Bedankt voor al jullie lieve reacties, meiden. Dat doet me goed! Ik heb jarenlang gedacht dat ik me aanstelde en zette mezelf overal toe met de woorden: Stel je niet aan. Iedereen is wel eens moe of heeft wel eens pijn. Je leeft als een bejaarde, schiet op, ga wat doen!
En dat heb ik uiteindelijk 34 jaar volgehouden, want achteraf gezien begonnen de eerste klachten als kind al.
Ibbel schreef:Cynthia: B12 deficiëntie is zo ongeveer wel de meeste ondergediagnosticeerde aandoening die er is. Wat fijn dat je éindelijk een diagnose hebt!
Daar ben ik inmiddels ook achter, ja. Hoe komt het dat jij dit weet?
Silly1972 schreef:Cynthia, het gaat echt een tijd duren hoor en bouw het langzaam af, ik kan het nu met 1 injectie per maand volhouden en zet ze zelf.
Maar ondanks dat het even duurt en je natuurlijk ook weer je conditie op moet bouwen, wat (bij mij tenminste) soms best lastig is, is het natuurlijk heel fijn dat er iets is wat je helpt.
Blij dat ze het gevonden hebben, te lang te kort kan ernstige gevolgen hebben.
Succes met de opbouw

Ik ben afgelopen week, gewapend met een hoop wetenschappelijk onderbouwde stukken, naar mijn huisarts geweest, maar ik had die stukken niet nodig. Hij was heel meegaand en ik mag voorlopig 2x in de week blijven injecteren tot ik zelf aangeef dat het beter gaat.
De kans zit er in dat ik al blijvende schade heb opgelopen, maar daar maak ik me niet zo druk om. Met die injecties kan het alleen maar beter worden dan het nu is. Als ik dan de rest van mijn leven hier en daar wat pijn blijf hebben, ach.. so be it. Alles wat beter is dan nu, is al winst voor me 
Hoe lang injecteer jij al?
Noisy, we hadden het er al even via de app over: Ruud heeft het afscheid heel bijzonder gemaakt, knap van hem!
En ik kom zeker langs zodra het iets beter gaat! 
mijnlieverd schreef:Cynthia, wat fijn dat ze dat gevonden hebben! Nu kunnen ze er iets aan doen! Heb zelf ook B12 deficiëntie, dus weet hoe t is/was en hoe verschrikkelijk de klachten kunnen zijn.
Ergens is het fijn dat er best veel mensen zijn die dit hebben (zoals hier al Silly en jij). Dat geeft een gevoel van erkenning en begrip en dat is fijn
Hoe vaak injecteer jij nu nog?
Suffie, fijn te horen dat je goed geslapen hebt vannacht! Toen ik wakker werd vanmorgen, moest ik aan je denken en hoopte ik dat je een beetje had kunnen slapen. Fijn dat je wat afleiding kan vinden in de Haflinger van je vriendin, geniet ervan!
En dankjewel