[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:18

Hier ook wel binnen de 2 uur,anders heb ik ze er al lang onder gehangen ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:24

Wat een mooie foto's Lisanne! En wat lijken ze op elkaar!

AZ, wat een fijne update van Aziza! Hopelijk blijft het vanaf nu gewoon goed gaan. Op naar een gezonde babbie!
edit; O, toch weer minder goed :(:) Ik hoop zo dat ze snel opknapt! Arme merrie..

Bedankt voor de lieve reacties rondom mijn 'status' nu :) Ik zou vandaag gaan hardlopen met Dais, maar het regent, dus ik dacht: Mooi, dan ga ik een uurtje langer op de bank zitten. Moet zo nog wel mijn huis schoonmaken, maar het scheelt toch iets. Ik doe mijn best om aardig voor mezelf te zijn :)

Fijn dat je zo lekker gereden hebt, Crines!

Ziet trouwens echt niemand wat mijn verzorgster staat te doen tussen Dais dr oren? :D

Fotsy schreef:
ook een linksligger, Yolooo wordt een merrie Cynthia :P

Yep, op de foto van voren is het een merrie, maar op de foto van achteren is hij :+ ineens een hengst :D

O, Linda, het schiet bij jou ook al echt op! Nog even en de baby-boom gaat beginnen hier!

Priska heeft een behoorlijk pensie hangen daar zeg :)

Mijn veulens dronken ook niet binnen 2 uur. Ti had helemaal moeite met de uier vinden, maar hij was sowieso een scheef, slap opa'tje toen hij geboren werd <3, dus die hebben we geholpen. Hij had al moeite met staan zonder ondersteuning :')
Dus toen Fi geboren was en op stond, ging ik ook acher haar staan, zodat ze tussen mijn benen wat houvast kon vinden, maar madam stond, liep en ging nooit meer liggen. Die was zo bijdehand en wakker (mooi om te zien hoe zo'n karaktertje er al vanaf de eerste seconde in zit :) ) dus die hebben we laten gaan en ging uiteindelijk zelf drinken, maar niet binnen 2 uur. Zolang ze nog wakker genoeg zijn, is er geen reden tot paniek.

Het verschil in Ti en Fi, beiden net geboren:
Ti dacht echt:
O, help.. wat is me overkomen, waar ben ik? Help...
Afbeelding

En Fi dacht:
Opzouten allemaal! Ik ben hier!
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:33

Oooo ik moet nog ff pendelen!

Edit; pepper een merrieveulen en ylona een hengstveulen zegt de pendel.
Laatst bijgewerkt door Eilinora op 31-01-16 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:35

Leuke foto's van de veulens zie al mooie buiken voor bij komen

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:37

Is hier ook een lijst met de paarden die moeten bevallen zag iets op de 1 pagina staan

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:47

Op pagina één staan de verwachte baby's :)

Prisjes heeft altijd een puntkontje. Kost heel veel moeite om daar spieren op te krijgen en als ze niets doet, vallen ze er praktisch af. Ik ga af op haar uier en die zegt mij nog ergens tussen de 7 en 21 dagen :)

Bij Pony dronken allebei de baby's in no time, Tara binnen een uur en Arie deed er iets langer over maar binnen twee uur stond hij echt te lurken

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:11

Jeetje ik lees net het nieuws van MarijeR, wat verschrikkelijk...heel veel sterkte Marije :(:) Hopelijk gaat het met de twee overgebleven drachtige merries wel op rolletjes! :(:)

Wat balen dat Aziza toch weer wat minder is, het klonk juist of ze goed vooruit ging :(:)

Ylona en Pepper zien er wel goed uit, wat kan Pepper nog sjouwen met die buik zeg! Gelukkig gaat Ylona weer vooruit :)

Crines wat een mooi sprekend oog heeft je merrie!

Mijn sexy mama op 200 dagen dracht vandaag <3 *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Gaat aan de hand in draf het erf over, stuitert vrolijk alle kanten op, eet alles wat los en vast zit en zit nog steeds gezellig samen met het baasje op een grote roze drachtigheidswolk :D En tijdens ons stapbuitenritje van vanmiddag om het te vieren ging ze snuivend en dansend de weg over met bijbehorende blije prikoren :Y)

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:00

Pepper en ylona zien er goed uit! Die kan zich nog goed uitsloven hihi
Gaat hard bij jouw dames zeg!! Leuk :D

Vientje, knappe merrie zeg!! Mooi buikje!

Cynthia, haha wat een verschil!! Fi is gewoon ietsjes zelfverzekerder :') haha

Pico stond vorig jaar al binnen 10 minuten onder mama te slurpen :) was heel fijn dat alles zo vlot ging!

Was inderdaad fijn om de baby even goed actief te voelen. Er was geen twijfel meer mogelijk en ook vandaag weer een heel actieve baby <3 heerlijk!!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:44

Ik had vandaag voor het eerst bij Fre zoiets van 'zo, jij bent rond aan het worden!'

Ik denk dat ik bij veulens die zo lang wachten met drinken bang zou zijn dat ze na een tijdje gedemotiveerd of te uitgeput zijn om het nog te proberen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:03

Annelies, tijd vooe een foto update :D
Of gaat dat momenteel niet gezien jouw "dracht"? ;) hihi
Nog eventjes en dan ben jij al aan de beurt ;) spannend!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:56

I won't shoot you crines :P (pas op ik ben een goeie schutter :D ) nee hoor wou gewoon maar even zeggen dat je nog niet zo moet panikeren als ze na 2 uur nog niet gedronken hebben, je moet mams en kind toch ook even laten wennen aan elkaar voor je je gaat moeien vind ik, het lukt hen meestal wel zelf en de band is de eerste uren toch wel heel belangrijk ook.
En een uur is zo voorbij hoor. ;) alleen is het wel soms zielig hoe ze staan te klungelen om die uier te vinden en te pakken.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:58

Om voldoende antistoffen in het bloed te krijgen moet het veulen binnen ongeveer 24 uur na de geboorte minstens 2 hele liters paardenbiest van goede kwaliteit opnemen, waarbij de meeste antistoffen binnen 6-8 uur kunnen worden opgenomen.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:07

Wat een hoop paardjes met een klacht, Hoop dat ze allemaal snel beter zijn...

Hoop volle tietjes, Kyo is ook al bezig geweest met ontwikkelen geen goed idee nog ze moet nog effe vol houden tot Juni in ieder geval...

Ben heel benieuwd wie het volgende veulen gaat worden, Onze nieuwe buren hebben er 1 staan die ook al bijna aan de tijd zit nog dikke week misschien 2 maar meer zal het niet zijn denk ik...'

Ellende gelezen bij MarijeR wat een drama sterkte hoop dat het met de andere merrie's wel goed gaat blijven gaan.

Kyo word stout en moet aan het werk nu we alle andere paardjes aan het werk hebben word ze boos sago en ben ik 1 van de weinige die zonder woeste blik bij haar in de buurt kan komen... Jeetje wat is die aan het veranderen haar dieet werkt wel een beetje ze is minder vet volgens mij en het is te hopen dat het veulen er in gaat wegen en ze wat van zichzelf gaat geven ipv alles opslaat. De planning was haar te laten staan tot volgend jaar maar ben bang dat we toch maar wat extra langelijnen werk moeten gaan doen of eventueel inspannen voor een licht wagentje sulky ofzo... Zodat ze ook mee kan of zou dat geen goed idee zijn op dit moment... Zo lastig als ze zo jaloers zijn ze is ook niet leuk naar andere paarden alleen mijn grote ruin kan haar handelen daar heeft ze nog respect voor. De shet moet echt maken dat ze niet in de buurt komt want die bespringt ze, het veulen wat hier voor opfok staat mag niet eens naar haar kijken anders word ze opgegeten, en haar beste vriendin jaagt ze op tot ze onder de draden door gaat om aan haar te ontsnappen. Hoop dat als het veulen er straks is ze geen terrormama gaat worden want dan heeft ze het nog heel lang heel slecht...
Haar benen blijven wel mooi droog nu en ze groeit niet meer zo enorm hard en is ook niet meer kreupel/onregelmatig dus het vroeg dekken heeft voor nu wel wat gedaan.

Mijn vorige veulens dronken beide de eerste biest uit een fles de ene omdat ze nog niet in de benen te krijgen was en te slap om op te staan na een horrorbevalling en de merrie was te moe om in de benen te komen na de horrorbevalling dus advies van de dierenarts geef de merrie een flinke bak voer om op krachten te komen en probeer haar te melken om het veulen de biest te geven uit een fles om die ook op te peppen daarna omhoog geholpen.
en de hengst moest echt naar het uier toe geleid worden en de merrie vast gezet omdat ze gewoon om elkaar heen aan het draaien waren. Hengstveulen was ook beetje een sukkel want die moest ook een handje geholpen worden om te staan die kwam voor wel omhoog en ging dan zitten als een hondje en bleef zo zitten was een beetje een simpele maar is allemaal goed gekomen gelukkig haha maar uier was te vol dus eerst afgemolken en uit de fles gegeven daarna kon hij wel gewoon drinken omdat de druk er af was.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:16

Zo, ik kom ook weer even binnenvallen. Druk geweest en veel aan m'n hoofd. Hopelijk vanaf nu weer iets meer aanwezig.

Marouschka wat schrikken van Ylona! Hopelijk gaat het weer wat beter ondertussen.
Wel weer een kalfje er bij zie ik!

AZ, jee wat een verhaal met Aziza, dat verwacht je ook niet als je ze 2x per jaar laat controleren. Maar belangrijkste is dat je er nu in ieder geval achter bent! Hopelijk blijft ze goed eten en komt ze er snel bovenop.

Elise, nog maar minder dan 100 dagen te gaan. Lekker aftellen *\o/*

Cynthia overwerkt :(:) Lekker je tijd nemen waar het kan! En ondertussen dus ook onder de 100 dagen! *\o/* We komen steeds dichter bij de veulentjes met zijn allen!
En Yolo heeft naar je geschopt! Begint hij nu al mee, die boef ;)

CL goede reis! En hopelijk zijn jullie snel met zijn allen veilig in Nederland!

Lisanne, mooie foto's! En wat een leuk span samen. Je ziet daar inderdaad wel duidelijk de buik van Baida inderdaad. Ben benieuwd wie de race gaat winnen, Lies of Baida ;)

En hier is het ook allemaal weer water, water, water. Blegh. Onderweg naar stal zag ik de weilanden ook overal weer blank staan en de sloten overvol. In de paddock van onze pony's was het ook weer een hoop blubber.

Linda, ook spannend dat het verhuizen nu dichterbij komt. Begint allemaal ergens op te lijken he. En arme Star dat het veulen zo'n feestje bouwt. Hier houden ze ook wel van house parties :j

Crines, wat fijn dat het rijden zo goed ging! Hopelijk is het kwartje nu gevallen!

Woogy, die heeft een mooie buik en ook al mooie tietjes. Nog maar een paar weekjes :):)

Shetclub87, gewoon stiekem ook al het eerste veulentje gehad. Wat een leuk ding! En ik vind de naam ook erg leuk! Is het ergens op gebaseerd?

Ylona gaat weer wat beter gelukkig, lees ik. Ook de uier weer wat kleiner. Hopen dat het zo door blijft gaan.

Crines, mooi foto's hoor. Ze ziet er goed uit!

Haha, Cynthia, wat een verschil dus. Moet wel lachen om die foto van Fi, die ging de wereld wel even veroveren dacht ze toen al!

Vientje, mooi buik! En fijn dat Miep zo happy is!

Gisteren ben ik bij de NRPS hengstenshow geweest, was een leuk dagje, al is het niet mijn stamboek. Eén leuke hengst gezien, maar die was ook NWR gefokt, knap ding was dat :j En nog een mooie Heitrak's Marvin, maarja ik heb zelf een Marvin en een Now Or Never (de vader van Marvin ;) ).
Oh - en ik heb een dekking gewonnen. Van een rijpaard... :+ Nog even zien wat we daarmee gaan doen.

Vandaag dacht ik maar eens naar de uier gekeken en schrok even toen ik onder Lies hing. Ze krijgt tietjes!! :wow:
Maar goed dat ik drie weken geleden bij het maken van buikfoto's ook eindelijk bedacht om toch eens foto's van de uier te maken als uitgangspunt. Dus kan het nu mooi vergelijken:
Afbeelding
*\o/*

Bij Roos is nog niet zoveel te zien, vandaag op 263 dagen:
Afbeelding
Behalve veel strooisel uit de stal, viel me drie weken terug ook al op. Geen idee hoe Roos slaapt :o

En ze blijft ook bij haar hobby boom-knuffelen ^_^
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:24

Hier zijn ze wel vlot met drinken, zeker binnen de 2 uur. Vaak vanaf dat de bevalling begonnen is binnen een uur. Neon zorgt er ook wel voor dat ze zeker drinken, die is er heel handig in.
Paar jaar geleden hadden we wel een verrassingsveulen van een shetlander, we wisten niet eens dat die drachtig was. Toevallig deze week precies 3 jaar geleden. Was een januari veulen, en godzijdank wel in de stal geboren, lag gewoon sneeuw buiten. Diertje kregen we 's middags pas aan het drinken, met heel veel moeite, en het was ergens in de nacht dus geboren (was al droog toen het 's morgens ontdekt werd). Die heeft het maar net gehaald, begon aardig onderkoeld te raken, en werd met het uur suffer. Dit was dus ook zo'n dombo, zat alleen maar voor aan de borst bij de merrie te lebberen, en als je hem naar de goede plek leidde deed ie niets. 8)7

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:26

dombo :') ocharme

en een boomknuffelaar, die kijkt er zo naar uit om mams te worden, kan ze lekker beebje knuffelen. <3

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:29

Als ze het, wat mij betreft :Y) , niet vlot genoeg drinken, melk ik er vaak even 1 drupje uit. Dan hebben ze het geproefd op de juiste plek, en dan hebben ze vaak de speen binnen een minuut te pakken :j

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:32

Ja... Behalve als ze TiSento heten :+
Pffff.. met hem zijn we 3 uur bezig geweest. Hij lebberde alles af: De muur, de deur, zijn moeder (aan de voorkant).. Dus één persoon heeft hem de goede kant opgeleid en bracht zijn hoofd naar Dais dr uier en de ander zat aan de andere kant, druppel melk op vinger, vinger naar Ti en zo proberen zijn hoofdje naar de goede plek te krijgen.. 3 uur...
Ik loop er nog krom van :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:36

Cynthia, moet je dat eens proberen bij een shetlander als het ook nog eens flink vriest.
Ik heb daarna dus enkele weken in de ziektewet gezeten, alle spieren in mijn rug zaten vast, flinke kou erop gehad en een hele slechte houding. Moet echt bukken, want de merrie had inmiddels pijn aan de uier en begon regelmatig te meppen. Dus moest ook nog eens snel weg kunnen springen.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:40

Lastig zulke veulens. Ben benieuwd hoe dat met de maidens hier gaat. Ze zijn toch wel een beetje gevoelig al daar rond die plek. Maar hopelijk valt het met wat moedergevoelens mee.

Fotsy, denk wel dat ze dat leuk gaat vinden. Ze staat ook altijd uren met de jaarling hier te knuffelen/ouwehoeren, staat ook altijd heel veel (te veel :o ) toe van haar. En anders staat ze wel neus aan neus met Lies. Tis echt zo'n gezelligheidspony. En... bonus... zo'n veulen kan je ook met je hoofd op leunen als je moe bent :P

Had trouwens ook weer dingen gelezen over merriemuesli en die seniores priores e.d. n.a.v. het verhaal van AZ.
Ik vind Roos een beetje teveel afvallen, met name op haar kont en hals enzo, tis veel buik, maar blijft weinig pony over zeg maar. Dus wil er iets bij halen.
Ze krijgt op dit moment 1 kilo merriebrok en een halve schep basis muesli. Die muesli zou ik dus wel willen vervangen door iets voedzamers. Wat zouden jullie bij geven? Wil graag iets ipv die muesli ipv heel veel meer, omdat ze anders zoveel langer eet dan de rest. Staat natuurlijk in één groep.
Ze krijgt ook al Luzerne, bietenpulp en af en toe wat slobber bij...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:43

Neonlight schreef:
Cynthia, moet je dat eens proberen bij een shetlander als het ook nog eens flink vriest.
Ik heb daarna dus enkele weken in de ziektewet gezeten, alle spieren in mijn rug zaten vast, flinke kou erop gehad en een hele slechte houding. Moet echt bukken, want de merrie had inmiddels pijn aan de uier en begon regelmatig te meppen. Dus moest ook nog eens snel weg kunnen springen.

Je had d'r beter even ondersteboven kunnen leggen :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:48

Ik heb een merrie met moeilijke uier, en vaak geen te snelle veulens haha. Ook altijd gedoe. Deze dot jaar weigerde aan een fles te drinken. Zucht. Merrie heeft kleine speentjes en staan naar binnen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:18

Pendelen, als die rondjes draait merrieveulen en als die stil hangt hengstenveulen?
Of heb ik het fout.
Ik wil ook, als ik maar wist hoe. :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 00:18

Mijn eigen dracht is idd redelijk zwaar. Ik beperk mij momenteel tot eten geven en terug naar huis rijden :P

Ik had hier 2 merries die zelf hun achterbeen opheften om aan het veulen duidelijk te maken waar ze moesten zijn. Zelf wanneer ze nog neerlagen en veulen al zocht.

Als het mij te lang duurt, laats ik het veulen op mijn vinger sabbelen en leidt die dan naar de uier.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 07:19

Aniek, knappe roos, gewoon klaar om mama te worden :j en lies tietjes haha wat een feestje!!
Ik zou eerder de lucerne en pulp wat omhoog schroeven denk ik... Maar voeding blijft lastig! Zo veel mensen, zo veel meningen...

Annelies, wat jammer dat het zo zwaar is, maar je bent er bijna ;)

Star zit vandaag op dag 270, nog 70 te gaan :D
Ik heb niet de indruk dat ze zelf last heeft van die herrieschopper in haar buik... Gelukkig! Ze is een echte mama mama :)