Ooh sorry maseike helemaal verkeerd gelezen.. was vast zenuwachtig
Maar ben GESLAAGD wel de meest onmogelijke straten gehad en examinator had zich zelf klem gereden en moest nog bochtje achteruit.. Moest ik bij garage box alleen daar zat een balkon boven en daar kon mijn aanhanger naturlijk niet onder Maar al met al helemaal opgelucht.. Nu kan ik eindelijk men eigen paarden verplaatsen en zelf paarden ophalen
Wij hebben ze gisteravond ook van mams afgehaald.. Ze staan een week hier op stal, zonder melk.. wel nog even in de vertrouwde omgeving. Zaterdag gaan ze naar de opfok..
Ik blijf het ook vreselijk vinden hoor, het afspenen vind ik het ergste!
Gelukkig vinden de grote merries het niet zo heel erg.. Alonna ging gelijk haar eigen gang. Orion hinnekt zolang ze geen eten heeft want dan heeft ze het te druk..
Otje hinnekt ook veel maar is niet zo druk.. Nikah heeft er iets meer moeite mee maar dat is altijd een moederskindje geweest.. Gelukkig heeft hij veel steun aan Otje en ik hoop ze vandaag of morgen even buiten te kunnen zetten met de rest.. Toch even vertrouwd maar zonder mama
Alleen stroomdraad tussen merrie en veulen gaat niet werken. Babousca neemt gewoon een aanloop en rent door de stroomdraden heen. Interesseert haar helemaal niets! Ze loopt nu al niet meer constant zij aan zij met haar moeder wat ze de eerste dag wel deed. Nog even kijken of ze verkocht raakt of ze toch nog blijft, dan wel gewoon thuis dus.
Ach zeg die arme gill! Die hoefsmid hoef je idd nooit meer te hebben wat een ***!
DL gefeliciteerd. Fijn dat je nu zelf kan vervoeren.
Al_Zawraa
Geplaatst: 03-10-11 17:10
Diane, sterkte met de kleine, wat een lompe smid dan zeg! Anike, mooie foto's! DL, gefeliciteerd!
Hier even een nieuwe foto van Fahkour, hij is wel flink gegroeid de laatste tijd. Hij is nu bijna 8 maanden oud.
Whisperke
Geplaatst: 03-10-11 20:15
WAUW wat een gave foto's allemaal!! Ze zien er allemaal goed uit de peutertjes!! Allemaal een beetje gewend aan hun eigen huisje al wil Babousca niet.. Jennyk: kun je die niet voor een maandje bij iemand anders zetten of een ander veulentje.. Kan me voorstellen dat sommige veulentjes echt een soortgenootje nodig heeft..
Mijn kleine meisje:
Sjolvir
Geplaatst: 03-10-11 20:42
Ahhh, Guus!!
JennyK, balen hoor, maar jouw kleine heeft geleerd dat hard door draad rennen betekend geen barriere, die ga je inderdaad niet zomaar meer binnen houden, echt balen.
DL, gefeliciteerd met je onafhankelijkheid!!!
Anike, prachtige plaatjes hoor!
Fakhour, plaatje hoor, die van jou wordt ook meestal gesnapt met nog eten in zijn mond zie ik.
Maseike, hij voorzag denk ik al dat hij daar in de toekomst in moest en dacht als ik daar nu vast een punt van maak, misschien hoeft het dan niet?
De laatste thuis pictures.. Van Sjol met baby...
De laatste keer dat ik haar thuis riep en ze aan kwam lopen..mijn kleine Hepsi.
De Hepsi uit het weitje gelokt, in het stukje ernaast aan het eten, nog niets vermoedend...
Mijn feestje, NEE, FEEST!!!! vandaag.. Tobago had ik net gereden, moest emmertje nog leeg eten, dus keek ik Sjol aan.. Keek nog een keer.. en dacht, krijg ook de hik... Heb hoofdstel gepakt en ben erop geklauterd, na 1 jaar!!!! (het is Sjol he! Mijn allesie, daar kan dat bij! Wij hebben samen de wereld ontdekt, heerlijk om met haar en Dibbes even stukje te rijden.) Dus even met hond en Sjol naar bosje achter gestapt en terug. Met bp aan, maar dat was omdat ik Toobs had gereden en ik onder dat ding drijfnat was, niet om Sjol Onderweg heel happy de peppy, mensen zitten bellen met... "ra ra, wat ik aan het doen ben? Luister maar eens (telefoon richting voeten), ik zit op Sjol!!!!!!"
Toobs, Sjol en ik gaan dit missen, razende Hepsi...
peach2001
Geplaatst: 04-10-11 10:34
Heerlijk kereltje is ie
26ste afscheid genomen van onze oudste, Shareika. En gister is vrouwke (moeder van de kittens) doorgereden. Echt heel freaky, zij op 3 okt, het jaar ervoor haar mam op 11 okt en het jaar daarvoor haar oma op 12 okt en alle 3 met op dat moment een nest kittens... Onze rooie (haar overgrootmoeder) houdt nu een oogje in het zeil en vangt muisjes voor het jonge spul, haar achter-achterkleinkinderen. Ze zijn gelukkig al 9 weken en kunnen zichzelf goed redden. Maar ze missen wel een mama-figuur. Dus nu moeten ze maar gauw een huisje vinden, dan kunnen ze op gaan groeien en volwassen worden.
Ahh wat zielig Sa.. wel mooie veulentjes Helaas hebben wij nog geen huisje gevonden anders nam ik er wel eentje.. altijd leuk da klein spul En bij ons op stal is niet zo'n goed idee met de hond denk
Nog laatste foto's van Hepsi met mama erg leuk Ga je haar eigenlijk vaak opzoeken nu ze zover weg staat of echt maar een keer in de zoveel tijd?
Sjolvir wat zul jij die kleine missen zeg, en ja ik ook aangezien ik altijd om die kleine moest lachen, kwa flimpjes en foto,s.
ha ha ha Cypress heeft geen keuze meer maar die maak ik voor hem dus hup die molen in
ShamalArabs sterkte en leuke foto,s
jennyk
Geplaatst: 04-10-11 15:54
sjolvir: idd als ze dat eenmaal weten. Gek genoeg blijft ze er wel achter zolang ze maar bij mams staat. Ze probeert dan wel onder de heining door te eten maar als er stroom op staat blijft ze keurig uit de buurt.
whisperke: ik zou niet weten naar wie ze dan zou kunnen.
sa: ach wat leuk nog zo'n kleintje en wat sneu van moederpoes
@SA: wat een heerlijk veulentje heb jij toch!!!!!!!
verder zag ik nog veeeeeeel meer mooie fotows voorbij komen... moet nog giga veel bijlezen maar ben erg druk... net terug uit milaan en moet nog een hoop doen voor school enzo ( morgen)...
Even een inval, Kayenne dacht vandaag, laat ik de baas eens zien, dat ik heus wel bij de rest kan. Ze wou er zelf naartoe, klikte haar los, en ze heeft 4 uur heerlijk bij de andere 2 gestaan
SA, wat sneu van de poes. En al de familie leden van de poes die ook al sneuvelden.. geen goed plekje voor poezels daar bij die weg..
Wat een heerlijk veulen SA.
JennyK, nou ja, gelukkig dat ze dan in ieder geval de rest van de tijd respect heeft voor het draadje.
Wendy wat lekker dat Kayenne dat zelf bedacht had, dat is eigenlijk nog veel leuker.
Maseike, ga inderdaad dat kleine muppet missen, maar! ze is nog van mij, ze was voor de verkoop. Dus kan er nog van genieten, 1e bezoekje staat over 3 wkn.
manubres
Geplaatst: 05-10-11 08:41
Even een vraagje...binnenkort gaan mijn paardjes ook uit elkaar. Chicago komt bij mij thuis (met een maatje) en mams blijft bij de overburen in het weiland. Weet nog niet of dit goed gaat want als ze hard schreeuwen kunnen ze elkaar horen. Een andere optie is om de merrie even weg te brengen, maar dan komt ze wel op stal. Heb alleen gehoord dat ze beter in beweging kunnen blijven om een uierontsteking te voorkomen...klopt dat?
Manubres, zou zeker veulen buiten gehoorsafstand zetten, zie verhaal van JennyK, hoewel de fokker van mijn fjord vroeger ze ook nog in de buurt had staan. Als ze elkaar kunnen horen geeft veel meer onrust en langer onrust.
Bewegen met mate uiteraard, want je kan je voorstellen dat met overvol uier lopen en flink sporten ook niet echt prettig is. Is overigens de reden waarom Sjol sinds vorige week weer licht in gebruik is en nu elke dag stapritje mag doen van 10 minuten. (had ook nog blessure gehad, dus we doen het rustig aan.)
Zou hier ook gaan afspenen maar veulen loopt wat snotterig rond. Dus dat even wat beter krijgen eerst. Wel bosritje met mams gemaakt en pops braaf in de wei gebleven.