@ Sjoert; Gefeliciteerd! Wat een plaatje zeg, echt een mooie dame @ Dundijk; Hoe gaat het met de kleine?
Umeda's bandjes worden in rap tempo slapper, maar melk geven doet ze niet (meer). Morgen hoor ik wanneer ze terug gaat naar de fokker (helaas.. had graag bij de bevalling willen zijn).
In principe gaat alles goed met de kleine. Ze staat niet zo mooi recht als de andere 2 veulens, maar de dierenarts zei dat het hoogstwaarschijnlijk allemaal wel bij zou trekken.
Het is een hengst en hij heet Bink. Hij is wel een beetje klein maar dat geeft niet. Het drinken ging in het begin een beetje moeizaam en Odin ging ook de hele tijd weer liggen, en dan weer snel opstaan. Ze was heel onrustig...maar misschien moest ze even wennen. Later ging het heel erg goed en vandaag gingen ze naar buiten
Hij is echt super lief!!! Echt zo leuk! Ben zo blij dat hij er is!
Hier een foto van hem, de rest staat in het topic!
Trouwens toen ik net bij udina was, was haar uier al een stuk losser. Dat wat eerst hard was is nu wat zachter geworden en toen ik er ff in kneep kwam er een straal doorzichtig vloeistof uit Maar dat was bij jou tog oowk al gebeurt tinne?? Dus ik denk dat ivanka eerder een veulentje krijgt als udina....
Sjoert en Evy, van harte gefeliciteerd!! Veulens zien er allebei prachtig uit! !
En ik heb nieuws over Ivanka . (Nee, geen veulen hoor ) Maar ik zat vandaag weer eens aan de uier, wat duidelijk niet meer leuk is, AF SANNE! Nee Vannie, even kijken . Maar wat er nu uitkomt: het is dikker en geler! Dus ik zat net in het boek te kijken en ik weet nu nog niet echt in welke fase ze zit. Het is ook echt een stuk plakkeriger, het is nog niet zo dik dat ze al gaat kegelen, maar het plakte echt op mn hand . Fase 2 of 3, I don't care.. we zijn iig weer een fase vooruit !! WHOEEEEEHOEEEEEEEEE!!!!!!!!!
EN EN EN, de banden zijn ook alweer een stuk slapper!!
vet coowl tinne!!! Gaat vast niet meer zo lang duren Maar wat zijn die fases dan want bij udina haar uier kwam er vandaag voor t eerst doorzichtig vloeistof uit En wat komt er daarna allemaal nog??
Ik pak even mijn Complete Book of Foaling (Karen E.N. Hayes) erbij, moment
*pakt boek*
*zoekt de goede bladzijde*
*gevonden*
Ik typ even een stukje over uit het boek. Sommige dingen laat ik in het engels staan (de fases), dan kan ik ook geen vertaalfouten maken . Oke, hier komt het:
Als een merrie dichterbij de bevalling komt, wordt het steeds makkelijker om "fluid" (het is toch erg? Ik weet niet eens waarmee ik Fluid moet vertalen.. 6 jaar engels gehad ... vloeistof/vocht???) uit de uier te krijgen. De fases (in het engels dus):
1. clear and watery, to 2. thin but cloudy, to 3. yellow-tinged and increasing in viscosity, like floor wax, to 4. definitely amber-colored and syrupy-thick, to 5. skim milk, to 6. opaque white milk.
Nog 4 dagen, even kijken hoor.. welke dag dat is, dan zeg ik alvast op mn werk dat ik dan niet wil werken . 30 juni zeg je? Hm, komt eigenlijk wel goed uit .
Mijn moeder en ik waren gisteren nog in discussie of Ivanka dik was geworden. Zij vond dat ze niet veel dikker is geworden. Ik vind van wel. Wie heeft er gelijk?
(ik neem aan dat ik niet hoef uit te leggen wat de drachtige foto's zijn? )
Volgens mij is ze wel ietsje dikker geworden hoor Maar gaaf dat ze een fase verder is!! Het wordt nu echt superspannend!! Dus binnekort ook een Ivanka jr