Woensdag ochtend was ik vrij, ik moest van hal1 tot half 8 werken. Unaira was sochtends al anders, niet zozeer onrustig, maar gewoon "anders". Ik vertrouwde het niet, maar moest gaan werken die dag. ik had wel al besloten dat ik donderdag en vrijdag vrij zou pakken in de hoop dat ie dan dit weekend zou komen. Mijn moeder heeft smiddags bij unaira gewaakt, ze was onrustig, maar verder geen aandrang ofzo. Toen ik om half 8 kwam ook niet echt onrustig.........tot ik naar de uier keek.......de melk spoot er zowat uit!! Ze begon ook spontaan ineens te zweten.......
Het was ontzettend druk op stal op dat moment, dus ik dacht, die zal wel wachten tot middernacht........om half 9 ging ze liggen. ik kon haar vulva niet bekijken, ze lag daar verkeerd voor. Opeens stond ze gewoon op en draaide haar kont naar me toe.......tot mijn schrote schrik staken er twee pootjes uit!! Ik de pensionhouder gehaald.......toen we terug kwamen was ze weer gaan liggen....ze was totaal kapot, haar weeen waren daardoor ook erg zwak. gelukkig heeft de pensionhouder wat meer ervaring en heeft hij Denver eruit geholpen. Daarna verliep alles zeer voorspoedig. nageboorte kwam binnen drie kwartier er netjes af. Unaira vond het in het begin niet leuk als Denver wou drinken, maar met wat hulp was dat snel verholpen.
Vandaag ging ook alles goed, diernarts geweest voor veulenprik en check up. Denver had wel wat moeite met de darmpek, maar dat was met wat parafine zo verholpen. Het was hier vandaag echt geen goed weer en de weien zijn zo ontzettend nat dat ik denver en Unaira 3x een uurtje in de binnenbak heb laten lopen. dat ging prima, ga het zo denk ik nog een aantal dagen doen, totdat het wat beter weer wordt en het buiten hopleijk snel opdroogd. wat zouden jullie doen??
nou, tot zover mijn verhaal. ga morgen eens bijlezen, ga nu eerst lekker slapen in mijn eigen bedje!!
nog een paar schattige fototjes: