[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:08

Beide gefeliciteerd met de geboren veulens!

Hier de merrie weggebracht naar de stal met merriebegeleiding. Valt een last van mijn schouders af. Alleen ivm corona mag ik haar dus tussentijds niet bezoeken. Wel mag ik bij de bevalling zijn mits ik niet ziek ben.

Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:23

Keresa Ai sterkte. Hopelijk knapt hij snel weer op.

Wayoflife en kabayo beiden gefeliciteerd.

AM dat is schrikken. Alles goed gekomen? Geen gewonden?
Zijn je paarden alweer wat rustiger?

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:25

Knolselder, ziet eruit als een lekker paradijsje zo voor die kleine dikkerdjes! :)

Keresa, wat sneu zeg van het oog, hopelijk heeft het veulen er weinig last van straks.

Wayoflife, eindelijk daar is ie dan! Gefeliciteerd! *\o/*

AM, aardige brand inderdaad als je het zo ziet, heftig! Fijn dat alles goed gaat met de paarden.

Loulou, wat een leuk veulen is het toch om te zien

Kabayo, ook gefeliciteerd met je veulen

StalMelyn, fijn dat ze in ieder geval op een goed plekje staat, wel moeilijk dat je niet tussendoor kan komen, maar ze is in ieder geval in goede handen!

Hier vandaag ook de veilige 320 dagen bereikt!

Uier vanmorgen voor wandelen. Na wandelen weer een stuk leger.
Afbeelding

Blij paard, steekt lekker uit inmiddels. :)
Afbeelding

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:28

Gefeliciteerd met de veulens.
Wat naar Keresa, sterkte.. Vriendin van mij vorig jaar ook veulen oog kwijt.
Merk je niks van, doet het heel goed.

Orange vandaag 320 dagen. *\o/* *\o/*

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:45

Birdie *\o/*

Immii_clarr. Flink uier al

Wild Thing had wel onrustige momenten vannacht. Uier is ook ineens flink gegroeid. Normaal begint ze daar de laatste dag pas aan. Maar normaal draagt ze rond de 10 a 14 dagen over :roll: ik weet niet wat ik nu kan verwachten, we houden haar maar goed in de gaten.
Er hing een sterke brandlucht. Een van mijn jonkies is nog wel een beetje van slag. Ik durf mijn paarden nu ook niet op de wei te zetten. Zometeen ligt er roet of iets anders giftigs op het gras.
Afbeelding
Klein verschil maar :wow:
Afbeelding

Nu is er net naar buiten gekomen dat er toch schapen in de schuur waren |( mogelijk ook asbest vrijgekomen

tiwi1969

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:04

Oh AMH wat naar, snap dat je je paarden niet in een wei wil waar mogelijk asbest ligt.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:05

Wayoflife en kabayo, gefeliciteerd met de geboorte van jullie veulens!

Keresa, wat vervelend dat het zo gelopen is. Hopelijk heeft ze er straks verder geen last meer van.

AMH, dat is een flinke brand geweest! Gelukkig is het niet naar jullie over geslagen. Wel zielig van de schapen zeg! Als ik het zo lees hadden die geen schijn van kans. Hopelijk heb jij straks geen last van de vrij gekomen asbest. Als dat op je land terecht gekomen is kan dat nog weleens naar uitpakken.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:05

ohnee keresa, ik had het even gemist en dacht wat was er nou? heb dus even terug zitten lezen, is de moeder verder wel een goede moeder?

ik heb eens een merrie gehad die kreeg hier haar eerste veulen,ze wou hem echt vermoorden, trapte hem helemaal in elkaar , heb ze toen naar de kliniek gebracht, later heb ik haar verkocht met de mededeling dat ze geen veulens moest krijgen, toen kreeg ze er bij de nieuwe eigenaar toch een en die trapte ze ook halfdood, ook naar de kliniek gebracht, nu krijgt ze gelukkig geen veulens meer, sommige merries hebben dat moedergevoel nou eenmaal niet

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:49

Kabayo en wayoflife; gefeliciteerd met jullie beide veulens!

Keresa; wat sneu voor je veulentje! Hoop dat dinsdag de operatie goed verloopt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:56

Wij hangen een beetje om dit beeld heen de laatste dagen
Afbeelding
Net alsof ik steeds dezelfde foto post {:}

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:16

Iloveyouuuu wat een opluchting dat ze veilig is.

Wat een mooie baby's mirjamalvaro <3
Haren kan ook uit het staartje. Niet teveel tegelijk. Jonge veulens heb ik niet vaak gedaan, maar wel paarden die nog nooit in handen zijn geweest. Gewoon los in de wei, ze eten altijd gewoon door. Ik draai altijd een paar haren om een pen of schroevendraaier (zonder puntje)

Wat een leuk blesje heeft ze Kendra, gefeliciteerd!

Sterkte keresa, wat naar. Hopelijk gaat de operatie voorspoedig

Jeeeeej wayoflife, eindelijk!!! Gefeliciteerd!! *\o/*

Wat een schrik AM_Horses, hopelijk zijn de paarden snel weer helemaal zichzelf en geen ongeplande bevalling. Hoe is het met/bij de buurman qua schade/gevolgen?

<3 loulou. Het is maar goed dat jouw veulen niet te koop is :=

Kabayo gefeliciteerd!!

goldenarrow wat fijn dat ze braaf waren. Hoe oud is Zamazenta nu? En is Brown deze werkwijze gewend?

Spannend StalMelyn, hoeveel dagen is ze nu?

Ik heb ook 2 van de 3 ongeboren veulens al verkocht :o
Wel met afspraak dat ik vrij ben om ze te houden als mijn gevoel dat zegt.

Hier zorgen om mijn jongste merrie. Kampt al maanden met blessure, sinds september. Meerdere keren op de kliniek geweest. Een van de kniebandjes achter, maar zou goed te genezen zijn. Vorig jaar weekje buut gehad en revalidatie schema. Merkte haar steeds beter worden.

Gisteren geweldig getraind, weer een stapje omhoog. We deden steeds of tempo rijden of langere afstand, gisteren gecombineerd. Paard wil heel graag en geen pas onzuiver geweest. Is ze een uur na de training toch kreupel. Schrok me dood, want elke stap ging met een kreun, zo sneu. Savonds laat nog wezen kijken. Nog steeds heel slecht.

Kom ik vanochtend, is ze dusdanig opgeknapt dat er alleen in draf nog lichte onregelmatigheid is. Ik sta echt voor een raadsel. Heb wel eens eerder dat ik na een training ietwat lijk te zien, maar ik staar me ook blind, een vreemde zou dit niet zien. En altijd binnen 48 uur dat ik het ook niet meer zag. Het lijkt erop dat ze dat nu dus ook gewoon doet. Maar het was nu geen kleine minimale ontlasting die ze liet zien.

Flink in dilemma met mezelf wat ik nou ga doen. Arts en revalidatie trainer zeggen sterk houden. Ze zal gewoon herstellen en endurance geen bezwaar. Maar het is een Tinker, straks rij ik haar hartstikke kapot... Misschien alle veulens verkopen en toch voor een arabier gaan kijken...

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:19

Vannacht is er nog een dochter van Mo geboren, die merrie wil het veulentje ook niet aanvaarden. Ze zijn al uren met de veearts bezig, extra hormonen enzo gehad, maar ze wil het echt niet in de buurt.
Ze kunnen de merrie wel gewoon rustig melken enzo, het is niet van de pijn, ze wil het gewoon niet in de buurt.

Zielig hoe het soms kan gaan idd hè.

Afbeelding

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:23

Wat sneu zo’n kleintje die haar moeder zo hard nodig heeft... ik hoop dat er nog een omslag komt bij de merrie of een lieve pleegmoeder die er wel blij mee is. wel een mooi getekend vlekje

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:28

Tinniie, ik heb ooit gehoord dat ze zo'n merrie dan in een groep met merries en veulens zetten.
Of ze zien de andere merries eigen veulens beschermen en gaan dat ook doen of optie 2
De merrie wilt het veulen zelf niet maar andere paarden mogen het dan ook niet hebben en dan gaat de moeder het toch zelf beschermen.

Zelf nog nooit gezien of gedaan maar hoorde dat 3 jaar geleden van een fokker. Misschien lukt het zo nog?

Duimen dat het goed komt.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:37

Jeetje Tinniie, mijn vader heeft het wel eens met de koeien gehad en knoopt dan de achterpoten aan elkaar zodat de kleine iig wel kan drinken zonder dat moeder hem weg kan trappen. Vaak kan hij deze er na een dag of 2 aflaten (hij helpt wel met het drinken van het kalf door moeder even vast te zetten zo nu en dan)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:40

Ja ze blijven proberen.. geven nu melk uit emmertjes. Ze verwachten 1 dezer dagen hun 2e Mo veulen, mogelijk heeft zij genoeg liefde voor 2.. en anders op zoek naar pleegmoeder of zelf grootbrengen... voordeel van deze Corona-tijden is wel dat de meesten nu tijd in overvloed hebben hè..

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:48

Hier helaas ook ooit een merrie gehad die het veulen echt niet wilde.
Uiteindelijk na veel bloed zweet en tranen alsnog veulen bij een pleegmerrie gezet.
Dat ging gelukkig heel goed maar vond het zo sneu.
Stomme was dat ze in 1 klap onafscheidelijk waren vanaf het moment dat het veulen na 4 maanden weer thuis kwam.
Ze heeft er toen nog een hele tijd voor gezorgd <3

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:53

Hebben jullie de merrie en/of het veulen ook verzekerd? Zo ja, waar?

Ik heb al wat zitten googlen. Maar de verzekeringen zijn zo verschillend! Ik zit er over na te denken om het wel te doen.. Mocht het fout gaan, krijg je nog wat geld terug. Maar ben er nog niet uit waar :o?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:13

Wat ontzettend zielig Tinniie, dat arme veulentje :(:)
Hopelijk komt het snel goed. Of met haar eigen moeder, of op een andere manier.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:50

Ach dat is wel heel sneu Tinniie.. En het is nog wel zo’n prachtig veulen! Heel lief ook die sproetjes <3

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:53

@Caily: Zamazenta is nu precies 2 weken oud. Ik weet niet of Brown dit gewend is, onze andere paarden zijn niet onder het zadel (nog) en zij was dat met vorige veulens ook niet. Normaliter laten we ze gewoon de eerste paar maanden samen staan en gaan we pas tegen een maand of 5 beginnen met ze af en toe even apart te nemen. Maar Brown is ook wel een erg fijne merrie, als ze je eenmaal kent heeft ze een zeer makkelijk karakter (het blijven toch arabieren he :') ). Wat vervelend trouwens dat je jongste paard zo kreupel liep! Kan het niet ook toevallig een verkeerde beweging zijn die ze gemaakt heeft waar ze even last van had? Ik weet natuurlijk niet welk niveau je rijdt qua endurance, maar de eerste klasses zou elk gezond paard in principe gewoon vol moeten kunnen houden toch?

@Tinniiee: Wat vervelend dat merrie het veulen niet accepteert zeg, ze lijkt daar op de foto wel heel rustig te staan. Is dit het eerste veulen van die merrie? Het is wel een mooi veulen zeg!

@Kevinsky: Wij hebben ze niet verzekerd, dus kan je er niet verder mee helpen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:11

Gefeliciteerd wayoflife en Kabayo!!
Altijd fijn dat ze gezond op de wereld zijn.

@Tinniiee, wat enorm sneu. Weet je zeker dat het veulen oké is? Soms is dat de reden dat een merrie het niet accepteert.

Ook hier geen verzekering.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:23

Even ego, Kees is kreupel en ik mag er niet heen omdat ik nog luchtwegklachten heb.... staleigenaar denkt zoolzweer, DA onderweg.

Voelt zo rot om er niet bij te zijn...

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:56

maar eens een paar foto's gemaakt van Camille, buik is enorm, uiertje nog niks :+

Afbeelding

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:46

tiwi1969 schreef:
Even ego, Kees is kreupel en ik mag er niet heen omdat ik nog luchtwegklachten heb.... staleigenaar denkt zoolzweer, DA onderweg.

Voelt zo rot om er niet bij te zijn...

He bah dat is idd naar als je er dan niet zelf bij kan zijn. :(:)

Al bericht gehad wat het is?