastig, als ze binnen wel uun rust pakken zou je zeggen dan misschien maar af en toe even momentje binnen. Maar als ook binnen steeds aan staan is dat toch wel een wat lastiger probleem.

Wat een knapper Kendra! Leuk, expectation heb ik ook nog een moment overwogen voor dit jaar.

Joanne, die groeit goed inderdaad!

Leuk zo'n maatje Moner!

Hier doet de kleine meid het goed, het is echt zo'n onwijs lief en mak veulen. Wel met een karaktertje uiteraard, maar ik ben haar moeder gewend dus dat scheelt al veel :')
Vh weekend kennis laten maken met halstetje. Was nog een hele zoektocht want ze heeft zo'n fijn hoofdje. Uiteindelijk geslaagd met maat shet foal op het kleinste :Y) maar ook dat was net of het normaalste zaak was. Mama krijgt ook zo'n ding om dus dan zal het wel goed zijn. Ze loopt ook al aan touwtje mee naar buiten en binnen, echt bizar dat dier. Ik doe gewoon net of ik gek ben en het ook allemaal de normaalste zaak is. :+

Dinsdag met beide naar de kliniek om te kijken of er alweer een mooi eitje op komst is. Eerste keer trailer ben heel benieuwd hoe ze dat vind, maar als het in lijn van de rest gaat dan zal ze daar ook weinig van onder de indruk zijn gok ik.

Ik maak mij alleen nog een klein beetje zorgen of het poepen inmiddels goed gaat. Ze heeft toen de ²e dag een klysma gehad omdat toch niet helemaal lekker ging en ze beetje koliekerig van was (steeds wat rollen, proberen te persen kwam niks) zie dr wel geregeld plassen maar poepen eigenlijk niet. In de stal wat lastig terug te vinden helaas, buiten vandaag wel even rondje gelopen en zag daar wel iets liggen in de bak. Maar 1 hoopje op de hele dag? Niet heel veel geloof ik?

Nog even kleine spam dan?
Nogsteeds helemaal in de wolken, zo'n fijn karaktertje, fijne bewegingen, knap lief en super slim. Ik heb echt gewoon helemaal niks aan te merken. En nogsteeds zo trots op hoe moeders het doet. <3

Afbeelding
Die 2 zijn zo lief ook samen.
Afbeelding

Afbeelding
Springen is ook favoriet, dit is geen toevalstreffer, ze zoekt die dingen echt op lijkt t. :')
Afbeelding

Ze hebben vandaah vh eerst lekker de hele dag buiten gestaan na al die ellendige regen de afgelopen dagen.
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 14-07-24 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

BaukFrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:57

Yep, ze is januari nog gescand door DA. Buik voelt ook hard en heeft wisselende vorm afhankelijk hoe veulen ligt. Maar doordat we al zolang wachten begin je daar zo langzamerhand wel over te twijfelen pfff

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 23:10

Je ziet in het begin ook nog maat weinig poep. Als ze niet kunnen poepen dan zie je dat echt wel zoals je eerder zag met persen, koliek..

Na zo'n lange dracht met een ukkie zou ik nog eens controleren ondertussen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 23:37

Wauw Magic_lover, wat een leuk en grappig veulen, zoals het over dingen heen springt. Zo fanatiek al, dat wordt nog wat, springen gefokt?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 00:06

Cioccolato schreef:
Je ziet in het begin ook nog maat weinig poep. Als ze niet kunnen poepen dan zie je dat echt wel zoals je eerder zag met persen, koliek..

Na zo'n lange dracht met een ukkie zou ik nog eens controleren ondertussen.

Jaa zie haar idd zo nu en dan staan, vaak vrij snel na het plassen. Vervolgens komt er niks. Integenstelling tot woensdag zie ik haar nu verder niet steeds rollen. Misschien zie ik wel spoken hoor, maar geen idee hoeveel en vaak zo'n jong veulen hoort te poepen.

Ze is verder trouwens ook wel gewoon helder, vrolijk, druk aan het rennen en springen buiten.

Haha marigold, nee totaal niet Dressuur x tuigpaard gefokt. Ik grapte al dat we misschien toch maar een klein dna testje moesten doen :P

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 06:58

BaukFrl schreef:
Yep, ze is januari nog gescand door DA. Buik voelt ook hard en heeft wisselende vorm afhankelijk hoe veulen ligt. Maar doordat we al zolang wachten begin je daar zo langzamerhand wel over te twijfelen pfff

Ziet ze er ook echt uit als een skippybal dan? Of valt dat tegen? In mei al melk en half juli nog geen veulen klinkt ook niet helemaal logisch.
Misschien toch de dierenarts nog eens laten kijken dan.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 17:12

BaukFrl schreef:

Mijn merrie is met 392 dagen bevallen, als je mijn berichten terug leest kan je het verloop een beetje zien. Ook de twijfels en vaker laten scannen, uiteindelijk dus een veulen, die fors dysmatuur was bij geboorte. Ik zou zeker voor controle gaan nog een keertje. Ook ter geruststelling van jezelf. Want je kan jezelf echt helemaal gek maken weet ik uit ervaring :))

BaukFrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 20:03

Ze had gisteren weer iets meer uier en vanavond hingen er paar kleine drupjes melk aan. Ze heeft flinke buik idd. We wachten nog paar dagen af en vragen dan de DA om toch even te kijken.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 20:07

Het hele weekend beroert geweest maar vandaag weer even de camera meegenomen!

<3 <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BaukFrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 20:08

MallyBelly schreef:
Het hele weekend beroert geweest maar vandaag weer even de camera meegenomen!

<3 <3
[ [url=m/H8jbHb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zQHqJD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qCfLVF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een poppies

BaukFrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 20:48

lonniejj schreef:
BaukFrl schreef:

Mijn merrie is met 392 dagen bevallen, als je mijn berichten terug leest kan je het verloop een beetje zien. Ook de twijfels en vaker laten scannen, uiteindelijk dus een veulen, die fors dysmatuur was bij geboorte. Ik zou zeker voor controle gaan nog een keertje. Ook ter geruststelling van jezelf. Want je kan jezelf echt helemaal gek maken weet ik uit ervaring :))

Heb even terug gelezen maar jeetje wat een verhaal. Fijn dat het nu beter met je kleintje gaat. Mijn dochter van 12 is nog steeds hoopvol en zegt dat ik gewoon geduld moet hebben. Vandaar dat we nog paar dagen afwachten....

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:18

Baukfri, heeft ze met de hengst in de wei gelopen en misschien nog een keer herdekt in een volgende hengstigheid, dat gebeurt wel vaker

BaukFrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 10:42

moner schreef:
Baukfri, heeft ze met de hengst in de wei gelopen en misschien nog een keer herdekt in een volgende hengstigheid, dat gebeurt wel vaker

Nee ze is uit logeren geweest en toen ze na week uitgedekt was hebben we haar weer opgehaald. Vanmorgen was het uier weer wat voller en ook kleine drupjes melk, dus hopen dat het nu echt dichterbij gaat komen

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:14

Magic_lover heerlijk zeg dat ze zo gemakkelijk is, geweldige foto spam ook <3 . Als ze niet mesten, merk je dat direct en worden ze koliekerig. Ik zie ze hier zelden mesten en vooral in het begin is die mest nog heel klein dus geen zorgen als je het niet vind.

Mallybelly leuke foto's <3. Is alles inorde nu met allebei de merries en veulens?

Baukfrl is de melk ook al wat plakkerig? Hopelijk houd ze je niet lang in spanning.

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Anouschka - Brooke W - 334 dagen

BaukFrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:22

Baukfrl is de melk ook al wat plakkerig? Hopelijk houd ze je niet lang in spanning

Nee ziet er nog wat waterig uit. Veulen lijkt wel van plaats te zijn gegaan. Mijn dochter is speciaal het land doorgegaan met zoeken omdat Mariska zo dun leek. Waar de buik meestal aan zijkant hard aanvoelde, was dat nu aan onderkant buik. Gebeurd dit vaker? Veulen draait toch altijd voor bevalling?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 22:31

Klopt hoor, sommige merries lijken vlak van tevoren ineens weer stuk dunner.
Heb je ook pH strips om de melk te testen? Kan soms ook wat inzicht geven
Niet altijd (zijn hier ook al meerdede voorbij gekomen in het topic geloof ik met tijden lang lage PH)
Bij mijn merrie klopte het wel, Ph dropte ineens en snachts is ze geboren. Maar die heeft daarin tegen dan weer geen melk gelekt en niet geharst.

Mally <3

Vandaag weer wezen scannen (dag 7) en zag er mooi hengstig uit, alles goed en alweer een mooi ei. Dus mevrouw mag er morgen alweer bij. Hopelijk vlot het dit jaar meer dan vorig jaar. :j

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 08:12

Vraagje: wie heeft z’n zogende merries een vliegendeken op? En zo ja welke? Ik doe het eigenlijk nooit, maar een van onze merries is zo gevoelig voor steken dat ik het niet red met sprayen alleen.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 08:21

Kendra ik heb mijn merrie een vliegendeken op. Zij is panisch voor steekbeesten maar ook voor vliegenspray dus heb haar buiten een vliegendeken op. Ik heb die van Amigo. Dacht de bug rug ofzoiets. Is met losse hals. Ik heb al mijn dekens van amigo . Ideaal systeem en geen bilriemen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 08:24

Kendra, mijn merrie draagt de Shire Highlander. Geen singels, maar een brede buikflap.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 08:37

Thnx. Ik heb normaal ook de de Amigo’s maar vind dat wat eng met die singels. Dus ga kijken naar de Highlander. Die zijn wel lang trouwens, de veulens duiken er probleemloos onder?

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 09:16

zou iemand mij kunnen helpen?

ik ben opzoek naar een opfokadres voor mijn merrie veulen U Never Know C.K.W.
het liefste kleinschalig en maximaal een uur rijden vanaf 's-Gravendeel zou het fijnste zijn.

weet iemand een goed adres ( voor echt een top adres, wil ik ook nog wel verder rijden ) of kan iemand mij hier helpen aan iets moois?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 10:31

Wat zoek je precies in een opfok adres? Ik weet een fijne bij Leerdam