Amandake: wat een verschrikkelijk nieuws ! Arm manneke....
Magootie: proficiat met Cookie Monster!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 27-07-10 21:28
Magootie, gefeliciteerd, je hebt een prachtige aankoop gedaan.
Pepa is ook vanaf het begin op mensen gericht, Pepa en Devdan ook. Ik wijt het aan het kleurtje, want dit zijn de 3 appaloosaveulens die ik gefokt heb. Cantate en Ravindra waren in het begin veel afstandelijker, vooral Cantate, die heb ik de eerste 2 maanden amper aan kunnen raken. Toen ie wel naar me toe kwam en niet meer bang was werd het een bijtertje. Ik weet nog niet wat beter was. Alleen bij Pepa ben ik bij de geboorte geweest, de andere 4 stonden ineens in de stal. Moeders fopt graag.
Al_Zawraa
Geplaatst: 27-07-10 22:23
Magootie, gefeliciteerd!
Ik sprak net de vader van het meisje dat een tik van Rahnanah kreeg nog even, en het is idd niet meer dan een beetje gekneust. Ze sliep nu al, dus ik ga morgenochtend nog maar even langs met een zak snoep. Haar vader vond het in ieder geval erg lief dat ik iets voor haar gehaald had. Ze schijnt gek van paarden te zijn, dus als ze niet te erg geschrokken is biedt ik haar ook nog maar een ritje op Aziza aan denk ik.
Rahnanah is ook vanaf dag 1 enorm mensgericht, ze hinnikt zodra ik aan kom, en komt direct aangerend. En maakt dan vaak direct duidelijk waar ze gekriebelt wenst te worden Shoukran daarentegen is nog enorm schuw, dus dan heb ik wat te doen eind september
Magootie gefeliciteerd met Cookie. Hoop dat je heel veel plezier aan d'r gaat beleven en dat je ons op de hoogte gaat houden hoe t gaat met t kleine monster.
_Karin
Geplaatst: 28-07-10 01:07
Amandake veel sterkte. wat ontzettend naar.
Magootie Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.
AZ dat is schrikken zeg maar gelukkig is het alleen gekneusd.
Verder zie ik allemaal hele mooie veulens voorbij komen. Wat worden ze al groot zeg.
Met Dora gaat het heel goed sinds ze geschoren is. Dora is vanaf het begin al 1 grote knuffelkont. Loopt ook op iedereen af die bij haar in de buurt komt. Kruipt bij de ene DA op schoot en voor de andere loopt ze hard weg . Ook loopt ze altijd bij het grootste paard wat er in de wei staat. Eerder was dat Floor (iedereen denkt ook dat ze een veulen van Floor is en staat dan vreemd te kijken als ze bij Bonnie gaat drinken )
tot Jasmijn erbij in kwam. (Dora is 76 cm, Jasmijn is 172 cm )
Wel bezorgt ze mij hartverzakkingen als ze achter Jasmijn gaat staan.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 28-07-10 07:31
Geweldig, die foto van Dora en Jasmijn naast elkaar!
Ik heb dr 2 gehad die in het begin wat angstig waren. Ben veel in de box gaan zitten en mams leert het ook wel aan want ze zijn zo makkelijk hier. En nu, ondertussen bij de ene 2 jaar later en bij de ander een jaar.. Het zijn de 2 grootste knuffels die je hebben kan
Jeetje AZ, wat kan zoiets snel gebeuren! Wel heel aardig dat je haar een zak snoep brengt.
Ik zag mooie fotos van Balance en Frits! Ze zien er goed uit.
Fynn was de eerste week ook wat voorzichtig. Nu niet meer . Als je de wei inloopt komt hij hinnikend naar je toe rennen. Dat is wel leuk. Daarna wordt minder leuk als hij je als speeltje wil gaan gebruiken, dus dan is het uit met de pret en krijgt hij weer op zijn kop.
Magootie, gefeliciteerd met Cookie!
Fynn is gisteren nogmaals ingespoten met de medicatie voor zijn hoefjes ze hebben nu tot en met vrijdag boxrust. Dat zullen ze niet leuk gaan vinden denk ik. Gelukkig kan ik de merrie wel even naar buiten gooien een paar keer per dag, anders staat die helemaal te stuiteren in de stal. Vrijdag kijkt de DA dan hoe we verder moeten, is er geen verbetering dan zal hij geopereerd moeten worden.
Diane_Basje
Geplaatst: 28-07-10 10:41
Jeetje Inge da's vervelend.
Amandake sterkte met dit verlies...
AZ, echt vervelend, zeker als je al gewaarschuwd had. Maar goed opgelost van je, vind ik.
Edit; magooti, gefeliciteerd met je mooie aankoop!
@ Al_Zawraa: Oh dat was wel even schrikken zeg, voor jullie allebei! Gelukkig voor het meisje is het niet al te ernstig.. Helaas kun je er idd vrij weinig aan doen..
@ Rowo: Leuke foto’s!
@ Roo_19: Lieve foto’s van Sterre !
@ _Karin: Haha die foto van die grote en kleine, geniaal
Ik was vandaag weer bij Donja en Armani en de boer waarbij ze staan zei vandaag tegen mij: eigenlijk hoef je dat niet eens meer op te sturen, het kan niet anders dan dat ie van die andere hengst is.. 100%! Hij is bijna hetzelfde als die hengst! Ik ben niet zo'n iemand die ziet op wie Armani lijkt.. Of met andere woorden: ik denk dat hij niet meer gaat meebetalen aan die DNA test.. Wat zouden jullie doen? Die boer is er gewoon heilig van overtuigd dat het van die hengst komt. Volgens hem lijkt Armani er zo veel op.. Maar ik vind dat beetje moeilijk inschatten want ik kan dat niet zien
Ik weet niet meer hoe beide hengsten eruit zien, hij lijkt wel op die ene vos mara volgens mij zegt dat nog geen moer, Tal lijkt niet op dr pa en Flo eigenlijk ook niet...
Ja omdat ik niet zie dat ze op elkaar lijken, zou ik denken: hij lijkt op die hengst qua kleur, maar voor de rest zie ik dat gewoon niet.. Dat heb ik ook met mensen vaak: heel veel zeggen dat je kunt zien dat ik op mijn zus lijk, nou ik zie dat echt niet hoor . Ik kan nog wel even foto's plaatsen van armani en beide hengsten..
Plaats maar eens fóto's Maar voor defenitieve zekerheid moet je echt een DNA test doen. Maar beide hengsten hebben geen (goed) papier? Mochten ze dat niet hebben, dan weet ik niet of het (behalve voor je zelf) veel zin heeft om het weten.