[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:39

amandake: die arme Laura :(:) Was zij het ook die toen een dood veulen had of was dat Lowlands? (al 1 of 2 jaar geleden weer)

marjolein88

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:49

sterke Amandake !!!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:56

dank je.

Dat was Lowlands ,is al 3 jaar achter elkaar een dood veulen om de ene of andere stomme reden.

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:56

je moet inderdaad je zelf niet teveel verwijten hoor. Ze verhangen zichzelf zo. Ook aan zaken waar je het nooit zou verwachten.. Het had zo niet mogen zijn. Maar daar wordt het verlies niet minder om.
Nogmaals sterkte..

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:12

Ik weet het Uletje ,maar ik blijf me afvragen, waarom hij nu net op een weide van 1/2 hectare ,waarvan de stal aan de andere kant gewoon open is ,over die pallet moest springen ??

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:28

amandake: het is niet mogelijk om je helemaal te verplaatsen in de denk wereld van een paard.
Moet je eigenlijk ook niet proberen. Ik snap dat het moeilijk te verkroppen is, zo'n jong beestje nu dood.

Je hebt gewoon ongelofelijk veel pech met al 3 jaar achter elkaar een dood veulen!
Maar bedenk maar het kan altijd erger. Een buurman van mij had 3 veulens dit jaar, één heeft maar 1 oog. Bij de volgende ging net na de bevalling de merrie dood en alleen het derde veulen is gezond èn heeft ook zijn moeder nog.

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:53

Wat vreselijk amandake. En indd niet jezelf te veel verwijten hoor, je kan er toch moeilijk 24 uur bij gaan zitten. Heel veel sterkte...

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:07

Nee ik snap dat je dat niet kan begrijpen.. Mijn paarden staan ook op een hele grote wei 2 1/2 hectare hebben ze. En soms hebben ze nog de behoefte door de draden te gaan. Als ze in het nauw zitten gaan ze toch. Ook al hebben we er een flinke tik op staan. Misschien heeft hij ook wel in het nauw gezeten en willen vluchten. Hij heeft een opening gezien en is daar over/doorheen gegaan. Je kunt er echt niets aan doen, het blijven ten alle tijden vluchtdieren. En als er paniek is, dan is er niets meer te houden en trekken ze zichzelf zo de vernieling in.

Een kennis van mij had een jaarling die de sloot in ging. Hij kon alle kanten op, maar ze sprong bovenop een hek die half over de sloot hing om te voorkomen dat mensen via de sloot het terrein op kunnen. Ze kon heel de sloot door maar sprong bovenop het hek, welke haar lijf doorboorde. Je kunt paarden helaas niet begrijpen. Hoe graag we het ook zouden willen. 100 keer gaat het goed, maar helaas gaat het ook soms fout..

Als je maar niet jezelf de schuld blijft geven, daar krijg je hem niet mee terug..

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:30

Even nieuwe foto s van Balance showen hoor..(nieuwe spiegelreflex gekocht maar moet er nog mee oefenen).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:33

Hoe krijgen jullie die veulens er toch zo goed op. Frits komt echt continu naar me toe en ik kan dus echt geen fatsoenlijke foto's maken. Spiegelreflex of geen spiegelreflex.

Balance is wel super chique geworden!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:39

Iedereen bedankt voor de steun en het medeleven.
Ik MOET dit een plaatsje kunnen geven ,want ik word gek van mezelf.

Mooie foto's Melody.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:52

Amandake, wat verschrikkelijk, heel veel sterkte! :(:)
Paarden zijn soms zo onvoorspelbaar en kunnen zichzelf in zulke levensbedreigende situatie brengen. Je kunt er niet altijd bij zijn, en hoopt altijd maar dat ze zichzelf eruit redden, maar soms lukt ze dat op een of andere manier niet. Ik snap dat je je schuldig voelt, maar sommige dingen gebeuren en je kunt ze jammer genoeg niet 24/7 in de gaten houden. Al zouden we dat het liefst wel doen.

Vanochtend heb ik ook de onvoorspelbaarheid van een paard weer eens mee mogen maken... Rahnanah heeft een klein meisje geschopt |( En wat voel je je dan ook schuldig.. Terwijl ik er weinig aan had kunnen veranderen.
Ik had net een rondje met Rahnanah gewandeld, en toen ik haar weer in het weiland wilde zetten ging het fout. Een paar meter voor het hek, kwam er ineens een meisje aan gerend (zoals zo vaak, lang leven camperen bij de boer en de aantrekkingskracht van paarden :roll: ), ik waarschuwde haar (zoals altijd) dat ze goed aan de kant moest gaan en het liefst even ergens anders moest gaan staan. Het is daar niet heel breed, maar zeker breed genoeg om met ruimte te kunnen passeren als iemand gewoon aan de kant gaat staan.
Op het moment dat we het meisje passeren slaat Rahnanah echt haaks van zich af. Direct schoot de vraag door mijn hoofd, 'kan dat raak zijn geweest?', toen ik het meisje met haar hand op haar arm verdrietig weg zag lopen/rennen, wist ik genoeg. Snel Rahnanah in het land gezet en achter het meisje aangegaan, die ondertussen al bij haar moeder was. Het was inderdaad raak geweest, net onder haar elleboog op haar arm werd het al wat blauw en dik. Waarschijnlijk gewoon gekneust, maar ze gingen toch maar even naar de dokter. Gelukkig vonden haar ouders dat zoiets kan gebeuren met dieren, en dat ze wist dat ze niet bij de paarden in de buurt mag als ik met ze bezig ben, ze weten gelukkig dat ik daar altijd erg scherp op ben... Nog nooit is er iets gebeurt, dan gebeurt er 1 keer iets en is het meteen raak.. Ik weet dat ik er weinig aan had kunnen veranderen, maar je voelt je zó schuldig... Straks maar even een zak snoep halen, dan zal ze zich vast wat beter voelen.. :(:)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:55

Kan ik me voorstellen Amandake. Kan ook wel zeggen dat je je niet schuldig moet voelen en daar heeft ook iedereen gelijk in maar je doet het toch. " Wat als? " Maar laat je er niet door gek maken!

Wat een plaatje Melody! <3

Rowo, heeeeeeeeeeeeeeeeel veel foto's maken dan zit er elke keer wel 2 bij die hier kunnen hahah. Ik zat op dik 2000 flotos voordat mn card stuk ging 8-)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:55

lees nu pas je bericht amanda..wat vreselijk!!Heel veel sterkte!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:59

Oh das ook een verhaal AZ, hopenlijk alleen een flinke bult voor het meisje, en snoepies doen vast een hoop goed!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:04

wat een prachtige dame word dat melody!
Super chique *D

AZ, dat is idd ook erg vervelend.
Valt waarschijnlijk dan allemaal wel mee, dat is zo lastig met die kinderen he, ze luisteren pas als er een keer iets gebeurd is.
Zak snoep en het is weer over.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je je daar rot over voelt.
Laatst bijgewerkt door Bimmetje op 27-07-10 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:04

AZ zoiets is altijd vervelend ook al heb je ze goed gewaarschuwd.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:11

AZ: jeetje ik kan me voorstellen dat je baalt, ondanks dat het (volgens mij) echt niet jou schuld is :n Meestal is het bij zo'n kind ook meer schrik dan echt pijn. Gelukkig staan de ouders wel achter je. Een zak snoep maakt het vast goed :)

En ik heb foto's van Frits gemaakt. Hij had ff last van de gekke 5 minuten :+

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:14

rowo schreef:
Hoe krijgen jullie die veulens er toch zo goed op. Frits komt echt continu naar me toe en ik kan dus echt geen fatsoenlijke foto's maken. Spiegelreflex of geen spiegelreflex.

Balance is wel super chique geworden!

Gewoon blijven knippen en beetje opjagen!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:16

Ik zit ook steeds op de dolle 5 minuten te wachten maar helaas. Opjagen doe ik niet aan...

Nou kom maar op Rowo *-:)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:18

Foto's zijn bijna geupload. Duurt altijd zo lang :Z

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:19

Balance heeft zoiezo iedere dag als ze net los heeft de dolle 5min.
Opjagen met plastic zak vinden ze vaak spannend,en balance went ze ook al aan enge klapperende dingen.
En kan niks gebeuren ze staat in de bak!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:22

rowo schreef:
Foto's zijn bijna geupload. Duurt altijd zo lang :Z

Moet je ze eerst ff kleiner maken :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:23

Laatst bijgewerkt door rowo op 27-07-10 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:26

leuke fotos,heeft best lange benen of niet?