[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:39

kiki1976 schreef:
lindamusters, welkom. Vertel eens meer hihi.

Merrie van 2002, v. Cavalier, knappe schimpie is gedekt door Vagrant Z. Eigenlijk altijd gedekt door de wat "bekendere hengsten" laatste veulen is een Zirocco Blue, is nu al bijna 3! Maar dit jaar gekozen voor een iets onbekendere en dus ook goedkopere :+
Merrie heet Utopia en ben op haar gaan rijden toen ik van de manege kwam, heb er ontzettend veel van geleerd want karakter zit er wel in hihi
Uitgerekend op 19 mei en we hopen toch stiekem eeindelijk een merrie te krijgen <3

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:44

Cemlys ik heb ook zo een merrie die de hengst aanviel! Ze kon met geen mogelijkheid gedekt worden door deze hengst,zij vocht en hij vocht terug. Vorig jaar met knikkende knieën geprobeerd met Cas,en hij werd blijkbaar wél goedgekeurd. Rare merrie. :')

Wat er dit jaar gedekt wordt en door wie en hoeveel merries beslis ik ook pas later,eerst de veulens bekijken.

AZ fijn dat het iets beter gaat,ze heeft inderdaad een flinke hangbuik al. Wellicht gaat ze zometeen flink vorderen met die uier!

Leuk Linda,jij bent helemaal besmet met het virus. :')

Suffie wat spannend,nog niks dus...Wie weet luistert ze toch wel braaf!

Arianne jaaa Bibian ook drachtig. :D

Patrick een dikke knuffel voor whis en jezelf. :(:)

Kim op 280 dagen,dat schiet op!

CL nu komt het helemaal dichtbij,succes met de laatste loodjes en dan goed uitrusten hoor!

Nikita is dit jaar zo venijnig met uier voelen,nochtans toen ze jonger was mocht ik daar aan tasten wat ik wou,maar dit jaar ga ik echt geen melktesten kunnen doen bij haar. ;(
Op wat wees die venijnigheid ook alweer? Merrieveulen? :')
Bij Karin kan ik gelukkig alles doen wat ik wil,al ga ik eronder liggen. ;)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:57

AniekR leuk keuze uit zoveel rassen :)

Idd Robyn is de melkstrips-vrouw :)
http://www.bokt.nl/markt/ad/389365/melk ... verzending

Hier ligt ook al vast hoe we het dit jaar gaan doen. Jade dit jaar van onze Arany en Crome gaat vreemd, zij krijgt een andere lover. Cheyenne normaal leeg, tenzij we ET gaan proberen...

Hier 295-292-290 dagen drachtig en ze zijn aan hun uier begonnen..

Afbeelding

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:02

Mijn dekking is al 3 maanden gereserveerd :P ik had de hengst al een hele tijd op het oog en uiteindelijk de knoop door gehakt.

Ik had haar heel graag gezien in combi met maylinns vader maar dan zit ik met lijninteeld in de 3de generatie. Opzich geen probleem. Misschien dat ik dat doe na een jaartje leeg.
Tis een super toffe hengst, niet duur, super beweging, luxe maar hij moet meer aangeboden worden :P
Want wie wil er nou niet zo'n schattig veulentje xd
Afbeelding
Afbeelding
Ok ik geef toe, ik ben wel heel verliefd op maylinn

Die gaan goed hoor tinniie!
Hopelijk komen er weer zo knappe beebs uit want arany is om te kwijlen. Heb em gezien op de manege dit weekend. Hijs zooo gaaf!

Denk je dat ze het nog lang gaat volhouden suffie?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:06

Leuk koppie heeft ze Luna.

Tinnie jaaaa al begonnen met uieren! Mijn twee dames op 290-289 dagen ook heel lichtjes al. Vanaf dan mag het ook wel.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:17

Wat een mooi veulentje idd Luna!
En je bent niks komen zeggen zondag? :P volgende keer is goeiedag komen zeggen he ;)
Ja het was zijn eerste wedstrijd terug na bijna 4 maand rust en meteen gewonnen :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:26

Aziza, iedereen houdt natuurlijk iets anders aan, maar volgens mij wordt bij grote paarden meestal 340 dagen aangehouden en bij mini's 320 dagen.
Ik ga bij mijn mini's gewoon uit van 340 dagen als ik niks weet en anders van voorgaande drachten. Merrie waar ik nu een veulen van verwacht is 2x bevallen op dag 341, dus ik houd 340 dagen aan.
Mijn andere merrie beviel op dag 331, dus daar ga ik volgend jaar 330 dagen voor aanhouden :)

Pretty, sssssttttt!!! ik ben inderdaad ernstig besmet :')
Haha nikita heeft er gewoon geen zin in! Dat word vast een merrietje ;)

Sara, Marley gaat naar Bentley toch?
Gaaf dier! Maarja dat is natuurlijk logisch dat ik het zeg gezien ik er nu een veulentje van verwacht haha. Wel extra spannend voor je dan wat hij dit jaar gaat geven...
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 03-02-16 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:26

kunnen jullie dikke buiken merrie's ook lekker zo'n schik hebben? hier kan ik echt van genieten <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paint_Lover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:32

Uitrusten probeer ik wel hoor.... Probeer gewoon niet teveel te plannen op n dag ;)

Jill staat al op het vliegveld, zal vanavond (22.05 EST) vliegen en dan morgenochtend staat ze op Nederlandse bodem :D

Ik alleen nu dus even langs de ej om wat dingen te gaan halen, kreeg gisteravond te horen van manlief dat ze haar borstels en haar deken niet meegenomen hadden.... Borstels vind ik niet zo erg, deken daarintegen dus echt wel! Ze zeiden: Het is lekker warm hier dus ze heeft m niet nodig....

Pardon?! Dat t daar mss lekker is (bijna geen luchtvochtigheid etc) is tot daar aan toe maar als we afspraken hebben en ze dan dit flikken (laten we eerlijk zijn, Jill heeft geen wintervacht en hier is het vele malen vochtiger en staat er meer wind) dan kan ik daar niet tegen....

Ik weet dat ik er nu vrij weinig aan kan veranderen maar toch.... Ze krijgen dit nog wel degelijk te horen van mij.

Zo, genoeg gal gespuugd ;)

Ik meld me weer even af, ga mezelf maar eens even naar buiten gooien want t is lekker weer :D

Veel succes voor de dames die op ploffen staan!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:42

Spannend CL, morgen al! :):)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:46

Ennasil92 die is nog goed actief. Dat is hier niet meer het geval, gewoon rustig staan zonnen is het liefste wat ze nu doen..

CL het gaat nu echt zo snel. Spannend! Niet leuk dat ze zich niet aan de afspraken gehouden hebben. Ik zou het ook niet op prijs stellen dat ze haar deken hebben afgenomen. Gaat ze nu naar Hamont of is het toch iets anders geworden?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:48

Jaah ze gaat inderdaad naar Bentley. Ik vind hem echt mega gaaf en marley is helemaal verliefd op hem <3 Op mini's was ze de hele tijd zachtjes aant hinniken naar hem.

@ennasil92: wat een gave merrie! Marley kan idd ook wel eens gek doen :P

Aah spannend CL! hopelijk gaat de vlucht helemaal goed en heb je ze morgenvroeg eindelijk bij jou.
Wat sund dat ze de dekens daar hebben gelaten?! dat kunnen ze toch niet doen?

Ja had idd beter iets komen zeggen :P maar was snel een zadeltje gaan brengen en zag em toevallig in de ring. Volgende keer wat langer blijven staren naar arany

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:51

Cl spannend!

Hier zal er niet gedekt worden, of er moet een wonder gebeuren
Laatst bijgewerkt door _Patrick_ op 03-02-16 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:13

@ Tinniie
ze staat sinds gisteren thuis en daarvoor bij mijn oom en tante, maar daar was de grond zo erg kapot gelopen dat ze behoorlijk weg zakte. ook stonden ze daar de laatste dagen binnen ivm het slechte weer, dus wss had ze hierdoor gewoon even energie teveel waardoor ze even lekker de gekke vijf minuten had.
normaal staat ze ook merendeels te grazen en zonnen hoor ;)

@Luna2006
ja een knapperd is ze he, daar moet ook wel een knap veulen uit komen. en het is echt genieten als ze zo gek doen, ik kan er al van genieten om bij haar in de stal te zitten als ze aan het eten is dus ook al begon mijn dag echt *** maakte dit het weer helemaal goed :))

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:30

Azara71 schreef:
Al een poosje niet meer bijgelezen ! Wat spannend allemaal, Suffie, Aziza ...

Mijn merrie kan past rond de 17de van april haar veulen krijgen. Is 17de van mei vorig jaar de laatste keer gedekt.

Hoeveel dagen dracht tellen jullie gemiddeld ? ik ga gewoon uit van 11 volle maanden ...

Wat leuk, mijn merrie is ook gedekt op 17 mei 2015 :))

Ik reken op 342 dagen dus voor 23 april, maar ik heb gehoord van de fokker waar ze vroeger stond dat ze meestal 14 daagjes langer met de beeb in haar buik blijft rondlopen :') Dusja waarschijnlijk wordt het nog wat later.

CL: ah wat stom dat ze haar deken hebben afgedaan tegen de afspraak in. Maar wat spannend al dat ze morgenvroeg al hier is *\o/* Je zal er wel naar uitkijken. Veel succes in ieder geval!

Al mooie uiers zie ik voorbij komen zeg, ze beginnen er werk van te maken.

En ja hoor, mijn dikke-buik-merrie kan ook nog wel eens uit haar dak gaan, maar echt bokken heb ik haar nog nooit zien doen (behalve naar mijn hengst :') ). Ze houdt liever van showen en zo van die slangenbewegingen maken met haar hals :)) Zo draaft ze dan apetrots al snuivend door de wei _O-
Ik heb er helaas nog nooit foto's van kunnen maken, maar dit is een filmpje van enkele maanden terug om een idee te krijgen (al was ze hier al wat moe gelopen ~~}> ): https://www.facebook.com/62637566081450 ... 022179104/

Hier nog niet zeker of ik haar dit jaar al onmiddellijk opnieuw laat dekken. Ik zou heel graag willen, maar ik wil eerst zien hoe alles verloopt. Ze is bijna 17 jaar en ze draagt nu haar 9de veulen al (eerste veulen bij mij). Als ze in goede conditie is na deze bevalling en de DA geeft zijn zegen, dan dek ik haar waarschijnlijk toch dit jaar nog met mijn eigen hengst *\o/* Dat wordt dan zijn eerste veulentje dus iets heel speciaals voor mij <3

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:34

Linda2008 ik reken bij mijn mini's de datum uit op 320 en op 340.
Vorig jaar ging er geeneen boven de 325 maar ik heb het zeker al anders meegemaakt ook dus zodra ik daar van uitga gaan ze wel 340+ gaan. :')

Ennasil92 wat een leuk smoeltje heeft ze. <3

CL dat zal wel dat je er nog iets van laat horen! Dit kan toch niet! Haar dekens,dus die moeten gewoon mee,klaar. Ze zal hier flink koud hebben immers met dit weer..
Fijn dat ze morgen al thuis is,spannend!

Crines spannend,als ze al bijna 17 is zou ik toch voortdekken als haar conditie het toelaat,daarvoor heb je ze immers toch gekocht.

Bah per toeval stuit ik hier op de website van een buitenlandse minifokker en als je kijkt is ongeveer 50% van haar kudde gewoon dwerg,daar lustig mee fokken en duur verkopen. Ze zijn zo klein en schattig...maar onder die schattigheid gaat gewoon dierenleed verscholen. En je zou denken dat ze het niet eens weten.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:52

Het schiet voor sommige nu wel erg op. *\o/*
Kelly vandaag 298 dagen drachtig.

Afbeelding

Afbeelding

Krijg nu wel een hangbuikje. *\o/*

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:57

Welkom terug CL.

Prisjes is niet van het druk doen, nooit eigenlijk. Als de rest gaat rennen draaft ze weleens wat mee, maar dan is het ook gauw weer mak doen haha.

Fijn dat Aziza beter gaat Roma, even goed volhouden voor haar dus.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:47

CL amai na al die toestanden, nu dit, ongelooflijk toch Zal het misschien lekker warm zijn in het vliegtuig? Doe haar dan maar een deken mee bij thuiskomst.

oh Linda maar ben er ook helemaal nog niet uit, Flo die staat nu knetterhengstig en daar is de dek al betaald maar ga nog een maandje wachten
Elsa ben ik nog helemaal niet uit, opnieuw dekken of leeg laten, soms dit soms dat, grr krijg er een punthoofd van, misschien eerst eens zien wat deze gaat geven. :P

spannend suffie, AZ en woogy, het seizoen breekt echt los straks.

oeie Pretty das niet niks zeg, dwerggen :( , heb zo ooit ook eens een dekhengstje gezien, was echt een dwerg en fier dat ze waren dat hij zo klein was.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:51

@pretty: heb je een linkje?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:59

En Suffie, nog 'rustig' bij Luna? Lekker dat je een weekje vrij hebt; kun je lekker genieten van de beeb.
Heerlijk hè Kiki, nu lekker borstelbeurten geven. Alhoewel je zelf dan ook onder de kriebelende haren zit na afloop :+
Ennasil92, leuke fb-pagina. Ik zet zelf niet veel op fb, maar net wel even aangemeld. Heerlijke foto's van je paardje hier trouwens!
AZ, wat goed dat het met Aziza nu weer goed gaat! Ik vind het zo'n plaatje...
Fotsy, Bibian moet nog ruim 3 maanden met die serieuze hangbuik :D Er gaan normaal gesproken nog 3 veulens eerder geboren worden.
Linda2008, lastig hè, altijd die keuzes qua hengsten. Waar ben je op uitgekomen? Leuk, 2 veulentjes. Kunnen ze als alles goed gaat lekker samen spelen en opgroeien. Heerlijk!
Angelpam, veel plezier op de hengstenkeuring. Soms heb je dan opeens iets van 'en DIE moet het worden!' Ben benieuwd.
Wat lastig Cemlys. Geen ervaring mee helaas. Ik geloof er wel in dat sommige combinaties gewoon echt níet klikken, maar hoe lang je het moet proberen?? Geen idee.
Haha, Nikita een merrieveulen??!! Leuk! *D Krijgt ze wel mooie druppels zodat je dan wél kunt testen of is het zo'n stiekemerd? Pfff niet normaal dat mensen zo willen fokken hè? En er dan trots mee pronken! Leken kopen daar dan ook zo'n lief überklein ponietje... :(
Nou ja CL, groot gelijk dat je daar even over moet mopperen. Dat is wel een vaag verhaal. Hopelijk kun je haar morgen (morgen al!!!) lekker snel verzorgen op je eigen manier.
Mooi veulen inderdaad Luna. En 1x lijnenteelt in de 3e generatie zie ik niet als zo'n probleem.
Melkstrips... Mijn man is scheikundeleraar en heeft ze dus van school mee kunnen nemen. Handig! :D En wat hengstenkeuzes is het hier niet zo moeilijk; op één na gaan ze allemaal onder de door ons gehuurde hengst. Alleen voor mijn eigen merrietje Candora heb ik een andere hengst uitgezocht; een zwarte grote maats hengst waar ik helemaal verliefd op ben geworden op de hengstenkeuring van januari. En hij fokt nog prima ook! Veel bot en goede voeten; iets wat Candoor wel wat extra kan gebruiken. Hij wordt maar beperkt ingezet voor anderen, maar gelukkig is Candora welkom. Leuk, toch nog een ander vaderdier ;-)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:45

Hier Elsa bijna 235 dagen en buikje groeit goed. Ik begin het eigenlijk nu pas spannend te vinden raar he, das waarschijnlijk nu het seizoen op gang komt ofzo.

Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:49

Amai ja, nu begin je het echt goed te zien he! Spannend... Ik denk dat ze een palomino tobianotje voor jou aan het bakken is :P

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:54

:wave: Daar zijn we weer en alles is hier nog "rustig". Ik heb vanavond snel een paar foto's gemaakt bij het binnenhalen en die zeggen genoeg. Luna staat nu weer lekker hooi te eten. Alles is er klaar voor, alleen haar gedrag is mij nog te normaal. Als dat veranderd gaan al mijn alarmbellen af.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CL; spannend hoor en idd, als Jill daar onder dek stond zou dat ook mijn keuze zijn voor hier. Helemaal na zo'n vlucht krijgt de weerstand toch vaak een beste opdonder. Heel veel succes en plezier morgen, het zal best genieten worden als je je paard weer lekker dichtbij je hebt *\o/*

Mooi hoofdje heeft ze Luna <3 Lekker bekkie, zeggen ze hier :o

Bij Fotsy en Vrouwke ook al mooie dikke buiken en aftellen naar de laatste weken.

Wat betreft dekken; eerst zien wat eruit komt, want er moet zeker weten eerst wat weg, aangezien ik Dunja heel graag wil houden :x

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:09

Oh pretty.... Frustrerend om te zien toch :(

Suffie, zo daar hangen wel flinke druppels aan! Haha hopelijk houd ze het nog even binnen voor jou. Maar zo te zien kan het nooit heel lang meer gaan duren. Leuk!! Weer een veulentje in dit topic :):)

Fotsy, mooi buikje! Hihi dat had ik ook... Pas bij 240 dagen ofzo, dan ga je aftellen vanaf 100 en toen had ik ook pas écht het veulentje goed gevoeld, toen begon het pas wat te "leven" voor mij...
Vandaag dag 272 en nu gaat het toch traaaag ineens!!

Oh ja nog wel fotootjes van star, iets met "pas op! Zwenkt uit!" :')

Afbeelding

Afbeelding