[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AGarcia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:41

Jhaa! Akira is thuis... voor 1 dag, vandaag geknuffelt en gedaan, en ze is gegroeid :*
Morgenochtend gaat ze de grote wei in met haar driekwartzus. Dan kan ik zo langs fietsen :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:35

Was akira niet verkocht?

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:49

@MI: super mooie fotows..!!! en mooi resultaat :D

@Sjolvir: ssssssttttt..... ik hoop dattie jaren net zo snel gaan als het wachten op de bobo beeb...
weet nog zo goed dat ik bo naar de hengst bracht... die tijd tot nu is echt heel snel gegaan

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:56

Adana, lekker ding, met chago blik.. ach volgende keer is ze wel happy..

Kyra topic ga ik zo bekijken, fijn dat ze het zo naar haar zin heeft.

Zitake, balen dat je in de ziekenboeg zit en met de ventipulmin in de aanval moet.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:03

horsii schreef:
Was akira niet verkocht?

Staat wel te koop, maar verkocht niet..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:07

fer, hoe heeft sirana het in de opfok?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:54

Morgen komt hier de chipper en van de week is hij geënt. Wel erg vroeg als ik het zo hoor, hij is van eind juli.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:24

Sjolvir schreef:
Adana, lekker ding, met chago blik.. ach volgende keer is ze wel happy..

Kyra topic ga ik zo bekijken, fijn dat ze het zo naar haar zin heeft.

Zitake, balen dat je in de ziekenboeg zit en met de ventipulmin in de aanval moet.

Ja vanmorgen even tegenstribbelen, maar ze had bijna gelijk iets van ohja doe maar dan. Gelukkig. Morgen hopen zonder mopperen spuit erin.
Vanavond even bezig een paar osteo oefeningen op mams te oefenen, hing die kleine aan mn haar vast, en maar trekken haha.

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:43

goh! wat zijn er al veel veulens weg op kamers zeg!
hier moest ik vanmiddag even slikken... Ik heb bij jullie gezien dat de veulentjes steeds groter werden tot het baby er een beetje vanaf ging en het opeens paardjes werden...
Toen ik Geisha vanmiddag in de wei zag staan (drijfnat en smerig als een varken) zag ik het ook opeens......
Geis is een paardje geworden, ze is geen baby meer... mijn kind wordt groot!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:17

Pardy, dat zie ik inderdaad ook aan 'kleine' Diem..
Ze is de kleinste van t stel, omdat ze paard/pony kruizing is..
Maar niks minder dan dat ze echt al af is, en alleen nog even m,oet groeien :+

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 00:30

kyr is ook de kleinste van de groep verder een fries en type sportpaarden die groot luxe en hoogbenig zijn en dan staat mijn boerenknol ertussen haha.vond ze klein erg schattig maar vind der nu steeds leuker worden en dat terwijl ik der al geweldig vond

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 00:55

Bijna zondag en Girlie gaat ook op kamers.
Ze was zo lief vandaag en ik dacht weet je wat, ik pik je gewoon en zet je in de achtertuin. :=

Vind erg moeilijk worden maarjah kleine kids worden snel groot en nieuwe eigenaar heeft ook de bibber dus dat word wat met ons en Girlie *\o/* Monchique heeft het al door dat er wat gaat gebeuren.
Zodra ik met Girlie op erf loop en Mon op stal, doet Mon nog niks maar zodra ik der kindje kom brengen word ze erg boos op mijn man en mij dus zo zie je maar ook een moeder merrie is niet achterlijk.
Dus voor Mon 2 zakken pepermuntjes zondag en komt vast goed met der.
Ben blij dat ik niet in haar hoefjes sta en van Girlie :(:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 08:14

Gister zag ik toevallig foto's van december terug toen het hengstveulen hier net aangekomen was, dat was nog echt een baby toen, als ik vergelijk met het veulen nu, terwijl ze rond ongeveer dezelfde tijd geboren zijn. Gister nog even bij de opfok geweest. met een heel leuk clubje staat hij samen. En het blijft een sukkeltje haha. Hij leek wel een beetje van slag, had mij duidelijk niet verwacht, en ineens hoorde hij me, keek even goed en kwam gelijk aan. Hij heeft daar 5 min van slag gestaan haha. zelfs toen de staleigenaar met brokken kwam (lees: hele groep racede erheen), bleef hij nog staan :) (anders hoort hij ze bij manier van spreken al uit de ton scheppen). maar als het weer nog goed blijft kunnen ze nog even een tijdje buiten blijven lopen. Is wel zo leuk. nieuwe groepsverblijven en stallen zijn wel erg mooi.
Hier dit weekend ook stilletjes aan merrie en veulen afwennen, al heb ik er weinig zin in, ik blijf het ontzettend sneu vinden, maar zal wel meevallen want eigelijk hangen ze niet meer zo aan elkaar als in het begin.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:46

Geisha paard af, ja dat is een heel apart iets, ze zijn nog zo klein maar dan al zo volwassen aan het worden!

Maseike, sterkte met afspenen en afscheid nemen, gelukkig kan je van haar blijven genieten!

Zitake, jij ook sterkte met afspenen!

Hier inmiddels een week verder en de afgespeende veulens doen het goed, er wordt nog wel heel af en toe gehinnikt maar ze redden zich prima met hooi en brokjes.
De mama's doen het ook goed, uiers krimpen mooi in en ze zijn al wat minder gefocust op de veulenhinnikjes.

Elite is aan het puberen, echt een meid, uitproberen en brutaal doen, haha!

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:24

horsii schreef:
fer, hoe heeft sirana het in de opfok?

Ik had gister toevallig gebeld..!! gaat heel goed... op dit moment staat ze nog met 3 anderen...
ze zeiden dat ze merken dat ze veel in handen is geweest omdat ze heel aanhankelijk en niet bang voor mensen is.
De andere veulens houden niet zo van krachtvoer dus sirana eet voor 4 :P haha ze doet het goed gelukkig!!
hoest met kyrtje??

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:54

Lekker om dat te horen fer!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:42

Zo te horen straks heel leeg, bij de meesten hier.

Kreeg paar schattige berichtjes over mijn op kamers (hele grote groene kamer) wonende Hepsi in mijn pb box (andere site)
Ik heb Hepsi gezien vanmiddag, wat een wijsneus zeg, prachtig. We kwamen er met xxxxxx langs. Tis een bijdehand dametje, dat zie je zo. Leuk dier, snap waarom je haar houdt!

Omschreef de Hepsi wel aardig. :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:38

Wat leuk om zo berichtje te krijgen sjolvir :)
Hepsi is ook zo leuk ding.

Fijn dat Sirana het naar haar zin heeft.
Kyrtje gaat super goed in de opfok en als er een lelijk doe of in kyr haar buurt komt wat haar merrie maatje niet wilt slaat die ze weg hahaha. De staleigenaren zijn heel blij met kyra zo lief en makkelijk is ze maar alles en iedereen en met alles.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:45

Hallo allemaal.

Ik heb vandaag afscheid genomen van Girlie was even met haar alleen en heb dingen tegen der gezegt die ik wilde zeggen dus ik had even een onderonsje.
Ik ben in de avond erg druk met de paarden dus ik wilde dit heel graag voordat ze vertrek zondag.

Dit zijn de laatste foto,s van Mon en Girlie samen.
Afbeelding

Afbeelding

Monchique is moe.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen ik kind even wilde pikken ging ze lelijk doen dus ze heeft het door de arme merrie.
Afbeelding

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:12

Ze zien er wel heel erg goed uit Maseike.. En ik zou ook niet in 1 van de 2 zijn hoefjes staan.. Bah je kind na een half jaar goed verzorgen opeens van je afnemen.. Eigenlijk zijn we ook heksen op dat moment :P

Kyrtje ziet er goed uit daar in opfok, volgens mij weert die zich wel tussen allemaal grotere..

Adana die lekker lelijk kan kijken.. Ze wordt wel echt wit nu.. Op het voorjaar als ze alle winterharen weer kwijt is, zijn ze weer even een stuk donker..

Sjolvir.. Volgens mij heb je gewoon stiekem verteld hoe jeje moet gedragen als je op kamers gaat :P
Tis echt een grappe maker eerste klas..
Die niet onderdoet voor de rest..

MI fijn dat alles goed gaat met het afspenen...

Volgens mij gaat het verder met alle paardjes wel goed.. Als ik het zo lees..

Hier is ook alles goed.. Hoofdje van guusje is goed geslonken en heeft weer normaal formaat.
Achterbeentje (koot) nog iets verdikt maar gaat wel weer een stuk beter.
Ik denk dat het gewoon weer tijd nodig heeft om te herstellen, net als bij ons.
Hier kan ik nog een maand lekker genieten van mijn spook...
Ze loopt de laatste tijd wel heel erg goed mee aan het touwtje.. En op borstelen is ze dol op..
Lekker ding dat het is..

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:16

Knappe mon en kind!!

Mel en diem zijn gister avond uit elkaar gegaan..
Mel begon al wat dunner te worden, spieren weg, dus het werd tijd dat Diem eraf zou gaan.
Alleen is mel nogal een stress kip, en dat is ook meteen terug te zien aan der.. :(
Ze heeft door t buitenstaan 24/7 een dikke vacht gekregen, en is nu ook ingevallen..
Staat om de zoveel minuten nog naar der kind te roepen, maar die heeft nergens last van! Die staat gewoon lekker met de andere 3 veulens in de opfokstal!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:45

Gister eind van de middag zijn Bridie en Gilly-Gail ook van elkaar gescheiden. Gilly-Gail heeft samen met een ander merrieveulen een nachtje doorgebracht in de opfokstal en de beide dames zijn vanmorgen de groep in gegaan. Bridie was rustig totdat haar buurvrouw werd weggehaald om gereden te worden. Omdat het gisteren de dag van mijn bijrijdster was, heb ik dit via Bokt vernomen. Vanmiddag ga ik zelf kijken hoe het met de meiden gaat. Als het goed is, zijn de hechtingen dan ook uit het beentje van Gilly-Gail gehaald door de veearts en hopelijk is daarmee de kous af. Wel even wennen hoor, zo'n nieuwe fase. Mijn vorige veulens zijn allemaal bij het afspenen direct weggehaald of weggebracht dus de situatie waarbij mijn merrie in pension staat bij het opfokbedrijf (annex pensionstal) is ook voor mij nieuw.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:01

Zijn er meer die een merrie hebben die zo erg terug valt?
Hoe kun je dit het beste oplossen?

Mel krijgt nu
ochtend: 1biks, 1/2 Muesli + Hooi/Kuil
Middag: 1 muesli
Avond: 1biks, 1/2 Muesli + Hooi/Kuil
Daarnaast krijgt ze na het werk van mij nog 1 1/2 kilo muesli met 2voerscheppen lucerne..

vindt het zo erg om der zo te zien.. :(:)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:09

Akira staat nu voor de hele winter in de grote wei (héééle grote wei) samen met driekwartzus Quinty :)
Ze lijken echt op elkaar! Gelukkig is Akira wat liever dan Quinty en zachthandiger, karakter van mams dus. :D

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:52

@Maseike: leuke fotows :D

@Aniek: bo kreeg onbeperkt kuil/ hooi... daar is ze snel van opgeknapt... maar weet niet of dat bij jullie mogelijk is??

Ellis (vd opfok) had fotows gestuurd van Sira:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding