Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
guenivere schreef:De DA is geweest en alles was goed met de merrie, over het veulen denkt ie dat het toch gestikt is in het vlies. Het veulen had achter aan allebei benen verkorte buigpezen. Met weken fisio en 2 gipsspalken is er 50 procent kans dat het goed komt. Hij had dus ook niet op zijn hoeven gestaan maar op de voorkant van haar koot met het hoefje naar achter geslagen. Het blijft zuur, en ik weet ook zeker dat ik nooit weer ga slapen als een merrie drupjes aan haar uier heeft ook al zal het een eeuwig heid duren. Ook wil ik er de volgende keer een halster alarm bij had nu alleen maar een camera en babyfoon, is altijd al zo geweest en is hier nog nooit een veulen gestikt in het vlies. Binnen dik 25 minuute is het allemaal gebeurt, toen ik erbij kwam was het veulen ook nog vrij warm... Ik baal echt zo!
gem schreef:Ondeugend, maar knap ding Manueeltje!
AD: gelukkig dat het dus eigenlijk meevalt met Roos haar hoeven. 1 ding scheelt: je weet nu iig dat ze een verhoogde kans heeft op hoefbevangenheid, en je kunt het nu in principe voorkomen! Voor het zelfde geld, was ze niet kreupel (genoeg) geweest en had je ineens een hoefbevangen pony! Dan ben je verder van huis..... Hoop dat je met een ijzertje van de ellende af bent!
IvysToeter schreef:Goedesmiddags!
Ik heb een hoop te vertellen.
de staleigenaar vroeg vandaag: "wat ga jij doen als je pony bijna zover is? hoe ga je waken etc?
Ik: "nou ik wilde 2x per dag komen kijken.. en dan als ik denk dat het nodig is mijn luchtbed in de kantine leggen"
Hij: "nou je moet het geboortealarm zo maar eens passen, want dan kan ze die om tegen die tijd en dan kan ze in die en die stal, want daar kan de camera op en dan mag je bij ons op de bank slapen"
Dus Ivy gaat binnenkort toch met een Radio zender omstaan (zoals ik dat noem) en in de andere stal en daar de camera op.
ik vond vandaag een heel ienieminie klein geel/doorzichtig druppeltje aan 1 speen...dus ik in de stress naar eigenaresse van de hengst gebelt waar ze door gedekt is.
Staleigenaar zegt: "die doet het voorlopig nog niet.. uier is nog niet vol genoeg, spenen zitten nog helemaal bovenin die moet er nog meer uit, maar je weet het nooit, maar ik denk dat ze het voorlopig nog niet doet"
(hij bedoelde de eerste week sowieso niet...)
maar ik denk zelf dat ze het eerder doet dan dat de staleigenaar denkt...
Ik heb hier een hele belabberde foto...
het druppeltje/korstje (weet ik veel wat het is haha) was wel opgedroogd en hard/korrelig.
heb het eraf gehaalt, maar toen zat er een beetje bloed onder (wat nu overigens opgedroogd is)