volgens mij hebben de paardjes dit jaar een complot tegen ons gesmeden... helemaal gek wordt je ervan ze staat nu al bijna een week met hars en zelf doppen op stal en in de wei, net een schommelschip zo waggelt ze, maar bevallen, geen denken aan! lijkt juist wel of de uiers weer minder worden, hars wel in elk geval? kan dit? misschien dat veulen gedraait heeft, maar dan krijg je toch geen doppen op de uiers?
hoop echt dat sommigen niet te lang meer hoeven te wachten, bewondering voor amandrake
maar is er nu serieus geen 1 veulentje geboren vanacht?
(off topic) Heb net telefoon gekregen , Silketje is naar het hospitaal..."Joep" haar boere paard heeft achter op haar achillpees getrapt ! Laat ons hopen dat het niet te ernstig is
Ik heb 2 paardjes, stuk of 15 vissen in de vijver en 3 kikkers. Maar ik krijg het dadelijk weer drukker, of eigenlijk nu al, wedstrijdseizoen komt er weer aan dus het trainen van de wedstrijdpaarden komt er dan ook bij (4 stuks) en dan neem je gelijk de verzorging ook mee, en dan ook de rest maar.......dan komt het op 11 paarden uit. Eind juni, begin juli 12.
O je, arme Silketje! Hopelijk valt de schade mee!
En vannacht dan toch eindelijk minimaal 2 veulens????
Nou dan zal ik mijn boerderij ook even opnoemen he Ik heb 3 paarden (eentje staat bij mijn schoonzusje), 2 shetlanders, 3 geiten, 3 schapen, 7 kippen, 2 katten (op stal) 8 konijnen (op stal) en dan nog 4 katten (thuis) en 2 konijnen (thuis), 1 hond en 3 pensionpaarden. En dan natuurlijk nog eentje onderweg
Maar gelukkig doen wij op stal alles met z'n allen hoor, voerbeurten ingesteld, dan kan de prijs lekker laag blijven he.
Hier ook nog niks hoor.. Nochtans deden ze alletwee raar gisteren...Pretty was erg afzijdig en de uier is wel weer gegroeid,maarja,ik wil gewoon dat veulentje zien! En Vera had precies witte druppels aan de uier,maar blijkbaar wilt dat ook niks zeggen..
Dusja..ik voel uitermate mee met Dreeke,Amandake,en de rest die over tijd gaan..over tijd gaan is NIET leuk!!
Melina: gefeliciteerd met je merrieveulen!! Amandake: verzacht het leed wel weer wat,als Amandake nu es een veulentje geeft.. Hiboune: Wordt blijkbaar spannend bij jou! Pauk: Hopen dat het gelukt is bij beide dames! Trutje: Blijkbaar wordt het daar ook stilletjesaan spannend!! Veel merries gaan te vroeg hoor,dus het kan best zijn allemaal! Niet kijken naar die paar te laat-komers hier..
Waaaaaaaah ik wil véél veulentjes zieeeeeeeeeeen!! (en liefst die van mij!!)
Ik heb 3 honden, 2 konijnen, vissen, kind, 1 paard straks weer 2 paarden. Had ooit 3 paarden maar werd teveel met een baby toen erbij. Dus ik hou het nu dan maar bij 2 paarden dadelijk.
zoooo zeg zulk mooi weer en geen veulentjes geboren? Arme merrie's met dit weer hoogdrachtig
Sillektje: ik hoop dat het mee valt
Uhhh mijn huishouden valt wel mee als ik jullie zo hoor. Ik heb mààr 2 paarden, 1 hond, 3 kids (9,5 en 4 jaar) en ook maar èèn man (al is dat wel genoeg )
Met sjanty gaat het naar omstandigheden goed heeft wel veel kleine beetjes gemest vannacht, en d'r hele stal onder gezeken verder geen bijzonderheden.
zal me ook maar weer een keer melden... ik duim ook voor iedereen mee, sommige merries laten jullie wel wachten zeg... verder iedereen met een veulen: gefeliciteerd!!! Nou hier gaat alles goed, althans met cuba en chennai... mijn grote staat alweer een week kreupel en daar is gister de VA bij geweest, heeft hij dus weer last van een oude blessure (bilspier) nu mag hij 14 dagen niets doen (behalve 5 tot 10 min. stappen per dag), baal echt gigantisch want was eigenlijk pas weer lekker aan het trainen en nu dit weer... Chennai groeit echt als kool, is super eigenwijs en loopt het liefst 10 meter van mama af ondertussen hoeven er bij ons op stal nog maar 2 merries te bevallen en van de veulens die er zijn, zijn er 4 hengst en 3 merrie (excl chennai), 1 is er dood (en te vroeg) geboren en 1 merrie bleek helemaal niet drachtig te zijn. hier nog even een pic van mijn "grote"meid. . .(sorry kan het niet laten )
verder heb ik nu 3 paarden, 4 honden en ongeveer 30 vogels (zitten in een grote voliere buiten), niet zo erg veel beestjes maar meer als genoeg.... hoop er een dezer dagen meer te hebben maar ja mn ouders werken niet echt mee....
heb nog beschuit en muisjes en vrijdagavond zit ik gewoon weer lekker op mijn vaste stekkie (de manege)... dus yep je kan komen!!! enne thanks, ben ook nog steeds erg verliefd op haar.. ze mag ook bijna alles van mij (alleen niet meer aan m'n kleren sabbelen want die tanden doen best zeer).... manlief heb ik niet... das ook makkelijk heb er nu ook geen tijd voor goedkope smoes i know
*Schaamt zich diep* Maar eh Amandake, dat is eindelijk goed nieuws over Iris! Zie je wel met precies 365 gaat het komen! Het begint er nu op te lijken.