*Neemt zich voor om niet te vragen hoe het met Nicolas gaat*
Hihi, heerlijk, die kleine harige Saar
Jes
Geplaatst: 18-02-09 11:51
KootMiraDrum schreef:
*Neemt zich voor om niet te vragen hoe het met Nicolas gaat*
T Gaat goed hoor Gister heb ik m niet gezien, maar hij belde toen ik net op mn werk was, of ik al weg was thuis, anders was ie even langs gekomen om een kus te geven Hij was net klaar met werken en dus in de buurt, maar ik was dus al weg
kappiegirl, waarom voer je haar niet de grasmix of de lucerne en zorg je dat de fosfor verhouding rechtgetrokken word? lijkt me makkelijker dan kuil/hooi te gaan knippen.
ja inderdaad maar ik moet eerst maar eens gaan uitzoeken hoe ik die verhouding mooi gelijk ga krijgen en tot die tijd krijgt ze dus gehakseld kuil. Moet toch wat en ik wil niet dat de pony nog meer te lijden krijgt als dat ze eigenlijk op dit moment al doet. Vind het belangrijk dat ze blijft eten dus ik ga zo ook eerst die subli lucerne halen daar is de waarde al een stuk beter van met olie ipv malese(als ik het goed schrijf) Maar nu heb ik van de buurvrouw een hak apparaad ding te leen dus kan ik haar in iedergeval wat geven waar van ik zeker weet dat het wel goed is voor haar. Maar ik ben druk er mee bezich op dit moment. En ik heb een site gekregen van iemand die zich ook specialiceerd in voeding van pony's en paarden. Ik ga hem zo bellen en advies vragen. Maar nu eerst even mijn dochtertje verzorgen en de paarden buiten zetten. Gras eet ze gelukkig goed en ze kan nu weer op de wei nu het water van de afgelopen dagen een beetje is weg getrokken. In iedergeval hartelijk bedankt voor tips iedereen ik ben er dus druk mee bezig maar is nog niet zo makkelijk als het lijkt. Nou ja het houd je bezich...
goed hoor, dat je je er zo in verdiept! syl krijgt nu ook 1 emmer lucerne per dag, verschillende voedingsdeskundige (heb mijn zus er even naar gevraagd en die heeft op haar opleiding rond gevraagd) vertelde dat dit niet erg is (ivm de fosfor) ook hebben zei aangeraden om syl seniores priores bij te voeren. van de seniores priores, haar merrie brok en de lucerne maak ik dan met warm water een papje en dit eet ze s ochtends. wel eet ze ook gewoon nog kuil, maar door het veulen veel minder, en door haar kies niet zo heel snel. hoe het zit met een kleine pony en meer dan een emmer lucerne weet ik niet, hangt er denk ik ook vanaf wat ze verder nog te eten krijgt. (aan brok)
ik voer hier ook wat lucernemix van hartog gemixt door de brok maar dat doe ik eigenlijk alleen zodat ze niet zo schrokken (waar vooral uk en igora een handje van hebben) door het beetje lucerne moeten ze wat meer kauwen en heb ik het idee dat dat de brok beter verteerd (en ik dus ietsje minder kan voeren, wat niet verkeerd is voor mijn helaas eeuwig te dikke dames) Igora zit morgen op ongeveer 300dgn trouwens
Angel heeft gisteren mn moeder weer toegetakeld ze heeft haar ferm gebeten in haar schouder Mn vader durft haar inmiddels niet meer buitenzetten, want mevrouw is echt niet meer te genieten Kan zelf gelukkig niet klagen, bij mij is ze wel wal snibbig, maar niet gevaarlijk of stout zal iig blij zijn als het veulen er is
Siuan vandaag een fikse mijlpaal: 300 dagen helaas nog niet echt wat te zien aan de tietenhandel
Een aantal dagen geleden schreef ik dat ik de zenuwen begon te krijgen nu de veulentijd er weer aankomt. Jammer genoeg waren mijn zenuwen niet onterecht. Vanmorgen trof ik Gvarna vast aan in het hekwerk, ze had zich vast gerold. Zonder problemen hebben we haar losgekregen en liep ze daarna weer weg. Vanmiddag heeft ze haar veulen gekregen, een mooi hengstveulen alleen is hij bijhna 4 maand te vroeg geboren, hij zou als laatste komen en is nu de eerste. Hij krijgt een mooi plekje bij de bomen.
Ik vermoed door de stress maar heb besloten om het veulen niet af te staan voor onderzoek. Dit is het derde veulen van Gvarna was niet oud heeft mogen worden (allemaal door dingen die normaal gesproken bijna nooit voorkomen), de andere twee veulens hebben we laten onderzoeken en daarna nooit meer terug gezien. Deze kleine man gun ik een mooie plek bij ons, niet te ver bij zijn moeder vandaan.
Gvarna staat al heel lang niet bij de andere drachtige merries (er zit 3 km tussen) en ben daarom ook niet zo bang voor ziektes.