Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pauk

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 22:05

Toch wel..Dat valt me reuze mee dan! Cheyenne jij ook leuke merrie!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 22:06

... ikke niet ... ik wil heeeel graag een merrie.
Dat hengstengedrag herken ik ja. Lee had dat in het begin van de dracht toen ze drachtig was van Shane (hengstje dus). Later in de dracht ging dat over. Bij het vorige veulen (een merrie) heeft ze het niet gehad. Nu weer wel. Hmmmm ....

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 22:09

haha een hengst is ook niet alles hoor
ik wil graag dit jaar twee merries

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 22:18

Ik meld mij ook even voorzichtig aan in dit topic .

En de 'start' is redelijk slecht begonnen. Madam heeft ruzie gehad, wat resulteerde in een flinke trap tegen d'r achterbeen. Open tot het bot, been gehecht, verband erom en een flinke dosis antibiotica. Gelukkig heeft Mini-me dat wel overleefd, maar ik heb flink in de rats gezetten aangezien het de allerlaatste poging ooit was. Maar inmiddels is ze al op 31 dagen (31 Aug, handig hé ) gescand en loop ik nu vingerbijtend (nagels zijn al pleitte) te wachten op eind september wanneer ze weer gescand wordt.

En met het been gaat het gelukkig tot boven verwachting.

oh en dat hengstigheid gedrag: tijdens de dracht gaat het lichaam nog door een aantal cyclussen heen, vanwege een nieuwe geel lichaampje om de foetus te voeden. Dit wordt vanaf ong de 150 dag overgenomen door de placenta. Het is dus best mogelijk dat ze dat gedrag tijdens de dracht tonen.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 07:47

geel lichaampje?? beetje stomme vraag misschien, maar kun je dat terug vinden in de ontlasting?? Laatst had Sil een klein beetje geel/lichtbruinige substantie bij haar ontlasting.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 07:52

Ik wil een merrie! Naja 1 of 2.... we zien wel

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 09:00

Ojee Mac. Hinke was vorig jaar super lief en is nu een tikkie narrig zou ik dan nu een hengstje krijgen?
Ik ben wel benieuwd van Waldfee en Hinke maakt het me weinig uit. Uit Libel wil ik erg graag een merrie om aan te kunnen houden.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 09:08

Als iedereen graag hengstjes heeft, mag de ooievaar hier wel weer 3 merries droppen
En 1 (zwart) hengstje graag uit Macy als dat niet te lastig is voor de ooievaar

De buikjes groeien hier lekker, zal morgen maar weer eens foto's maken, dan zitten er 2 op een mooi rond getal (120 en 150 dagen).
Van Macy heb ik deze week nog een grappige buik foto gemaakt:
Afbeelding
Het begint nu echt op te vallen

Bij Kyra ga je nu ook wat zien, zij zit zondag op 20 weken. Zal van haar ook weer eens wat foto's maken van haar 1e bolle buikje

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 09:31

Ik zou heeeeel graag een driekleur hengstje willen hebben
Een hengstje is veiliger voor mij.... die kun je tenminste ruinen en niet verder mee fokken. Als het een merrietje wordt dan weet ik bijna zeker dat ik over 5-6 jaar daar weer een veulen van wil hebben
Maar ik verwacht een effen bruin merrietje (de hengst fokt opvallend veel effen door terwijl hij zelf zwartbont is).

Hengstengedrag? Heb ik Fayette nog niet zien doen De eerste 2-3 weken nadat ze terug was van de hengst was ze erg fel op Hercules. Die moest echt oppassen waar hij liep want kwam hij te dicht in de buurt dan gingen bij Fayette de oren in de nek, werden de tanden ontbloot en keek ze erg pissig naar hem.

Gisteren was mijn zus er nog geweest om Fayette te pesten (zij komt normaal altijd iedere woensdagmiddag om mijn paardjes te doen). Ze had Fayette al een week of 3-4 niet gezien en vond haar dik geworden. Vooral bij haar flanken maar kan dat eigenlijk al op 112 dagen? Dus zeg maar bijna 4 maand? Of hebben mijn zus en ik last van wishfull thinking?

Zal mijn zus trouwens even de link geven van dit topic. Kan ze ook meekletsen over Flet d'r beeb en d'r eigen a.s. beeb

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:07

Libel ging je al heel vlot wat van zien ik Geloof dat je bij Hinke pas echt bij 7 maanden wat zag vorig jaar en dan moest je heel heel goed kijken
Nu lijkt Hinke zelfs al wat buikje te krijgen terwijl het veulen net zo groot is als een eekhoorn.Maar volgens mij zie je het zodra ze een eerder veulen gehad hebben sneller

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:09

Sjee Marije Macy gaat er echt alweer voor he! Lekker buikje hoor! Je zit gewoon alweer bijna op de helft! Heerlijk al die verhalen, ook al heb ik zelf geen drachtige merrie

Je zag het bij Odess vorig jaar met 150 dagen ook al, terwijl we tijdens haar eerste dracht op 8 maanden nog goed moesten kijken!

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 11:10

Het gedrag blijft hetzelfde. Ze is alleen zelf heel onzeker, dat merk ik opeens aan heel veel dingen. Blijft aan me klitten, zoekt steun... ze is zo ontzettend anders.

Hengst of merrie... moeilijk.
Een hengst heeft een mooiere spieropbouw van zichzelf, leert sneller, maar ik kan hem geen hengst houden bij ons op stal. En aan een ruin met een goed papier heb je foktechnisch niets.

Met een merrie kan ik altijd nog eens gaan fokken...

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 12:35

Sjonge wat een buik heeft macy al. Viërra heeft bijna niks. Die zit nu rond de 100 dagen.

Weet iemand of je gewoon kan laten opvoelen? We willen het veulen van Viërra in de verzekering zetten maar ze willen een drachtigheidsbewijs van nu. Dat ze 2 keer gescand is telt dus gewoon niet, stelletje mafkezen.

Oh wat ik graag zou willen.

Een donkerbruin of zwart merrietje met 4 witte voetjes en een kol

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 12:42

Nimber schreef:
Maar volgens mij zie je het zodra ze een eerder veulen gehad hebben sneller

Dit wordt alleen wel Fayette d'r eerste veulen

Fayette is juist veel minder onzeker en schrikachtiger geworden sinds ze drachtig is. Hercules die van achteren er aan komt gedenderd, geen reden om daar van te schrikken. Koeien die in een weiland er naast een gekke bui hebben, even kijken maar daarna weer door gaan met waar ze mee bezig was. Geritsel in de bush-bush, zelfde reactie als bij de koeien. 5 dagen niks gedaan, ach vrouwtje ga er maar weer zo op zitten hoor, ik zal geen gekke dingen doen daar ben ik veels te relaxt voor
Heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk die zwangerschapshormonen van haar

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 12:47

haha flettie, lekker he......

marije....macy is echt al aan het uitdijen......cheyenne is deze dracht volgens mij weer niet van plan om dik te worden.......stiekemerd...
ik wil graag een hengst juist omdat ik die niet kan aanhouden......ik kan zowiezo geen 2 paarden houden en de eventuele toekomstige eigenaar wil ook graag een hengst.....
als het een merrie word dan hecht ik me eraan en ze moet toch weg......zucht, doe mij dus maar gewoon een hengst

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:16

youngster schreef:
Sjonge wat een buik heeft macy al. Viërra heeft bijna niks. Die zit nu rond de 100 dagen.

Weet iemand of je gewoon kan laten opvoelen? We willen het veulen van Viërra in de verzekering zetten maar ze willen een drachtigheidsbewijs van nu. Dat ze 2 keer gescand is telt dus gewoon niet, stelletje mafkezen.

Oh wat ik graag zou willen.

Een donkerbruin of zwart merrietje met 4 witte voetjes en een kol

Ja, je kunt laten opvoelen. Verzekeren gaat pas als je bewijs hebt dat ze 3 maanden drachtig zijn, daarom tellen de scans niet mee.

Enne.. jij wilt hetzelfde als ik

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:25

Lee is momenteel ook heel erg ehmmm ALERT zeg maar . Elk blaadje dat beweegt ziet ze. Ze gaat er niet als een gek vandoor, maar er wordt nog wel eens opzij gesprongen. Ach, het is Lee en die kan een potje bij me breken dus daar geven we niks om . Madame ziet er wel super uit vind ik. Ik moest maar weer eens foto's maken.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:39

@Barb: een geel lichaampje is het lege follikel dat achterblijft aan de eierstok na ovulatie. Het regelt de hormoonhuishouding bij de merrie om een goede zwangerschap tot stand te brengen. Het wordt dus niet in de ontlasting teruggevonden.

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 13:45

pst....
Jij was toch zo benieuwd naar het paard van Kleintje... Treasure.
Nou... ik... koekiesgek... ben dus Kleintje.
En Treasure is omgedoopt tot Tequila zodat het mijn ex niet opvalt.

Maar als je foto's wil zien, dan raad ik je aan om mijn weblog te volgen, want foto's plaats ik hier niet meer, updates wel.

mijn weblog is: http://veulentje.web-log.nl

groetjes!

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:03

ik zou graag een merrie willen, want heb al 2 jaar lang 2 hengsten gehad!! Maaja als hengst weer word ben net zo blij mee

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 16:54

ik wil graag een zwarte hengst.... ik kan ze toch houden, en de combinatie van mama en papa, komt er volgens mij een pracht paard uit, en dan zou een hengst echt super zijn..... maar ja we hebben het niet voor t zeggen....op hoeveel dagen zitten jullie met merrie's met hengsten gedrag...... (als er een bepaalde tijd is, kan ik me een beetje voorbereiden op evt. zulk gedrag.....)

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:08

JEUJ!

De veearts heeft ze een half uurtje geleden gescand en we zijn drachtig van een eenling!

Volgend jaar dus 2 veulentjes!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:09

En doe mij volgend jaar maar 2 merries!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 17:17

Gefeliciteerd Lola!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 17:20

Heey

Iedereen gefeliciteerd met de drachtige merrie's.

Ik heb nog wel een vraag
Sum laat ik dus volgend jaar weer dekken.
Maar hoe weet ik volgend jaar wanneer ik weer kan dekken ivm de hengstigheid?
Houden jullie dan de hengstigheid nu al goed bij?