[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:52

Laatst bijgewerkt door Sharani op 19-01-11 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:55

Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 19-01-11 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Joto

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:57

SA gefeliciteeeeeeeeerd!

Ego berichtje:
Hier een echte oliebol.. Beetje kip zonder kop idee.

Vardau om 4 uur uit land geplukt met een mega oog, was zo dik dat ik het niet open kon krijgen.
Dus rondje DA gehad.. (Want die was ook nog niet geweest vandaag.. WEL dus grr)
Zit wond in ooglid, en op het oog, precies op pupil, zit een wond en is beschadigd, Pijn wat het arme dier had. Echt sneu. Heel veel ziet ze er op dit moment ook niet mee.
Dus kilo's antib, koortsremmers, ontstekingsremmers, zalf, coolgel en weet ik allemaal.
Volgende week kijken of ze blijvende schade heeft.. Hoop toch echt zo van niet bah...

Dus Greetje weer even naar buiten gebonjourd.

Nu een lange warme douche

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:59

Balen.. Laat ze zich goed zalven?
Aangezien je denk ik nu met je tubetje achter het paard aan moet.
Hopelijk geneest het netjes.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:00

ja idd Sjolvir,en volgens mij was er nog ergens een foto waarbij je haar van achter zag,en ze echt een behoorlijke buik had

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:00

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:01

Das vervelend joto!! Hopelijk geen blijvende schade!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:04

Joto: dat is schrikken, hopelijk geneest het zonder blijvende schade.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:07

Joto, dat is schrikken zeg. Hopelijk geneest het inderdaad zonder blijvende schade er aan over te houden. Succes ermee.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:14

SA gefeliciteerd!

Joto, had je zo'n test met groen spul in het oog?
Heeft de mijne ook gehad. Met z'n oog in een stuk ijzer.
Gelukkig geen blijvende schade.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:21

@sjolvir, gelukkig heb ik ook een moeder die paard rijd en waarmee ik nu samen mijn paard doe dus ook als ik studeer. Aankomend jaar ga ik in ieder geval hard werken en sparen en hopelijk een bijbaantje erbij houden. Ik ga er gewoon hard voor werken :D

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:23

Oh wat naar Joto! Hopelijk is het niet blijvend inderdaad! :(:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:26

Snoevie schreef:
ja idd Sjolvir,en volgens mij was er nog ergens een foto waarbij je haar van achter zag,en ze echt een behoorlijke buik had

Die stond er ook, had ik toen gequot, maar die is niet meer terug te vinden in het topic.
In mijn quote is hij een rood kruisje geworden, dus Olivea heeft hem verwijderd denk ik.
Vond dat ook de duidelijkste.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:27

Wat betreft een veulen fokken, zolang je het zelf niet kunt financieren en je afhankelijk bent van je ouders die zeggen dat ze geen extra paard gaan betalen en dat het te duur is, dan valt er niets te overtuigen en over te halen. Een veulen opfokken tot 3-jarigen kost klauwen vol met geld, en er zijn nu eenmaal andere prioriteiten in het leven.
Ikzelf heb nooit een paard gehad en kocht mijn eerste toen ik 28 jaar was en financieel onafhankelijk. Ik fok dan wel ieder jaar een veulen, maar die is voor de verkoop. Ik zou best nog een 3de paard nu kunnen betalen (heb 1 fokproduct nog en dus inmiddels 2 paarden), maar als het niet hoeft dan ook liever niet. Er zijn nog meer dingen in het leven dan alleen maar paarden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:27

Venthe schreef:
@sjolvir, gelukkig heb ik ook een moeder die paard rijd en waarmee ik nu samen mijn paard doe dus ook als ik studeer. Aankomend jaar ga ik in ieder geval hard werken en sparen en hopelijk een bijbaantje erbij houden. Ik ga er gewoon hard voor werken :D

Dat is ideaal! Rijdende mams, dus als je tentamens of zo hebt, kan zij lekker extra rijden.
En bijbaanjte, tja met de studiefinanciering van tegenwoordig moet je wel.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:30

Neonlight schreef:
Wat betreft een veulen fokken, zolang je het zelf niet kunt financieren en je afhankelijk bent van je ouders die zeggen dat ze geen extra paard gaan betalen en dat het te duur is, dan valt er niets te overtuigen en over te halen. Een veulen opfokken tot 3-jarigen kost klauwen vol met geld, en er zijn nu eenmaal andere prioriteiten in het leven.
Ikzelf heb nooit een paard gehad en kocht mijn eerste toen ik 28 jaar was en financieel onafhankelijk. Ik fok dan wel ieder jaar een veulen, maar die is voor de verkoop. Ik zou best nog een 3de paard nu kunnen betalen (heb 1 fokproduct nog en dus inmiddels 2 paarden), maar als het niet hoeft dan ook liever niet. Er zijn nog meer dingen in het leven dan alleen maar paarden.

Grinnik, ik zou graag een Knabstrupper merrie hebben en elk jaar een veulentje eruit fokken,
dus echt als fokmerrie. (lijkt me enig zo'n kleuren toverbal.. elk jaar een verrassing)
Maar dat wordt me echt te duur. (het onderhoud etc. van 3 paarden)

Maar nu ga ik straks genieten van mijn eigen veulen uit Sjol, ook voor de verkoop,
want ondertussen heb ik Tobago.. en 3 is te veel...

Mijn eerste paard.. Sjolvir kwam toen ik 30 was. (en ahum.. was toen eigenlijk verzorgpaard, die ik gekregen had van vriendin,
in oktober 2009... pas echt gekocht :o terwijl ze net verworpen had en geblesseerd was en de sport uit moest.
(ze wou hem al jaren niet meer terug hoor, heb het ooit nog geprobeert, het terug geven :+ .) )

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:33

@sjolvir, ja is heel fijn en ook gezellig :) we kunnen samen uren op stal zijn en zij is mijn trouwe groom met wedstrijden en ze vind het heel fijn als ik haar help met het rijden!

@neonlight, ik weet niet of je het specifiek tegen mij hebt maar volgens mij heb ik al duidelijk aangegeven dat ik alleen een veulen fok wanneer dat financieel kan. En dat ik nu op dit moment geheel afhankelijk ben van mijn ouders hoeft geen problemen op te leveren want zo doen we het nu al 5 jaar met dit paard. Maar dat mijn vader er nu geen veulen bij wil begrijp ik en respecteer ik (had ik al aangegeven) en daarom ga ik hard werken en sparen om in de toekomst een veulen te kunnen fokken zodat ik bij kan dragen in het onderhoud. Ik weet wat er allebei bij komt kijken want heb er me goed in verdiept en ook al veel er over na gedacht. Dat vragen om die tip was meer als geintje omdat ik het zo graag wil.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:42

Ah sorry, had het dus niet als een geintje opgepikt. :o
Wat nog wel zou kunnen, is een veulen fokken voor de verkoop. Dan heeft je merrie in ieder geval al een veulen gehad en zit je niet direct aan een tijdslimiet omdat het klokje doortikt voor je merrie.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:44

Zalven laat ze redelijk goed toe, Maar had wel praampje op voor zekerheid, zal vanavond kijken of het zonder lukt, Tis een makkelijk dier gelukkig.

Nee geen test gedaan, vorig jaar pension paard gehad waar ze dat indd wel gedaan hebben, maar dit was zo duidelijk, zonder lamp kon je het al zien. Volgende week waarsch wel, om te kijken of er nog andere beschadigen zijn, konden nu niet verder kijken zo dik was het.

Ze moet ook een paar dagen binnen blijven, althans niet in het zonlicht.

Ze lijkt in elk geval wat gekalmeerd nu, dus pijn is wat gezakt gelukkig. Baal dr weer zo van.. simpele hoefzweer o.i.d. is hier onmogelijk
Laatst bijgewerkt door Joto op 19-01-11 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:46

@neonlight, misschien was het ook niet helemaal duidelijk. Dat is misschien ook nog een optie maar ik ben bang dat ik daar niet proffessioneel genoeg voor ben en het toch te moeilijk ga vinden om het beestje de deur uit te doen. Maar dat zie ik dan wel als we daadwerkelijk gaan fokken (en een paar jaartjes ouder ben :P)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:53

[quote="Ventheik ben bang dat ik daar niet proffessioneel genoeg voor ben en het toch te moeilijk ga vinden om het beestje de deur uit te doen. [/quote]

Waarom denk je dat ik er nu 2 heb? :+ Mijn eerste veulen heb ik dus ook nog steeds. :+ Daarna werd het wel een stuk makkelijker trouwens.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:13

Mijn eerste veulen loopt er ook nog steeds.
De volgende (die nu op komst is) gaat ook weg, dat heb ik nu al besloten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:14

Proest, ik roep ook dat het veulen te koop is.. (zie onderschrift), maar heb ook al zo'n
vaag vermoeden waar dit gaat eindigen..

Zeker toen mijn vader zei, dat hij hem dan wel wou sponseren.
(heel lief, voor een man, die na al die jaren nog steeds niet eens een halster bij Sjol om kan doen.)

Overigen vandaag zooooo trots om mijn niet drachtige zwarte ventje..
Stonden ze op de noodbrug (oude boogje is nu afgebroken) met een cement wagen, die zo'n ding
aan een kraan aan het vullen was.
Nou doen ze over cementwagen legen (beton, sorry) ongeveer 20 minuten en ik had les, dus moest er langs.
Ze wel even lief gevraagd alleen stationair te draaien..
Moest wel aan de verkeerde kant van Toobs gaan lopen vanwege gaten in bielzen aan die kant
en we pasten maar net, maar hij deed het zoooooo braaf... (grijns)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:20

Knap zeg, van je zwarte vent!! :)

Ik roep ook al vanaf december 2009 dat ik dit veulen van Dais alleen maar hou als het een valk-merrie'tje is en het goed klikt tussen ons.
Maar hoe langer Dais drachtig is, hoe meer ik er van overtuigd raak dat Baby echt niet weggaat!
Zelfs niet als er een Smokey Black ruin uit komt rollen :+
Deze baby blijft!

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:21

In mijn ervaring is een eerste veulen van je merrie speciaal...
Maar het is ook maar net hoe je qua gevoel en verstand de dracht in gaat, dus al weet of je het veulen wilt houden of voor de verkoop is.