[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:59

En paspoortje binnen gekregen vandaag! eindelijk is dat allemaal in orde.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:54

Wat een stel debielen zeg bij dat kvth , nog steeds geen paspoort van kyr ontvangen, ik heb de ORGINELE PAPIEREN opgestuurd naar hun, ze is geschets en gechipt en nu beweert dat mokkel dat ze geen orgineel geboortebewijs pntvangen heb dus blijft ze maar lekker zonder paspoort rondlopen zegt ze, nou heb echt boos gedaan en ze ging maar door met ontkennen, heb de hoorn erop gegooid .

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:06

Jeetje dat is idd een beetje debiel. Maar als ze geschetst en gechipt is dat gaat toch via het stamboek en die chipper komt niet tenzij je aangemeld hebt bij het stamboek door dekbon of geboortebewijs, toch?
dus wat zeurt dat mens. Hier is het laat maar netjes gebeurt.
Pops vandaag voor het eerst alleen op stal gebleven toen ik mams longeerde. Ging wel netjes. Klein hoestje heeft ze en nog steeds wat snot, maar verder zo fris als een hoentje.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:59

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:09

Ik wil graag een hondje bij, maar komende paar maand worden hier zowiezo al heel druk dus ik denk dat ik nog even een paar maandjes afwacht.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:00

horsii schreef:
Wat een stel debielen zeg bij dat kvth , nog steeds geen paspoort van kyr ontvangen, ik heb de ORGINELE PAPIEREN opgestuurd naar hun, ze is geschets en gechipt en nu beweert dat mokkel dat ze geen orgineel geboortebewijs pntvangen heb dus blijft ze maar lekker zonder paspoort rondlopen zegt ze, nou heb echt boos gedaan en ze ging maar door met ontkennen, heb de hoorn erop gegooid .

:(:) Als je gesproken heb met wie ik denk dat je gesproken heb.. Nee dat is niet de meest vriendelijke!

Maaaaar.. heb jij de orginele papieren aangetekend opgestuurd zodat je een bewijs heb?

Wij hebben dit ook gehad met een luxemburgse hengst en rekgen hetzelfde te horen maar dat was de orginele en uiteindelijk hebben we netjes het papier ontvangen.

Als jij het niet aangetekend heb verstuurd kan het dat ze het inderdaad niet ontvangen heeft door kwijt raken bij de post.
Kan je dan niet bij de eigenaar van de hengst om een kopie van hun dekbewijs vragen?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 18:47

Het was de orginele maar niet aangetekend verstuurd. Maaaar. . . Eigenlijk was alles al afgehandeld. Moeten het astpoort alleen nog ontvangen. Ze sturen alleen maar een chipper en schetser als de de orginele papieren binnen hebben en er betaalt is. Ik heb internetbankieren dus kan zoiezo de betaling uitprinten en daar kan ik ook mee aantonen dat alles al geregeld is toch?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:30

Dat lijkt me wel dan ja... Zou morgen nog een keer bellen en het nog een keer navragen...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:42

Nou heb nu hengstenhoudster gevraagd om duplicaat.
Ga niet nog een x met dat mens aan de telefoon zitten, gek mens.
niet aangetekend verstuurd nee.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:46

Zou ik ook kwaad om worden hoor Marlis.. Wat een raar mens..

Ik wil ook een hondje, maar geen jack russel helaas en pas als we een huisje hebben.. Alleen wil ik een border collie of australian sherperd :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:19

horsii schreef:

Heb je het wel aangetekend verstuurd? Bij de post raakt zoveel kwijt en zonder origineel dekbewijs kunnen ze inderdaad niks.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:20

Marlis schreef:
Het was de orginele maar niet aangetekend verstuurd. Maaaar. . . Eigenlijk was alles al afgehandeld. Moeten het astpoort alleen nog ontvangen. Ze sturen alleen maar een chipper en schetser als de de orginele papieren binnen hebben en er betaalt is. Ik heb internetbankieren dus kan zoiezo de betaling uitprinten en daar kan ik ook mee aantonen dat alles al geregeld is toch?

Lees dat het inderdaad niet aangetekend is, balen!

Van Lola ook al de chipper en schetser gezien voor dat ze het dekbewijs hadden, maar dat is het NRPS.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:51

Wat balen zeg van het paspoort....

Hier ben ik nog in afwachting van het paspoort alleen zijn ze nog bezig met een DNA onderzoek en daarna krijg ik mn paspoort toegezonden.

Hier gaat het wel goed, ben nog steeds aan het wennen aan het gemis van 2 paardjes maar moet wel bekennen dat ik al een heel stuk meer rust heb gekregen. Dazzje doet het goed in de opfok en voor zover ik weet doet Chennai het ook goed bij haar nieuwe baasjes en die is ook erg blij met haar. Mis ze wel hoor maar dat is logisch, is toch niet niks om na 4,5 jaar afscheid te moeten nemen van je 1e fokproduct en dan nog geen dag later van mn kleine palo-maatje. De bedoeling is om ergens aan het eind van deze maand nog naar de opfok te gaan kijken en daarna wordt het pas weer in het voorjaar omdat ik gen winterbanden onder mn auto heb en dan mag je duitsland niet in in de winter.

Hier alles goed met de paarden beebs???

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 08:44

CL lijkt me ook echt super moeilijk.. Zeker omdat je het zelf hebt gefokt ook..

Heb gehoord dat Fab der beeb zondag in de opfok is gegaan met 3 andere hengsten in limburg en er komen er nog 4 bij. Dus ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:01

Even een vraag...
Guusje heeft gisteren een ongelukje gehad...
Is tegen de voerbak aangerend met gek doen.. dus kop kapot..
En zwelling.. daar de Da voor gebeld en kreeg een zalfje... dat is goed bijgetrokken van ochtend.
Maar nu zag ik ook dat der koot re achter is opgezet en ze niet helemaal goed loopt... heb het wel al
Gekoeld.. maar weet niet zo goed om de DA er voor te bellen..

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:13

Whisperke, kijk het het weekend even aan, als ze dan nog steeds kreupel is, dan kun je maandag altijd nog de veearts bellen. Als ze nog op het land staat zou ik er verder niets aan doen. Het is fris buiten en ze kan zelf haar beweging doseren. De komende drie jaar zullen die jonge dingen wel vaker met een dikke kogel of wat rondlopen, hoort er allemaal bij.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:31

Daarvan hebben wij dus geleerd.. wij sturen altijd alles aangetekend naar de KVTH

Maar als ze de schetser al langs hebben gestuurd moeten ze de papieren hebben, anders sturen ze hem niet langs

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:44

Pauk schreef:
Daarvan hebben wij dus geleerd.. wij sturen altijd alles aangetekend naar de KVTH

Maar als ze de schetser al langs hebben gestuurd moeten ze de papieren hebben, anders sturen ze hem niet langs

Ja, dat is dus een goede leer voor de volgende keer :j
Maar het vreemde is dat ze echt ehel associaal en niet klantvriendelijk ons afsnauwen dat ze de goede papieren niet ontvangen hebben van ons.
Terwijl de chipper en schetser al geweest is en hij dus al de papieren had liggen met alles over kyra en ons etc. En de rekening hebben we al betaalt en die sturen ze niet als ze geen papieren hebben dus eigenlijk is het toch meer dan normaal dus hun de boosdoener zijn en hun het wss dan kwijt zijn geraakt? Dan hoeven wij toch niet weer opnieuw voor alles op te draaien? Kyr leeft nu zonder paspoort en heeft haar 1e enting al gehad maar niets om het te noteren. Afschrift van de rekening kunnen wij ook zo uitdraaien hebben we zwart op wit staan.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:09

Je heb helemaal gelijk hoor maar je praat echt over 1 persoon die zo is..
De rest heeft dat niet.

Als ik jou was zou ik er is een mail achteraan sturen ofzo, maar dan naar de heer van Rossum.

Want je krijgt geen rekening als er geen papieren zijn ontvangen en de schetser komt ook niet.
Want als er geen papieren zijn ontvangen weten ze ook niet van het bestaan van Kyra af..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:38

Wat een paspoort ellende....
Blij dat dat hier helemaal geen probleem is geweest.
Stuur hier ook dat soort dingen aangetekend, maar rare bij jou is, dat ze wel chipper en schetser hebben gestuurd,
maar paspoort niet.

CL, tja bij jou is het wel helemaal leeg... met opfok en verkoop...

Balen van dikke kogel van Guus.

DL, Leuke toekomst hondeplannen, ik stem voor de Aussie!

fjord of ehhhh, wat is het eigenlijk, af en toe gedraagt mevr. zich niet echt fjord-like? Kleine uitslover, ik mis je.....
Afbeelding

Afbeelding

Erg leuk, was gisteren ziek en vandaag ook, maar had gisteren nog even gemist dat ik er nu bijzonder dom uitzag...
Allemaal puntbloedinkjes in mijn gezicht en 1 oog het oogwit voor de helft rood, door bloed, grrrrrrrr.
Ik haat voedselvergiftiging of buikgriep of whatever....
Loop ik met dat oog weer paar dagen voor gek.
Zag het vandaag pas in de spiegel.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:10

Mooie Hepsie! Zie die andere twee kijken.

Ja kan ook niet anders dan dat ze de papieren gehad hebben.Maar als je aangetekend verstuurd heb je wel een bewijsje dat het verstuurd is geweest. Ik heb het eerlijk gezegd ook niet aangetekend gedaan. Is gelukkig allemaal goed gegaan.

Merrie vandaag weer even aan het werk gehad, of ttz dacht ontspannen bosritje te maken. Maar dame had er zo'n zin in, heeft ze het hele bos door (aan vlot tempo ;)) gedraafd. Die uitslover is niet rustig te houden, ze liep verder wel ontspannen maar wil altijd zoveel, maar wel lekker, en ze vindt het gewoon erg leuk. En ik mij maar druk maken dat ik er te zwaar voor ben om te draven. Aan het tempo en ontspannenheid vandaag te zien, niet dus. :)
Je ziet der gewoon elke minuut genieten, lekker rondkijken, heerlijk. Was ze nou maar 20cm groter :) had ik er een leuke rijpony aan, voorlopig blijft het enkel maar mijn buitenrijponytje.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:54

aah de Hepsi, ze ziet er super uit zeg.
En volgens mij heeft ze het prima naar haar zin.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:32

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:47

Hi hi hi.. alleen misterie, is dat niet mysterie? Of ben ik van de oude spelling?

Tja, geen kiertje te klein voor de oplettende huistijger.

En ehhh, je zusje mag de kat niet meer pesten!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:54

@Sjolvir, tja ik wist het zelf ook niet meer :+
Nee heeft ze ook afgeleerd nadat hij zo boos werd dat ze nu een litteken naast haar oog heeft van hem :* Staat haar best wel stoer.