[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Unaira

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:36

hier even het bevallingsverhaal, ben nu nl thuis en ga vanvond lekker weer in mijn eigen bedje slapen..... Dromen

Woensdag ochtend was ik vrij, ik moest van hal1 tot half 8 werken. Unaira was sochtends al anders, niet zozeer onrustig, maar gewoon "anders". Ik vertrouwde het niet, maar moest gaan werken die dag. ik had wel al besloten dat ik donderdag en vrijdag vrij zou pakken in de hoop dat ie dan dit weekend zou komen. Mijn moeder heeft smiddags bij unaira gewaakt, ze was onrustig, maar verder geen aandrang ofzo. Toen ik om half 8 kwam ook niet echt onrustig.........tot ik naar de uier keek.......de melk spoot er zowat uit!! Ze begon ook spontaan ineens te zweten.......

Het was ontzettend druk op stal op dat moment, dus ik dacht, die zal wel wachten tot middernacht........om half 9 ging ze liggen. ik kon haar vulva niet bekijken, ze lag daar verkeerd voor. Opeens stond ze gewoon op en draaide haar kont naar me toe.......tot mijn schrote schrik staken er twee pootjes uit!! Ik de pensionhouder gehaald.......toen we terug kwamen was ze weer gaan liggen....ze was totaal kapot, haar weeen waren daardoor ook erg zwak. gelukkig heeft de pensionhouder wat meer ervaring en heeft hij Denver eruit geholpen. Daarna verliep alles zeer voorspoedig. nageboorte kwam binnen drie kwartier er netjes af. Unaira vond het in het begin niet leuk als Denver wou drinken, maar met wat hulp was dat snel verholpen.

Vandaag ging ook alles goed, diernarts geweest voor veulenprik en check up. Denver had wel wat moeite met de darmpek, maar dat was met wat parafine zo verholpen. Het was hier vandaag echt geen goed weer en de weien zijn zo ontzettend nat dat ik denver en Unaira 3x een uurtje in de binnenbak heb laten lopen. dat ging prima, ga het zo denk ik nog een aantal dagen doen, totdat het wat beter weer wordt en het buiten hopleijk snel opdroogd. wat zouden jullie doen??

nou, tot zover mijn verhaal. ga morgen eens bijlezen, ga nu eerst lekker slapen in mijn eigen bedje!!

nog een paar schattige fototjes:

Afbeelding

Afbeelding

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:02

wat een schatje!!
daar mag je trots op zijn!

voor alle wakers succes weer vannacht..

toen ik net even bij hiba ging kijken schrok ik wel even haar uier was bijna verdubbeld in grote sinds vanmiddag..spenen staan nu ook naar benenden gericht..
veulen zal nog niet komen maar we houden haar goed in de gaten..
ben benieuwd hoe haar uier morgen weer is!
slaap lekker iedereen....

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:15

Unaira, echt een schatje, mooi dat het toch nog zo goed ging! Ideaal dat jullie een binnenbak ter beschikking hebben. Helaas hebben wij Dona en Sam ni naar buiten kunnen doen. Bak is helemaal te zwaar en wei is nog behoorlijk nat.
Ik zou het inderdaad ook eerst zo oplossen als ik jou was....

Dona kan trouwens met haar kopje al op een normale manier bij de grond komen. Heel grappig, Casje en volgens mij vele veulens gaan in de giraffenstand om bij de grond te komen, maar zij kan er zo bij! Lief!

Succes wakers vannacht!!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:25

Nicole288 schreef:
Suelza: Ik kan me eerlijk gezegd heel moeilijk voorstellen dat de DA op 16 dagen scant en dan niet zou zien dat er al een veulen van 2 mnd in zit..

Er zit ongeveer 40 dagen tussen.

Overigens hebben ze het bij Whisper (peetorlan) ook gemist op 16 dagen...

Ijsklontje hier heeft een foto van de scan gemaakt die ze, thank god, heeft bewaard en daar blijkt toch echt uit dat het geen vruchtblaasje van 17 dagen is geweest!

Er heeft een vrij jonge DA bij mij uit de buurt gescand, dus morgen moet ik de foto mailen naar de dierenarts die haar begeleidt heeft...

Maar zoals het er nu naar uit ziet ben ik er vrij zeker van dat ze al dragend was voordat ze voor de laatste keer is geinsemineerd...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:44

Suelza schreef:
Nicole288 schreef:
Suelza: Ik kan me eerlijk gezegd heel moeilijk voorstellen dat de DA op 16 dagen scant en dan niet zou zien dat er al een veulen van 2 mnd in zit..

Er zit ongeveer 40 dagen tussen.

Ijsklontje hier heeft een foto van de scan gemaakt die ze, thank god, heeft bewaard en daar blijkt toch echt uit dat het geen vruchtblaasje van 17 dagen is geweest!

bijna 40 dagen plus nog de 16 dagen naar de scan Ja
Normaal scan je voor de 2e keer op 6 weken/42 dagen en dan zie je het veulentje al bewegen, dat moet op meer dan 50 dagen dan zeker het geval geweest zijn, die DA mag zich dan wel eens goed achter zijn of haar oor krabben!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:55

Nee, 40 dagen vanaf de laatste dekdatum gerekend...

Hier de bewuste foto Haha! Het is geen goede kwaliteit, het is een foto met gsm gemaakt van het beeldscherm... Een duidelijk veulen zie je nog niet doordat de dikke (?) darm ervoor ligt, maar het is in ieder geval geen ronde vruchtblaas. Lastig verhaal...

Het is balen dat er geen mm bijstaan...

Afbeelding

Begrijpen jullie dat ik twijfel?!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:10

Bij Whis is er nog geen melk maar geloof niet dat het nog lang gaat duren.
Die uiers worden per uur boller.

Afbeelding
Afbeelding

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:20

Ja, Peetorlan! Dat kan nooit lang meer duren! Zo zag de uier van Zilda er ook uit op de dag van de geboorte!
Bedankt voor alle reacties, ik denk dat ik Zilda en Dana dan vandaag maar eens een uurtje naar buiten doe!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:28

@Peetorlan: heel spannend Haha!

@Unaira: wat een schatje Lovers

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:29

Mag ook onderhand wel dat het spannend gaat worden hihi

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:30

Ik denk dat je binnenkort hars kan verwachten, en dat ze dan diezelfde nacht nog bevalt peetorlan. Ja

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:31

Er komt nu al een straal doorzichtig vocht uit als je er aan zit.
Ik denk dat ze tussen nu en zondag gaat bevallen whahah(hoop ik)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:32

Haha ja dat is te zien in je onderschrift! Hoop niet dat Zam het kind zo lang binnen houdt Tong uitsteken

Dat zal ook wel niet denk ik, aangezien haar uiers wat minder bol zijn dan die van jouw merrie Peetorlan. Het verschil zit em in de bollingen aan de voor- en zijkant. Hoe de tepels eruit zien is eigenlijk hetzelfde. Ik zal zo even een foto maken en plaatsen Lachen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:32

peetorlan schreef:
Er komt nu al een straal doorzichtig vocht uit als je er aan zit.
Ik denk dat ze tussen nu en zondag gaat bevallen whahah(hoop ik)

Ik denk dat Whis wel echt gaat harsen vantevoren. Ja Dus dat het eruit komt zonder dat je eraan zit. Maar ik denk dat ze heel vlot daarna bevalt!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:41

Mabon gefeliciteerd, Brigit van villa Shettenzooi, grappige naam!

Unaira, gefeliciteerd met Denver. Gelukkig was er een ervaren hand bij om “een handje” te helpen. Fijn dat daarna alles goed liep.

Inma, ja ik weet het maar als je haar ziet staan met een dikke koot vind ik dat niet helemaal fijn. Maar moet me inderdaad er maar aan vasthouden dat hier geen einschuss uit hoeft te komen.

Haboshof hoe gaat het nu met drinken, dit was toch de eerste nacht dat je niet hebt bijgevoerd?

Ik vind dat ulisse al best uier heeft maar vergeleken bij sommige hier die al wat verder zijn valt het wel mee. Maarja, ze is wel een maiden dus ik denk dat haar uiers misschien ook wel niet zo dik worden? Ze zit nou nog maar op 318 dagen. Haar billen zijn wel al helemaal blubberig. Staart kan ik recht omhoog zetten. Maar ze harst nog niet. Maar ik lees al, dat hoeft ook niet. Ik verwacht ook wel dat het eerder komt als ik naar haar kijk. Ze heeft een beste buik en ze is niet zo lang gebouwd dus ik denk met mijn boerenverstand dat ze niet zo heel veer meer kan/zal groeien.

Areke, gefeliciteerd met je hengstje!

Sunnyrainbow, het worden wel vermoeiende weken voor je zo Ach gut ! Hoop toch wel dat het veulen toch nog even blijft zitten.

Kitzbi je moet je onderschrift aanpassen… Knipoog

Spannend Hiboune, wij zijn ongeveer even ver, ietje verder.

Suelza, ik kan helaas niet zinnigs tegen je zeggen…

Pletje123 ben ook wel benieuwd naar jouw foto’s

Nou Whisper, 123 hop, gooi ‘m eruit Hyper! Nagelbijten / Gniffelen ROFL !!!

TabeR ik heb 1.5 week geleden voor het laatst gereden. Toen was ze dus ongeveer 305 dagen. Gestapt, gedraafd maar ze wilde ook nog wel een flinke galop. Zij mag voor dus zij beslist. En ze wilde nog wel. Kon wel merken dat het meer moeite kostte. Maar ze zal wel weten wat ze doet. Ze heeft er ook geen last van gehad. Nu niet meer gereden omdat het er gewoon niet van kwam. Denk ook niet dat ik er nu nog op ga zitten. Ze zit ook niet meer lekker. heb het gevoel dat ik helemaal scheef zit. heb al extra mijn springzadel erop gedaan ipv dressuurzadel.

Grappige van ulisse vind ik ook dat ze eerst poetsen niet zoveel aan vond. Nu vind ze het heerlijk. En vooral haar billen haha.
Laatst bijgewerkt door Odeale op 28-03-08 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:52

@Zamero: bijna naamgenoot Clown

Hier nog geen veulen! Ik heb wel sinds gisteren mijn camera binnen en die hangt nu in de stal en is aangelosten op de t.v. in mijn slaapkamer. Echt geweldig Nagelbijten / Gniffelen Alleen kan niet stoppen met ernaar blijven kijken Nagelbijten / Gniffelen Sliep ik eindelijk maakt m`n vriend me wakker dat ze languit ligt...ja ze slaapt.........ppffff toen heb ik heeel lang wakker gelegen weer Nagelbijten / Gniffelen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:54

Hier mijn foto's:

Dikke twee weken geleden op 303 dagen
Afbeelding

En vandaag op 319 dagen
Afbeelding

Zam is ook een maiden, maar ik vind haar uier al behoorlijk voor het aantal dagen dracht!
@Odessa: eigenlijk hetzelfde als bij jou en je merrie haha Lachen Wij staan ook niet vreemd te kijken als het veulen er eerder is.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:55

Zamora, dat heb ik ook! leuk ik dat hè.
Alleen hebben wij geen infra rood jullie wel? Wij laten een licht branden in de stal.
Er loopt wel af en toe een balk door het beeld en wij hebben ook geluid en de balk produceert ook geluid dat stoort dat is minder..

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:59

Pletje123 hoe anders uiers er dan uit kunnen zien, vind je niet?

Afbeelding

Net of die van jullie meer tepels hebben die al vol lopen. Dit moet bij ulisse dan nog komen? Of komt het omdat ze een maiden is?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:00

Ja ik heb wel infrarood, was wel ff moeilijk doen hoe we hem moesten ophangen. Want nu staat ie op de rand vd stal vast omdat als we hem ophingen konden we op de een of andere manier niet genoeg zien en verlichte hij ook vrij weinig...nu zie ik de hele stal zowat, ze kan iig niet in een dodehoek staan want die zijn er te klein voor, dus ik zie haar sowieso altijd staan/liggen.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:00

Ik zie dat Zamora ook een maiden is..... Bloos

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:06

welke merrie bedoel je?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:18

Ik denk dat ze Zamyra bedoelt?

Al die namen lijken op elkaar Vork

@Odessa: ja heel verschillend van vorm!

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:24

Van de avond is heeft mijn merrie en veulen geworpen. Het is een MERRIE VEULEN GEWORDEN. en een bruintjen. Kben echt super blij en moeder en dochter stellen het wel. ( moet alleen nog uivisssen hoe ik die foto's op de pc krijg en hoe ik ze op deze pagina krijg. Kan iemand mij helpen)

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:26

Bloos euh, ja, Zamyra Haha! Clown

Tamoreliefje, gefeliciteerd!
Laatst bijgewerkt door Odeale op 28-03-08 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt