[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:43

Het zou zomaar kunnen Kiki, maar als dit echt het begin is, zie je snel genoeg iets waardoor je het echt zeker weet :)
Ik heb meerdere keren bij Fi gehad dacht ik dacht dat er een miniharsje zat, maar het niet zeker wist en al die keren was het de dag daarna overduidelijk.

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 18:14

Kiki: uier lijkt bijna strak vanachter gezien, 344 dagen is bijna! Ieniminie harsje lijkt het. Wel sneu dat ze het zo zat is :(:)

Ciara_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 18:34

Kiki super leuk als het vanavond komt.
Cp wat een mooi koppie heeft hij zeg.
Cynthia wel leuk zo een Kopfietje <3

De mijne zit nu op dag 342 en er is helaas weinig uier te bekennen. We hebben vandaag even de dierenarts langs laten komen omdat we het veulen al een aantal weken niet meer hebben gevoeld. Maar ze heeft gewoon weinig ruimte nu nog :') Het veulen leeft gewoon en het kan gewoon komen. Maar ze weten helaas niet wanneer :o Wel misleidend met eerst een aantal dagen met harsjes lopen.

Afbeelding

Relana1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 19:11

Melkunie is er niks bij
Zal nu vanavond vanacht toch wel gebeuren!?!?!?!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 19:42

CP die van jou is wel echt heel goed gelukt zeg!

Relana1984 Succes!!!!

Kiki ben jij nu meer gespannen of alles goed gaat na de placentitis? Bizar idee eigenlijk he dat je eerst je best moet doen om het veulen binnen te houden en nu kan je hem er wel uit kijken!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:07

cp112 wat een knapperd <3 en wat een leuke naam

greeneyezYula is ook echt niet met een volle uier bevallen als het je mag geruststellen, en yula haar moeder bevalt altijd met bijna niks uier :+

cynthia82 wat zul jij blij zijn met je 2 dames nu :D Kun je het al een beetje geloven haha

goldenarrow gefeliciteerd *\o/* Alles goed met moeder en kind vandaag? heb je al een naam?

Relana1984 succes hopelijk snel een veulentje

floripori17 leuk dat je onder je meeleessteen komt :D dankjewel voor het compliment, ben heel benieuwd hoe ze gaat verharen.

AM_horse onze omheining is 1.50m. er staan 5 draden, op 30,60,90,120 en 150 hoogte. En dan langs de buitenkant gaas van 1 meter. We hebben deze express langs de buitenkant gedaan. Als de wolf dan zou proberen graven, duwt hij altijd de gaas tegen de stroomdraad en krijgt hij stroom. Wat een stoer meisje is Jolie :D Heerlijk veulen

inge oei toch weer een moeilijke dag voor libby :(:) Heel eerlijk zou ik niet aan een keizersnede beginnen. Het herstel lijkt mij echt vreselijk lastig als ik dat bij jou zo lees. Maar dat zeg ik nu, ik heb geen idee als het zover is wat ik dan zeg. Moet wel zeggen dat ik net zoals luna2006 niet happig ben op klinieken, en dan vooral niet degene die hier in de buurt zitten :o Dus ik zou dan ook eerder vragen of de veearts het wilt proberen bij ons dan ze naar de kliniek te brengen.

DDDara owjee manlief op de bank := hopelijk houd ze je toch niet al te lang meer in spanning

stal_hd die uier wisselt nog heel erg zo te zien. Maar ze heeft ook nog tijd natuurlijk

Al_zawraa Balen dat Mishrikah zo van slag is :(:)

Gimmick11 harsjes kan ook komen door bv te liggen en door de druk eruit geduwd. Ik haal het altijd weg dan en als er terugkomt weet je dat ze echt aan het harsen zijn. En zelfs dan nog kan het even duren :+

JennyK Fijn dat picture het goed doet. Mirthe is idd bevallen ik moet kabayo nog steeds een pb sturen maar vergeet dat telkens :') iets met drukte enz.

kiki1976 dat lijkt idd een harsje. Ben heel benieuwd of er meer aan gaat hangen straks :D .

Ciara_Lady Jeetje jouw merrie houd je ook bezig := Gelukkig was alles wel inorde gewoon.

Nog eens wat foto's van al onze veulens. heb het even beperkt tot 1 foto per veulen anders staat het topic vol dadelijk :+ Er moeten nog enkele mensen langskomen maar als dat allemaal doorgaat hebben er 5 veulens al een nieuw baasje gevonden *\o/* Finn die blijft en lola ben ik nog niet over uit :') Dus al heel tevreden eigenlijk.
De oudste Yarno, helaas vandaag wat diarree dus hij mag nog niet de grasjes op tot dat terug weg is -O-
Afbeelding

Zibo
Afbeelding

April
Afbeelding

Blossom
Afbeelding

Casanova
Afbeelding

Deejay
Afbeelding

Eros
Afbeelding

Lola
Afbeelding

Finn
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:12

Nieky, het is echt niet normaal hoe zeer ze op Fiore lijkt. Als ik naar haar kijk, word ik letterlijk 10 jaar terug in de tijd geworpen en sta ik naar Fi(ore) te kijken.

Wat heb je toch een prachtige verzameling haarballen erbij gekregen hè <3

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:14

Nieky: dan had ik het toch goed dat Mirthe is bevallen, je zou toch bijna het overzicht kwijt raken met al die dames van jou :D Die kleur van Lola is echt gaaf! Balen dat Yarno weer diarree heeft!

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:34

Afgelopen nacht is mijn merrie bevallen van haar Nashville Star veulen.

Een merrieveulen en qua aftekening lijkt ze erg op haar moeder. Moeder en kind maken het goed.

Afbeelding

Afbeelding

Moet nog een beetje uitvouwen uiteraard op de foto’s een paar uurtjes oud.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:39

Gefeliciteerd orange *\o/* <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:40

Gefeliciteerd orange met je merrietje

Gefeliciteerd goldenarrow is hij ondertussen al wat meer zelf gaan staan en drinken?

vulina dat dus ik vind van zodra je merrie over een bepaald aantal dagen gaat, laten opvoelen gewoon voor jezelf en de merrie

Cp wat een sprekend veulen ook

Nieky idd ik heb paar jaar geleden een smokey black gehad en die zag er net als de jouwe uit en idd die white genen kunnen ook wel wat doen. Zeer benieuwd naar de uitslag

Oef cynthia want deze was niet te ruil eigenlijk hahaha. Ik ben zo blij voor je dat je ook een knap meisje hebt deze keer.

Afbeelding

Succes aan de wakers nog want er zijn er weer die het spannend maken.

Over de keizersnede vraag. Ik zou het niet doen. Ik zou dat ook niet kunnen hier eentje alle dagen opsluiten terwijl de rest wel buiten mag. Das hier best een hechte kudde. Ik zou ze dan wel ergens anders kunnen stallen tijdelijk ofzo.
En niet alleen voor de kosten maar tis nooit meer rijden nooit meer fokken ook. Ik weet niet het is ook zoals al gezegd te zien welke merrie misschien. Hopelijk moet ik die keuze nooit maken. Wel ga voorlopig nu ook stoppen met fokken. Ik heb wat ik graag wou.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:56

Gefeliciteerd Orange!

Fotsy, over een jaar of drie dan weer? :D

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:00

Gefeliciteerd aan iedereen met de veulentjes!!

Kiki die van jou maakt het spannend, hoe gaat het nu?

Ciaralady gelukkig gaat alles goed, dan ben je toch al een heel stuk geruster he

Hier was Toffee haar uier precies een klein beetje teruggelopen, vreemd want is al 9 dagen niets meer teruggelopen. PH was nog altijd 8 maar als ik aan haar uier kom, spuit het er bijna vanzelf uit. Wel is de vloeistof nog altijd doorzichtig, wel plakkerig.

Heb haar om 21u binnen gezet en ze was precies wat klam, veulen was ook heel erg beweeglijk. Heb ik ook al enkele weken niet meer gezien. Ik zag af en toe eens een schopje, maar nu ging het veulen echt tekeer in haar buik.

Afbeelding

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:05

CP en Goldenarrow, van harte gefeliciteerd met jullie gave hengstveulen. CP wat heb je een toffe naam bedacht. Echt een mooi veulen.

Orange, jij ook gefeliciteerd met je merrie. Wat een lange stelten heeft ze zo naast je merrie.

Fotsy, jij gaat je merrie dus houden? Kan me voorstellen met zo een knap ding.

Qua keizersnee zou ik het bij mijn shetlander niet doen denk ik zo. Het is echt een schat van een pony en ze gaat ook niet meer weg maar als ik de kosten afzet tegen een shetlander en dan nog eens denk aan alle pijn die ze meemaakt weet ik niet of ik dat waard vind. Mocht m'n kwpn'er een keizersnede nodig hebben zou ik dat wel doen. Maar dat is een ruin dus die keuze hoef ik ook nooit te maken.

Hier ook weer eens foto's gemaakt van mevrouw koos tietloos. Als ik inzoom lijkt het iets maar dat is meer mezelf voor de gek houden. Het was wel een heerlijke dag vandaag voor degene met veulens.
Afbeelding
Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:13

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:23

Gefeliciteerd Orange!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:32

Gefeliciteerd Orange *\o/*

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:38

Hier dag 353
Merrie lekt al bijna 3 weken melk.

Maar nu is ook de melktest eindelijk voldoende gezakt, word een spannende nacht!
Afbeelding
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:43

Orange, nogmaals gefeliciteerd

Ddara, nee niet anders dan anders nu. Meer wT je sws hebt voor een bevalling.

Keizersnede laat ik niet doen, hoe dierbaar ze me ook is. Het traject gaat voor haar een hel wezen. Idem met een koliek operatie overigens.

Nou geen hars meer gezien, denk dat het echt van het vele liggen is geweest. Overigens heeft ze vanavond niet gelegen. Wat ze de laatste tijd wel veelvuldig deed.
Verwacht eigenlijk vannacht ook nog geen veulen.

Uier vanavond
Afbeelding
Afbeelding

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:44

Ennasil92 interssant om te zien, toch blijf ik het best een gek beeld vinden zo staand een keizersnede. Kan de koe hierna weer een kalf krijgen of is dat bij koeien dan ook klaar?

Anouk, hopelijk zet het door!

Kiki, dat is vast stilte voor de storm.
Laatst bijgewerkt door Orange op 04-05-23 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:45

Gefeliciteerd orange!!

Nieky wat een prachtige groep veulens!
Gelukkig heb je een DA id buurt die dat allemaal gewoon durft en nog veel meer zelf doet! Beiden durven ze gewoon op gezond boerenverstand iets te doen.
En tot nu toe hebben hun handelingen + ervaring mij meer opgeleverd dan de keren op de kliniek...
Want een dag oud veulen met een slokdarmverstopping dat omvalt en schuimt uit de mond is geen spoed hier volgens de kliniek...

Spannend anouk! Succes met waken vannacht.

Sun vanavond. Nog steeds weinig vorderingen en toch vertrouw ik haar niet. Vorig jaar was de ph en melk op een half uur gedaald/klaar...

Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:56

@Orange,
Koeien kunnen normaliter gewoon weer een kalf krijgen (uitzonderingen door complicaties daargelaten). Dit keer had ze een behoorlijk groot kalf (groter dan dat de laatste 2 kalfjes (van 1 week en van 2 weken oud) nu zijn en die zijn dus ouder maar kleiner).
Een grote kans dat het volgende kalf met een gewone bevalling geboren wordt.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 23:11

Gefeliciteerd met de veulens!

CP dat is wel een hele knappe!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 00:22

orange gefeliciteerd met je knappe veulentje *\o/*

nieky wat een prachtig stel veulens , zijn dit allemaal eigen merries ? ik vind finn wel heel erg knap en casanova ook <3

ciara lady, duurt lang , voor een kleintje tenminste, ik hoop niet dat ik zo lang moet wachten ;)

ik zie op de camera dat eowyn met de buurvrouw zit te kroelen haha , ze is wel echt heel rustig en relaxt

eowyn's uier van vanavond bij het binnenzetten na een dag op de wei, 315 dagen nu

Afbeelding

Relana1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 01:34

Hier nog altijd rustig. Ze is wel weer gaan liggen op de plek waar ze vanmorgen de weeën leek te hebben. Vanavond spoot de witte melk eruit
K hoop zoooo dat vanacht onze nacht worst.
Ik en mijn dochtertje zijn meer dan gaar.