[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Whisperke

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:34

Ik vind ze eerlijk gezegt niet zo drachtig ogen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:45

Weet je zeker dat ze nog dragend zijn?
Nou zijn die van jou altijd langdragend, maar wij vroegen het ons zo af.

(Ik hoop niet dat die van mij er zo'n lang verhaal van maakt, tegen die tijd ben ik gek!)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:48

ik vind ze er wel heel drachtig uitzien,zou dus idd wel kunnen dat ze van je eigen ruin drachtig zijn..
geloof dat die nog wel tot 10 weken kunnen bevruchten

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:51

Kelly, wat een leukerd blijft het ook! <3

monnikenburg, mooie merries, ben benieuwd naar het kroost straks! :D

Weet ook niet of die merries er echt drachtig uitzien. Vind het moeilijk zeggen.

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:52

@ whisper: wat erg zeg... Hopenlijk kun je je troosten dat het beter voor je paardje is.

@ ubimone: Je weet vast wel wat het beste is voor je paardje. Trek je niet teveel aan. Mensen staan niet in jouw situatie!

@ Dustinlover: Succes met waken en hopenlijk vanacht een mooi veulentje voor jouw/jullie na zo een rot dag!!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:56

Ik weet het ook niet zeker, hoewel ik bij beiden de buik in het echt voller vind. Ze zouden dus technisch gezien ook veel korter dragend kunnen zijn dan ik denk, ik ben uitgegaan van de datum dat ze uitgebroken zijn dat was 9 april, maar vanaf 10 mei lopen ze samen als je uitgaan van 10 weken na castratie is de uiterste datum eind mei. dus uitgerekend begin mei.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:57

Klinkt wel apart eigenlijk dragend van een ruin, maar goed het klopt natuurlijk wel in dit geval en dat is mijn eigen ruin inderdaad.
Candy is pas 2 en dus zowiezo een maiden, bij wieneke is het de derde keer.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:57

sonjim schreef:
Ik weet het ook niet zeker, hoewel ik bij beiden de buik in het echt voller vind. Ze zouden dus technisch gezien ook veel korter dragend kunnen zijn dan ik denk, ik ben uitgegaan van de datum dat ze uitgebroken zijn dat was 9 april, maar vanaf 10 mei lopen ze samen als je uitgaan van 10 weken na castratie is de uiterste datum eind mei. dus uitgerekend begin mei.

heb je ze ooit laten scannen? heb je ze zien dekken??

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:58

ik heb de ruin wel zien dekken, maar niet echt raak zeg maar, maar ze hebben een nacht samen gelopen en ik heb ze binnen 5 minuten uit elkaar gehaald. Dames waren toen beiden enorm hengstig. Scannen beginnen de da's hier niet aan omdat ze zo klein zijn.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:00

Dame Venus vandaag op 310 dagen dracht: (op de fotos lijkt het niet zoveel maar ze is echt veel dikker dan op de foto
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

uierfoto van dag 303 ter vergelijk

Afbeelding

Vanmiddag op de wei

Afbeelding

Venus gisteren, totaal andere buik:

Afbeelding

En Sigrún die volgens mijn ticker nu precies 9 maanden drachtig is:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuke Peepsfoto's! En Kyra wordt al snel groot!

Heeft er niemand via via contact met Sonjim, ben toch wel benieuwd!

Gefeliciteerd met het veulen van Upona!

Prachtige foto's van Suelza!!

Bobo met een flinke buik en uier!

Zilver ook spannend aan het worden? koliekerig? wellicht het kind wat aan het oefenen is?

Ubimone, wanneer komen de hengsten? NEEEEEE, wil je niet van die uitspraken doen? :+

Ysr fijn dat de operatie is geslaagd!

Mira wordt al wat serieuzer aan het uiervocht te lezen?

Agarcia wat een rotdag vandaag voor jou, sterkte!

Nicole mooi veulen, lange benen zeg!
Grappig hoe ze jullie heeft gefopt!
Je zou het veulen bijna Grap-ona noemen ;)

Muzefee wil je ophouden met die prachtige foto's, :+ maakt me zo jaloers, ik wil ook zo kunnen fotograveren!! :j

Dustinlover waken, spannend!

Whisperke, wat een rotnieuws zeg..!!! Hier komen we misschien ook voor zo'n beslissing bij 1 van de merries ;(

Zitake wat vervelend van je vinger en wat stom van die bouwlui!!

Inowa, wat is er dan met die bodem ivm de slangen?

Mira's buik wordt al bijna ondersteund door de bodem :)
Praten tegen webcam, niet best :Y)

Cynthia, appeltaart?
Cake, ook goed

Sjolvir is ook HUGE!!

Kelly, mooie foto's!

Ah Sonjim, daar ben je weer!
Ach is Candy pas 2? is ze op 1 jarige leeftijd gedekt dan? Ik vind ze er op zich wel drachtig uit zien, maar bij shetten weet je het nooit met die bolle buikjes!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:02

Ik had vorige week de tandarts hier en die vond dat mijn ruin ook dragend was, wel met het verschil dat die op het gras loopt en de dames aan huis en dus geen of minder gras. De ruin heeft wel een andere buik als de dames.
Candy was er jong bij inderdaad, ze wordt op 15 mei 2 jaar.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:02

@ MI; de bodem zijn allemaal kleine houtsnippertjes,als een slang daar zijn eten op krijgt kan het zijn dat hij een stukje snipper binnenkrijgt en dat is echt zeer slecht voor ze.

venus groeit goed door!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:04

Whisperke wat een rot nieuws zeg!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:07

En als wisper alles heeft gehad.. is baby ook nog aan het draaien geslagen...
Mijn god dat beest ging te keer.. Wis is er maar uiteindelijk bij gaan liggen :+

Ze heeft nu pijnmedicatie gekregen... de hele dag op 3 benen staan breekt je ook op..
We hebben haar met veel aanmoedigen een paar meter kunnen laten lopen voor tot de slang te komen..
Ze was ook blij toen ze weer de stal in kon.

Been is nu ingepakt, zodat het been wat slinkt. Hopen dat het morgen beter met der gaat..

Iedereen bedankt met het mede leven!!
Magic ice het is niet leuk om voor zo'n beslissing te staan, maar de realiteit is helaas soms erg hard..
Wisper heeft indd al heel wat meegemaakt... Al 2 keer eerder een peesblessure aan dat zelfde been..
Artrose door een val ook aan dat been. Een verdraaide kogel ook aan dat been.. Dus ja al heel wat en precies allemaal onder de knie.. Dus het is gewoon zwak en het is allemaal er schijnbaar zo slecht aan binnen in, dat zelfs het met rust niet beter komt.. Anders had ze het nu niet alweer..
Erg hard allemaal, maar ik denk dat het eerlijkste is voor het paard om haar op termijn na het veulen echt te laten gaan. Zo heeft ze alleen maar pijn en wordt ze er niet beter van!!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:10

Wisperke, veel sterkte met dit vervelende nieuws.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:22

Even een vraagje tussendoor van huishoudelijke aard. Wij hebben ineens groen/geelachtig leidingwater. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ze zijn niet in de buurt aan het graven geweest dat ze een leiding los hebben gehad oid. Wel is er vanavond 4km verderop een huis afgebrand maar kan me niet voorstellen dat dit er mee te maken zou kunnen hebben. Heb al op google gezocht maar de pagina waar ik denk dat t antwoord op staat is een pdf bestand en die kan ik niet openen

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:24

KootMiraDrum schreef:
Ik heb een roodgestreepte, en een zuurstokroze gestreepte, en een bruingestreepte, en een donkerblauwe, en een rode, en een babyblauwe. Volgens mij vergeet ik er nog 1 of 2 ;)
Oh ja, de mintgroene (Binti heette toen spontaan MintyBinti).
Edit, en een bordeauxrode.

En een zwarte, die was ik nog vergeten ;)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:26

pardy schreef:
@ KMD, wat een belachelijk mooie veulens maakt die mira zeg! en zo'n mooie buik hoop ik dat Djira ook krijgt, ziet er zo lekker gezellig uit! 8-)

Dank! Vertel eens wat je mooi aan ze vindt dan?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:28

Ik heb jullie een week gemist.
Niet veel tijd gehad om te internetten.
Maar lees dat er al weer een aantal veulens geboren zijn, gefeliciteerd!!!!

Was benieuwd of het veulen van Highlight er al was, maar alles lijkt nog rustig.

Vandaag Sianca weer voor het eerst gelongeerd. Zaranca liep netjes mee, en kan ook al goed balkjes lopen.

Anna heeft iets van schurft ofzo, ik ben er nog niet helemaal achter wat het is. Ze is afgelopen 2 weken heel snel haar wintervacht kwijt geraakt, en nu allemaal kale plekken op d'r hoofd en boven op d'r rug, en allemaal schilfers.
N'joy is ook veel te brutaal, echt een hengstje, overal in bijten, dus die moet komende tijd flink op z'n plek gezet worden.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:37

sonjim schreef:
Ik had vorige week de tandarts hier en die vond dat mijn ruin ook dragend was, wel met het verschil dat die op het gras loopt en de dames aan huis en dus geen of minder gras. De ruin heeft wel een andere buik als de dames.
Candy was er jong bij inderdaad, ze wordt op 15 mei 2 jaar.

Goed je weer online te zien! Dames lijken me wel drachtig, maar de uiers zijn nog 3x niks. Denk dat je idd uit kunt gaan van de latere datum. Kan je niet vanaf de buitenkant laten scannen? Of de urinetest?

IJscodames zien er goed uit, en idd verandering in Venus haar buik.

Welkom nieuweling, vertel eens wat over jezelf en je paarden?
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 11-04-11 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:37

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:41

Joyce en Nicole: gefeliciteerd met jullie veulentje! Mooi merrietje hoor!
Wisperke: wat ontzettend naar nieuws zeg. Het is te hopen dat ze het komende zomer met het veulen erbij volhoudt. Zo zie je maar dat een dracht ook behoorlijk pittig kan zijn, he? Ik hoop voor je dat ze haar veulen op dag 320 brengt. Goed dat je het beentje even stevig inpakt. Dat geeft misschien net even die extra steun die ze kan gebruiken. Sterkte!

Bridie was vanmiddag wel anders, hars aan beide spenen (die nog niet volgelopen), uiertje hard en vol. Bandjes toch weer iets slapper. Staartje maar even ingevlochten. Qua humeur was ze toch ook wel anders. Wilde liever niet gelongeerd worden (wilde eigenlijk niet echt lopen) en wilde graag naar stal. Was tegen een grote ruin die in de aangrenzende paddock stond erg lief, terwijl ze de afgelopen twee maanden alleen nog maar paardenvlees lust (geloof ik...). En op stal stond ze eigenlijk vrij snel in gedachten met geknepen neusvleugels (van ongenoegen of ongemak, kan het niet goed duiden, zag er in elk geval wat moeilijk uit). Hopelijk komt G-tje snel buiten spelen....

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:46

Whisperke, heel veel sterkte! Wat ontzettend naar. Ik hoop dat ze nog heerlijk van haar veulen kan genieten.

Zitake en AGarcia, ook veel sterkte voor jullie!

Les van "staldochter" ging ontzettend fijn en daar was ik heel blij om. Haar pony (merrie, NFxArabier) kan nogal een draakje zijn, maar ze liep heerlijk, lekker voorwaarts en fijn nageven. Was even een opsteker voor staldochter.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:49

Fijn dat staldochter haar les goed ging. Weer een prachtig topic van Muzefee :j

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:57

goedenavond...!!!

pff net gewerkt, even alles bijgelezen...
zag veeeeeel mooie veulens voorbij komen!!
thnx nog voor de reActies op m´n foto´s.. net bij bo wezen kijken...
er was aan beide tepels een puntje wit te zien... ze was net alleen maar aan het rollen
, kon niet echt goed onder haar staart kijken want die duwde ze steeds tegen het schot aan ...
staart is wel heel slap en kan ook gewoon plat op haar rug maargoed dan kon die vorige week ook!
ga vanacht nog maar een keertje langs,
ben morgen toch vrij dus kan uitslapen :P en beter 1x teveel gekeken dan 1x te weinig...

Marlis schreef:
:o
_Fer_ schreef:
hahaha idd... mn vriendin komt trouwens ook mee want we gaan savonds uit eten en ze vind
het leuk mee te gaan en fotows te maken ( ze heeft sinds kort een spiegelreflex...)

Is prima hoor gezellig. Op de voorwaarde dat ze me fotos stuurt die gemaakt zijn hahaha:$

uiteraard!!! :D