[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:35

Silly1972 schreef:
Ondanks de spanning en stress vind ik het een machtig mooi proces.
Zou Harmony dan ook dolgraag aan willen houden en nog een keer willen doen, (en dan is die kleine nog niet eens geboren) maar helaas laat mijn portemonnee dat niet toe haha

Het werkt verslavend, dat fokken!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:43

Ach suffie, wat een drama zeg. Het mag nu wel voorbij zijn. Schrale troost dat ze wss snel is ingeslapen :(:)

Ceasar, wat een prachtig ponykind <3 Proficiat!!

Touschka, jeetje dat is schrikken zeg. Ik hoop voor je dat het niks ernstigs is.

MaritB

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:50

Dat verslavend is dan pas als het veulen er is? Ik merk daar nu vooral niet veel van. Hoop geregel, zaken in de gaten houden, de risico's. Nee, ik vind het niet super leuk :P

ja, natuurlijk vind ik een veulen wel leuk. Maar denk niet dat ik het nog eens zou doen.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:52

Touschka spannend.. Ik ben benieuwd wat de DA zegt..

Ik vind juist het hele traject eraan vooraf het leukste. De spanning wanneer het komt en wat het wordt. Als het er eenmaal is vind ik het altijd bijna jammer dat dat weer voorbij is :+

Jolyne begint hier ookal aan haar uier.

Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:58

Dat heb ik ook hoor MaritB, ik kijk erg uit naar het veulen en ik vind het proces ook wel mooi. Maar ik heb niet het gevoel dat ik dit jaarlijks zou willen doen :') .
Ik hoop er een leuke opvolger uit krijg en als het een merrie is misschien over tien jaar weer eens een veulentje, maar dan om het lijntje door te zetten en niet omdat ik zo graag wil fokken.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:59

Ceasar......Prachtig merrietje, gefeliciteerd! Hoop dat ze vos blijft.

Touschka....Spannend, ben ook benieuwd wat de dierenarts vind.

Icecrystal.....Ook al een mooi uier.

Hier van de week de vraag gekregen wat ik van plan was met het veulen, aangezien ik echt maar eentje kan aanhouden gezegd dat veulen voor de verkoop is. Gisteren telefoontje gehad dat als veulentje gezond ter wereld komt ze hem graag wilt overnemen, krijgt echt een super plek. Voelt wel heel bijzonder, nog niet eens geboren en toch al mondeling verkocht.....

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:22

Touscha schreef:
De DA komt vanmiddag onze merrie onderzoeken. Kijken of het veulen nog leeft of het toch geen tweeling is en of ze een ontsteking kan vinden. Als er nog leven is gaat ze waarschijnlijk aan de medicatie.

Goed gedaan Touscha! Dan heb je alles gedaan wat je kon doen.
Ik heb ooit een merrie die te vroeg uier maakte (nog geen melk lekken zoals hier) aan de regumate en AB gezet en dat is helemaal goedgekomen dan.

Carmuh dat is inderdaad wel een opsteker dan!

Jolyne ook al uier.

Wij hebben hier helaas al veel vaker pech gehad. Komt omdat met de kleintjes fokken toch wel riskanter is ook. Ze zijn wel heel taai als het mis gaat. Ik bedoel daarmee dat ze snel herstellen.
Maar het is niet fijn.
Het is dat het echt in mijn lijf zit,die ziel,die passie. Ik vind het zo machtig,alles ervoor doen,en als het dan goedgaat...hoe prachtig is het wel niet. Daar geniet ik zo van.
Soms denk ik aan stoppen met fokken maar ik ben daar nog niet klaar voor. :o

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:26

Toch fijn dat ze gaan kijken Toushka.

Nou inderdaad Vulina
Maar ik heb altijd de fokkerij ingewild, maar dat Was mij niet gegeven, daarom is dit ook erg speciaal.

Zo Carmuh dat is wel heel goed nieuws.
Dat hoor je toch niet vaak

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:37

Vorig jaar had ik ook iemand op de wachtlijst staan,ik vroeg wat ze net zocht. Vooral een vriendje voor het leven maar stiekem had ze al haar hele leven over een zwart hengstje gedroomd.
Maar dat hoefde niet,het was net waar ze verliefd op zou worden.
Goed,we wachtten beiden gespannen op het eerste veulentje..

Wel,dat eerste veulentje werd geboren en je kunt het al raden...een zwart hengstje,met een prachtig blauw oog. :D
Met zijn leuke open karaktertje heeft hij zijn baasje direct veroverd,hij was pas een weekje oud toen. En zij heeft nu die langgekoesterde kinderdroom in haar wei lopen. Dat vond ik zo leuk en bijzonder! Alsof het zo moest zijn. :j
Zo is fokken nog extra leuk natuurlijk.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:00

Ohh dat is wel heel mooi ja

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:00

pretty schreef:
Wij hebben hier helaas al veel vaker pech gehad. Komt omdat met de kleintjes fokken toch wel riskanter is ook. Ze zijn wel heel taai als het mis gaat. Ik bedoel daarmee dat ze snel herstellen.
Maar het is niet fijn.
Het is dat het echt in mijn lijf zit,die ziel,die passie. Ik vind het zo machtig,alles ervoor doen,en als het dan goedgaat...hoe prachtig is het wel niet. Daar geniet ik zo van.
Soms denk ik aan stoppen met fokken maar ik ben daar nog niet klaar voor. :o

Zo herkenbaar. Vorig jaar toen het mis ging met Luna zei ik ook dat ik nooit meer wilde fokken. Twee maanden later was Lara mooi hengstig en heb ik Du Bois gebeld om sperma op te halen. Ik dacht toen echt "kan mij het boeien, ik doe het gewoon :D ".
Met het verlies van Ziva net zo. Ik heb nu niets meer om te rijden en dat doe ik zo graag. Lekker naar buiten, ontspannen voor mens en dier. Volgende week heb ik vakantie en ik weet nu al dat ik dan stiekem markplaats ga bekijken op zoek naar een nieuw maatje :o

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:06

Je hebt groot gelijk Suffie.
Zo ben ik trouwens ook aan Harmony gekomen ;)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:07

Wat een heftige verhalen, sterkte allemaal!
Maar ook gefeliciteerd met het geboren veulen!
En een paar mooie uiers al gezien.

Hier doet m'n merrie nog niks met het uier, maar ze moet dan ook nog 2 maanden.

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:16

Annikab ze is weer mooi zwaar.

Suffie doen hoor. Ik heb nog altijd spijt dat ik geen rijpaard meer heb. Maar alles is hier zo langzaamaan voorzien op de kleintjes. Mijn oude merrie van 25 daargelaten. Maar het houdt zo onhandig samen,de oude merrie heeft een grote voedselbehoefte,de kleintjes moeten net veel minder.
Het is gewoon onhandig. :+

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:44

Halve dag hier niet geweest, meteen 3 pagina's bijlezen :+

Bij Touscha ook zorgen over de merrie... allemaal maar duimen dat het mee mag vallen en het goed komt! :(:)

Maar Caesar had goed nieuws zag ik :D Super gefeliciteerd met je prachtige veulen! *\o/*

Hier niet zoveel nieuws, gaat zn gangetje wel :j Alleen heel harde woei momenteel, maar daar trekken de paarden zich weinig van aan. Misschien wat eerder binnen straks.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:20

Zo zo als je even niet mee kijkt en leest, mis je echt een hoop.
Dat gaat echt snel hier.
En wat een leuke foto's allemaal.
Super leuke zwangere dames met heerlijke buiken foto's, voor al die van de onderkant vindt ik geweldig.
En ook een paar mooie uier foto's erbij.
Het is een spannende tijd voor iedereen.
Ik krijg ook al de kriebels van al die leuke veulen foto's.
Alleen jammer van die ene. Als nog gecondoleerd

Onze dame zit nu op 280 dagen. Ik zal kijken dat ik binnenkort ook nog eens wat foto's maak.
Ik merk wel dat ze wat sneller moe is nu, en ze ligt ook wel wat vaker te chillen. Kwa rijden vindt ze het galopperen nu erg vermoeiend. En met wandelen is ze na een uur er ook wel klaar mee. We stappen dan wel goed door hihi.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:31

Ben benieuwd Touscha wat de DA zegt.

Ik denk dat met meerdere merries fokken ook anders is dan met 1. Wij hebben elk jaar minimaal 3 veulens en de meeste zijn voor de verkoop. Neem er ook weer afscheid van. Ben dan al weer nieuwsgierig naar volgend jaar.

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:39

De DA heeft eigenlijk geen reden kunnen vinden voor alles. Het veulen ligt heel diep in de merrie. De placenta ziet er normaal uit. Geen ontsteking ofzo. We gaan nu uit voorzorg toch hormonen en antibiotica geven. En verder afwachten wat er gebeurd.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:47

Veulen nog gewoon levend touscha?

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:53

suffie schreef:
Azara; fijn dat het met Grizzly beter lijkt te gaan. Jij hebt ook genoeg voor je kiezen gehad, hopelijk dat het nu de goede kant op blijft gaan :j Leuk dat je hier weer mee komt lezen en updates plaatst!

Dank je Suffie ! Sterkte met je verlies ..

Het gaat nog niet echt beter met Grizzly, hij blijft nu een beetje op het zelfde niveau zitten... Ik hoop dat hij toch gauw beter word maar denk dat dat pas gebeurd zodra het gras weer gaat groeien.

Hier door heb ik onze andere paarden wat verwaarloosd, en ik moet Ginger toch wat in de gaten gaan houden, nog drie maandjes en dan is zij ook uitgerekend :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:58

Dat klinkt in ieder geval positief Touscha!

Wat een weer vandaag hè... Bah. Sinds een flinke schade in 2012 ben ik best wel wat huiverig voor geworden...

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:08

Dat klinkt positief Touscha! Super fijn :).

Nou t weer is echt verschrikkelijk pfff bah bah..ook echt geen veulen weer :(.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:17

Klinkt fijn touscha!

Echt rot weer idd.. Bahbah. Hoop dat alle bomen hier staan blijven en de dakpannen er op blijven liggen!

Wij hebben vroeger vaak friezen veulens gehad voor onze kennis (fokker van Uldrik 457 , mijn moeder reed op de moeder (eeke fan e vestahoeve) van ulrik).
Toen mijn schimmel d pony overleed aan droes hebben we cisco gekocht. En zo was lady in 2007 onze eigen gefokte pony. In 2007 , op precies dezelfde dag is ook mijn shetlander pieta (heb ik op leren rijden) bevallen van Anky. (Heb ik nog) en in 2009 is de laatste geboren , Chiara , een vos shetlander van Pieta. Die is in 2016 verkocht naar finland. We waren er dus even uit maar het went wel weer :D in 2016 is onze kwpner bevallen van fayola.
Afbeelding
En nu is onze lady dus aan de beurt! Aangezien ik de dekking en da kosten heb betaald word dit mijn eigen veulentje :D merrie word sws verkocht. Het is de bedoeling dat lady nu ingezet word als fokmerrie en ik zodoende elk jaar in het dikke buiken topic te vinden ben.

Hier dus 1 per jaar en heel misschien word de kwpner weer gedekt. Dat is afwachten

Die is breed annikab!

Carmuh dat is bijzonder!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:18

Vulina schreef:
Dat klinkt in ieder geval positief Touscha!

Wat een weer vandaag hè... Bah. Sinds een flinke schade in 2012 ben ik best wel wat huiverig voor geworden...

Same here, toen is de achtergevel van m'n schuur eruit gewaaid. Ging vanmiddag al flink tekeer. Dikke takken die tegen de ramen waaiden, nog nooit eerder gezien. Paarden vonden het ook maar niks.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:19

Fijn Touscha, het kan dus allemaal toch positief aflopen! Maar goed dat ze even gekomen zijn.

Het is inderdaad bizar... hier in de Randstad gaat het er goed op. Al heb ik het idee dat het ergste geweest is. Hopen dat het vannacht weer rustig gaat worden.