[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:17

Arianne, knap buikje zeg!! Zat het verstopt hihi...

Suffie, klinkt alsof ze het niet nog 3 dagen binnen gaat houden als de druppels er aan hangen, maar je wert het natuurlijk niet... Heb je foto's? Succes met waken!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:25

Spannend Suffie *\o/* Baby druk bezig met voorbereiden dus :D

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:27

ooohh spannend suffie :D
ik duim voor je mee dat ze nog enkele daagjes wacht. had je de vakatie gepland op de dracht? had ik vorig jaar wel met het nestje pups, maar kan ik helaas bij Misha nie doen.

ow en voor degene die het leuk vinden en veel op FB zitten, ik heb vorige week een groep aangemaakt voor alles op en om de veulentjes tijd en dan vooral het spammen met foto's en filmpjes. het 1e veulentje is ook al geboren in die tijd, de groep heet "veulentjes pret" ;)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:31

Patrick, jeetje wat balen zeg van Whis haar meniscus! Ik hoop dat jullie haar met de pijnmedicatie een beetje pijnvrij door de dracht heen kunnen loodsen.

Kim op 280 dagen, schiet lekker op!

CL, oh wat spannend, goede reis voor Jill! Ik kan me helemaal voorstellen dat je niet kunt wachten totdat het donderdag is!

Luna, succes nog met de laatste 2 examens!

Arianne, wat een mooi hangbuikje :D

Kiki, wat fijn dat Bo zo van borstelen kan genieten, Aziza kan dat bijna nooit, zelfs niet als de bossen haar om je oren vliegen :D Soms krijg je even 5 minuten de tijd en dan gaat ze weer haar eigen ding doen (ja, ik poets ze altijd los op de wei).

Oh al druppels suffie! Spannend hoor, ben heel benieuwd hoe lang ze het nog volhoudt! Ik hoop voor jou nog 3 dagen, maar zo klinkt het niet ;) Ik ben ook wel benieuwd naar foto's.

En even een Aziza update, een hele goede dit keer *\o/* :

Aziza leek vandaag weer bijna zichzelf, ze heeft bijna de hele dag door staan eten, ook heeft ze vanmiddag een uur of 4 buiten gestaan. De antibiotica lijkt nu toch eindelijk goed aan te slaan. Morgen nog de laatste antibiotica geven en dan de DA bellen voor overleg, ik ga er eigenlijk wel vanuit dat ze dan voor sowieso nog 4 dagen antibiotica zal krijgen.

En haar uier veranderd momenteel wel zo goed als niet, en is bijna leeg, maar haar buik veranderd wel degelijk. De baby gaat steeds lager en meer naar achter liggen, als je van voren kijkt is ze ook een stuk smaller geworden.

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:33

@Ennasil92; ik werk in het onderwijs, dus ik heb verplicht vakantie :D

Ik denk dat Luna het type merrie gaat worden op ons erf dat dagen van tevoren al melk laat lopen of ze moet ineens omslaan qua gedrag. Ze heeft net haar achterste eens flink staan schuren aan de voerbak en staat nu weer hooi te eten. Verder lijkt ze erg rustig. Voor de zekerheid zet ik vannacht toch maar een keer de wekker en verder ga ik af op mijn gehoor. Alles wat ze doen in stal klinkt door tot in de slaapkamer. Manlief is morgen om 04.30u weer op deel, dus onze nacht is niet zo lang.

Foto's in de stal gaat 'm niet worden. Luna is een heel sensibele merrie, die heeft al twee dagen niet willen eten omdat er een extra lamp brandt in stal.... Als ik daar een foto ga maken met flits, komt ze de hoek helemaal niet meer uit. Als er morgenochtend nog niets is, zal ik proberen om dan een foto van haar te maken.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:36

hihi dat is ook niet verkeerd *D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:49

spannend suffie, succes, klinkt alvast heel belovend, en wat jammer zeg verplicht vakantie :+

Goed AZ, Aziza ziet er ook al veel beter uit en veulen begint lager te liggen, oh voor haar ook al spannend.

Arianne die heeft een serieuze hangbuik, hoelang moet ze nog?

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:04

Suffie ik moest even denken wie je was haha. Maar het kwartje is gevallen :+ . Ik vroeg me toch af hoe jij wist dat mijn zus Annelinde heet want dat had ik nergens genoemd. Leuk dat je hier ook meekletst!

Wat fijn dat Aziza zich weer beter voelt!!

Arianne, daar kun je nu niet meer aan twijfelen. :') Hoelang moet ze nog?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:30

L_isanne schreef:
Suffie ik moest even denken wie je was haha. Maar het kwartje is gevallen :+ . Ik vroeg me toch af hoe jij wist dat mijn zus Annelinde heet want dat had ik nergens genoemd. Leuk dat je hier ook meekletst!

Er zijn al heel wat veulentjes van mij in dit topic geboren :D Het is ook erg leuk om zo iedereen te kunnen volgen!

Voor nu is het rustig op stal. Ik ga de laatste ronde doen en dan vannacht een keer extra eruit. Tot morgen :wave:

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:55

Helemaal niet gedacht dat dit topic al zo ver zou zijn, ik ben me langzaam aan het voorbereiden en dacht goh laat ik eens opzoek gaan naar een veulentopic voor 2016, bam 465 pagina's ....

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 07:20

Luna haar nacht was rustiger dan die van mij :o Ze loopt weer buiten in de paddock met de rest van de paardenfamilie. Manlief houdt haar in de gaten en vanaf 17.00u is ze weer van mij }> Melktest nog steeds 6.5, druppels hangen, druppen niet.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 07:30

Haha lindamusters, tja het begint al in 2015 hoor ;) maar Welkom!

Suffie, wie weet gaat ze toch naar je luisteren en het nog een paar dagen binnen houden :)

Hier ben ik eindelijk uit de dekkingen voor dit jaar... Bij iedereen lag alles al vast en ik dacht echt dat ik er nooit uit zou komen :o
Hopelijk, als alles goed gaat, kan ik volgend jaar voor het eerst twee veulentjes verwachten, gezien ik besloten heb om beide merries te laten dekken dit jaar :o :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 08:50

Nog niks suffie?

Linda hier ben ik er ook nog niet uit hoor. Hoeveel? Welke?...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:50

Spannend suffie

Linda ook ik weet het nog niet...4 hengsten op de lijst staan maar 2 vallen er zowiezo af.
Denk dat ik pas beslis als we de merrie naar de hengstenhouder gebracht hebben.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:52

inowa, oeh jeetje, daar ben ik veel te neurotisch voor hoor :') dat zou ik niet kunnen...
Ik wil in mijn hoofd graag alles gepland hebben :o

Cemlys ook nog niet? Het viel mij op dat de mensen om mij heen er allemaal al lang uit waren, ik was echt best wel laat haha! maar het geeft een prettig gevoel om er uit te zijn :) nu hopen dat het ook allemaal goed mag gaan enzo...

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 09:59

Ik wil als alles volgens plan gaat mijn 6 jarige kwpn merrie laten dekken maar ik zie af en toe echt Door de bomen het bos niet meer. Ga vrijdag de hele dag naar de hengsten keuring dus wie weet, weet ik dan wel wie het gaat worden.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:04

Dames maken het spannend.

Gelukkig gaat het weer beter met aziz.

Wie verkocht hier ook alweer de melkteststrips. Wil ze zelf graag gaan gebruiken

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:05

Grappig dat sommige er nu al helemaal uit zijn wat betreft de hengsten. Hier blijft Bo sws leeg.
Misschien over een paar jaar weer eens laten dekken.

Spannend Suffie.

lindamusters, welkom. Vertel eens meer hihi.

AZ, ze ziet er al weer beter uit. Buik gaat al lekker hangen.
Bo houd normaal ook niet van dat getrut aan d'r lijf hoor. Moet wel zeggen dat ik d'r altijd ff meeneem. Want in de paddock blijft ze ook niet staan (tenminste normaal niet).
Al moet ik wel zeggen dat ze nu ze drachtig is, veel aanhankelijker, meer wil knuffelen dan anders. daarin nog steeds een wereld van verschil.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:05

Ik weet het ook nog niet zeker.. Beslis ook pas als de veulens er zijn, misschien dek ik wel terug.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:08

Suffie spannend hoor! Hopelijk houdt ze het nog even binnen ;)

Hier ben ik er ook nog lang niet uit hoor, Linda. Sterker nog heb nog niet echt een idee (behalve m'n gewonnen rijpaard hengst dekking dan ;) )
Afgelopen weekend bij de nrps hengstendag geweest. Maandag gaan we een dagje Arabische hengsten kijken en dan het weekend erna de Welsh hengstenkeuring.
Gelukkig moet er eerst nog wat uit!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:10

Aniek, haha dat zijn ook nog eens allerlei rassen waar je uit kunt kiezen, word er niet makkelijker op ;)

Vulina, tja dat hoor ik wel meer mensen zeggen, maar ik wilde sowieso de combi niet eens herhalen. Ik heb banketstaaf gezegd niets aan twee volle broers/zussen...

Volgens mij verkocht Robyn die strips? Ik moet ze eigenlijk ook nog hebben denk ik...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:13

linda2008 schreef:
inowa, oeh jeetje, daar ben ik veel te neurotisch voor hoor :') dat zou ik niet kunnen...
Ik wil in mijn hoofd graag alles gepland hebben :o

Cemlys ook nog niet? Het viel mij op dat de mensen om mij heen er allemaal al lang uit waren, ik was echt best wel laat haha! maar het geeft een prettig gevoel om er uit te zijn :) nu hopen dat het ook allemaal goed mag gaan enzo...

Nee, ik heb dit jaar 5 merries die gedekt kunnen worden. Ik zit alleen niet te wachten op 5 veulens. ;). Twee wil ik zowiezo en mss nog een derde. Hengsten ben ik nog niet zo over uit. 2 met mn eigen, andere merrie blijft mn hengst aanvallen dus die gaat naar een andere.

Iemand hier trouwens ervaring mee?
Merrie is jong, vorig jaar proberen dekken, maar dat was een levensgevaarlijke bediening, vooral voor de gene die haar vasthoudt en mn hengst. Geen haar op zn hoofd die eraan dacht in haar buurt te komen. Maw hij bleef gewoon veilig achter me staan en wou niet dekken. Merrie leek wel altijd hengstig, interesse inbde hengst, staan pissen,... nu de hele winter hetzelfde verhaal. Als ze hem ziet oren naar voor blabla, komt gij erlangs dan springt ze nog net niet door het voer hek heen om hem te pakken (tanden bloot, oren naar achter, nijdig gillen). Kan dit veranderen, of zit ik met een pismerrie, of wordt het een andere hengst zoeken? Of wordt het helemaal niet. Wel eerder meegemaakt dat ze voorkeuren hebben, niet dat ze m willen afmaken ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:14

butengeweun schreef:
Dames maken het spannend.

Gelukkig gaat het weer beter met aziz.

Wie verkocht hier ook alweer de melkteststrips. Wil ze zelf graag gaan gebruiken

Robyn! Vorige week postte ze er wat over.dat ze bijna door de voorraad heen was, als je ze op korte termijn wil dan zou ik gauw pb n

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:30

Heb nog tot eind april dan zit ze pas op de 320.

Merries die de hengst aanvallen geen ervaring mee al kreeg ik bij deze dame de vraag of ze in vrijheid gedekt mocht worden ze ging ook alle kanten op maar in de kudde was er niets aan de hand. Dit was wel ook een hengst die normaal altijd in de kudde dekte dus wel heel goed oplette

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:39

Al een poosje niet meer bijgelezen ! Wat spannend allemaal, Suffie, Aziza ...

Mijn merrie kan past rond de 17de van april haar veulen krijgen. Is 17de van mei vorig jaar de laatste keer gedekt.

Hoeveel dagen dracht tellen jullie gemiddeld ? ik ga gewoon uit van 11 volle maanden ...