[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:11

cp112 schreef:
AshleyRol schreef:
Hahah geweldig, wat een leuke verrassing. Gefeliciteerd!! :)

CP, weet jij zeker dat hij zwart wordt door de kleuren van papa/mama?
Mijn merrie is ook die kleur geboren en hoewel ik er heilig van overtuigd ben dat ze zwart wordt, zegt iedereen bruin tegen mij. Ze is verkleurd naar zwart toe maar nu weer redelijk bruin waarvan ik denk door de zon. Maar aangezien ik de enige ben die zwart denkt, heb ik mezelf aan het twijfelen gebracht haha.

Juist als ze zo zilver geboren worden worden ze straks pikzwart. Dat bruine na het wisselen is puur veulen vacht icm zo'n wat verbruind.

Bruin kan overigens ook niet uit een zwarte vader en moeder :)

Deze is ook 100% zwart bijvoorbeeld.

[ [url=m/Y9qNsj.jpg]Afbeelding[/url] ]

You made my day haha!

Afbeelding
Dit was ze net geboren, grijzer kan niet. Vader is zwart maar de merrie is wel vos waardoor ik soort van bruin verwachtte alhoewel mijn droom zwart was haha. Hengst geeft geen vossen door dus zwart is zeker mogelijk.

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 21:55

Gefeliciteerd CP! Ze dacht jou even te besparen van slapeloze nachten zo op het einde van het seizoen :D lieve merrie!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 22:04

AshleyRol schreef:
cp112 schreef:

Juist als ze zo zilver geboren worden worden ze straks pikzwart. Dat bruine na het wisselen is puur veulen vacht icm zo'n wat verbruind.

Bruin kan overigens ook niet uit een zwarte vader en moeder :)

Deze is ook 100% zwart bijvoorbeeld.

[ [url=m/Y9qNsj.jpg]Afbeelding[/url] ]

You made my day haha!

[ [url=m/SJMGgV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was ze net geboren, grijzer kan niet. Vader is zwart maar de merrie is wel vos waardoor ik soort van bruin verwachtte alhoewel mijn droom zwart was haha. Hengst geeft geen vossen door dus zwart is zeker mogelijk.

Zijn snoetje lijkt toch echt wel flink donker, lijkt mij een zwarte :j Hoewel, een vos bruin kan dragen dus je hebt en mogelijkheid :P

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 22:09

Knolselder schreef:
Gefeliciteerd CP! Ze dacht jou even te besparen van slapeloze nachten zo op het einde van het seizoen :D lieve merrie!

Haha nou idd. Eigenlijk vind ik dat zo erg helemaal niet dat ze dit besloten heeft :')

Fotospam. Ruk kwaliteit maar het was al aardig donker (Wat gaat dat alweer rap he die kortere avonden.... -O- )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 22:24

Waaauw CP dat is gek thuis komen!
Ashley die zou ik ook twijfelen qua kleur hoor

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 22:25

<3 <3 super schattig

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 22:42

Gefeliciteerd cp wat een flinke!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 22:45

Gefeliciteerd CP!
Wat een mooie verrassing bij thuiskomst. :))

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 23:21

Hij is wel leuk CP!

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 23:23

Balko schreef:

Er zit maar 1 ding op, heel lang wachten hahah.

Schattige foto's CP, echt een knapperd. Ook heerlijk om weer even zo'n kleintje te zien gezien de meeste van ons alweer redelijk groot zijn :P

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 23:50

AshleyRol schreef:
Balko schreef:

Er zit maar 1 ding op, heel lang wachten hahah.

Schattige foto's CP, echt een knapperd. Ook heerlijk om weer even zo'n kleintje te zien gezien de meeste van ons alweer redelijk groot zijn :P

Offff laten testen :D ik stem voooorrr

Wijzig123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 06:54

Wauw CP! wat snel gegaan ineens. Fijn dat alles goed is gegaan. En idd het laatste veulen voor dit jaar van dit topic!
@AshleyRol mijn veulen had de zelfde kleur als die van jou bij de geboorte. Is nu uiteindelijk heeeeel donkerbruin geworden. Wel heel mooi al zeg ik t zelf. Ook uit een vos merrie.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:58

Balko schreef:
Aaaah arme CP! Een ding scheelt, de zomer moet nog beginnen :Y)

Tamarant ik heb ze naast elkaar gezet en dan steeds langer en uit eindelijk van 6 savonds tot s 10

@balko: heb je dan het veulen in zijn vertrouwde stal gelaten of juist de merrie?

Als ik het al voor elkaar kan krijgen om een stal tijdelijk extra te huren dan is die schuin tegenover hun eigen stal..mijn merrie staat al 7 jaar in de huidige stal (grote merrieveulenstal) ivm dat ze groot is +/_ 1.75 is ze een grote stal gewend.
De andere stal is 3m x 3m dus zeker niet klein maar de merrie is een grotere stal gewend. Maar ik denk dat het voor het veulen fijnste is om in zijn eigen vertrouwde stal te blijven.

Wat is jullie advies daarin als ik dus de extra stal kan huren tijdelijk.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:19

CP, gefeliciteerd! Knapperd weer! Vind ze prachtig van die zwarte effen tinkers!

Tamaramt, Als ik in jouw positie zat, zou ik denk ik in 1 keer afspenen.. Als je merrie zoveel stress ervaart als je ze steeds uit elkaar haalt, zou ik het in 1 keer doen, zodat ze maar 1 keer die stress ervaart. Het zal even stress en schreeuwen zijn, maar over het algemeen is het zo weer over. Maargoed, daarin moet je uiteindelijk toch doen wat voor jezelf goed voelt.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:47

immii_clarr schreef:
CP, gefeliciteerd! Knapperd weer! Vind ze prachtig van die zwarte effen tinkers!

Tamaramt, Als ik in jouw positie zat, zou ik denk ik in 1 keer afspenen.. Als je merrie zoveel stress ervaart als je ze steeds uit elkaar haalt, zou ik het in 1 keer doen, zodat ze maar 1 keer die stress ervaart. Het zal even stress en schreeuwen zijn, maar over het algemeen is het zo weer over. Maargoed, daarin moet je uiteindelijk toch doen wat voor jezelf goed voelt.

Ze krijgt geen stress als ik haar weghaal bij het veulen in de zin van dat ik zonder problemen met haar kan gaan wandelen, grazen of van het erf af het bos in kan.
Echter andersom dus als ik het veulen uit haar zicht haal en zij op stal blijft (langs andere paarden) dan is het een probleem en heeft ze veel stress.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 11:48

Ik zou in jou geval ook gewoon in 1x spenen Tamarant. 1x stress en dan is het klaar.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:14

Tamarant ik denk dat je veel te veel nadenkt.
Ik verplaats het veulen naar de andere stal.
Onrust is er sowieso. Misschien als je buurvrouw even met haar paard uit de stal is ze een uurtje naast elkaar en dan uiteindelijk schuin tegen over elkaar. Ik zelf hou niet van coldturkey spenen maar dat is een persoonlijke keuze.
Ik ben dan ook thuis in de luxe positie alles te kunnen schuiven zoals ik het wil.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:32

CP gefeliciteerd *\o/* Wat een knappe jongen!

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 12:34

tamaramt schreef:
immii_clarr schreef:

Ze krijgt geen stress als ik haar weghaal bij het veulen in de zin van dat ik zonder problemen met haar kan gaan wandelen, grazen of van het erf af het bos in kan.
Echter andersom dus als ik het veulen uit haar zicht haal en zij op stal blijft (langs andere paarden) dan is het een probleem en heeft ze veel stress.

Dat bedoel ik ook, je haalt het veulen dan dus meerdere keren bij haar weg, ik zou dit dus niet doen en gewoon voor in 1x gaan.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 13:27

Wow cp gefeliciteerd *\o/* Knap ventje! Wel blij met de effen kleuren? Of heb je liever bont? Merk je ook verschil bij de verkoop?

Balko echt ontzettend gaaf zeg! Heel bijzonder!

Ik speen waarschijnlijk met ruim 6 maanden af. Maar ik heb een merrie veulen en een merrie die toch niet aan het werk hoeft. Ze staan lekker in een kudde 24/7 buiten dus die staan voorlopig goed! Hier zal het ook cold turkey gaan, maar dat valt meestal mee voor veulen gezien die in de vertrouwde
Kudde blijft. Merrie is het tegen die tijd hopelijk ook zat!
Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:01

Cp gefeliciteerd. Mooie verrassing.
Gelukkig ook de nageboorte er af.
En wat vind ik deze mooi. Ik denk dat deze mij het meest aanspreekt. En je shireveulen. Nu lekker genieten.
Komt deze merrie nog bij de hengst?

Wbt afspenen. Ik speen ook altijd direct af. Bij meerdere veulens ook tegelijk. Afhankelijk van conditie moeder. De jongste komt ruim een maand later pas. Even bekijken hoe ik dat dit najaar doe.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:05

Mijn merrie en veulen hebben het vandaag zelf beslist. Toen ik kwam kijken in het land stonden ze zo
Afbeelding

Oke heeft toelichting nodig. De merrie staat in het weiland rechts. Dan komt een draadje. En dan staat mn veulen.
Vanochtend stonden ze samen in het rechter land _O-

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:17

Cioccolato schreef:
Mijn merrie en veulen hebben het vandaag zelf beslist. Toen ik kwam kijken in het land stonden ze zo
[ [url=m/Yush5a.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oke heeft toelichting nodig. De merrie staat in het weiland rechts. Dan komt een draadje. En dan staat mn veulen.
Vanochtend stonden ze samen in het rechter land _O-

Oh.hahaha :')

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:21

Balko, zo'n test heb ik wel eens gezien in dit topic maar die zijn vrij prijzig toch?

Mijn merrie en veulen hebben samen twee stukken land en wisselen steeds voor nieuw gras. Nu is het draad er tussen gewoon open en vaak staat de merrie nu op het ene landje en veulen op het andere landje. Ze is morgen 4 maanden dus misschien gaat het hier nu ook gebeuren dat ze elkaar loslaten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 22:34

II heb dat principe ook. Alleen dan in een rij met meer weilanden. Hun hebben er 2 naast elkaar om af te wisselen. Ik weet alleen niet hoe dat veulen in het andere stuk is gekomen. Onder het draad door of gegleden.. of gesprongen. Vind het wel komisch