[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:56

Zahlina, sterkte!! Ik weet hoe je voelt. Kan me ook een beeld vormen bij jou veulen. Die van Casa kwam ook op 7 maanden....

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:13

:wave:

Belgengek, wat een leuke veulentjes en wat heeft Joker een aparte kleur. Ik zie dat Jeanine op eenzelfde verrassing hoopt. :P Dat is natuurlijk ook nog afwachten bij jou, je weet niet eens wat voor ras de vader was. Kan echt vanalles uitkomen natuurlijk, maar het zal vast een schatje zijn :))

Iedereen is aan het aftellen echt, ik ook hoor.. Kunnen we de dagen niet wat vooruit spoelen, dat we weer lekker weer hebben en de mama's met gezonde baby's lekker in de wei lopen *D

Fokfanaat, ik verbaasde me inderdaad ook al over de vele vroege inseminaties weer. Maar goed, ieder zijn ding en iedereen heeft er zo weer zijn redenen voor natuurlijk. :j Ik ben persoonlijk wel erg blij met de uitgerekende datum van mijn merrie. 26 april 11 maanden, 1 mei 340 dagen. Perfect ivm weer en inderdaad fijn met inscharen in de opfok.

Marije, heb je nog meer van die leuke filmpjes? :P

Kappie, wat een lastig probleem met eten zeg. Juist bij dracht (en voor de melkgifte straks) is het natuurlijk erg belangrijk dat ze genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt.

Frenia, wat een lastige merrie zeg := . Die heeft duidelijk last van haar hormoontjes. Heeft ze daar altijd last van als ze drachtig is=

Zahlina, vreselijk zeg, voor jou en je merrie dikke knuffel :(:) Veel sterkte

Mijn merrie had echt heel veel energie vandaag. Heb half uurtje gereden en ik wilde alleen wat stap, draf, galop doen maar ze ging steeds uit zichzelf galoperen dus toch maar wat oefeningtjes meegenomen. Ze verveelt zich anders echt, die troela. Die figuurtjes kent ze nu wel ;) :D . Dus ook maar wat schoudervoor, travers en contra meegenomen. Merkte vandaag bijna niet dat ze drachtig was, al boog ze niet zo lekker meer als normaal. Was stiekem toch wel lekker om haar weer een keertje wat meer ´op te pakken´. Ze had er zelf ook duidelijk zin in en wilde na het half uur nog wel langer door, maar dat heb ik toch maar niet gedaan.

Verder heb ik vandaag een halstertje voor het veulen gekocht. Dan heb ik die maar vast. Tis gewoon een zwarte geworden. Ze hadden alleen witte en zwarte die je op 3 plaatsen kunt verstellen en wit leek me nou niet te beste keus, alhoewel, had ook niet uitgemaakt want die wordt vanzelf ook zwart natuurlijk. ;)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:27

Zahlina, wat een nachtmerrie! heel veel sterkte!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:27

fokfanaat schreef:
zahlina heel veel sterkte, das echt mijn grootste nachtmerrie!!

Marlijn, is dat een ridgebackje in je avater?

:j Dat is Sabi, onze Ridgeback die we vorige week in hebben laten slapen.. (Ze was nog geen 2)
Super hond, echt helemaal geweldig. Ze begon alleen onze andere honden aan te vallen, wat van kwaad naar erger ging.
Ze probeerde ze echt te verscheuren, helemaal onberijkbaar was ze dan en ze stopte niet uit zichzelf. Het was een kwestie van de achterpoten optillen, en zodra ze naar een andere plek over probeerde te pakken haar heel hard wegtrekken.
Echt vreselijk! Dit kon gewoon echt niet.
Maar het was echt de geweldigste hond die ik ooit heb gekent, zo lief, braaf en speels. Ik mis mijn lieve reuzenpup echt gigantisch. ;(

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:29

ach wat sneu, heel raar dat ze ineens zo omsloeg.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:31

fokfanaat schreef:
ach wat sneu, heel raar dat ze ineens zo omsloeg.

Het kwam ook totaal uit het niets telkens! De laatste keer lagen ze samen te slapen, en ineens vloog ze Ster aan.
Terwijl het echt beste vriendinnetjes waren. Altijd samen aan het spelen, slapen enz.
Echt onbegrijpelijk..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:35

heel sneu, ik vind ze prachtig, maar zo'n grote stoere hond, past niet zo bij ons, dus zijn we voor een duitse pinscher gegeaan.

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:43

He het gaat over honden ineens hier. _O- , maar Marlijn inderdaad prachtige hond en een triest verhaal. Jammer dat het zo heeft moeten gaan.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:56

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:18

fokfanaat schreef:
heel sneu, ik vind ze prachtig, maar zo'n grote stoere hond, past niet zo bij ons, dus zijn we voor een duitse pinscher gegeaan.

Heb ze even gegoogled, die zijn ook leuk! Ik vind dwerg pinchers ook erg gaaf, maar de rest hier in huis is het daar niet mee eens. :D

Ik ben helemaal weg van de Ridgeback, ze zijn prachtig en ook kwa karakter vind ik ze helemaal super. Dit van Sabi is gewoon echt een 'kronkel in de kop' heeft verder niets met het ras te maken, want dat zit er helemaal niet in. Maar nou moet ik wel zeggen dat ik voorlopig ook niet zo'n grote hond meer hoef. Ze was namelijk zo ontzettend sterk! Ze luisterde goed, maar als ze rechts wou en ik links, moest ik wel heel erg veel moeite doen. 35 kilo aan spieren is niet niks. :n

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:18

halloo!!

poown is vandaag 280 daggies :D

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:23

heel veel sterkte Zahlina....

en wat zonde van de Ridgeback.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:34

Ik denk dat ik me hier onder tussen ook wel mag melden. Heb 3 dikke dame's lopen, de eerste is over 7 weken uiterekend (8 mei), nummer 2 de 16e en nummer 3 14 april.
Dit waren mijn dame's een maandje terug:
[KS-ITP] Baby's in de maak

Ik had daarstraks zo met Judith te doen. Wat een rotveulen heeft ze in haar buik. Ze stond heel zoet te eten, in eens een mega bult aan de zijkant, toen weer aan de andere kant, en weer aan de ene kant. Ik heb een veulen nog nooit ZO te keer zien gaan. En Judith kromp in elkaar en ging zielig in een hoekje staan. Toen m'n vriend zijn hand over haar buik haalde werd hij ook al geschopt! Hij zei al 'daar zit een elftal hengstjes in ;) '. Hoop dat het veulen erg snel zo groot word dat het geen kant meer op kan :).

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:37

haha ach waarom niet he, 11 veulens uit 1 merrie :))

wel sneu dat ze er zo;n last van heeft... :(:)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:42

Het word wel nummer 11 van Judith (de eerste bij mij, ze heeft er 10 bij haar fokker gehad), maar aan de buitenkant lijkt het nu wel af en toe een elftal :P.
Gelukkig is de baby niet meer dan 10 minuten achter elkaar actief. Je zie haar eventjes koliekerig worden, hou haar in de gaten, maar met 10 minuutjes is ze vaak weer fit.
De andere 2 baby's houden zich nog rustig, die van Whitney heb ik pas 1x zien bewegen, die van Trendy nog helemaal niet.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:52

He Ciska ook hier. Kom jou ook overal tegen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:55

@Zahlina: vervelend om op zo'n manier je veulen te moeten verliezen, sterkte meid :(:)
@Marlijn: ik had ook al die prachtige foto gezien van je hond, maar wat een verhaal.......

Hier vandaag een rustige dag met een superactieve hongerige Shet. Wel een hele vieze staart, dus waarschijnlijk is de slijmprop losgekomen. Zelf denk ik dat het veulen aan het draaien is geweest, want het uiertje groeit nog steeds en de harsjes blijven netjes zitten.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:57

haha allemaal hengstjes geweest? :P kan je met al dr veulens toch nog FC Judith&zonen maken :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:02

Nee, het merendeel merries, 7 merries en 3 hengsten in '04 '05 en '07. Tussen door in '06 nog een merrie en daar voor alleen merries. Afgelopen jaar is ze voor het eerst een jaartje leeg geweest. Ik hoop er ook een mooie merrie van te krijgen, maar als ik dit zo zie betwijfel ik het.

Spannend Suffie :).

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:03

Zahlina : heel veel sterkte
Dennis : wat een leuke kleintjes ;-)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:03

Zhalina: wat erg zeg! sterkte ermee!

Mijn merrie wist vanochtend ook niet waar ze het zoeken moest,veulen was aan het proefdraaien.Ze ging rennen van de pijn en steeds met haar staart zwiepen en naar haar buik kijken en achteruit trappen.Arme merrie,volgens mij zit er echt een klein draakje in.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:14

Zhalina veel sterkte.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:20

Zahlina Sterkte met het verlies van je veulen!

Zeker gezien de pech die je al hebt gehad.. en je merrie.

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:27

Duurt nog maar 11 dagen en dan is Amiga uitgerekend maar vandaag was ze tijdens het poetsen niet te genieten steeds maar trappen met haar achterbenen. Volgens mij was er iemand aan de binnenkant aan het feesten,je kon het niet zien.
Haar uiers vallen nog steeds reuze mee en geven nog niet een teken dat het al komt.

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:28

He Emma, vrezelijk en dat het alweer bij haar moet gebeuren.. Hoe kan het toch??

Gaan jullie het nog eens weer met haar probren, of eerst even een poosje rust voor haar?

Is ze er zelf alweer een beetje rustig onder?

Pip is nu 256 dagen onderweg, als het goed is en maakt het eigenlijk goed..