@ Anike: Ik kreeg Shanti ook niet dikker, die kreeg ook bijna onbeperkt hooi en 4 kg biks/muesli.. Nu de kleine ervanaf is hoop ik dat ze weer meer bij gaat trekken! Ze is nu echt niet knap Dik in het haar, doffer omdat ze gewoon veel heeft ingeleverd.. Maar dat komt wel weer goed, ga ik vanuit
Wendy, wat jij nu zegt komt precies overeen met die van mij.. Als ik der onbeperkt hooi geef dat stopt ze op een gegeven moment gewoon met eten.. En vertrapt ze alles.Dus dat is het ook niet helemaal.. Veulen is eraf, ze gaat nu een week aan de longe en dan eerst het scheerapparaat erover heen.. Dat toont al heel anders. Plus dat ze dan de energie niet hoeft kwijt te raken aan het zweten door al dat haar...
Het komt wel weer goed, maar vindt het gewoon een rot gezicht
Leuke foto's van Sirana!! Over een klein half jaartje komt Elite haar vergezellen!
Anike, wat lastig dat ze terugvalt..Hopelijk trekt ze gauw bij!
Sjolvir
Geplaatst: 14-10-11 20:54
Ohh, wat een mooie foto's van Girlie, pracht hoofdje heeft ze.
Sirana ziet er ook goed uit, incl. nieuwe vrienden. kleurtje is wel handig met herkennen.
Anike, balen dat ze zo te lijden heeft gehad. Nu met Diem weg, zou Mel bij moeten trekken.
Diane, maar wel leuk dat je Gilly-Gail zo dicht bij je kan houden, ook al is het even raar en wennen dat je geen veulen hoeft weg te brengen.
Hepsi heeft visite gehad. (scheelt als je fjord tussen de fjorden staat er er ook nog fjorden forums zijn, waar iedereen iedereen kent) Momenteel zijn ze met zijn 3en, de 4e komt van de week.
En dus zonder dat ik in Drenthe ben geweest, toch foto's van Hepsi die vandaag 6 maanden oud is geworden.
Fjord Horses in Paradise! (Hepsi is de liggende met waaikuif)
Nieuwsgierige waaikuif van mij hing als eerste bij het hek natuurlijk.
De drie huidige bewoners van het paradijs.
Mevr. waaikuif moest even heel goed het passerende fjorden paard bekijken. Die is per slot van rekening maar een jaartje ouder, dus ook wel leuk om vrienden mee te worden. Wol oren zijn zich al heerlijk aan het voorbereiden op de voorspelde strenge winter.
Hepsi en Hjala, als kop en kont, 8 hoefjes op 1 buik.
Hjala is een echte pech vogel.. Haar moeder is door de bliksem getroffen toen ze nog heel klein was, dus is ze opgevoed met kunstmelk en een pleeg mamma paard. Gelukkig heeft Hjala het wel gered.
Mooie foto's van de Heps, maar wat mij een beetje zorgen baart zijn hun buikjes.. vooral die van Hjala, het lijkt op de foto net een wormenbuik, misschien heb ik het mis, maar ik heb een aantal jaren geleden hier een fjordje in stalling gehad van dezelfde leeftijd, met helaas een wormbesmetting die na een paar weken bleek, en deze had net zo'n bolle dikke buik als Hjala..
Hepsi ziet er niet uit alsof ze ernstige problemen heeft ondervonden van haar verhuizing. Ben daar wel blij om. Had het erg gevonden als er nu zielig vogeltje op de foto's had gestaan.
Anike: Hier is er ook nog eentje wat aan de mangere kant. Meestal trekt dat wel bij, maar heeft tijd nodig.. Zelf zou ik niet zoveel krachtvoer erin stoppen, want daar vergissen mensen zich in, want daar worden ze eigenlijk niet dikker van. Tenzij je er natuurlijk heeeelll veel in gaat stoppen. Zou zelf kiezen (dat doe ik nu ook) voor een slobber of iets van mais of maismeel. Aanrader vind ik zelf voor echt bij te laten komen de subli en dan de senior priores. Eigenlijk ruwvoer in slobber vorm. Fijne resultaten mee gehad en gezien.
Vandaag is Guusje precies 5 maanden oud al. Wat gaat de tijd nog snel. Ze meet ondertussen al 1.36m. Ze groeit zo snel.. kleine meisjes worden heel snel groot.
Ben echt helemaal weg van Mon en Girlie, wat een plaatjes zijn dat! Sirana is ook prachtig. Haar bijzondere kleur valt helemaal goed op tussen die bruintjes. Hepsi herken ik meteen in het groepje, met haar hieperdepieppluk en brutale smoelwerkje. Wat een buik heeft die Hjala idd, daar zou ik ook voor alle zekerheid een wormkuurtje of mestonderzoek bij doen.
Hier ook zeer goede ervaringen met Subli Seniores Priori om schrale dames weer voller te krijgen. Ik voer het 's winters ook bij aan Aaf, die sinds vorig jaar iets meer moeite heeft om haar vorm te behouden (misschien toch de leeftijd, ze wordt eind februari 20?). Wel echt goed laten weken, er zitten pulpbrokken in.
Oh ja, vergeten, maar ik vond de foto's van Mon en Girlie ook erg mooi!!!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 15-10-11 07:56
Zo, ik ben er ook weer! Veel veulens zijn al behoorlijk zelfstandig lees ik wel. Ik ben gisteren weer thuis gekomen van vakantie, en ik herkende Silke na 3 weken bijna niet meer terug. Ze is weer enorm gegroeid.
En ook ik meld me weer even, mooie foto's voorbij zien komen van Mon en Girlie maar ook van de al zelfstandige beebjes.
Hier alles goed, het gemis van Chennai en Dazzle begint te wennen en dat komt denk ik mede door het feit dat mn ruin ook weer rustigaan aan het werk mag. Gisteren is de smid geweest en nu staat hij voor weer op ijzers omdat hij erg zachte zolen heeft waardoor hij in 1,5 week al 2 zweren heeft gehad en dat was voor mij dan ook de rede om hem weer op ijzertjes te zetten. Verder gaat hier alles zijn gangetje.
Zometeen even n mail verzenden naar de opfok met de vraag of we eind van deze maand langs mogen komen en dat wordt dan de 1e en de laatste keer dat ik Dazzje dit jaar ga zien want in de winter ga ik niet op en neer naar duitsland aangezien ik geen winterbanden onder mn auto heb liggen. Ben wel erg nieuwschierig hoe Dazzje het heeft maar ik denk dat hij het wel erg goed naar zijn zin heeft.
Dazzle staat in de opfok in duitsland (eifel opfok) en dan vind ik het wel zo fijn om van tevoren te weten of het uitkomt en of ze thuis zijn. Aangezien de 2,5 jarige van mijn vriendin daar ook (nog) staat maken we er een vrienden-uitje van. We zijn nl wel een uurtje of 2,5 a 3 onderweg. Niet iets om zomaar te doen en dan erachter komen dat ze niet thuis zijn.
Ik moet ook bekennen dat ik omdat het zo ver weg is besloten heb om Dazzje daarheen te brengen want dan heb ik minder de neiging om er elk weekend heen te gaan en hij heeft het daar gewoon goed. Verder gaat mijn beste vriendin dan ook mee want die heeft Dazzje nog niet in levende lijven gezien omdat ze in die tijd in Canada zat. Dat is ook wel een van de redenen om eind deze maand nog even te gaan. Maken we er een mooie dag van en kunnen we hopelijk ook nog genieten van het jonge spul op de weide. Uiteraard fototoestel mee en flink wat foto's maken.
_Fer_
Geplaatst: 15-10-11 20:11
Magic_Ice schreef:
Leuke foto's van Sirana!! Over een klein half jaartje komt Elite haar vergezellen!
JA GEZELLIGGGG!!!!!!!!!!!!
thnx meiden voor de leuke reacties op mn fotows..!!
@Sjolvir: mooie fotows van hepsi... blijft mn favoriet hoor!!!
Sjolvir, dat is een relaxt clubje! Bridie is het veulen nog niet vergeten, maar ze is het wel zat. De laatste weken zo met zijn 2en eerst in Bridie's box (vanwege de beenwond van Gilly) en daarna in de opfokbox begon Bridie ineens hard te slijten. Gilly staat bij haar vriendinnen, heeft maar even gestresst, maar heeft volgens mij op dit moment veel te veel pijn om nog aan haar moeder te denken. Bridie zag vanmiddag tijdens het longeren haar kind bij de andere veulens staan, maar had toch niet de behoefte om te gaan brullen. Gewoon werken, no sweat. Spenen zijn alweer bijna weg, uiertje is niet echt gespannen meer. Ze heeft gisteren wel veel melk laten schieten, maar van vandaag zat er geen verse meer bij.
Al groot deel van onze merrie's weer kinderloos.... leeg. zo....
CL, heb ik ook hoor, ze staat 230 km verder op (al is het wel in NL), geeft ook wel rust en niet de neiging om elk weekeind te gaan kijken.
Overigens vandaag van Sjol af gevallen.. autsj... mevr. deed overigens niet zo heel maf hoor. Maar ja, zonder zadel... ben je snel beneden... (zat omgedraaid omdat ik over moest steken en ik verkeer achter me hoorde, sjol vond brommer raar (vind nooit brommers raar..) draaide weg galopperde aan en gaf klein bokje, bij pas 4 lag ik er al af, want bij pas 1, hing ik al en zonder zadel.. tja.. ben je snel beneden.
Gevolg deuk in ego.. Voordeel.. van klein paard val je niet ver. (waarbij de straat nog best hard is) Lang leve de piroxicammetjes en traumeel nu duimen dat ik morgen nog kan starten.
Magic_Ice
Geplaatst: 15-10-11 23:38
_Fer_ schreef:
JA GEZELLIGGGG!!!!!!!!!!!!
Leuk om al die afspeenverhalen te lezen!
CL, goede beslissing om Dazzle ver weg te zetten, ik snap je gedachtengang! Ik heb zelf die drang niet zo heel erg om ze wekelijks op te zoeken, want ik weet dat ze het goed hebben en dat geeft mij voldoende rust, en daarbij heb ik de tijd niet om ze zo vaak op te zoeken. Ze staan bij mij een half uur en een uur rijden van ons af, al vind ik dat uur rijden voor de ene al ver genoeg.
Fjör is inmiddels ook gespeend en vanmorgen heb ik hem verkocht aan een lief en goed baasje, een kennis van vroeger die helemaal bij Fjör past en later een goede match met hem zal gaan worden als hij bereden kan worden! En het leuke is dat Fjör voorlopig Draumur gezelschap blijft houden, in ieder geval tot mei, en daarna gaan ze samen naar dezelfde opfok en kan ik hem dus ook nog zeker 2 á 3 jaar in de opfok volgen, en daarna zelf ook nog, tenzij ze gaan verhuizen, want nieuw baasje woont niet ver van hier! Erg blij met deze toch wat onverwachte snelle verkoop!
Nu nog 2 á 3 paarden te verkopen en dan hebben we weer wat meer rust op alle vlakken.
Vanmorgen Venus heerlijk buiten gereden, ze had behoorlijke looplust, het afspenen heeft haar dus goed gedaan! Uier van haar moet nog wel wat krimpen, is nog vrij groot maar niet meer onder spanning. Uier van Sigrún was na 1 dag al theezakje...
Sjolvir van Sjol gevallen, oei, dat is minder fijn.. wat is de schade?
En heb me als eerste opgegeven. Silke is aan een bokker verkocht, en die heeft wat meer veulens lopen, dus dat komt mooi uit, die blijft zoals het er naar uit ziet daar aan huis lopen.
Neon was gisteren weer kreupel, hoefzweer en er zat een ijzeren kram in. Gelukkig wilde de smid nog wel komen op zaterdag, dus nu kunnen we aan het biotexen.
Ik heb me als eerste bij de hengstveulens opgegeven......
Foto uitzoeken was niet echt makkelijk (en al helemaal niet als je er uhm 2000 hebt...) maar uiteindelijk is het wel de foto geworden waar ik blij mee ben.
Bah, een kram in dr hoef EN n hoefzweer, dat is inderdaad erg vervelend.... Wel fijn dat de smid zo snel kon komen, heeft hij de zweer kunnen vinden?
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 16-10-11 09:44
Zweer was eigenlijk nog te vers om heel duidelijk te zijn, maar hij heeft hem wel kunnen vinden. Ik ben heel blij dat hij gisteren nog heeft willen komen, wel een geluk dat hij ook zo dichtbij woont, hij zit namelijk 4 deuren verder.