[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 08:56

Hier hebben de veulens ook altijd binnen 2 uur gedronken :j Ik laat het het liefst zichzelf regelen en anders probeer ik het veulen naar de uier te leiden. Khaleesi is zo'n merrie die haar been optilt en melk laat schieten als het veulen in de buurt komt <3

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:07

Na 3 papflesbabies hier, heb ik ook het liefst dat ze zo snel mogelijk drinken. Ik begin ze dus ook vrij snel in de juiste richting te sturen.

Die 3 veulentjes waren trouwens steeds bij maiden merries, hun volgende veulentjes dronken meteen zonder problemen, daar moest ik niets bij helpen. Maar dus dit jaar heb ik er weer een beetje bang voor bij Crome, onze maiden merrie.

Hier kort het echt af nu, vandaag 293-290-288 dagen drachtig. Jade en crome beginnen zich al stilletjesaan klaar te maken.. Kga ook nog eens proberen te pendelen, wat was het weer? Rondjes merrie en heen en weer hengst?

Ik ga hier ook terug wat actiever proberen te zijn, onze fb Arany wedstrijd is afgelopen dus hopelijk wat meer tijd terug :D

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:20

hopelijk gaat het snel beter met aziz, maar is licht verdoven geen optie. Hier is vorige week shandy ook verdoofd omdat de doppen niet van de kiezen wilde en ze last kreeg met eten.

Vientje, nog een sruiter merrie maar wel heerlijk om ze nog zo vrolijk te zien.

AniekR wat een mooie tietjes al.

Wat drinken, hier hadden we allemaal of slime veulens en merries de de baas goed toelieten. Al vraag ik me af hoe het met shandy gaat die gaat al in kriebelstand staan als je bij de uier in de buurt komt zo heerlijk vindt ze het als ik eraan zit :Y)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:25

Vientje wat een mooie foto's,ze is echt heel mooi en duidelijk drachtig!

Jaaa Cynthia Keesje begint te tonen! *\o/*
Ja Fi en Ti die kon je qua karakter niet echt met elkaar vergelijken niet?

Vrouwke dat gaat echt hard! Onze paardjes schelen niet zo heel veel.

Linda dat is normaal,de eerste keer zit je nog vol onzekerheden,nu zal dat idd wat beter gaan. Al blijft die spanning wel altijd.

Woogy zo dat is al een flinke uier! Moet raar doen dat jullie voorlopig nog apart wonen.

Shetclub87 die heb ik zien passeren op FB. Proficiat!

Ennasil zo dat is leuk nieuws!

Crines die uier is nog mooi leeg vind ik. Deze foto's zijn ook goed toch! Maar ik snap dat je eens mooie professionele foto's zou willen en als je ouders dat dan toch kunnen sjah! Ik zou zeuren hoor. :')
Ik vind haar buik verdikt tegenover de laatste foto's,ze is mooi rond aan het worden hoor.

AZ hoe is het vandaag met Aziza? Balen dat wisselende beeld. Dat we maar snel wat verder zijn voor haar en jou. :(:)

AniekR wow ook al een dekking gewonnen,wat leuk! Al ben je nu niet veel met een rijpaard hihi.
Lies krijgt al wat tietjes. *\o/*

Ik heb hier ook nog van die veulens gehad die niet vlot dronken,maar wel constant probeerden. Ik krijg daar wat van. Wil je helpen,werken ze totaaaaaaal niet mee. Maar dan overal gaan zuigen waar het niet moet. :+
Dan melk ik de merrie wat,willen ze niet van de fles drinken,aaargh....... }>
Meestal 15 minuten later doen ze het dan gewoon lekker zelf....... Mika mijn veulen van vorig jaar was zo een keikopje op dat vlak. En dan inderdaad achteraf een kromme rug van te proberen. :D

Dat kort al flink af Tinnie!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:26

Jeetje Marije, wat een ongelooflijke pech heb jij gehad afgelopen week.. Dat de komende veulens maar een hele hoop goed mogen maken, wát een drama moet er niet aan denken -O-

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:37

pretty schreef:
Crines die uier is nog mooi leeg vind ik. Deze foto's zijn ook goed toch! Maar ik snap dat je eens mooie professionele foto's zou willen en als je ouders dat dan toch kunnen sjah! Ik zou zeuren hoor. :')
Ik vind haar buik verdikt tegenover de laatste foto's,ze is mooi rond aan het worden hoor.

Uier was wat veranderd van vorm en was iets meer gaan 'open staan'. Ik kan het niet echt anders omschrijven. Maar gelukkig geen reden tot ongerustheid dus :D Er zit wat zwelling op haar buik vlak voor de uier, maar ik veronderstel dat dat 'zucht' is en dus ook geen reden tot paniek :)

Eigenlijk zijn de foto's die ik zelf maak vaak beter :o :P Mijn vader mag dan technisch mss wel een betere fotograaf zijn, hij begrijpt niet veel van wat er bij de paarden liefst op de foto moet :D Zo slaagt hij er vaak in om alleen maar hoofdfoto's te maken of foto's van het inrijden en tegen dat paardlief wat los is en goed begint te lopen, houdt hij het al voor bekeken. Foto's van een paard zonder benen of een ruiter zonder hoofd vindt hij ook heel normaal :') Enja als ik da dan durf zeggen... "ik maak nooit meer foto's van de paarden" :o

Ik was daarnet trouwens heel even op kapaza aan het kijken (ik typ bijna elke dag wel eens 'PRE' en 'Andal*' in om te zien wat er zoal te koop staat :o ). Ik kom voorbij een hengst van 2,5j die ik niet echt mooi vind, maar ik klik toch even open en het is een zoon van Imperiosa!!! Qua lijf valt er niet echt wat op aan te merken, maar het dier heeft een ongelukkig zwaar/grof hoofd met een beetje een domme uitdrukking :x := Dat zal hij dan wel van de vader hebben, want mijn kleine meid heeft een mooi klein, fijn hoofdje :+ En gelukkig heeft deze zoon een andere vader dan het veulen dat ze nu verwacht dus hopen op een uum sierlijkere beeb :Y)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:31

Crines schreef:
Waw Lisanne, wat een mooie foto's! Daar ben ik Stiekem toch jaloers op.
Mijn vader en moeder zijn fotograaf van opleiding en mijn vader heeft allemaal topmateriaal liggen, maar als ik vraag om foto's van de paarden te maken dan haalt hij alleen z'n neus op :(
Het lijken wel zusjes :D Mooie kleur hebben ze inderdaad! Kan het veulen ook die kleur krijgen?

Dankjewel! En aan iedereen die een compliment gaf over de foto's en de paardjes! :D
Wat jammer dat je vader geen foto's wil maken. Al moet ik zeggen dat het toch een vak apart is om paarden te fotograferen. Ben altijd erg blij als mijn zus weer wil oefenen haha.
Zusjes wordt wat lastig haha, mijn eigen ukkie is een ruin. :+ Maar ze lijken inderdaad erg op elkaar, ze worden dan ook heel vaak door elkaar gehaald. Krijg regelmatig de vraag hoe het is met de drachtige dame als ik met Fred aan het rijden ben. En andersom. Al is mijn ukkie toch echt 10 cm kleiner en een stuk smaller.
Qua kleurkansen weet ik niet hoe het zit eigenlijk. Paps is zwart dus ik ga ervanuit dat het ook Baida's kleur kan krijgen. Stiekem hoop ik ook op donkerbruin met appeltjes en 4 witte voetjes met een kol. :D Zoals op de foto's te zien is dat nogal het type waar ik op val haha. :') Maar Baida's mama en oma zijn beide schimmel dus geen idee of dat ook nog een optie is.

Wat fijn dat bij jou het rijden zo goed ging!

Vientje, wat ziet ze er goed uit! Heel mooi drachtig. En ze voelt zich dus erg goed!

Cynthia, haha wat een verschil tussen beide veulens!

Pepper en Ylona gaan ook al hard zeg!

Qua drinkende veulens enz. Heb ik geen ervaring. Wordt dit jaar de eerste keer.

Knolselder, voor jou schiet het dus ook al op! Spannend.

Woody, dat gaat al hard joh!

AniekR, Lies krijgt tietjes! Ik ben benieuwd of Baida ook al tietjes krijgt dan, gauw eens kijken vanavond! Ik heb zo'n voorgevoel dat Lies de race gaat winnen haha. Baida laat het veulen volgens mij nog lekker wat langer zitten. Niet dat dit ergens op gebaseerd is, maar gewoon een voorgevoel.

Crines, mooie foto's!! Wat ziet ze er goed uit! En wat grappig dat je een zoon van Imperiosa bent tegengekomen! Hopen op een chiquer veulen dus haha!

Sorry als ik nog iemand vergeten ben!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:15

Vanavond of morgen ga ik bijlezen, maar even snel antwoord op pretty haar vraag.

pretty schreef:
AZ hoe is het vandaag met Aziza? Balen dat wisselende beeld. Dat we maar snel wat verder zijn voor haar en jou. :(:)

Ik plaats steeds updates in haar eigen topic: [KS-MK] Weer 2 Arabische toppertjes verwacht in 2016!, dan vervuil ik hier het topic niet zo.

Het gaat momenteel wel aardig met Aziza, maar het gaat erg op en neer.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:34

Dankje AZ,jammer dat het op en neer gaat steeds. Ik ben niet zo een topicvolger,ik vind het hier volgen al intensief genoeg. :') Maar ga wel even kijken.

Lisanne wel inderdaad het is duidelijk op welk type paard je valt,maar helemaal mijn ding ook. <3

Crines dat zijn de melkklieren denk ik samen met wat zucht die je ziet. Perfect normaal ja.
Paarden fotograferen is een vak en dan heb je misschien inderdaad net die passie of inzicht voor nodig.
Spijtig van die zoon van Imperiosa haha. Doe mij eens een link naar die advertentie?
Komt wel goed,deze keer geeft ze gewoon dat mooie hoofdje na. Pretty heeft ook 1 zoon gehad die technisch helemaal OK was maar hij had net dat mooie hoofdje niet die de anderen wel hebben. Ik kon er niet aan doen,dat was het enigste wat ik steeds zag als ik naar hem keek,dat hoofd. :')
Het veulen ervoor had een mooi hoofdje en het veulen erna ook. Het was het eerste wat ik bekeek,oef. :')

Even fotomateriaal erbij in link. :o

http://i59.photobucket.com/albums/g291/ ... C07630.jpg

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:42

pretty schreef:
Dankje AZ,jammer dat het op en neer gaat steeds. Ik ben niet zo een topicvolger,ik vind het hier volgen al intensief genoeg. :') Maar ga wel even kijken.

Snap ik, dat heb ik meestal zelf ook :')
Maar ik vind het vervelend om in dit topic meerdere updates per dag te plaatsen, er zijn vast mensen genoeg die daar niet op zitten te wachten. :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:43

Wat mij betreft wel,het gaat hier toch om het wel en wee van onze drachtige merrie's. :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:48

Ikke wel hoor AZ, en net als Pretty heb ik al genoeg bij te houden aan dit topic, red het echt niet om ook nog alle losse topics bij te houden. Je kunt ook altijd een linkje naar je post plaatsen hier? (Als je op het blokje naast "geplaatst" klikt en dan de url van het topic uit de adresbalk kopieert link je rechtstreeks naar je update).

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:16

Ik heb gemist wat er is met Aziza, hopelijks niets te geks?

Krijg net weer foto's van Priska, uier is heel vol en de spenen al heel vlak...en de buik? Daar komt een puntje op *\o/* Ruggetje wordt ook wat bloter nou.

Afbeelding

Afbeelding

Baal ervan dat ik er waarschijnlijk niet bij kan zijn, mijn beide kerels zijn snotterig en wil dan niet weg, dat iemand voor mijn zieke paarden moet zorgen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:49

Dat is al een hele beste uier ja,spannend Woogy. Oh jij baalt vast als een stekker dat je niet wegkan nu. :(:)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:13

Amai inderdaad Woogy, die gaat je niet lang meer laten wachten zo te zien.
Hopelijk wel net nog lang genoeg tot je andere paarden beter zijn en een tijdje zonder je kunnen en je dus wel nog bij de geboorte kan zijn. Zou zonde zijn mocht je het moeten missen.

Ik heb je een pb gedaan met de link naar de advertentie, pretty :Y)

En wat mij betreft mag je hier ook updates spammen hoor AZ :P Ik weet dat ik mezelf ook altijd moet inhouden om niet té veel te posten over mijn dame, maar eigenlijk lees ik het wel graag van anderen :D Zeker als ze het al zo spannend maken :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:14

Twee seizoenen dekken heeft dit veulen ons gekost. Eindelijk zit de goudklomp erin en hebben we inmiddels 10 maanden wachten erop zitten. Balen is heeeeeel zachtjes uitgedrukt ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:13

AZ, ik vind het ook alleen maar fijn als je hier ook updates plaatst! Jij en Aziza horen er ook bij :)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:49

Ben het met de rest eens! Lekker updates plaatsen AZ! :)

Woogy dat gaat niet lang meer duren! Ik duim voor je dat je paarden opknappen en je er toch bij kunt zijn.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:14

Ooh spannend Woogy, dat duurt vast niet lang meer. Zit ze al over 320 dagen?
Ja idd az, gewoon blijven posten :)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:14

Vulina schreef:
Hier ook wel binnen de 2 uur,anders heb ik ze er al lang onder gehangen ;)

Hier hetzelfde :D En anders de fles erin als ze na twee uur nog niet drinken. Zodra ze staan kijk ik het een half uurtje aan of ze de melkbar zelf vinden, en anders help ik een handje :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:16

Ja AZ, spam de boel maar vol hier :D vinden wij echt niet erg

Ohh Woogy, dan is het voor jou net zo spannend als voor mij. Hoelang gok je, voordat het goudklompje naar buiten komt?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:37

spam er maar op los AZ, daar dient het topic toch voor

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:05

Oké, oké, ik zal ook in dit topic updates plaatsen :D

Volgens mij zit Pris van Woogy op hetzelfde aantal dagen als Aziza, dus 316 dagen.

Ze maakt het al wel spannend Lisa! Kan me voorstellen dat je echt niet blij bent als je er niet bij kan zijn! Daar zou ik ook echt niet tegen kunnen! Ik weet hoe het voelt als het zo lang geduurd heeft, Amir heeft ons toen 3 dekseizoenen gekost.. Ik weet iig wel wie er het eerst gaat, en dat is niet Aziza :P

Lisa als je wilt weten wat er precies met Aziza is, lees dan deze 2 posts even.
Al_Zawraa @ [KS-MK] Weer 2 Arabische toppertjes verwacht in 2016!
Al_Zawraa @ [KS-MK] Weer 2 Arabische toppertjes verwacht in 2016!

Crines, ja paarden fotograferen is een vak apart, en dan heb je binnen 'paarden' ook nog zoveel verschillen. Ik heb eens een 'gewone' paardenfotograaf hier bij mijn Arabieren gehad, maar vond eigenlijk geen enkele foto ze tonen zoals ik een Arabier op een foto wil zien. :')
Grappig dat je een nakomeling van Imperiosa tegen kwam op Kapaza!

butengeweun, de dierenartsen raden het aan alle kanten af, dus ik hou me maar aan hun advies vast. Er is namelijk overlegd met zeer kundige artsen en ook die vonden het risico te groot om nu iets te doen. Er moet namelijk ook echt heel grondig gereinigd worden, en dat schijnt vrij pijnlijk te zijn, vandaar dat licht verdoven ook eigenlijk geen optie is.

Aniek, haha, Roos weer aan het boomknuffelen :D En Lies haar uier begint ook langzaam te ontwikkelen, het begint dichterbij te komen!

Vandaag gaat het redelijk met Aziza, gisteravond en afgelopen nacht heeft ze redelijk gegeten. Een emmer geplukt gras, een volle schep muesli + een beetje merriebrok en wat hooi gegeten. Vanochtend was haar temperatuur 37.6, dus mooi laag. Toen heeft ze even op het gras gestaan, maar na een half uur kwam ze naar me toen en wou ze daar vandaan. Eerst wou ze in de bak bij de rest, waar ze de schuilstal in en weer uit liep en dus niet ging staan eten. Daarna ging ze heel zielig buiten staan slapen/hangen, dus heb ze toch maar weer binnen gedaan. Temperatuur was inmiddels ook 37.9, dus hij is wel weer aan het stijgen.
In mijn pauze nogmaals gemeten, toen was de temperatuur 38.0, dus ook niet te hoog. Muesli wou ze toen niet, en ook haar gras had ze niet opgegeten. Toen wat wortels gegeven, daar heeft ze ruim een half uur van gegeten en toen heeft ze al haar gras nog opgegeten. Ook leek ze vanmiddag een stuk fitter dan de laatste dagen, tegen het onrustige aan zelfs.
Na mijn werk heb ik haar nog even buiten gezet, en ik ga haar zo weer binnen halen. Heeft ze toch nog even 2 uur buiten gestaan, en dan konden Almaz en Mausi ook nog even hun benen strekken. Eerst dacht ik dat Aziza weer naar binnen wou, want ze stond voor het raampje :+ Maar daarna ging ze toch wat rond scharrelen en hier en daar een hapje eten, dus ik heb haar maar even gelaten.

Uier is wel helemaal terug gelopen sinds 2 dagen, maar dat vind ik ook niet zo gek, want in dit stadium is het natuurlijk grotendeels zucht, en dat komt grotendeels vanuit de voeding, wat ze nu natuurlijk amper binnen krijgt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 20:13

Jeetje wat gaan jullie weer hard, ik kan jullie even niet bijhouden :o

AZ blijf maar spammen hoor! Ik ben ook niet zo goed om alle topics bij te houden :=

Woogy, jeey dat is al een flinke melkbar. Wel balen dat je er waarschijnlijk niet bij kan zijn.

Crines haha dat is grappig. Zag op FB wel een mooie pre hengst voorbij komen. Tenminste zijn lijf wel, vond zijn hoofd uitdrukking wat minder tonen. Maar dat kan ook een moment opname zijn.

Tinniie, gaat ook al op schieten bij jullie

Knolselder, sterkte. Denk maar goed om je eigen lijf!

Hier stront en stront verkouden -O- Pffff ben d'r nu alweer klaar mee, weg met die bende :=
Hele weekend heen en weer aan het vliegen geweest, half Nederland door geweest.
Dus sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar kan vandaag niet zoveel onthouden lijkt het wel haha
Met Bo gaat alles super. Vandaag alweer 261

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:45

Oh Roma wat compleet poep zeg :( Kijk je zelf nooit in de mond? Ik controleer een aantal keer per jaar zelf de mond om te zien hoe het ervoor staat met de haken en of er geen rariteiten zijn.
Stonk ze niet vreselijk uit d'r snuitje?

Voor het weekend moet ik uitslag van de snotswab van Zaar hebben. Afhankelijk van de uitslag zou ik wel kunnen gaan...Ik duim me suf...normaal kan ik situaties accepteren maar dit keer wil ik gewoon heel heel heel graag dat er maar 1 uitslag is.