[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:10

@olga Ik geef je volledig gelijk, ik zou ook de buurt willen zijn, desnoods zou ik in de auto op parkeerplaats gaan zitten, jou paard jou regels!
Zolang de artsen niet in de weg gelopen worden, gewoon gaan!

Sterker nog, toen Mallow op de kliniek stond met veulen en hun haar daar wilde houden, heb ik haar opgehaald, ik had z'n enorm slecht gevoel en onrust toen ze daar stond, 2 weken vrij genomen en zelf begeleid en paard is weer boven op gekomen. Volg altijd je gevoel!
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 14-04-22 21:14, in het totaal 3 keer bewerkt

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:11

Olga, het is JOUW paard, dus jij bepaalt zeker waar je bent! Tuurlijk snap ik dat je niet in de weg kan lopen in de OK, maar zij hebben toch geen last van je als je ergens op het terrein bent?

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:14

Ik ben al jaren een stille meelezer van het dikke buiken topic.
Ik geniet van alle prachtige veulentjes die er voorbij komen.
(23 jaar geleden heb ik een veulen gefokt die nog steeds in mijn bezit is).
Er komen de laatste dagen ook verdrietige verhalen voorbij, en ik wil iedereen sterkte wensen, maar vooral jou Olga.
Meerdere malen per dag open ik dit topic, benieuwd naar een update.
Wat een zware dag zal het morgen voor je zijn en ik snap helemaal dat je in de buurt wilt zijn, mocht je afscheid van haar moeten nemen.
Mijn duimen draaien voor jullie :knuffel:

(Gaat weer braaf onder meelees steen)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:18

Heel veel sterkte en kracht voor morgen Olga! Absoluut gewoon heen gaan hoor!

Las ook nog over een veulen geboren bij iemand, gefeliciteerd!!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:19

Ik ben ook een stille meelezer maar wil nu wel even reageren om je heel veel sterkte te wensen Olga, wat een vreselijke nachtmerrie ben je beland, ik kom ook steeds even kijken voor een update en hoop steeds zo op goed nieuws. Ik wil je heel veel kracht toe wensen :knuffel:

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:20

Wiske gaat voor verandering :+
Uier gisteravond
Afbeelding

Uier vanavond
Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:25

Olga ik blijf hopen op een wonder voor jullie! :knuffel:

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:26

Gewoon heen gaan hoor Olga! Ze moeten snappen dat je gewoon bij je paard wil zijn als t mis gaat!

Mukiwa: dat is vooruitgang!

Hier begint merrie ook wat uier te kweken, heel bescheiden en loopt nog leeg, maar t begin is er. 304dagen nu...foto's is op gevaar voor eigen leven...doen we dus maar niet :+

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:30

Olga, heel veel sterkte, hopelijk start de bevalling nog uit zichzelf, dan hebben ze meer kans toch? Ik zou inderdaad in de buurt willen zijn, misschien heeft Wita jou nodig dan wil je toch nog niet vanuit huis moeten vertrekken.

Ook ik kijk veel vaker op bokt, omdat ik op een positieve update hoop. Ik zend jou, Wita en het veulen positieve energie in de hoop op de meest positieve uitkomst. Sterkte Olga

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:30

Ik reageer even vanuit de andere kant. Wij hadden ook niet graag de eigenaren er bij. Bovendien is het echt geen fijn beeld en wil je zoiets als eigenaar ook niet zien. Gezien je vorige berichten denk ik dat je merrie ook al aardig ver heen is.
Ik snap volledig dat je er bij wilt zijn, maar zou er toch eens extra over nadenken.

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:34

Stille meelezer hier; Olga heel veel sterkte en kracht gewenst. Ik hoop op een wonder voor jullie

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:37

Nogmaals heel veel sterkte Olga. Ook al is de kans heel klein ik blijf hopen op een wonder voor jullie :(:)

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:42

kyrkelover schreef:
Ik reageer even vanuit de andere kant. Wij hadden ook niet graag de eigenaren er bij. Bovendien is het echt geen fijn beeld en wil je zoiets als eigenaar ook niet zien. Gezien je vorige berichten denk ik dat je merrie ook al aardig ver heen is.
Ik snap volledig dat je er bij wilt zijn, maar zou er toch eens extra over nadenken.

Erbij oke maar dicht in de buurt... volgens woont olga 40 min van kliniek had ik ergens gelezen. Je wilt bij mogelijk fout gaan toch maximaal op n paar minuten afstand zijn.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:46

Heel veel sterkte morgen Olga.

MukiwaCobs: *\o/* *\o/*

Hier nog theezakjes en verder ook niks wat op een naderende geboorte wijst, maar goed ze is "pas" 320 dagen.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:47

Vreselijk Olga! Ik hoop dat alles goed komt, mijn duimen draaien! :knuffel:

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:48

Melissa1996 schreef:
kyrkelover schreef:

Erbij oke maar dicht in de buurt... volgens woont olga 40 min van kliniek had ik ergens gelezen. Je wilt bij mogelijk fout gaan toch maximaal op n paar minuten afstand zijn.

Precies dit inderdaad. Als mijn pony in kritieke toestand op de kliniek zou staan dan zou ik er echt wel in de buurt willen zijn zodat ik er direct heen kan moest dat nodig zijn.
In de auto blijven zitten zou opzicht wel mogen toch? Dan ben je niet in de kliniek, maar kan iemand haar wel gelijk ophalen van de parkeerplaats moest het nodig zijn.

lovejouuuIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:48

Heel veel sterkte morgen Olga..

Ik duim voor jullie :knuffel:

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:50

Hier ook een stille meelezer die in diergeneeskundige zorg werkt; Olga het is verschrikkelijk wat jij en je paard meemaken. Ik hoop ook zo op een goed afloop, maar eerlijk... een paard dat al poosje bijna niet eet.. dat moet een reden hebben.. ben benieuwd wat ze "binnen" aantreffen, wat de oorzaak is van het niet willen eten..

Verder denk ik dat je beter voor de operatie afscheid van je lieve paard kan nemen. Op de operatietafel krijgt ze het niet meer mee... maar uiteraard hoop ik ook zo ontzettend dat ze het beiden overleven...

En iedereen vindt er wat van, maar uiteindelijk moet jij doen waar je je goed bij voelt en heb je tegenover niemand verantwoording af te leggen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:50

Ik heb wel snel even weer bijgelezen, maar wil vooral nog even een hart onder de riem steken bij Olga. Wat is dit ontzettend moeilijk.
Mocht je er niet bij mogen zijn, maar je wil wel in de buurt zijn en niet ergens zomaar zitten, want een openbare gelegenheid lijkt me op dat moment heel onprettig. Ben je hier van harte welkom, klein dorpje naast Wolvega 5 - 10 minuutjes rijden. Mocht je dan toch sneller heen kunnen en dichterbij haar voelen.
Ik hoop natuurlijk dat je nog dichterbij haar mag zijn.
Alle gedachten gaan naar Wita.

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:55

Mijn duimen draaien nogsteeds voor een goede afloop olga, mocht het toch anders lopen… doe wat voor jou goed voelt. Blijf ook goed voor jezelf zorgen alstjeblieft Y;( heel veel sterkte morgen en een dikke :(:)

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 22:13

Ik lees al de hele dag mee, heb even geen tijd voor een uitgebreide bijleespost (ik lees iedereen zn posts hoor! Ongeduldige merrie eigenaren en uiers die eigenwijs aan het doen zijn)

Ik wil Olga heel veel sterkte wensen. Wees koppig en wacht gewoon lekker in de wachtruimte, pak een kopje thee of koffie, weet dat zowat heel Bokt met je mee leeft en mee voelt. Paarden zijn onze liefde en wanneer je zoiets meemaakt, voelen we dat allemaal in ons hart. Paarden zijn ons leven. Olga, ik hoop en duim met iedereen mee. :knuffel:

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 22:15

olga: heel veel sterkte morgen!

mukiwa: dat schiet al op.

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 22:24

Eens met de rest Olga. Volg je gevoel en zorg dat je in de buurt bent. Ik zou het gevoel "had ik maar" niet willen hebben. In dit geval zou ik eigenwijs zijn en mn poot stijf houden. Klant is koning. Jouw paard met veulen.
Desnoods inderdaad in de auto op de parkeerplaats als ze je niet binnen in de wachtruimte willen hebben. Wat ik me overigens niet kan voorstellen want dat zou toch best raar zijn...
Heel veel sterkte.... We denken allemaal aan je. :knuffel:

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 22:28

Melissa1996 schreef:
kyrkelover schreef:

Ik ben live bij de keizersnede van mijn merrie geweest. Mijn vriend was er ook bij en de stalhoudster ook. Ik kan goed tegen bloed, dat scheelt. We hebben ook allemaal geholpen, handjes waren heel welkom.
Ik zou er toch echt zelf bij willen zijn, in ieder geval heel dicht in de buurt. Als het niet goed gaat, wil je bij je paard zijn. Dat kuub je naar 1x doen.
Dus Olga, ik zou inderdaad er op staan dat je in ieder geval op de kliniek mag zijn.

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 22:29

Wat Desi zegt, misschien kan je voor de operatie nog naar haar toe? Dat zal je voor later misschien ook een fijn gevoel geven als in het ergste geval de merrie het niet haalt.
Nogmaals veel sterkte.. Volg je hart en denk ook aan jezelf.