[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:45

Heel veel sterkte suffie :(:)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:33

Wat een ellende..Een hele moedige beslissing maar appelflap wat is het poedersuiker. Helaas is dit iets waar je echt niks aan kunt doen. Heel veel sterkte Suffie Y;(

Ik ben inmiddels ook weer een beetje bij. Niet veel gereageerd maar wel stilletjes meegelezen.
Afgelopen woensdag hebben afscheid genomen van Ruud ;( Hij is vorige week overleden |( We hebben een erg drukke week achter de rug met een hoop werk ter ondersteuning van de familie. Ontzorgen noem ik het. Heel fijn om te kunnen doen voor je beste vriendin en haar kinderen.
Het was een mooi en waardig afscheid, geheel geregiseerd door Ruud. En het was ontzettend druk. Ik denk dat er wel 300 tot 350 mensen waren.
We hebben een prachtig lied uitgekozen wat alles zegt over hoe onze vriendschap was:

Op het eind had Ruud nog een verrassing...Hij had een paar dagen voor zijn dood een filmpje opgenomen. Hij wilde persé nog een boodschap overbrengen.

"Zeg de dingen die je wil zeggen, hou het niet voor je. Voor je het weet is het te laat. Zeg tegen de mensen die je liefhebt dat je van hen houdt want voor je het weet is het te laat. Doe de dingen die je graag wil doen, stel het niet uit, voor je het weet is het te laat."

Ook bedankte hij nog een aantal mensen persoonlijk, waaronder wij...Ik ben er nog steeds ondersteboven van, zoooo lief :+:

mijnlieverd

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:36

Jeetje Suffie wat ongelooflijk erg! Echt heel veel sterkte toegewenst!

Pretty, gefeliciteerd!!!

Cynthia, wat fijn dat ze dat gevonden hebben! Nu kunnen ze er iets aan doen! Heb zelf ook B12 deficiëntie, dus weet hoe t is/was en hoe verschrikkelijk de klachten kunnen zijn.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:10

Sterkte Suffie, jammer dat je geen laatste afscheid hebt kunnen nemen, maar dapper besluit dat je haar rust daarom niet langer hebt laten wachten.
Sterkte met het verlies.

Eigenlijk onvoorstelbaar dat je zo lang hebt moeten wachten op deze uitslag Cynthia, wel fijn dat je nu eindelijk weet wat er aan de hand is.

Fotsy, hoop dat het goed gaat met je dochter. Voelt zo oneerlijk als je kinderen dingen moeten ondergaan die je zo graag voor ze op zou willen vangen.

Sterkte met het verlies van je vriend Noisy. Mooie boodschap laat hij achter. Pluk de dag!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:27

Noisy, heel mooi. Wel zwaar!

Cynth, oh jeetje... wel fijn dat je tenminste weet wat er gaande is en dat je nu ook kunt starten met een "herstelperiode" :j

Pretty, oeii dat had ik even gemist dat deze niet van jullie zelf is.... :o maar het werd al gezegd; wel extra fijn dat jullie zelf ook tenminste 1 merrietje hebben gekregen, anders was deze wel een beeje zuur geweest :=

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:37

Zodra je weer een beetje "up & running" bent Cyn, spreken we af hè? Dikke knuf ook voor jou :(:)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 08:49

Cynthia, fijn dat er eindelijk een diagnose is! Op naar een voorspoedig herstel!

Gefeliciteerd pretty!

Suffie, hersenvliesontsteking, ik wist eigenlijk niet eens dat dat bij paarden zulke verschijnselen kan geven. Ik vind je erg moedig door de dierenarts op afstand te zeggen dat je wilt inslapen en dat je niet egoïstisch bent en wilde wachten met inslapen tot je er zelf zou zijn. Heel veel sterkte met dit grote verlies.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:39

Fotsy, Je dochter geopereerd, hopelijk gaat alles goed!

Noisy , Het troost toch altijd een heel klein beetje als een afscheid zo mooi en waardig is.
Wat fijn dat jullie een grote steun hebben kunnen zijn voor zijn familie.
Sterkte :(:)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:11

Beterschap voor je dochter Fotsy!

Cynthia, fijn dat je nu een diagnose hebt! Hopelijk knap je snel op!

Nogmaals heel veel sterkte Noisy! Zoals je het beschrijft klinkt het als een prachtig afscheid, maar dat maakt het gemis niet minder.

Pretty gefeliciteerd!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:23

Bedankt meiden ze gaat al wat beter gelukkig, ze had een verdoken open gehemelte dus hopelijk nu opgelost.

Suffie gaat het wat met je meid.

Oh noisy mooi dat jullie zo een troost konden zijn en wel heel bijzonder dat hij zo een mooie boodschap heeft achtergelaten, zo kan je toch beetje vrede mee nemen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 11:49

Suffie wat erg :( Ik had nog zo gehoopt.. heel veel sterkte!

Noisy nogmaals sterkte en zo te zien inderdaad een mooie boodschap!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 12:05

Sterkte met je dochter Fotsy.

Noisy, zo'n mooi afscheid helpt een klein beetje met het verlies, heel veel sterkte.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 13:52

Laatste tijd hier wat minder, maar jeetje Suffie, wat een groot verlies, sterkte!

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:25

Noisy, wat zal deze periode zwaar zijn. Ik weet zeker dat de familie heel erg blij is met de steun die ze van jullie krijgen.

Dyonne, bij jou zit het ook niet mee? Hopelijk snel betere tijden! :(:)

En, heeft de kleine meid in inmiddels wat kunnen eten/drinken Fotsy?

Suffie, hopelijk een beetje kunnen slapen vannacht? Hele gebeuren gaat je niet in de kouwe kleren zitten.

Hier nog geen biggen helaas. Met helaas bedoel ik niet dat ik ongeduldig ben hoor, vandaag of morgen worden ze namelijk echt wel geboren. Ik vind het vooral helaas voor Summ. Die vindt het namelijk zó niet fijn hier. We hebben een stuk gras afgezet, hier kan ze lekker gras eten. Flo, varken wat de afgelopen 2 zomers thuis liep, die kon uren hier voor de deur lopen of liggen slapen. Maar Summ vindt het maar niets.
Die verschuilt zich tussen de hortensia's, is wat onrustig en schrikkerig, gewoon echt niet happy.
Dus daarom hoop ik dat die biggen snel komen, is ze niet meer zo alleen.

Vanmorgen is het land hier weer gemaaid. Onkruid stond zo hoog dat we Franky en zijn date echt niet meer zagen als ze daar tussen liepen. Hebben het bewust laten staan tijdens die bloedverziekend hete dagen. Konden ze toch nog uit de zon liggen/staan.
Maandag overleg met de dierenarts, als weer mee werkt dan wordt ie gesneden.
Heb 't 'm nog niet verteld, soms hoeven ze niet alles te weten :D

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:26

Noisy, fijn dat het afscheid mooi was, nogmaals veel sterkte!

Fotsy, beterschap met je dochter!

Hier vanochtend nog eens ph getest en nu 6.8. Ze begint ook wat in te vallen bij de flanken.
Als het goed is zit ze op dag 293 nu dus ze moet het nog wel even binnen houden.

Afbeelding

Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:29

Diva, Gwynfor gaat super. Hij doet het goed, leert veel van de ruin en andere merrie. En heeft het relaxte karakter van mams. Bedoelde hier minder aanwezig. Lees vaak even diagonaal mee. Maar dit van Suffie kon ik niet voorbij laten gaan.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:35

Ohh, gelukkig! Verkeerd begrepen dus :o

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:40

Hallo lieve meiden <3 Wat heb ik een ontzettend lieve berichtjes gekregen van jullie, zowel in dit topic als via PB!
Ik heb vannacht heerlijk geslapen, ik merk dat ik met het verlies van Jill minder moeite heb dan met het verlies van Ziva. Die vond ik natuurlijk zonder aanleiding dood in stal, terwijl ik dacht dat ze lag te slapen. Ook was de timing toen heel anders, omdat het weekend ervoor net alle koeien waren weggegaan. Toen was mijn emmertje al vol met heel andere dingen.

Het is goed zo, Jill was erg ziek en zou nooit meer beter worden. Ik ben blij dat ik 4 maanden van deze geweldige merrie heb mogen genieten en net had ik het er met mijn vriendin over wat ik de afgelopen maanden al met haar heb gedaan. Strandrit, diverse georganiseerde buitenritten, vakantie in Damme, de verhuizing, eerste wedstrijd, veel, maar nog veel te weinig........

Mijn vriendin heeft haar Haflinger hier achtergelaten, zodat ik de komende maand met haar paardje aan de slag kan. Ze moet nog zadelmak gemaakt worden en dat vind ik altijd heel erg leuk om te doen. Beetje afleiding is niet verkeerd nu en een lege stal is ook :7
==========================================================

Noisy, wat heb jij het ook mooi beschreven. Ruud was speciaal, dat lees ik tussen alle woorden door. Volgens mij hebben jullie met elkaar op een heel bijzondere intense manier afscheid genomen. Voor de komende tijd ook nog veel sterkte voor jou.

Cynthia, fijn dat er nu eindelijk duidelijkheid is! Ik hoop dat je gauw mag opknappen van de injecties en je leventje weer kunt oppakken.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 16:31

Bedankt voor al jullie lieve reacties, meiden. Dat doet me goed! Ik heb jarenlang gedacht dat ik me aanstelde en zette mezelf overal toe met de woorden: Stel je niet aan. Iedereen is wel eens moe of heeft wel eens pijn. Je leeft als een bejaarde, schiet op, ga wat doen!
En dat heb ik uiteindelijk 34 jaar volgehouden, want achteraf gezien begonnen de eerste klachten als kind al.

Ibbel schreef:
Cynthia: B12 deficiëntie is zo ongeveer wel de meeste ondergediagnosticeerde aandoening die er is. Wat fijn dat je éindelijk een diagnose hebt!

Daar ben ik inmiddels ook achter, ja. Hoe komt het dat jij dit weet?

Silly1972 schreef:
Cynthia, het gaat echt een tijd duren hoor en bouw het langzaam af, ik kan het nu met 1 injectie per maand volhouden en zet ze zelf.
Maar ondanks dat het even duurt en je natuurlijk ook weer je conditie op moet bouwen, wat (bij mij tenminste) soms best lastig is, is het natuurlijk heel fijn dat er iets is wat je helpt.
Blij dat ze het gevonden hebben, te lang te kort kan ernstige gevolgen hebben.
Succes met de opbouw :)

Ik ben afgelopen week, gewapend met een hoop wetenschappelijk onderbouwde stukken, naar mijn huisarts geweest, maar ik had die stukken niet nodig. Hij was heel meegaand en ik mag voorlopig 2x in de week blijven injecteren tot ik zelf aangeef dat het beter gaat.
De kans zit er in dat ik al blijvende schade heb opgelopen, maar daar maak ik me niet zo druk om. Met die injecties kan het alleen maar beter worden dan het nu is. Als ik dan de rest van mijn leven hier en daar wat pijn blijf hebben, ach.. so be it. Alles wat beter is dan nu, is al winst voor me :)
Hoe lang injecteer jij al?

Noisy, we hadden het er al even via de app over: Ruud heeft het afscheid heel bijzonder gemaakt, knap van hem!
En ik kom zeker langs zodra het iets beter gaat! :j

mijnlieverd schreef:
Cynthia, wat fijn dat ze dat gevonden hebben! Nu kunnen ze er iets aan doen! Heb zelf ook B12 deficiëntie, dus weet hoe t is/was en hoe verschrikkelijk de klachten kunnen zijn.

Ergens is het fijn dat er best veel mensen zijn die dit hebben (zoals hier al Silly en jij). Dat geeft een gevoel van erkenning en begrip en dat is fijn :) Hoe vaak injecteer jij nu nog?

Suffie, fijn te horen dat je goed geslapen hebt vannacht! Toen ik wakker werd vanmorgen, moest ik aan je denken en hoopte ik dat je een beetje had kunnen slapen. Fijn dat je wat afleiding kan vinden in de Haflinger van je vriendin, geniet ervan!
En dankjewel :)

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:10

Hier, na toenemende, lichamelijke klachten door reumatoloog ook getest op B12.
Gelukkig- of helaas- was het goed. Ik snap dat het 'helaas' een beetje raar over kan komen maar nu dus de diagnose fybromialgie gekregen. En de woorden 'je moet er mee leren omgaan' werden er gelijk achteraan gezegd. Dank God op mijn blote knietjes dat het depressie/stressgen bij mij niet aangelegd is. Mocht ie wel aangelegd zijn dan is ie gelukkig niet ontwikkeld want manmanman, wat ben ik afgetakeld in een paar jaar tijd. Dag voor dag kijken wat wel/niet kan, jezelf daarop aanpassen en vooral niet terugkijken naar wat ooit wel kon want daar schiet ik toch niets mee op.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:21

Ik injecteer nu 6 jaar, maar helaas heb ik nooit mijn volledige energie level teruggekregen.
Bij mij was het ook al vroeg, dacht altijd dat het gewoon Was omdat ik teveel gedaan had tijdens mijn ziekte van Pfeiffer periode.
Maar ach, ik kan misschien niet zoveel als menig ander.
Ik kan tenminste nagenoeg fulltime werken en mijn paard 5 dagen per week doen en dat is voor mij al voldoende.
b12 tekort kan een hoop doen

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:30

Even ego bericht.

Eergisteren werd Harley ziek mijn 3 jarige ggk hengst. Even aan droes gedacht maar gezien hij het al gehad heeft en het 1 dag later zoveel beter ging toch maar niet en gewoon gehouden op een griepje of luchtwegen infectie. Vandaag werd ik gebeld dat ik nu moest komen. Lag Razzle toch dood in de wei :( had wat verdikte kliertjes en was gisteren niet zo druk als anders maar verder kwam die gewoon knuffelen enzovoort.
Nu staat Harley weer met 39.7 koorts en Amy de 2 jarige moeder met 38.7. Beide wel kleine verdikking op de klieren maar niet zoals je bij droes gewend bent dus heb ik Razzle weggebracht en is er een swab genomen van hem. Daar krijg ik pas woensdag de uitslag van.

Dit is nummer 3 al dit jaar en ik ben zo bang voor de rest... ik kan er gewoon niet tegen meer.. zo zou ik echt willen stoppen. Hier doe je het niet voor.
Dag knap mannetje.
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:48

Diva, ik snap heel goed dat je 'helaas' zegt. Bij al mijn vorige bloedonderzoeken baalde ik ook dat er niets uitkwam en nu ben ik ook een soort van blij, omdat ik nu behandeld kan worden.

Silly, zo herkenbaar wat je zegt! Ik heb in 2010 ook Pfeiffer gehad en dacht dat ik daar een soort van in was blijven hangen en dat mijn andere klachten andere oorzaken hadden.
Ik kan nu min of meer fulltime werken en 2 a 3 keer in de week naar de paarden. Gelukkig staan ze tot november op de wei :)
En mijn huishouden doe ik in etappes en niet meer zo vaak als vroeger

O nee, DL! :(:) Hoe kan iemand in korte tijd zo veel verlies moeten dragen.. heel veel sterkte, meisje Y;(
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 01-07-17 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 17:57

DL, wat erg zeg! En nu nog zoveel dagen onzekerheid voor de rest. Heel veel sterkte!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 18:00

Pff DL sterkte! Wat naar ook al die onzekerheid.