[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 22:51

AshleyRol schreef:
Balko, zo'n test heb ik wel eens gezien in dit topic maar die zijn vrij prijzig toch?

Mijn merrie en veulen hebben samen twee stukken land en wisselen steeds voor nieuw gras. Nu is het draad er tussen gewoon open en vaak staat de merrie nu op het ene landje en veulen op het andere landje. Ze is morgen 4 maanden dus misschien gaat het hier nu ook gebeuren dat ze elkaar loslaten.

Geen idee eigenlijk ook benieuwd naar wil er ook een testen

Rianne1807

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 23:02

Ik heb ze laten testen bij van haeringen, als je alles mee pakt is t rond de €100
Individuele kleuren zijn goedkoper, maar als je er een paar wil doen ben je duurder uit dan de complete test

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 23:28

Ik laat altijd testen bij animal genetics UK. Voor 1 kleur ben je rond de 20 pond kwijt

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:12

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:12

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Taartje toverbal.
Ik
Dacht eerst dat hij lichtbruin zou worden maar onder zijn vachtje is hij heeeeeel donkerbruin.

Nu was er eentje op visite die vol blijft houden dat dit toch echt koffievos is omdat hij geen zwart op zijn benen heeft en zijn maantjes ook wat bruinig worden. (Ik denk eerder van de zon)

Wat denken jullie

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:36

MaryAnneR

Ik denk toch bruin ipv vos maar volg graag de ontwikkeling en verkleuring!

Hier even wat veulen spam, merrie nog steeds heel erg beschermend. Vandaag weer erger dan gisteren omdat er gemaaid werd bij de buren. Anders niet eng naar nu... Dus weer rondom veulen cirkelen.
Maar die kan al harder dan mama dus ontsnapt en rent weg _O-
Volgens.mij wordt ze springpaard, alleen maar galop en changement en scherpe bochten
Afbeelding
Hele mond vol gras heeft ze al!

Afbeelding
En weg is ze weer!

Afbeelding
Dat hoofdje <3
Afbeelding

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:38

Symke wat een geweldig beestje <3

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:09

Gefeliciteerd CP!

Balko, gefeliciteerd met de verkoop! Wat een bedrag!

Symke, wat een leukerd zeg! <3

Hier helaas niet zulk goed nieuws (eigenlijk voor 2022 topic), Aleeyah is helaas haar veulentje verloren |( Dus volgend jaar helaas maar 1 veulentje ipv de 3 die ik in de planning had.

Dus maar extra genieten van het spul van dit jaar, nog even een kleine update van 'mijn' mannen.

Jahwhar, nu 5 maanden oud <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadjarah's mannetje ook alweer 4 maanden oud.

Afbeelding

Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:31

Ach mee, wat balen AlZawree. Jammer zeg, is er nog een oorzaak bekend? Je mannen zijn wel geweldig!

MarryAnne het is denk ik echt een bruine.

Symke wat een leukerd.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 21:39

Wat vreselijk balen AZ.... Was Aleeyah ook de merrie die toen vuilde?
Je mannen zien er goed uit, lekker showen!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 22:12

Showen vinden ze inderdaad fantastisch, zo leuk om eens 2 veulens samen te hebben <3
Baal ook echt dat dat me/ze volgend jaar niet gegund is. Dan zou er maar een week tussen gezeten hebben, leek me zo leuk!

suffie schreef:
Wat vreselijk balen AZ.... Was Aleeyah ook de merrie die toen vuilde?
Je mannen zien er goed uit, lekker showen!

Ja, klopt inderdaad. Zat helaas dus toch niet goed.. Ben echt helemaal klaar met mijn DA, begin volgend jaar gaan beide dames naar een kliniek op het vasteland.

Ik zal het hier ook nog even zetten:
Nog iets anders, kan ik iemand nog blij maken met een fles Regumate voor een kleine prijs? Fles van een liter, er is voor 14 dagen uit, dus er zal nog ongeveer 850ml inzitten. Vind het zonde om weg te gooien. Prijs was bijna €200,-. Bij interesse, stuur even een pbtje!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 22:36

@symke: echt een heel mooi veulen!!

Geniet vd tijd dat ze nog zo klein zijn, het is zo voorbij. Red is nu 4 maanden en ik kan hem zo klein amper nog herinneren..zo jammer dat ik zoveel moest werken toen, dat kleine was zo leuk en nu is hij echt groot en een knoest :)

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 06:38

AlZawraa, dus toch wel verloren.... Je dacht het al hè maar toen scan goed leek dachten we allemaal,yes kan toch nog blijven zitten!

Jammer maar eentje! Kan me voorstellen dat twee zo dicht op elkaar leuk is!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 06:55

CP gefeliciteerd met je verrassing, dat waren dan ook meteen de slapeloze nachten voor dit jaar *\o/*

Rose_Sonny je veulen is knap. Pas maar op, een vos went snel. Voor je t weet vind je ze mooier dan bruin of zwart ;)

MarryAnne ik zie er geen vos in, denk dat de beentjes nog donker worden. Veulenvachtjes zijn nog niet zo betrouwbaar vwb de kleur hihi.

AZ wat jammer, dus toch.. 2 veulens samen is leuker, maar 1 is altijd nog beter dan geen (zo is de uitkomst bij mij geworden), dus hopelijk 1 mooi gezond veulen voor je komend jaar!

Wat verkleuren schimmeltjes toch verschillend van elkaar he? Leuk om te zien.

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 07:08

Dankjewel Muronia, ik ben ook echt verliefd op de kleine donder.
Ik weet niet of ik vos ooit mooier ga vinden, maar ik ben erg blij met hoe Replay gelukt is. Het belangrijkste was dat hij gezond is. Daarnaast had ik een aantal wensen wat betreft verbeteringen op de merrie, die lijkt hij bijna allemaal te hebben aangekruist, dus ik mag absoluut niet klagen. <3

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 07:49

AlZawraa: sorry, had ff over je bericht heen gelezen. Wat balen zeg :(

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 07:58

Wat balen AZ!!

Marryanne is een bruine hoor :D

Ik kom ook even mijn mannen showen. Afgelopen dagen geschoren voor de keuring.
Zion, dit was diegene die normaal als eerste zou geboren worden maar tot laatste is blijven zitten :+
Afbeelding

En tibss :D tibss was de eerste. Vos geboren en ons allemaal verbaasd toch roan te zijn. Moeder doet dus een palomino roan zijn haha

Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 08:31

CP gefeliciteerd!

Al-Z Wat balen zeg!

Luna wat zijn ze mooi zo in dat strakker vachtje!

Nu alles veulens er zijn blijven we hier dan ook nog actief? ik ben wel benieuwd hoe het allemaal verder gaat met iedereen met afspenen verkopen enzovoort......

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:23

Ja schimmeltjes zijn zó leuk! Mijn schimmeltje is al bijna wit 8-)

Hij staat vaak bij de partbred, en die vindt dat goed als Fellow niet té intiem wordt :D
Afbeelding

Sanaa is vaak oppas als de baby slaapt en mama uit eten gaat

Afbeelding

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:44

Ik denk zelf ook bruin hoor. Wellicht dezelfde kleur als zijn papa.
Zijn ogen blijven overigens nog steeds met blauwe rand.
Taartjes papa Redd Bull heeft het weer supergoed gedaan bij de verrichtingen! Ik ben echt verliefd op hem. Zowel papa als mama zijn zo verschrikkelijk lief van karakter.
Natuurlijk hoop ik dat hij een bovengemiddelde pony wordt. Maar als hij het karakter van allebei heeft dan heb ik de gouden (nouja bruine) kinderpony in handen!
Ik blijf twijfelen over naar de late veulenkeuring gaan.
Ik ben stikbenieuwd wat de “kenners” vinden.

Wat is goed? Was niet van plan hem hengst te laten maar staat het goed op zijn CV bijvoorbeeld?

Doel is hem opleiden tot leuke sportpony. Dat doet dochterlief al regelmatig voor andere eigenaren. Die ballen moeten er dus een keer af.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 20:25

Ik ga weer verder in het volgende dikke buiken topic _O-
En er is al een veulen topic voor 2021. Daar zit ik vaak in. Van 2019 zit ik in een groeps app. Dus sommige houden wel contact :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 21:48

Tegen de tijd dat ik de laatste afspeen is de 1e van 2022 geboren :')

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 18:45

DDDara schreef:
CP gefeliciteerd!

Al-Z Wat balen zeg!

Luna wat zijn ze mooi zo in dat strakker vachtje!

Nu alles veulens er zijn blijven we hier dan ook nog actief? ik ben wel benieuwd hoe het allemaal verder gaat met iedereen met afspenen verkopen enzovoort......

Ja ik blijf nog actief. Ik vind het een leerzaam en informatief topic voor mij als nieuweling mbt fokken en alles daar omheen.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 20:34

Hier vandaag begonnen met geleidelijk afspenen..... niet heel goed voorbereid maar ik zag er toch wel heel erg tegen op.....
Dus vanochtend dacht ik het is tijd ik moet er gewoon NU mee gaan beginnen, het is goed voor ze dus ik ga het gewoon doen. Dus vanmorgen toen de merries stonden te eten de veulens met ze 3tjes op de wei gezet (stallen kijken uit op de wei dus moeder en kind konden elkaar nog wel zien). Toen ben ik gaan mesten, de kleintjes waren heel druk aan het rennen en uiteindelijk ook wel een paar keer hinniken, maar veel minder dramatisch da ik had verwacht. Toen ik na 30 min klaar was met mesten heb ik de merries uit de stal gelaten in de paddock (tussen paddock en wei zit nog een meter of 5 a 6 zandpad. En ik was bang als ze zo dicht bij elkaar zouden komen dat ze dan onrustig zouden worden. Maar het tegendeel was waar iedereen was super relax geen van de merries (ook mijn stresskip) hebben gehinnikt. Toen ben ik nog even gras gaan maaien zodat ik in de buurt was maar alles was relaxt na een klein anderhalf uur heb ik de boel weer samen gelaten.

Het was voor ons allemaal een goede ervaring! Zeker voor mij wat een opluchting!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 20:38

Heeft iemand een link naar het veulen topic 2021 ik kan hem niet vinden!