[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:22

Yolooo buikje vandaag met nog maar 100 dagen te gaan.
En! Als verrassing op deze bijzonder dag heeft Yolooo naar ons geschopt <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:44

ook een linksligger, Yolooo wordt een merrie Cynthia :P

hier ook alles weer verzopen, ik zie de plassen gewoon staan op de weide, en alles was zo goed aan het opdrogen grrr _-:( regen stop nu maar en ga Vulina wat pesten ;)
alleen de eenden en ganzen genieten met zo een weertje

Linda begint echt spannend te worden

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:54

Cl Goede reis. *\o/*
Hier nu 294 dagen dus nog............46 dagen *\o/*

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 19:01

Zo vrouwke, dat gaat hard!!

Cynthia, super cool :D leuk dat de baby ook nog even van zich liet "horen"

Crines, dat moet tof gevoeld hebben, fijn dat Quiero zo goed ging :)

Pretty, ja stiekem gaat het toch best snel allemaal...ik merk dat ik wel wat relaxter/geduldiger ben dan vorig jaar. Maar vorig jaar was voor mij dan ook echt de aller eerste keer :o

Die regen is inderdaad echt niet normaal! Als het nu al een paar dagen droog zou blijven (wat vast niet gebeurd) dan heeft dit nog wel wat dagen nodig om op te drogen :')

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 20:57

CL, goede reis en alvast welkom terug :)F

Oeeeh vrouwke, dat schiet al op zeg. Spannend!!

AZ, fijn dat Aziza weer opknapt.

L_isanne, mooie foto's zeg :wow:

Dat is fijn Crines, eindelijk wordt je geduld beloond. Wel jammer dat je ouders niet een keer mooie foto's willen maken. Kunnen ze je niet een spoedcursus fotografie doen? Dan kun je zelf lekker er op los schieten :)

Cynthia joepie!!! Eindelijk aftellen. Dais ziet er goed uit zeg +:)+ Enne...Wel aan jezelf blijven denken hè ;)

Vientje, Miep heeft toch wel haar zwemdiploma, hoop ik? Of had ze bandjes om? :)) :')

Nou Linda, volgens mij zat het in de lucht. De kleine spruit van Joan hield volgens mij ook een heuse kickboks wedstrijd vandaag. Haar hele buik schommelde ervan.

Man,man,man, wat een regen zeg %) Doe mij dan maar wat knisperig vriesweer met zon. Daar kun je je in ieder geval op kleden.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:02

Zijn er hier bokkers die een pavo SOS foal kit kopen? Wat vinden jullie hiervan? Moet dat van te voren worden aangeschaft of niet?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:19

bij ons in de buurt hebben ze gezegd dat je dit binnen 1 dag hebt, indien nodig en dat je dit best niet van te voren koopt omdat dit een heel beperkte houdbaarheid heeft.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:21

Lisanne, wat een mooie foto's maar ook wat een knappe koppies :)

Vulina: Ik woon zelf nog in Den Haag. We hebben in oktober een huisje gekocht in Groningen en mijn vriend woont er al wel. Ik moet helaas eerst werk hebben voor ik over kan. De meisjes wonen er wel al(Pris, Pony en Tara) en ik heb onze twee kerels hier nog.

Roma: ben ook benieuwd wie van ons de eerste gaat zijn haha. In elk geval een knappe witte arab :D

Priska is 19-februari uitgerekend en laat haar baby vooral laag hangen :) Tietjes is van gisteren en buikje van een paar dagen geleden geloof ik
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:24

Spannend, ze mag in ieder geval ook al dus :)

Ik heb het wat mee gelezen in Marije haar topic, wat een pech zeg. En dat is zachtjes uitgerukt... :(

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:24

Maar biest hebben ze binnen 2 uur nodig, dacht ik. En als je veulen snachts komt....wat dan?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:38

euh binnen de 2uur is wel heel kort, maar het is best dat het veulen dit zo vlug mogelijk binnenkrijgt omdat de merrie na paar uur geen biest meer heeft maar melk, dus is niet voor het veulen op zich maar omdat merrie na paar uur geen biest meer heeft, dus daarom moet je melken als het veel te lang zou duren. Je kan perfect de ochtend erop nog gaan halen en in kliniek hebben ze ook altijd in diepvries zitten.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:12

O das wel een goeie Fotsy;-)zal m'n veearts even vragen.

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:51

Hoi allemaal! Sorry Ik had er helemaal niet meer bij stil gestaan dat ik in dit topic zat maar mijn veulentje is inderdaad al geboren! Ja al op 5 januari dus hij is volgende week alweer een maand oud!! Hij was het eerste nmprs veulen van 2016!

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:55

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 01:04

het lukt mij helaas niet om alles mee te lezen, maar ben zo nu en dan wel stukjes aan het terug lezen.

Misha komt volgende week naar huis. ze staat nu sinds 29 december bij mijn oom en tante, maar word nog steeds niet geaccepteerd in de kudde en hebben dus besloten om haar naar huis te halen(wat heel wat is aangezien ik eerst helemaal geen paard mocht.)
we hebben vorige week een zeecontainer gehaald waar mijn vader morgen een deurtje in gaat maken zodat ze naar buiten kan kijken. verder komt er maandag een voederbak, emmerhouder, mestvork en schrikkoord binnen en heeft mijn oom vandaag een pallet vlas gebracht. de rest heb ik allemaal al, ook het hooi kan ik gewoon thuis pakken.

en wat nog een veel grotere verassing is, ik mag het veulen houden van mijn ouders(zonder dat ik er zelf over begonnen ben) dus van geen paard mogen heb ik er nu bijna 2 *\%/* (maar als het een hengstje word wil ik hem zelf wel liever verkopen, omdat ik altijd meer met merrie's gehad heb)

verder begint Misha de laatste paar dagen zichtbaar te groeiendacht ik vanuit mijn ooghoeken het veulen al een keer hebben zien schoppen.

ik kan echt niet wachten tot het veulen er is, maar word voor mij toch gedulig afwachten en goed in de gaten houden aangezien ik niet weet wanneer ze is uitgerekend.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 01:35

Gefeliciteerd met je veulen Shetclub!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 07:46

Gefeliciteerd Shetclub.
Woogy, dat is snel. nog maar een paar dagen. *\o/*

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 10:29

Spannend voor sommige zeg, al flinke tietjes op de foto.

Gefeliciteerd Shetclub!

Ennasil92, dat is leuk nieuws. Zeg maar nee dan krijg je dr twee hihi

Mopjemop, ik ga ze niet op voorhand bestellen. Wat eerder gezegd is ze zijn niet heel lang houdbaar.

Crines, leuk dat je het zo goed gevoeld hebt

Vulina, bedankt voor je post betreft marijeR, ik had dat ook even gemist.

MarijeR, wat een ongelooflijk k*t nieuws zeg. Heel veel sterkte :(:)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:26

Zal morgen even uitgebreid reageren.

Ylona gaat weer goed gelukkig,ofja goed is een groot woord.

Ze staat nog steeds bevangen met pijn maar het word wel beter gelukkig.
Ze is alert en eet weer goed dus dat is positief.

Haar uier is weer flink geslonken dus hopelijk was het gewoon een reactie ergens op.

Ze moet nog 55 dagen

Uier vrijdagochtend
Afbeelding

Uier vanmorgen
Afbeelding

En natuurlijk ylona zelf
Afbeelding

En pepper gaat natuurlijk ook haar gangetje,uier begint nu net wat te veranderen maar het is vooral zucht.
Nog maar 50 dagen

In haar stal
Afbeelding

Mooi buikje
Afbeelding

En uitsloven kan ze ook nog steeds!
Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:28

Proficiat shetclub

Ennasil92, dat is geweldig nieuws +:)+

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:52

Ik had het ook gelezen in Marije haar topic, wat een pech :(

Ennasil: waw wat een fantastisch nieuws! Proficiat! Hopelijk een merrieveulentje dus. Maar misschien krijg je toch voor het eerst een super band met een hengstje, want ik denk dat eenmaal die kleine er is, je sowieso op slag verliefd wordt O:) :P

En Yolooo heeft geschopt, oooooh <3

Gefeliciteerd met je veulen Shetclub!

Vrouwke: amai, dat is echt niet lang meer, spannend!

Woogy: de banden zijn al aan het verslappen zeker? Ze heeft al een beetje een puntkont :) Denk je dat ze het nog tot het einde volhoudt?
Mopjemop: als je weet waar je die kan halen en je kan hem snel krijgen, dan zou ik het ook niet vooraf kopen.

Edit: Pepper en Ylona zien er goed uit! blij dat ze terug naar buiten kunnen waarschijnlijk. uier is echt al vol hé. Wordt al echt spannend :)

Fotsy: Het gaat wel degelijk om het veulen, aangezien het veulen de antistoffen die in de biest zitten maar een beperkte tijd (tot 24-48u na geboorte) kan opnemen. In geval van nood kan je ook de biest bij je merrie afmelken en in de koelkast (of als het té lang duurt, in de vriezer) bewaren tot het veulen wel wil drinken. De 2-urenregel waar mopjemop het over had is waarbinnen het veulen eigenlijk z'n biest zou moeten binnen hebben. Als het binnen 2u niet gelukt is, moet er aan de alarmbel getrokken worden en dus onmiddellijk de VA erbij gehaald worden.
Zelfs al zou het veulen het niet halen: afmelken en invriezen. Het kan volgend jaar van pas komen of het kan een ander veulentje zijn leven redden (van wie bijvoorbeeld de merrie geen melk heeft).

....Uum, tsja dat komt ervan als je met je neus in de boeken zit :o :D Dan heb je 0,0 ervaring maar op zijn minst wel de theoretische kennis :+

Gisteren mijn dame terug gaan bezoeken en ze was blij om me te zien *D Dikke buik zie ik niet veel verschil mee met vorige week en de uier lijkt ook nog hetzelfde.

Ik heb wat foto's gemaakt :j (pretty: spoedcursus fotografie zou wel kunnen, maar dan komen er nog maar middelmatige foto's uit vrees ik :o Ik heb niet veel interesse in de technische kant van fotografie en dan lukt dat dus ook niet goed. Die grote camera's vind ik ook niet zo handig. Ik gebruik dus bijna steeds het kleinste toestel dat we hier liggen hebben :P En liefst vanal wil ik eens foto's van tijdens het rijden :') )

De trotse mama to-be *D
Afbeelding

Tonnetje rond :')
Afbeelding

Maar er is toch nog altijd plaats voor wat muesli :+
Afbeelding

En dan de uierfoto's:
Afbeelding

Afbeelding

Haar knappe hoofdje :+:
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:37

Binnen de twee uur drinken? Heeft bij mijn veulen veel langer geduurd hoor stond nochthans heel snel op en mesten en plassen allemaal binnen de twee uur maar drinken? Nee hoor, ik begon al wat te panikeren maar iedereen stelde me gerust dat dit normaal was en ze de melkbar wel zou vinden.
En eerlijk als je filmpjes bekijkt van bevallingen zie je veulens geboren worden, nageboorte maar drinken.
Allez ik ben eens benieuwd wat anderen met hun ervaring erover zeggen en of hun veulens binnen de 2 uur dronken.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:49

Fotsy schreef:
Binnen de twee uur drinken? Heeft bij mijn veulen veel langer geduurd hoor stond nochthans heel snel op en mesten en plassen allemaal binnen de twee uur maar drinken? Nee hoor, ik begon al wat te panikeren maar iedereen stelde me gerust dat dit normaal was en ze de melkbar wel zou vinden.
En eerlijk als je filmpjes bekijkt van bevallingen zie je veulens geboren worden, nageboorte maar drinken.
Allez ik ben eens benieuwd wat anderen met hun ervaring erover zeggen en of hun veulens binnen de 2 uur dronken.

Don't shoot me :o Ik heb het ook alleen maar gelezen :Y) Ik denk dat die 2u is om ervoor te zorgen dat er nog voldoende tijd is om andere methodes (veulen helpen naar de uier te brengen, papfles, ... tot desnoods infuus) te proberen allemaal voor het verstrijken van die eerste cruciale 24u waarin het veulen eigenlijk écht wel de biest binnen gekregen zou moeten hebben om zeker nog safe te zitten (48u in het beste geval). Ik denk als je maar na een halve dag aan de alarmbel trekt, je misschien niet genoeg tijd meer hebt om iets anders te regelen (zoals bijvoorbeeld SOS kit of biest van een andere merrie zoeken indien merrie geen biest/melk genoeg heeft).

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:17

Ja, wat een weer hè gisteren? Bah! En dan viel het hier nog mee, hier werd het rond 12 uur 's middags droog. En het ergste water is zelfs al weg, beetje jammer dat de helft nu binnen staat hier..

Linda, wat gaaf dat je het veulen zo duidelijk hebt zien bewegen.

Crines, fijn dat het zo goed gaat met Quiero!
Imperiosa ziet er goed uit, uier doet nog niks zo te zien, maar zo hoor het ook.

Vientje, vandaag alweer 200 dagen, dat begint ook op te schieten.

Cynthia, wat gaaf dat Yolo naar jullie geschopt heeft! Dais ziet er goed uit, mooi buikje!

vrouwke, ook al bijna op de 300 dagen!

Mopjemop, Pavo SOS kit haal ik niet in huis, er is hier iemand op het eiland die het in geval van nood heeft staan, en die zou ik in geval van nood zelfs 's nachts uit bed mogen bellen, dus gelukkig niet noodzakelijk om zelf in huis te hebben.

Lisa, Pris schiet al aardig op zeg! Mooi buikje en al een mooi gevuld uier.

shetclub87, gefeliciteerd!

Ennasil92, wat leuk dat je paard aan huis komt te staan en dat je het veulen mag houden! Blijft ze totdat het veulen er is alleen staan, of krijgt ze wel een vriendje?

Inowa, wat fijn dat Ylona haar uier slinkt! Dat zal een enorme opluchting zijn!
En Pepper blij dat ze weer naar buiten mag, wat kan ze toch lekker lopen!

Hier drinken ook niet alle veulens binnen de 2 uur hoor, de meeste wel, maar soms heb je ook van die sukkels die er wat langer over doen :')

Met Aziza ging het helaas weer flink minder (voor updates zie haar eigen topic), vanochtend steeg haar temperatuur binnen 3 uur tijd 2 graden. Dus de DA is vanochtend weer geweest en heeft een pijnstiller gegeven, waarvan ze inmiddels weer aardig opgeknapt is. Ze heeft net een bak gras weggewerkt en is nu aan haar hooi begonnen. Ben blij dat het voor nu weer beter gaat, maar ik weet ook dat dit eigenlijk de pijnstiller is die zijn werk doet. Ik moet morgenochtend sowieso de DA weer bellen om te overleggen en door te geven hoe ze er dan bij staat.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:53

Hier tot hiertoe alle veulens binnen de 2u gedronken. Zo heb ik het zelf ook het liefst :P (maar wie niet he :P)