[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:23

Het lijkt hier ook rustiger te worden, maar volgens PietP hebben we het nog niet gehad. Mijn vriend loopt dus ook steeds maar wat in de stal om, om de boel in de gaten te houden.

Wij hadden toen zowat het hele dak van de boerderij er af. En de licht koepel van de ligboxstal etc.. Pakken kuil werden toen zelfs weg geblazen!

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:26

Achtergevel eruit?? Dak eraf?? := wooow heftig, snap dat jullie t er dan helemaal niet op hebben..

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:33

Pff vulina heftig!!
Het gaat hier nu echt flink tekeer, ik moest flink vechten om het hek weer dicht te krijgen :')

Wat vinden de reeds geboren veulentjes van de storm? Redden ze zich goed?
Marije, heb je ze vastgevonden naar buiten gehad? Aan zo'n voorbrengsingel aan mama vast gebonden? ;) :P haha

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:36

Ja vanmiddag ook even een rondje gelopen, bij gewone storm waait er wel eens een schuifdeur uit. Paarden waren ook alles behalve rustig. Naja we zien wel. Schuur is net ook leeggehaald, dan ben ik al weer bang voor dakscenarios.

Merries gewoon veulentjes binnenhouden vanacht.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:44

Touscha, fijn dat het meevalt.

Hier zijn de pony's eigenlijk wel rustig.
Zelf baalde ik wel van de wind, want echt serieus wat doen met de pony's zat er niet in na het werk.

En fokken, heb er pas eentje gefokt, maar blijft heel bijzonder. Wat dat betreft zou ik het wel elk jaar willen, maar dat is niet helemaal realistisch.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:30

Pff ik waaide hier bijna met paard en al over t erf. Mijn dikke weegt toch al snel 700 kilo maar zelfs die ging zwalkend over t terrein :')
Haar uier begint wel te veranderen wel nu..nog 48 dagen te gaan..

Afbeelding

Is dit normaal?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:37

Volgens mij wel, die van mij Had dit op 45 dagen voor uitgerekende datum.
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:38

Touscha, ben zo blij dat je de da alsnog paar keer lastig hebt gevallen en hij dan toch is langsgekomen, hopelijk kan ze het nu uitdragen.

Fokken heel verslavend :j helaas :') ik vind het ook zo spannend, het zoeken naar een hengst, de dekking of rietje :P de scans, de spanning, vorderingen van de buik, de radbrakende nachten, de wallen om mijn ogen met werkafleidend gedrag, de geboorte, het vertrouwen van je merrie, het kleine wondertje en dan het gespring in de weide. <3
Al sinds 2013 ermee bezig en eindelijk in 2015 het eerste veulen. Dus nu derde jaar op rij en in plaats van 1 verwachten we er 2.
Elsa blijft na dit veulen leeg, ik mag echt niet van de dochter |o
Bookingfee voor Flo volgend jaar is al betaald :o ik denk dat ik verslaafd ben :=

Alleen heb ik nog een groot probleem, verkopen :roll: eerst maar eens zien wat ze er dit jaar van gemaakt hebben en dan zien we wel.

Hier ook al zo een verschrikkelijk winderig weer, brrr ben ook altijd huiverig voor, ook al paar keer schade gehad, al bij al viel het wel nog mee als ik jullie verhalen hoor.

Tuurlijk wel suffie, moet je ook doen, hopelijk vind je het gepaste maatje

annikab jeetje die is rond

Ziet er helemaal normaal uit esther

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:49

Wij hadden een paar jaar geleden ook best veel schade, aan het dak van de boerderij, laatste paar oude bomen om en een schuilstal was 20 meter verder op een hek gespiest...
Nu gelukkig niet zo extreem veel wind gehad dat er schade was. Zal morgenochtend nog een rondje om de boerderij lopen maar eind van de middag was er niets te zien. Inmiddels is het al weer helemaal rustig hier.

Hier zijn de merries en veulens die binnen staan voor het eerst deze winter een dagje binnen beleven. Vanmorgen heeft het uren achter elkaar gehoosd en vanmiddag met de wind en regen vond ik het ook geen goede combi.
Gisteren hadden ze al veel regen gehad en de veulentjes hebben daar weinig last van met hun dekjes. De moeders daarentegen zijn al bijna helemaal in zomervacht en stonden te shaken in de wei...
Als de kleintjes vandaag met dekjes buiten waren geweest waren ze naar de buren gewaaid denk ik :P
Dan maar even in de loopstal en de veulens hebben ook even los in de schuur gespeeld. Voordeel van mini's ;)
Gisteren ook toen de smid er was, moeders vast tijdens het bekappen en de veulens lekker er los omheen en de boel onderzoeken. Ellie is al wel voor de eerste keer bekapt en was heel stoer en braaf :D
De rest alleen geknuffeld om kennis te maken met de smid.

Touscha, goed dat de DA heeft gekeken en hopelijk valt het mee en gaat het goed.
Had het hier vorig jaar ook met een merrie en na een paar dagen slonk het uier weer. Helaas heeft ze toen de nacht erop toch verworpen.

Fotsy, fokken is zeker verslavend ;)
Mijn oudste eigen fokproduct is al weer in de 20...
Had voor mezelf besloten om dit jaar helemaal niets te dekken om de merries eens een jaar rust te geven en mezelf ook (ivm gezondheid).
Maar nu de eersten er zijn gaat het toch weer kriebelen :o
Misschien later in het jaar toch 2 merries bij de hengst... Misschien... O:)
En dan in 2018 weer meer merries.

Hier is Amy inmiddels al weer bijna een week overtijd en lijkt nog weinig haast te maken.
Uier vult wel wat en ze heeft duidelijk regelmatig last van het veulen maar ze geeft nog niet op :roll:

Afbeelding

Cookie schiet ook al op met 278 dagen en doet het super. Blijft toch spannend de eerste keer weer drachtig na de keizersnede. Maar de buikwand voelt heel goed en ze lijkt nergens last van te hebben.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:55

Ppffff kom ik net op stal voor de laatste voerronde. Voelde toen binnen kwam al dat er iets niet klopte. Blijkt er 1 dakplaat precies boven merrie en veulen kapot gevallen te zijn in de stal.
Merrie was eigenlijk nog best rustig. De paarden er om heen stonden te briesen. Mijn menpaard staat er tegen over die was helemaal van slag. Tja wat dan.
We hadden 2 2 jarige net uit elkaar. Dus die maar weer bij elkaar zodat we wat konden schuiven. Alles staat weer droog onder dak. Nou hopen dat er niet al te veel regen valt vannacht. Staat een kruiwagen onder het gat. Denk iets van 50 cm bij 150 cm. Nou ja we zien wel.
Gelukkig maakt een biks ronde weer veel goed.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:20

Oh wat schrikken zeg. Fijn dat je dan nog wat kan schuiven in de stallen.

kks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 01:13

Afbeelding

Hier in Oost Groningen was het ook bizar weer. Pony's stonden er moet ik zeggen heel rustig in hun inloopt stal. Roos was vandaag een trut hahahah die vond het niet nodig om er uit e komen. Maar dat betekend niet dan de andere 2 mannen er in wouden blijven. Die waren maar al te blij dat ze lekker konden eten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 04:11

Wij ook wat schade. Zijkant schuilstal ligt eruit, 2 bomen onttopt, kalveriglo kapot gewaaid en mijn dekenkist heeft langste tijd op gehad nu. Niet ernstig maar wel lastig. Gelukkig hadden we de kalfjes al uit de iglos gehaald... ponies staan er rustig bij maar zijn niet zo moeilijk gelukkig.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:16

Wauw kks, wat een mega inloopstal! Mooi zeg :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:32

Esther dat is wel normaal ja

Fotsy dat probleem loop ik nu ook tegenaan haha,veulen zou verkocht worden maarja eigenlijk wil ik dat niet eens.

Marije ze maakt eindelijk vaart zeg.

kks dat is wel een hele gave stal!

Pepper vandaag 308 dagen maar volgens mij gaat het die 335 dagen niet meer worden.

Afbeelding

Afbeelding

Haar kont valt ook weg
Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:07

Balen Ceasar! Wij hadden nu niks gelukkig.

Pepper vult mooi ja!

Verkopen... In principe weinig problemen mee. Dit jaar (3 veulens) wil ik graag alles verkopen. Volgend jaar (ik hoop 7) zou ik graag merries aanhouden. Maar mijn vriend wil de hengsten ook graag aanhouden. Nog maar even over discussiƫren ;)
Voor een aantal merries heb ik voor hengstenveulens kopers. Maar ik verkoop nooit voordat het geboren is...

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:09

Lange tijd niet meer gereageerd door drukte, vakantie etc.

Allereerst Setteli en Pretty heel veel sterkte! ik hoop dat het met de merries goed gaat!
er komen al goed gevulde uiers voorbij! spannnendddd!!! nu nog beter weer!!

Mijn merrie moet vandaag nog precies 10 weken. Vind het nu wel echt spannend worden! Vooral als ik de kleine zo voel bewegen echt zo bijzonder!

Annika wat ziet ze er toch heerlijk uit! <3

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:24

Pretty, ook hier wil ik even zeggen dat ik aan je denk :*
En Caesar, gefeliciteerd meid! *\o/*

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:38

Pepper zal wel eerder gaan denk ik. Maar nog even binnenhouden hopelijk!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:06

Gister dacht ik te zien dat het uier voller was. Maar nu ik hem groter zie en niet op de mobiel valt het nog iets mee. Maar ze gaat vast eerder idd dan die 335 dagen.

Vanmorgen het veulen van gaya weer gevoeld. Ik voel niet dagelijks, maar na de storm toch maar even controleren.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:08

Hoe is het gegaan met schade bij jullie?
Hier had ik mijn plank die het hooi droog houdt. Op de stroomdraden liggen van de hengstenwei.Je raad het vast al. Kid stond ergens waar hij niet hoorde..... Heb de draden weer in orde gemaakt. Hij wilde ook makkelijk weer terug. Ik hoop dat hij niks mocht. Datum heb ik maar wel even genoteerd.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:16

Afbeelding

Afbeelding

Met dit weer natuurlijk even foto's van binnen. Helaas past het dekje niet wat we klaar hebben liggen dus moet ze even wachten. Ben tot nu toe erg tevreden, flink bot, mooi klein geplaatst oortje en een luxe hoofdje. De rest nog maar afwachten als het wat uit gaat schuiven allemaal...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:20

Ze is mooi Caesar!

Hier geen schade denk ik. Moet nog maar een rondje buiten maken

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:27

Zie wel een brilletje of niet caesar? Of zie ik dat verkeerd?

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:36

Hier ook geen schade, maar met wat ze voorspelden vobd ik het meevallen. Gelukkig maar.

Zei het al op FB Lisan... wat een bekkie *zucht*