Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gem schreef:FM: mijn eerste veulen heb ik zsm op veulenbiks gezet met het drapwater van geweekte slobber. Hij liep met zijn tong te klooien, en de HH raadde me aan zsm hem aan het vaste voer te krijgen. Volgens mij was hij toen net een maand of 5 weken oud? Overigens vond hij merriebrok veeeeeel lekkerder, dus het is bij 1 zak veulenbiks gebleven.
Tweede veulen taalde er niet naar tot misschien wel 3 maanden. Wel gras, hooi en natuurlijk melk, maar brok vond ze helemaal niks. Pas daarna ging ze langzaam aan mee eten.
eldango schreef:gem schreef:FM: mijn eerste veulen heb ik zsm op veulenbiks gezet met het drapwater van geweekte slobber. Hij liep met zijn tong te klooien, en de HH raadde me aan zsm hem aan het vaste voer te krijgen. Volgens mij was hij toen net een maand of 5 weken oud? Overigens vond hij merriebrok veeeeeel lekkerder, dus het is bij 1 zak veulenbiks gebleven.
Tweede veulen taalde er niet naar tot misschien wel 3 maanden. Wel gras, hooi en natuurlijk melk, maar brok vond ze helemaal niks. Pas daarna ging ze langzaam aan mee eten.
![]()
Mijne is nu ruim 3,5 week en eet al enkele dagen brok![]()
Hij heeft nu een prive voerbak met veulenbiks en merriebrok!
Hij is een klein beetje verwend
guenivere schreef:Even een ego berichtje!
Heb vanacht elk half uur de wekker gezet vanochtend om kwart voor zes was er nog geen veulen merrie was rustig ben gaan douche etc zoontje kleren aan, inmiddels een uur later kijk op de camera en er ligt een dood veulen! Zo mooi helemaal panterbont en ook nog een merrie! Ben er werkelijk kappot van mijn andere merrie heeft op acht maand haar veulen verworpen en nu dit! Je kan mij oprapen sorry voor dit ego bericht maar wou het wel ff laten weten! Hebben jullie het nummer van de veulen centrale voor mij?