Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 14:14

ik bemerk toch verschil als ik merriebrok voeder aan tinkerbell. et is geen garantie natuurlijk!!! en elke merrie zal anders reageren, maar bij tinkerbell merkte ik echt positief verschil!
zéker als je elk jaar opnieuw wilt fokken.

ik geef wel niet de aanbevolen hoeveelheid Clown ik vervang gewoon de hoeveelheid die ze nu krijgen gedeeltelijk door merriebrok.
ik heb toch al meerdere verschillende mueslis die ik meng, dus dan kan een soort meer of minder niets uitmaken.

wat betreft kwantiteit: op een gegeven moment gaat veulie teveel op maag enzo drukken en kan de merrie steeds minder eten.

ik vind het dus geen must, maar voor tinkerbell iig wel goed!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 14:58

Zo, eindelijk heb ik even tijd om er rustig voor te gaan zitten. Even alleen thuis en even relaxt.

@ RUBYWHITE: Welkom! Mooie merrie heb je, zeg!

@ Tienn: Ook jij nog welkom!

@ Maseike: Wat ziet Mon er goed uit! Jammer dat ze zo zuur is, maar wie weet verandert dat nog.

@ Dreeke: Leuke foto's allemaal. Zo te zien begint het een beetje te komen, hè?!

@ jessje: Ik hoop het ook. Dankje. Lachen

@ Amandake: Volgens mij heb jij na de zomer een chronisch slaaptekort. Haha. Wel ontzettend leuk, met zoveel merries!

@ Vreijalover: Ik kan me Vreija nog wel herinneren van een eerder jaar, geloof ik. Was dat 2005 of niet?

@ kjoetie: Dat is wel even een domper, zeg! Maar hopen dat het meevalt.

@ Chubby: Grappig die foto's. Haha.

@ Iedereen die ik nu vergeten ben: Sorry! Haha!

Update Wild
Ik heb nu een volle week voor Wild Rose gezorgd en ben helemaal om. Het is een schatje en hoewel ze Spark nooit zal kunnen vervangen, is ze helemaal mijn meisje nu. Ik wil iedereen hier heel erg bedanken voor de steun en het advies, want dankzij jullie heb ik het nog een keer geprobeerd en heb ik lekker een nieuw paardje om voor te zorgen en mee te tutten!

Wild heeft een heftig weekje achter de rug voor een 3-jarige. Het begon natuurlijk met dat ik haar ineens dagelijks van het land ging halen. Ze kende me wel, want ik heb haar de eerste twee weken opgevoed en wegwijs gemaakt bij ons, maar that's it. Vrijdag is ze voor het eerst de grote weg over geweest. Ik had al wel met haar gewandeld langs de laan en over de industrieterreinen, maar vrijdag mocht ze echt mee op stap. Beenbeschermers om, longeerlijn aan het halster en gaan. In het begin was ze erg heet en sterk, maar al snel zag ze de lol er wel van in. We hebben in drie kwartier een flink rondje Hillegom gewandeld.

Zaterdag werd ze voor het eerst door iemand anders dan mijn instructrice (met wie ik haar heb) gelongeerd, namelijk door mij. Dat vond ze best even vreemd en ze kwam een flink aantal keren omhoog, maar bleef met respect voor mij haar best doen. Het is een dametje, maar wel een eerlijk dametje. Zaterdagmiddag ging haar vriendin (Umeda, onze andere merrie, die ging lekker naar het strand) ineens de trailer in en weg en daar snapte ze maar weinig van. 's Avonds nog lekker dezelfde wandeling als vrijdag gemaakt, ging een stuk beter.

Zondag werd ze vroeg gewekt, want om half 9 stonden wij voor haar stal. We zijn lekker met de dames naar Elswoud geweest. Eerst even daar in het bakje gereden (ik op Umeda, want Wild is echt nog maar nèt onder het zadel, dat komt nog wel) en dat ging heel goed. Wild gedraagd zich prima op vreemd terrein en Umeda was heel braaf met voor het eerst een ander op haar rug! Ik heb even lekker gedressuurd, wat sinds Spark niet meer echt gebeurd was. Daarna het bos in gegaan en een lekker stap- en drafrit gemaakt. Ze waren heel braaf en wij waren supertrots!

Ik heb een superweekend gehad en ben heel trots op de dames!

Hier een fotootje van Umeda en Wild voor vertrek gister:
Afbeelding
Umeda vooraan, Wild erachter. Helaas een slechte foto, maar het geeft een idee. Ik ga vandaag een shootje doen met Wild, want het wordt hoog tijd voor buikfoto's!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:05

Echt leuk voor je Djesseka,dat alles goed gaat met Wild,en je een nieuw vriendinnetje in haar gevonden hebt!
Daar zal je nog heel lang plezier aan kunnen beleven!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 16:16

Dankjewel. Lachen

Ik hoop echt dat ik nog lang van d'r kan genieten, het is zó'n moppie!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:53

@ RUBYWHITE: welkom hier, mooie paarden heb je (heb even in je profiel gekeken Haha!)

@ Tienn: wat een heerlijk buikje al! Is dit haar eerste veulen??

@ Djesseka: fijn dat het zo goed gaat met Wild, leuke foto ook Ja

@ Chubby: gaat lekker zo, lekker buikje heeft Chub zeg maar ja dat mag ook wel ze is al
zo ver Haha!

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:11

@ Dreeke, ja het is haar eerste veulen! Ja Is het wel normaal dat ze al zo dik is ??

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:19

Wat fijn Djesseka dat alles zo goed verloopt tussen jou en Wild Rose!! Zo te horen heb je een super weekend gehad Knipoog
Leuk trouwens dat je nog weet dat Bijou geboren werd Haha!

Tien Ze heeft idd al een mooi buikje! (Weet je zeker dat het er geen 2 zijn? Tong uitsteken)

Frenia: Fijn dat jij ook een leuk weekend hebt gehad!! Heerlijk lijkt me dat, aan het strand rijden! Ja En wat een mooi verhaal over jullie en dat koerspaard Haha!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:25

Tienn schreef:
@ Dreeke, ja het is haar eerste veulen! Ja Is het wel normaal dat ze al zo dik is ??

Geen idee, voor mijn merrie (en voor mij) is het ook de eerste keer.
Heb je haar wel laten scannen? (i.v.m. tweelingdracht)

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:32

Ja wel hebben haar wel laten scannen Ja
Wel maar 1 x omdat het erg moeilijk is bij haar [ lees ; bijna onmogelijk Clown ]
Maar toen zeiden ze dat ze ook gescand hadden op tweelingdracht Ja

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:36

Dan krijg je gewoon een groot veulen Tong uitsteken
grapje hoor, misschien heeft ze wel veel vruchtwater en draagt
ze gewoon zwaar Knipoog

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:23

Misschien ben ik de enige.. Maar ik vind haar niet abnormaal zwaar eigenlijk.. Gewoon een netjes buikje zeker ook omdat als ik het me goed herinner..ze tussen het ouderwetse en het nieuwe type haf inzit..

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:30

Pauk schreef:
Misschien ben ik de enige.. Maar ik vind haar niet abnormaal zwaar eigenlijk.. Gewoon een netjes buikje zeker ook omdat als ik het me goed herinner..ze tussen het ouderwetse en het nieuwe type haf inzit..

Ze zit idd er tussen in Ja

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:53

Vanaf welke maand ga je de buik nou zien groeien?? Of het veulentje zien bewegen, ik vind het allemaal zo lang duren Bloos Knipoog Knipoog Pfff nog een kleine 6 maanden wachten...

Zitten jullie ook al zo in spanning??

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:36

Hoi hoi, laat ik me ook maar eens melden in dit topic! Leuk om foto's van jullie drachtige merries te zien en te vergelijken. Haha!
Het valt me op dat sommige merries hier al aardig wat buik hebben rond de 4/5 maanden. Mijn merrie zit nu bijna op 4,5 mnd van de dracht, tot nu toe gaat alles goed... hoop dat het ook zo blijft. Lachen Voor mij de eerste keer dat ik een veulentje fok... heel spannend allemaal dus!

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:43

hallo allemaal... wat een drachtige merries komen der voorbij!

vind het echt heel leuk dat ik dit jaar zelf er ook echt over mee kan praten!

heb ook eindelijk weer eens fotos van lisa der buik..
op de fotos is ze precies 90 dagen (was gisteren zondag)

vanachteren:
Afbeelding

rechterkant:
Afbeelding

en de linkerkant:
Afbeelding

ps: vacht ziet er wat rommelig uit, maar ze had net voor de wagen gelopen...en heeft een erg dikke vacht al...

gr mel

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:47

ik zit ook in spanning hoor Haha!
de da was daarnet hier (voor het geitje weer Verdrietig ze zit ontzéttend aan de diarree nu) en heb meteen gevraagd wanneer hij even komt opvoelen Clown
wou dat normaal pas eind oktober/begin november doen, maar ik kan écht niet meer wachten Bloos en op die twee weken zal het ook wel niet aankomen...toch? Tong uitsteken

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:51

wat een lekkere buiken weer zeg Vingers aflikken
elza lijkt ook weer dikker nu met die dikke vacht helemaal. Tong uitsteken
Afbeelding
dr buik gaat nu echt hangen na al die veulens
al zal het niet alleen daar van zijn ik denk dat we nu toch echt wat moeten gaan doen met dr Bloos

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 22:27

hoi piepeloi! Sorry dat ik niet fanatiek mee doe in dit topic Bloos Ik zie wel enkele buikjes, die van mij is nu 131 dagen ver van haar 10e (dus een goeie 4 maanden) en ziet er momenteel zo uit. Let vooral ook op Hudson die half onder het lint doorgraast terwijl je toch duidelijk een zandvlakte daarachter ziet... hij doet het gewoon om mij te pesten Boos! Hierna heb ik een apart elentriek kastje aangesloten en heeft hij het niet meer geprobeerd (paar dagen terug kroop hij er onderdoor en kon hij niet bedenken hoe je dat in de andere richting doet PANIEK PANIEK MAMA MAMA RED ALERT!! T'zal hem leren)

Afbeelding

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 08:51

IK reageer hier ook maar weer eens. Het is alweer een tijd geleden. Ik heb wel bijgelezen maar door drukte erg weinig tijd gehad om te reageren. Bloos
Het is leuk om te zien hoe alle buiken en buikjes al flink aan het groeien zijn Haha!
En ook weer een hoop nieuwe drachtigen voorbij zien komen.

Mijn merrie zit morgen op 150 dagen. Nieuwe mijlpaal Go jij! Go jij!
Ze begint echt uit te dijen. Ik heb dit weekend foto's gemaakt. Zal er wel een plaatsen vanavond of zo (zit nu op mijn werk Bloos )
Ik heb haar inmiddels ook op flink meer krachtvoer staan. Ik merkte de laatste weken dat ze steeds meer moeite kreeg met het werk en dat terwijl ik niet heel fanatiek rij. Veel stappen maar ik vraag wel veel buiging ed.
Ze was afgelopen week echt niet meer vooruit te krijgen. Nou kreeg ze ook maar 1 kilo brok per dag en dat ik voor een KWPN-er van 1.68 niet echt veel. Nu wordt het geleidelijk verhoogd naar 2 kilo per dag. Hopelijk krijgt ze dan weer wat meer energie.
Zo niet, dan denk ik dat ik maar vroeg stop met rijden en alleen nog longeer ed.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:31

Melanie: Wat een leuke pony!! Veulen duurt alleen nog wel even voordat die komt Tong uitsteken

frenia: Of het op die 2 weken aankomt? Nou, als jij al 2 weken wakker ligt.... Tong uitsteken

Areke Wat een buik!! Wow! Hoeveelste veulentje is dat?

Lola: Herkenning Haha! Wat een deugniet dat veulen!! Haha!

Bar: Gefeliciteerd met je mijlpaal!!! Je bent al bijna op de helft Go jij! Go jij!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:10

Wat babbelen jullie snel zeg,moet heel wat bij lezen,ik zie allemaal dikke buikjes zeg vooral die van Loolapelooza Lachen
Ik ga eerst even alles bijlezen Lachen
Want ik had ook paar vragen over de merrie brok!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:56

We gaan hard!

Welkom Rubywhite nog meer bont spul erbij Haha!

Ik geef ook echt niet de aanbevolen hoeveelheid merriebrok Frenia Ik denk dat mijn Tinky's dan gaan ontploffen Nagelbijten / Gniffelen

Fijn dat het zo goed gaat tussen jou en Wild Djesseka Fijn dat je het toch nog hebt geprobeerd!

Het is niet echt te zeggen wanneer de buik begint te groeien Melina Dat is toch bij iedere merrie weer anders Knipoog Krijgt Kayo weer een broertje of zusje? Ik had je nog niet gezien hier.. Maar ken je nog wel van 2005 Ja

Welkom Jessie88

Mooi buikje heeft Lisa al Melanie20! Wel grappig om te vergelijken met mijn merrie, die is 1 dag minder ver als die van jou. Missy is alleen nog niet dik, maar dat komt door dr veulen die net afgespeent is Knipoog

Ach een paar weekjes meer of minder maakt ook niet meer uit Frenia Het gaat er toch om of er nog wat in zit Vork

Die ziet er écht uit als een fokmerrie Loolapelooza Maar ze is iig wel mooi vol! Dat zien we liever als een erge dunne Knipoog

Gefeliciteerd met de mijlpaal Bar Go jij! Go jij!

Ik zal zo ook wel even wat 'buiken' foto's maken.. Niet dat er zo veel te zien is bij mn dikke moddermonsters Vork

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:25

Wat een mooie buikjes allemaal, ik vind het moeilijk om te zeggen dat Saké al een buikje heeft van het veulen, ze is wel wat ronder, maarja dat kan ook van het gras zijn Haha! Ze is rond 22 april 2007 uitgerekend, dus zondag precies 5 maand drachtig! Dan nog maar 6 te gaan Tong uitsteken Knipoog Ik wil eigenlijk in november/december nog een laatste scan maken, dan zit je toch ruim over de helft en als alles dan nog goed zit, lijkt me wel prettig voor mijn eigen gevoel. Dan ga ik gerust 2007 in Bloos Knipoog Zijn er meer die nog laat scannen? Of doen jullie het alleen met 3 en 6 weken dracht?

Marlijn, leuk dat je me nog herkend van 2005, toen was Saké inderdaad drachtig van Krimh, daar kwam Kayo uit Pling Dit is de kleine, grote man nu:

Afbeelding

Kayo 1,5 jaar, vind hem al een echte stoere bink Cool Hij krijgt er inderdaad een klein broertje of zusje bij, ik hoop stiekem op een zusje Tong uitsteken

Mama Saké
AfbeeldingAfbeelding

Papa Proshnec (waar Saké in 2007 een veulentje van verwacht)
AfbeeldingAfbeelding

Zal binnenkort nog eens wat foto's van Saké maken en ze hier plaatsen, kijken of haar buik al gegroeid is Pling

xxx Melina

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:29

Wat is Kayo mooi gewoorden Melina! Pling Een plaatje hoor! En die hengst die je dit jaar uit hebt gekozen mag er ook zijn Vingers aflikken Geweldige paardjes blijven het!

Foto's:
Afbeelding
Spier + vetloze Missy Ach gut

Afbeelding
Erg ranzige Spirit Nagelbijten / Gniffelen Als ze haar benen normaal heeft staan is ze wel wat dunner Schijnheilig

En nog een fototje van wat we er volgend jaar graag langs willen hebben staan: Haha!
Afbeelding
http://img136.imageshack.us/img136/503/dsc0001xh2.jpg

De volgende keer als ik foto's maak beloof ik ze te poetsen vantevoren Bloos

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:31

Heerlijke knuffels zijn het, die Tinkers. Vind ze vooral erg mooi als ze veel gekleurde aftekeningen hebben, driekleur vind ik echt gaaf! Maar zo als die eerste merrie vind ik ook erg mooi, zwartbont. En wat onwijs schattig dat veulentje, kan me voorstellen dat jullie er nog zo eentje van bij willen in 2007 Pling