[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:46

Hier nog 37 dagen :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 00:12

Sterkte met afwachten Woogy.

R12312, dat gaat ook al lekker opschieten!

Ik word soms toch wel een beetje bang van die beul(en). Zijn al meer gevallen in de buurt geweest maar komt steeds dichterbij.
Citaat:
Oosterland (kop van Noord Holland
28-01-2016
Helaas hebben wij vannacht ongenodigd bezoek gehad bij de paarden op stal. 2 paarden zijn uit hun stal gehaald. De merrie heeft een flinke snee op haar been gelukkig is m'n merrie niet zo vriendelijk tegen vreemde. Het is wel een hele vreemde gewaarwording als je dan op stal komt. Dus mensen in de omgeving wees gewaarschuwd !!!!!!!!!!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 00:19

Je bent niet de enige Kiki, ik ben er ook ernstig nerveus van. Ondanks dat mijn stalbaas zegt dat de hond echt aanslaat en hij er absoluut wakker van wordt.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 00:37

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 00:53

Vreselijk inderdaad die mishandelingen! :(
De paarden staan hier eigenlijk nagenoeg midden in het dorp en achter het huis dus je vraagt je af of ze het risico durven te nemen maar ik vind het ook eng hoor! Hier allemaal lampen met bewegingssensoren en een hond die sowieso aanslaat. Maar tegenwoordig weet je het nooit...

Ik duim voor je mee dat de uitslag positief is Woogy!

R12312, dat schiet ook al mooi op!

Patrick_ jeetje wat balen van de meniscus van Whis! Wat is het vooruitzicht?

Nog even een kleine spam omdat ik er zo blij mee ben. :o
Afbeelding
Afbeelding

Baida had volgens mij last van het veulen vanmiddag. Bij het binnen doen van de paarden stond ze voor de draad te flemen en met d'r oren naar achteren heel bedenkelijk te kijken. Een keer naar de linkerkant van d'r buik en een keer naar de rechterkant.. Zag er heel maf uit. Net of ze niet wist wat d'r overkwam. :')

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 07:22

Doodeng idd al die mishandelingen! Ik hoop altijd maar dat ze het hier op het eiland uit hun hoofd laten..

Patrick Ik ga vanavond even in je topic kijken.

Lisanne, wat een prachtige foto's weer!

Woogy schreef:
Oh Roma wat compleet poep zeg :( Kijk je zelf nooit in de mond? Ik controleer een aantal keer per jaar zelf de mond om te zien hoe het ervoor staat met de haken en of er geen rariteiten zijn.
Stonk ze niet vreselijk uit d'r snuitje?

Voor het weekend moet ik uitslag van de snotswab van Zaar hebben. Afhankelijk van de uitslag zou ik wel kunnen gaan...Ik duim me suf...normaal kan ik situaties accepteren maar dit keer wil ik gewoon heel heel heel graag dat er maar 1 uitslag is.

Ja ik kijk zelf wel eens, maar dit zat echt tussen de kiezen en kan je dus ook niet zien zonder mondsperrer. Ook nooit geen stank ofzo, alleen als er iets tussen haar voortanden zat (die staan ook niet helemaal recht), maar dat maakte ik sowieso al regelmatig schoon.

Ik ga voor je duimen dat de uitslag goed is en je gewoon naar Pris kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 10:02

Ik spring even in vanaf de laatste pagina. :o

AZ, fijn dat het beter lijkt te gaan!
Misschien was het de combinatie van eerst wortels en daarna gras wat goed werkte. :j
Ik duim voor je dat het goed blijft gaan!

Kiki, beterschap!
En wat een engerds lopen er toch rond.

Woogy, ik duim met je mee!

R12312, pff, dat is al snel zeg!

Patrick, wat rottig!
Meniscusproblemen zijn bij mensen altijd erg pijnlijk.
Ik hoop dat ze straks wel weer opknapt.

Lisanne, wat lijken ze toch op elkaar zeg!
Prachtige glimmende velletjes ook!

Kim zit vandaag op 280 dagen!
Dus nog 60 dagen te gaan voor het veulentje mag komen.
In weken is dat 8,5 week en dat klinkt echt heel kort!
Af en toe zie ik haar flemen en de baby is nog steeds erg actief.
De tandarts is ook geweest en heeft haar gebit behandeld.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:53

Even een ego post snel overdag tussendoor; Luna haar uier staat strak, druppels hangen eraan, staat suffig in een hoekje van de paddock en de melktest geeft 6.5 aan. Dat gaat niet lang meer duren *\o/*

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 12:53

Spannend suffie! Succes!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:06

Spannend suffie gaat niet lang meer duren.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:12

Spannend suffie! Succes!

Hier nog niet heel veel te melden, gisteravond te horen gekregen dat Jill vandaag al getransporteerd zal worden naar het vliegveld (JFK) en dan is het morgen D-day! Morgen gaat ook zij de grote tocht over de oceaan maken.... Kan niet wachten tot t donderdag is (ben ik nu echt te ongeduldig????) ;)

Nu in de wacht bij de ANWB.... manlief heeft n lidmaatschap daar en ik kom er dus net achter dat onze auto met n finaal lekke band staat :(
Maar ja, pasje ligt bij mn schoonmoeder in S'Gravenzande en ze kon m net niet zo 1,2,3 vinden dus ik maar even bellen en kijken of er iets te regelen valt want nu kan ik helemaal niets en ik moet nog zoveel dingen doen |(

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:33

CL logisch hoor dat je ongeduldig word... Anwb is toch altijd wel flexibel?! Komt vast goed!

Suffie, spannend!! Succes!!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:53

ANWB en flexibel? Nope.... zucht, ben nog geen steek verder nu maar goed, ook dat komt zometeen wel weer goed......

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:54

Spannend cl maar nog ff geduld hebben het is bijna zover.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:59

Ik ga vanaf nu terug proberen mee te lezen.
heb nog 2 examens te gaan... maar hoop dat ik alsnog actief mee kan volgen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:21

Spannend suffie. Ik voel een veulentje aankomen

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:22

Spannend Suffie!!!!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:35

Oh heerlijk, weer een veulentje op komst. Succes Suffie, op naar een mooi gezond veulentje.
Fijn dat het met Aziza momenteel aardig gaat. Hopelijk zet ze deze lijn voort. Bah, niet leuk, zieke dieren.
L_isanne, die laatste foto is echt prachtig. Ik hou wel van wat originele beelden.
Pff ja, ook hier best wat angst; stel je toch voor dat zo'n dierenbeul bij jouw dieren komt. Moet er niet aan denken, en je hoort het zoveel dat je er wel aan móet denken. Blegh.
CL, Jill is bijna onderweg! Nog twee dagen en ze is er; kan me voorstellen dat je heel ongeduldig bent.
Hier gaan de ponietjes prima. De buiken groeien flink en ik kan me nu niet meer voorstellen dat we 3 weken geleden dachten dat Bibian niet meer drachtig zou zijn :+ Die had 'm duidelijk goed verstopt, haha.
Afbeelding
Wat een baggerkwaliteit, die foto's vanaf mijn gsm. Maar gaat om het idee :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:39

Spannend Suffie, hoeveel dagen is ze nu?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 14:54

Spannend suffie, succes met waken straks :)

Roma: Ik heb inmiddels bijna al m'n paarden aangewend dat ik hun tong pak en de boel ook van binnen wil bekijken. Laat me niets meer wijsmaken door tandartsen nadat er ook eens 1 zei dat het allemaal wel meeviel en er uiteindelijk kapotte wangen waren. Gelukkig niet bij mij, maar een vriendin maar sindsdien ben ik gaan turen in de mondjes.

Heb je nu niets meer aan, maar misschien wel iets om bij jouw paardjes ook aan te wennen. Bij iedereen overigens.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:35

Spannend suffie!

Wat een buikje arianne! ze kunnen het soms heel erg goed verstoppen!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 15:53

Spannend Suffie!

Heerlijk buikie Arianne.

AZ, hier gelukkig een tandarts die je ook voor en na laat voelen in de mond.

Luna2006 succes met je laatste examens.

CL, Hier gelukkig beide keren super geholpen door de anwb. Succes!

Hier vandaag een Bo met weer een lekkere drukke stuiterbal in haar buik. Alles ging weer lekker heen en weer.
Is het borstelen van jullie paardjes ook weer zo'n feest. Al die lekkere losse haren die overal en nergens heen dwarrelen hihi.
Maar Bo kan nu super genieten van het borstelen, staat je ook de hele tijd terug te kriebelen <3

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 16:06

Spannend Suffie! Veel succes met waken en met de bevalling!
Keep us posted! :Y)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 17:53

Succes Suffie, spannend!!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 20:59

Luna zit vandaag op de 326 dgn. Ik heb ze vandaag eerder naar binnen gehaald om haar onder de camera te houden. Ze staat nu lekker hooi te eten. Uier is nog voller en de druppels hangen eraan, verder is ze nu erg rustig. Melktest is nog steeds 6.5. Kan het papiertje er zo langs halen, zit niet graag aan het uier. Ik hoop echt dat ze het nog even drie dagen binnen kan houden, want ik moet nog drie dagen werken en heb dan een week vakantie.

CL; volgens mij is een lidmaatschapnummer voldoende voor de ANWB of het kenteken. Tenminste, ik heb nog nooit een pasje laten zien als ze mij kwamen helpen. Ik moest dan het kenteken opgeven. Spannend dat je je paard gewoon over een paar dagen weer bij je hebt, ik hoop dat ze de vlucht goed doorstaat.

Wat een prachtige foto's heeft Annelinde van je paarden gemaakt Lisanne. Je zou idd denken dat het broer en zus zijn qua kleur en aftekeningen.

Ook bij de anderen zag ik mooie dikke buiken voorbij komen, volgens mij barst het veulenseizoen straks in een keer los en hopelijk krijgen we er veel gezonde veulens bij <3

Marije had ik gemist, dus snel alles terug gelezen. Poeh, wat heb jij een heftige week achter de rug :(:) Ik duim voor je dat de laatste veulens zonder complicaties geboren mogen worden.

Aziza ook al in de lappenmand. Niets is zo vervelend als een drachtige merrie die slecht eet/kan eten. Gelukkig weet je nu wat het is, al is het probleem natuurlijk niet meteen verholpen. Mijn Lara is vorig jaar ook naar de TA geweest met 9 maanden dracht en hij durfde haar niet te veel te verdoven. Ze werd echt gevaarlijk, dus alleen het hoognodig is gedaan en toen Dunja geboren was is hij meteen weer gekomen en heeft de rest gedaan onder zware verdoving. Veiligheid voor mens en dier voorop.