[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lente

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 23:42

Wow Balko, wat een bedrag! Gefeliciteerd hoor.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:16

Gefeliciteerd balko! Wat een bedrag! Daar tip ik lang niet aan :+

Fijn symke dat je ze buiten hebt gekregen!

Bedankt allemaal! We zijn veilig aangekomen gister ochtend rond half 12. Hij heeft zich echt uitstekend gedragen. Stond super stil, keek relaxt om zich heen en heeft bijna de hele reis gegeten :+ Soms even wat doezelen :z
https://youtu.be/_L17tKe0cec
Het was een hele lange 7 uren, maar gelukkig geen enkele file. Wel moesten wel 1x hard remmen omdat een auto ons afsneed en vervolgens hard op de rem ging omdat ie de afslag niet haalde. En daarvoor hadden we bijna een ongeluk :wow: We reden net weer op de snelweg na een plaspauze en werden heel erg afgesneden door een Nederlander, maar die Nederlander had waarschijnlijk iets met een Duitse VW rijder, die klapte weer bijna op de Nederlander. Vervolgens raakt de VW in de slip! Hij ging over de hele snelweg , draaide bijna helemaal om :oo Eerst bijna de vangrail geraakt en toen kwam die onze kant op , we moesten snel uitwijken naar de vluchtstrook anders zaten we er boven op. Al met al gelukkig goed afgelopen. Maar pff wat eng. Silvester? Die was gewoon aan het eten op dat moment :+ We konden hem de hele reis zien met de camera.

Hij kwam hier en kon lekker uitrusten in zijn nieuwe stal met uitloop naar de paddock. Hij staat naast warlander dekhengst Ferdinand. Een plaatje <3 Einde van de middag hebben we hem samen gezet met 2 jaarlingen. Dat ging heel erg goed! Hij zet ze gewoon op de plek als ze te opdringerig worden :+ Ik ben blij dat ik hem gebracht heb. Ik zal zo nog bij hem kijken en dan vanochtend naar huis rijden
https://youtube.com/shorts/AR10dYiddXU?feature=share
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ohja , ik wil Ferdi toch graag even delen <3
Staat er niet super flatteus op :+ We waren even hoeven aan het krabben. Maar heb nog nooit zo'n massief paard gezien. Op foto's wel maar niet in het echt. Op de foto lijkt het minder zie ik nu. Heel mooi! Uiteindelijk komt ferdi samen met Silvester te staan, maar hij is nu nog wat klein
Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:51

Balko wauw gefeliciteerd!

Symke mooi dat het is gelukt met buiten zetten.

Elina fijn dat alles goed is gegaan. Wel mooi dat je ziet waar ze terecht komen als je ze zelf weg brengt.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:59

Gefeliciteerd Balko :D

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:11

Wow Balko, Gefeliciteerd!!

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:24

Super balko! Gefeliciteerd, is ook wel echt een onwijs gaaf veulen hoor! Hij sprong er voor mij wel echt uit in de collectie!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:51

Spannende rit zo Kabayo, maar ook weer fijn dat zo'n veulen daar niks van meekrijgt.
Wel bijzonder dat je er het weekend voor uittrekt.
Eigenlijk best wel een goed idee :-).
Ferdinand is een zware warmbloed?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:28

Kendra schreef:
Spannende rit zo Kabayo, maar ook weer fijn dat zo'n veulen daar niks van meekrijgt.
Wel bijzonder dat je er het weekend voor uittrekt.
Eigenlijk best wel een goed idee :-).
Ferdinand is een zware warmbloed?

Jaa heel spannend. Vooral met zo'n ukkie achterin. Godzijdank alles goed gegaan!
Ja kleine vakantie :D Het is hier echt heerlijk met 28 graden, geen straf! Ferdinand is een warlander. Dat is een andalusier x fries kruizing :)

Claudia ja heel fijn om te zien :) Met een gerust hart weer naar huis :D

Hij was heel rustig en relaxt vanochtend en gaat heel goed met z'n nieuwe vrienden. Wij zijn weer onderweg naar Nederland. Waar het volgens mij rot weer is :+

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:40

Wauw Balko, super zeg.

Fijn Kabayo, maar het is hier prima weer hoor ;) 21 graden en een zonnetje afgewisseld met wat bewolking.

Wij zijn druk met de bak, zo fijn dat dit eindelijk gaat gebeuren! Ik ga altijd met de pony op pad om te rijden, in de wei vind ik niet fijn. Dus ik ga met de trailer naar de binnenmanege van de vereniging of naar de buitenbak van mijn instructrice. Binnenkort kan ik gewoon thuis rijden. Van de week is de beoogde plaats gefreesd en met de laser geëgaliseerd. Morgen gaat de drainage erin en het drainzand erop en dan weer egaliseren. Hopelijk is het toplaagzand ook leverbaar (dat horen we morgen) en dan kan de toplaag er ook op *\o/* dan nog de omheining. Tips voor palen voor een schappelijke prijs zijn welkom ;) Vooralsnog gaan we er lint of band langs zetten, misschien op termijn hout. Of nu als de prijs erg meevalt. Maar er moet nog meer hier, zoals een stal gezet...

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:22

@balko: gefeliciteerd!!! :) Super gaaf!

@kabayo: wat heftig maar wel super fijn dat alles zo goed is gegaan!

Wijzig123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 12:59

Wauw Balko! Gefeliciteerd! Dat maakt het fokken toch wel weer erg leuk als je dan zo een klapper hebt.

Kabayo gelukkig stond hij rustig en gaat het goed met hem. Lijkt me idd ook fijn om te zien waar ze terecht komen en hoe het gaat.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 13:31

Balko ik ben zo benieuwd hoe jij je voelde/ voelt nu je zo een bedrag voor je veulen krijgt.....
Had je zelf een minimale prijs in gedachten waar die voor weg moest, had je ook maar iets van verwachtingen deze kant op?

Weet je al bij wie hij terecht komt? Ik neem aan dat hij alle kansen gaat krijgen die er zijn nu, ben benieuwd of we er over een paar jaar nog iets van horen!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 13:36

Wow balko! Die staat nu zeker omwikkeld met bubbeltjesplastic op stal :D

Lekker hoor een eigen bak LaDonna, ik heb dat ook een tijdje gedaan om ergens anders te rijden maar toch is dat niet zo fijn om elke keer weg te moeten.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 13:56

Hier is ruben er nu ook vanaf. merrie staat helaas wel met een dik uier. vanmiddag maar even wandelen

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:12

corinadrenth schreef:
Hier is ruben er nu ook vanaf. merrie staat helaas wel met een dik uier. vanmiddag maar even wandelen

Hoe heb je het afspenen gedaan?

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 15:49

tamaramt schreef:
corinadrenth schreef:

Hoe heb je het afspenen gedaan?

14 dagen lang overdag appart en laatste week brokken gestopt.
sinds gister dus niet meer laten drinken

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 16:53

DDDara schreef:
Balko ik ben zo benieuwd hoe jij je voelde/ voelt nu je zo een bedrag voor je veulen krijgt.....
Had je zelf een minimale prijs in gedachten waar die voor weg moest, had je ook maar iets van verwachtingen deze kant op?

Weet je al bij wie hij terecht komt? Ik neem aan dat hij alle kansen gaat krijgen die er zijn nu, ben benieuwd of we er over een paar jaar nog iets van horen!

Het is nog steeds onwerkelijk! Je tweede gefokte veulentje en dan dit!
Heb nog geen idee wie hem gekocht heeft. Wel een vermoeden en als dat zo is dan krijgt hij echt de beste kansen die er zijn!
Dat is echt het jammere aan de online veilingen.

Ik had een minimale prijs in gedachte van 12 a 15 dus dit overtreft het flink! En ook nog eens een volle broer of zus op komst *\o/*.

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 17:53

Ik had het topic gewoon ontstipt. :=
Door alle drukte hier en de zwangerschapsdementie ook helemaal niet meer aan het lijstje gedacht, sorry!

Balko gefeliciteerd! Wat een mooi resultaat!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 18:12

@corinadrenth:Ok en heb je dan overdag op stal gehouden of wel overdag op de wei? En heb je nu Ruben nog wel op dezelfde locatie?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 18:14

Balko gefeliciteerd. Wat een geweldig resultaat *\o/*

Kabayo. Wat een reis is dit geweest. Fijn dat jullie uiteindelijk veilig zijn aangekomen. Mooie plek heeft silvester gekregen :j

Corinadrenth. Vol uier is vrij normaal na afspenen. Vooral veel bewegen en niet te veel voer

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 18:33

tamaramt schreef:
@corinadrenth:Ok en heb je dan overdag op stal gehouden of wel overdag op de wei? En heb je nu Ruben nog wel op dezelfde locatie?

stal heeft ze sinds mei al niet meer gezien. ze staat in de wei /paddock en savonds pluk hooi. geen brok

ruben staat nog 1 week op zelfde lokatie

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 19:33

@vulina: heb jij nog goed advies mbt afspenen mbt snel gespannen merrie?
Merrie raakt in paniek als veulen uit zicht is. Ik kan veulen zonder problemen uit de stal halen maar als ik 1 sec uit zicht ben raakt ze in paniek (stal)
Daarintegen kan ik wel gewoon met de merrie weg vh erf af zonder problemen.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:11

tamaramt schreef:
Merrie raakt in paniek als veulen uit zicht is. Ik kan veulen zonder problemen uit de stal halen maar als ik 1 sec uit zicht ben raakt ze in paniek (stal)

Ben niet Vulina maar bij mijn merrie vorig jaar hetzelfde. Toen ik het veulen meenam was de merrie na 5 minuten gestopt met de stal afbreken en schreeuwen en de dag erna was ze helemaal kalm

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:35

Hier wordt hij begin september gespeend. Merrie is hem wel zat, die kan prima zonder hem. Hij vindt alleen achterblijven in stal niet tof maar met afspenen komt hij met een ander veulen dus verwacht geen problemen. Meestal zijn ze zo rustig.
Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 20:52

Balko schreef:
tamaramt schreef:

Ben niet Vulina maar bij mijn merrie vorig jaar hetzelfde. Toen ik het veulen meenam was de merrie na 5 minuten gestopt met de stal afbreken en schreeuwen en de dag erna was ze helemaal kalm

En was jouw merrie ook zo n snel gespannen, gestresste merrie?