[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 06:47

Goeiemorgen!
Stal van Orion ziet er nog leeg uit in ieder geval, zie vooral buik rondscharrelen. :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 07:52

Spannend Karin.. en al baby's?

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 07:56

Nog geen nieuwe beebjes zo te lezen.

Wat balen van het weer zeg, hij houd tot en met het weekend zowiezo regen.
Word denk ik toch een weekje binnenbak voor hummer.

Ben er wel iets voorzichtig mee gezien het feit hij 3 weken te vroeg is.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:01

Zou k ook zijn manueeltje

Nou ik ga me bedje weer uit
Als er een verkiezing zou zijn voor miss wallen onder de ogen. Zou k toch hoog eindigen

Nog baby's?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:20

nog geen nieuw jong grut???

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:50

Gelukkig gaat het stilaan beter Pauk!
Melody: heerlijk ventje is Fuente, wat een uitstraling al!
DB: Rosa zal willen dat je de bevalling zeker niet mist dat ze je zo opeist!
Neon: heerlijk te lezen hoe goed je je merrie kent, benieuwd of ze idd de 340 dagen haalt :)

Gisteren geoefend bij kleine Rico voor de beentjes aan te raken. Was hij het niet mee eens, deelde een paar goede trappen uit. Heb dan maar verder geoefend met een touw langs zijn benen te laten glijden, dat ging wel goed. Vanavond proberen met een zweepje te oefenen, kan ik iets gerichter zijn. Zijn tandjes komen er ook al door, resultaat is dat alles eraan moet geloven en in gebeten wordt :)
Hera gisteren voor het eerst terug 10miin gelongeert, hij brulde de hele stal bij mekaar en ging galopperend rond, na 5min was hij gelukkig wat gekalmeerd. Iemand een idee hoelang het duurt voor hij zo'n beetje gewend gaat zijn aan het scheiden? Wil hem ook niet teveel stress bezorgen (of doe ik nu flauw? :o )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:40

Charisma, ik heb wel 4 keer een bevalling compleet gemist he. :P Alleen bij de laatste 2 ben ik bij geweest, bij die andere keren stond er ineens 's morgens een veulen in de stal. :+ Neon geeft geen enkel teken van te voren, dus het zijn echt die kleine dingen waar je op moet letten. En inmiddels van 6 eerdere veulens vergelijkingsmateriaal. :)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:46

POEEHH! Babyboom! net gemist.
Gefeliciteerd met de veulens! *\o/*

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:58

Charisma schreef:
DB: Rosa zal willen dat je de bevalling zeker niet mist dat ze je zo opeist!

Ja ik had bij de vorige ook dat gevoel, zeker toen ik haar op mij zag reageren toen we binnenkwamen toen ze aan het bevallen was. Ik dacht eerst dat ik haar menselijke trekjes aan het toedichten was, maar meer mensen denken er hetzelfde over. En het valt iedereen erg op dat ze zo aan me hangt. Ik hoop dat ik er weer bij kan zijn, ga er in ieder geval alles aan doen.

Heb gister gehoord dat er geprobeerd gaat worden (is klein groepje personeel, dus afwachten of het lukt) mij 3 dagen vrij te geven na de geboorte van het veulen. Lekker!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:02

joto en??? Spannend hoor!

LL Frekja ziet er echt goed uit! En ja toch flink buik hoor!

Kitzbi wat is Kate toch een flinke dame al :)

Muzefee lekker als die veulens mak geboren worden,slecht weer hé? Het steekt echt tegen!

Melody wat een fijn poppetje is hij toch <3

Neon, Neon ziet er echt schitterend uit dit jaar! En die uier,sjah :') daar komt inderdaad nog niks uit. Ze is wel blij met haar oude kameraad zo te zien!

Faline *\o/* dat Champs weer naar huis mag maandag!

DB zou super zijn als je 3 dagen vrij krijgt dan!

Foss en?? Spannend hoor!

Charisma je hebt er maar je handen vol mee hé :) Beentjes oefenen is toch wel heel belangrijk inderdaad!

Pauk blij te lezen dat het beter gaat. Toch een moeizame start dus,in het begin is het zo belangrijk dat ze genoeg biest drinken,dus dan nog beter genoeg uit de fles dan te weinig uit de uier! Maar ik lees dat het al beter gaat,super!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:03

Neon: ah oei, dat wist ik niet... :o Je wordt dus hoe langer hoe beter in het lezen van je merrie, deze zal je dan ook wel lukken om erbij te zijn!
DB: zou leuk zijn als je vrij kon hebben, lief van je collega's! En ik geloof ook echt dat paarden een soort van menselijke trekjes hebben hoor! :)
Pretty: dat je dat maar weet, het is een karaktertje hoor! Maar halster enzo lukte de 2e keer ook al veel beter, dus ik heb goede hoop dat de beentjes vandaag ook al beter gaan lukken!
Faline: supernieuws van champs! *\o/*

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:17

Lijstje van 18 april

RvdB Spirit 367 dagen
Rivj_Foxj – Foxy Diamond 354 dagen
Faline – Goldy 348 dagen
Stalbluemoon – Cya 347 dagen
Bimmetje – Wilma 344 dagen
Foss – Anzaliek 343 dagen
Steffia! – Castrade 343 dagen
Inowa – Winoa 340 dagen
Luckystory – Tempête 340 dagen
Pauk – Orion 336 dagen
Diane_Basje – Rosa 334 dagen
JastieHorse – Marit 333 dagen
Foss – Misty 332 dagen
Muzefee – Heidehof’s Lieke 331 dagen
Muzefee – Heidehof’s Heaven 329 dagen
Hiboune – Bentley 326 dagen
Stalbluemoon – Peggy Lee 326 dagen
AGarcia – Mendy 324 dagen
Joto – Paulien 323 dagen
Neonlight – Neon Light 323 dagen
Poesnoes – Ufoline 323 dagen
Tjinta – Cantate 322 dagen

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:20

Pretty hoe is het nu met je?

Charisma, beentje oefenen deden wij ook al snel. Toen ons vorige veulen verkocht werd met 4,5 maand kende hij halster, meelopen, zonder moeder met andere paarden spelen, hoefsmid en voetjes tillen, water, verschillende bodems, trailer en we hadden hem aan verschillende items laten wennen. En op een manege was hij ook meteen aan kinderen en honden gewend. Echt super!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:24

Het wordt hier een nek aan nek race.. Qua uier loopt Dau ruim voor.. en de rest.. Mwah..

Afbeelding

Nu had ze vorige keer ook niet veel uier, maar al helemaal geen hars.. Dus veel groter dan dit wordt uier voor de bevalling niet.
Wordt haar 2de veulen dus daar kun je weinig van op aan.. Maarja 317 dagen.. Dus even wachten mag wel even.

Misa en Vroon stonden mooi rustig gelukkig :D Misa vindt wel leuk, nu kan ze nog harder rondjes rennen dan thuis..Zal ze er zo uit gooien.
Laatst bijgewerkt door Joto op 18-04-12 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:26

Halster kent hij ook, meelopen ook, bodems ook, voetjes zijn we mee bezig. Honden en mensen leert hij hier op de manege ook snel, hij vind mijn hond een geweldig ding :D
De rest wacht ik mee tot hij gespeend is, kan hij mooi met mijn ruin buiten staan en een paar oppasmerries, water en trailer en derg neem ik dan ook rustig de tijd voor.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:32

spannend hoor Joto!

DB gaat wel hoor,al zie ik alles nog regelmatig voor mn ogen herafspelen..ik wacht nu nog op de uitslag van het labo en mag dan hopen dat dat geen te slecht nieuws is voor onze andere komende veulens of voor de merrie zelf..

Ik heb nog steeds geen halstertje gevonden die Folie past..en we hebben nochtans shetlander-veulenhalsters. Zo een klein,chique hoofdje dat ze heeft!
Helaas zitten ze wéér binnen -O-
Laten jullie je jonge veulens buiten in zo een weer? Het is nu nog effe droog,maar die koude,snijdende wind vind ik allesbehalve fijn voor zo een klein popje. Ze kunnen buiten niet goed schuilen,dus ik laat ze dan liever binnen in hun stal van 4 op 5..
April doet wat ie wil,dat is wel duidelijk..bah!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:45

Rico heeft ook een ponyveulenhalstertje aan op het kleinst, die heeft ook zo'n chique klein hoofdje :)
Gisteren is hij een kwartiertje buiten geweest, langer durf ik ook niet, hier is het ook echt koude gure wind met regenbuien :brr:

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:47

VOetjes geven tja ben der altijd streng mee schoppen mag niet
Bij die kleintjes ( shet) is t net ff wat makkelijker maar ik zorg altijd dat ze ergens tegenaan kunnen leunen voor het evenwicht en de voorvoetjes gaan dan makkelijk en tja achter dat is altijd ff schoppen maar vasthouden (dat lukt bij die shetetters wel) en dan geven ze eig vrij snel op en dan vinden ze t niet eng meer en bij jezelf zijn de armspiertjes weer getraint :)

Hoefsmid noemt mijn paardjes dan ook zeer netjes opgevoed whaha

Ooooo eeeeeehhhh volgens mij heeft bentley hars :)

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:48

Mijn Shets staan normaalgesproken 24/7 buiten, maar als de bevalling nadert, komen Ro en Nanda in een stukje weide die grenst aan de stal. Als ze op het eind lopen, blijven ze bij slecht weer echt binnen, vind het toch echt een risico zo'n ukkepukkie in wind en regen. Kou vind ik niet zo'n ramp, maar als het regent en waait worden ze echt snel koud.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:50

Afbeelding

Ik hoop toch dat het vanmiddag even droog is al is het maar 5 minuten dat ze naar buiten kunnen.
Dan kan de stal even goed schoon en mogen ze weer naar binnen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:50

Pretty, heb je al eens bij de shetlanderwinkels gezocht? Ik snuffel daar regelmatig voor veulenspullen, omdat ik dan juist maat shetlander vaak nodig heb. In de charter van SMP staan webwinkels, en een snelle zoek levert al miniveulenhalsters op: http://www.shetlandershop.nl/assortiment/Halsters

En ik heb mijn veulens in mei, dan is het meestal al iets beter qua temperatuur, maar de eerste dagen blijven de veulens veel binnen en gaan ze maar even en alleen onder toezicht naar buiten. En dat wel meerdere keren per dag, zodra ze willen liggen gaan ze weer naar binnen. Als een veulen in beweging is kan het vaak niet zoveel kwaad.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:52

Ja, maar als je alleen bent Hiboune is het moeilijk om hem en vanvoor vast te houden en het beentje vast te houden als die kleine een rodeoshow geeft :D
Ik ben ook consequent hoor, maar met het touw gisteren waren er al geen schopjes meer te bekennen. Zal vandaag wel beter gaan. Hij is gewoon heel erg gevoelig aan de benen, Hera heeft dat ook, zo erg zelfs dat ze niet graag in mul zand loopt, bloedvoorzichtig dus...ook voor het hout ;)

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:53

Oef Neonlight, die link is niet goed voor mij... krijg acuut last van shopperitis...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:55

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:59

Wilde net die link doorgeven neon is van bimmetje!!
Staat veeeel op

Charisma goed zo volhouden he :)