Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:12

Zojuist ook nog iets niet-zo-fijns meegemaakt! Ik haal de paarden binnen; ze waren nat en dus hadden ze jeuk. Ik sta bij Lee om d'r wat af te drogen met een handdoek en ik zie dat Pepsi gaat schrapen om te gaan rollen. Ik zeg nog tegen d'r "rol je je niet vast??". En wat doet ze? Juist! Ze rolt zich vast! Ze heeft twee keer geprobeerd op te staan en toen bleef ze liggen. Ze keek me echt zo aan van "help me dan!". Dat ging echt door merg en been! Maar ik ben natuurlijk maar alleen. Heb een paar keer geprobeerd aan haar benen te sjorren, maar dat haalt natuurlijk niks uit. Snel naar de buren gerend voor hulp. Het heeft even geduurd, maar samen hebben we de waterbak onder haar kont vandaan gehaald en hebben we haar met vereende krachten omgedraaid. Buurman werd nog bijna geplet toen ze weer op stond Scheve mond . Ze trok in eerste instantie een beetje met haar been, maar liep daarna weer normaal. Ik ben me suf geschrokken! Stel je voor dat dit 's nachts gebeurt en je bent er niet bij!!

Ik heb dit één keer eerder meegemaakt, ook met een drachtige merrie. Krijgen ze problemen met hun gewicht of zo, dat ze zo makkelijk vast komen te liggen?? Heeft 1 van jullie dit wel eens meegemaakt met een drahcthtige merrie??

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:25

Niet met een drachtige merrie, maar wel met een stront eigenwijze merrie. Ondanks een anti rolsingel rolde ze gewoon door en weer vast. Ze heeft al heel wat rolsingels gesloopt. Record was 2 per week.
Ze was gelukkig heel makkelijk. Longelijn om haar achterbeen heen en je kon haar zo omtrekken, wel met veel kracht. Als je makkelijk bij haar hoofd kan komen, dan het hoofd proberen om te trekken. Zijn ze echt in paniek, laat ze dan zelf op proberen te staan. Er zijn al wat mensen zo aan het einde van hun leven gekomen. Je bent dan echt niks als je probeer te helpen. Kijkt maar uit!!!!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:29

Was idd een precaire aangelegenheid! Ze is wel heel makkelijk ... volgende keer longeerlijn door de kootholte halen en dan trekken?
Wat kun je met het hoofd doen om ze te helpen?
In paniek was ze niet ... ze gaf het gewoon op!! Maar toen ze eenmaal weer kon, ging ze natuurlijk krabbelen om overeind te komen. Da's natuurlijk het gevaarlijkste moment. Gelukkig was ze heel voorzichtig en je kon duidelijk zien dat ze de buurman ontweek ... gelukkig maar!!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 18:41

Tinne schreef:
Odess: Wat ziet Odessa er goed uit! En wat een buik al! Bloos! Hoe lang was het geleden dat je een buikfoto van haar had geplaatst hier? Want ik vond haar buik opeens echt huge *LOL*

De laatste buikfoto was van van 186 dagen! Deze is maar 15 dagen erna genomen dus! Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:52

Hm, dan heb ik die gemist volgens mij! Want ik vind haar buik echt opeens groot geworden!

Wanneer begonnen jullie eigenlijk wat te zien? (Ivanka is nu bijna 4 maanden en ik begin nu eigenlijk wel érg ongeduldig te worden Clown )

Mac; dat is idd wel schrikken! Fijn dat ze er verder niets aan over gehouden heeft!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:54

Haha, Marije.. moest wel even lachen om je verhaal *LOL*
"oliebol, het is een vos!" Haha!
Als er bij Vank een vos uit komt, zeg ik dat misschien ook wel... ik wil op zn minst een bruine namelijk Tong uitsteken. Nog liever een schimmel, maar die kans is wel héél erg klein Haha!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 19:04

Tinne schreef:
Hm, dan heb ik die gemist volgens mij! Want ik vind haar buik echt opeens groot geworden!

De foto's staan op de link in mijn onderschrift Haha!

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 19:39

Mac schreef:
Arrgh! Dan blijf je natuurlijk alsnog twijfelen !!

ja idd, de da zei al tegen mij je moet het gewoon afwachten.
want om het echt zeker te weten moet ze dieper naar binnen en dan heeft ze een spuitje nodig om rustiger te worden, en dat vond ze zonde om te doen, want ze was bijna zeker ervan dat er niets inzit.
maarja bijna zeker is niet helemaal dusja je blijft toch een gedachten houden dat er heeeeel misschien iets in kan zitten

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:41

Odess schreef:
De foto's staan op de link in mijn onderschrift Haha!

Ik heb even gekeken!
Ze is wel gegroeid zeg! Vooral als je naar de allerlaatste foto kijkt, daar is de buik nog wat ingevallen!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:42

pril85 schreef:
ja idd, de da zei al tegen mij je moet het gewoon afwachten.
want om het echt zeker te weten moet ze dieper naar binnen en dan heeft ze een spuitje nodig om rustiger te worden, en dat vond ze zonde om te doen, want ze was bijna zeker ervan dat er niets inzit.
maarja bijna zeker is niet helemaal dusja je blijft toch een gedachten houden dat er heeeeel misschien iets in kan zitten

aahh. je weet maar nooit he! Tong uitsteken
Je ziet het vanzelf

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:46

ja idd!
dat zei de da dus ook gewoon afwachten en je merkt het vanzelf wel of ze wat uitwijd en rond mei juni gaat veulenen ofzo

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 21:09

vrijalover schreef:
Ik heb even gekeken!
Ze is wel gegroeid zeg! Vooral als je naar de allerlaatste foto kijkt, daar is de buik nog wat ingevallen!

Ja! Nadat het vorige veulen was ze ineens weer heel slank! Lees: ingevallen.

Zo is ze normaal:
Afbeelding

Ik heb geen stilstand foto helaas Boos! (tis de enige van opzij) Maar ze is dun van zichzelf. Zo ziet te er wel anders uit dan dat dikke bolletje wol van nu! Haha!
Ondanks die leuke dikke buik heb ik ook wel weer zin in bovenstaande Odessa hoor! Straks een veulen lijkt me geweldig, maar heel fanatiek wedstrijden rijden zoals van het zomer, vond ik ook heel leuk!

Ps, ik wil een veulen met minstens zoveel springtalent *LOL* Zijn er hier nog meer mensen die een spring gefokt veulen verwachten?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:36

Wow Odess, wat een gave foto Wow! !! Ik heb hier altijd bewonering voor, want ik heb 't niet zo op springen ...

Odessa is hier idd wel heel erg gestroomlijnd. Deze sprong zou er nu heel anders uitzien, denk ik Tong uitsteken .

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:06

Mac schreef:
Odessa is hier idd wel heel erg gestroomlijnd. Deze sprong zou er nu heel anders uitzien, denk ik Tong uitsteken .

Nu zou die balk er wel af gaan door die buik Haha!

Gelukkig dat het is gelukt om haar los te krijgen Mac.
Altijd risicovol als je wilt helpen, ik ken iemand die het z'n knie heeft gekost...

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:39

Vandaag was 1 van de drachtige merrie's een beetje ziekjes bij ons. Eigenaresse zei dat ze vanmorgen stond te rillen en niet op haar eten afging zoals anders. VA gebeld en die zei dat het niks ernstig was en heeft haar een lichte pijnstiller gegeven, en de rest van de dag heeft ze op de wei gestaan en vanavond toen ik er was, was ze weer in orde.
Eigenaresse zei wel dat het even schrikken was vanmorgen...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:45

Dat is idd wel even schrikken ja. Het is altijd schrikken als een paard ziek is, maar je maakt je nóg meer zorgen als er een veulen in zit (althans, ik wel Clown ).

Ik heb even in je weblog gekeken Odess, leuk om zo te zien! Echt een heel verschil met die eerste foto!
Laatst bijgewerkt door Tinne op 01-12-04 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:53

Lady kreeg dan ook de waarschuwing van haar morgen niet meer zo te laten schrikken !!!
Ja vooral als ze drachtig zijn mag er zeker niks aan miskomen...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 22:58

Nog even om terug te komen op dat fokken met veulens en wat eruit komt (ja, ik ben weer supersnel..not)
Ik ken een tinkermerrie die 2 jaar geleden een super veulen kreeg, won alle keuringen, werd dagkampioen etc. vorig jaar merrie door dezelfde hengst laten dekken.. veulen kreeg een 2de premie.... zo zie je maar weer, het kan compleet anders..

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 23:54

Hier even een foto van Wisper haar lekkere buikje.... Haha!
Het lijkt overigens meer dan het is, omdat ze met rechtsachter op rust staat!

Afbeelding

Ze is overigens 184 dagen drachtig! *LOL*

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 00:16

Mac schreef:
Was idd een precaire aangelegenheid! Ze is wel heel makkelijk ... volgende keer longeerlijn door de kootholte halen en dan trekken?
Wat kun je met het hoofd doen om ze te helpen?
In paniek was ze niet ... ze gaf het gewoon op!! Maar toen ze eenmaal weer kon, ging ze natuurlijk krabbelen om overeind te komen. Da's natuurlijk het gevaarlijkste moment. Gelukkig was ze heel voorzichtig en je kon duidelijk zien dat ze de buurman ontweek ... gelukkig maar!!

Ja, de longe lijn bij de kootholte met 1 slag er om heen "vast" maken, zodra je paard op staat, 1 kant van de lijn los laten en ze is meteen los is. Ik kon haar hoofd, eigenlijk hoofd en hals een stukje verleggen, dat ze met druk op haar nek vanzelf weer op kon staan. Je wordt er handig in met zo truttebel.
Wel altijd uitkijken. Probeer hulp erbij te krijgen. 1 het paard goed in de gaten houden en er tegen praten om een beetje afleiding en de ander de longelijn om het been doen.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-04 08:54

Mac schreef:
Wow Odess, wat een gave foto Wow! !! Ik heb hier altijd bewonering voor, want ik heb 't niet zo op springen ...

Haha!

Dat denk ik ook wel! Maar madame is bloedfanatiek nu! Ze moet er gewoon overheen. Al gaat het niet meer zo lekker als dan, de buik zit toch al wel in de weg Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 10:59

@fresco: Hee, nog een Ankybuik ! Die is ook al goed bol hoor! En ze kijkt er ook nog eens heel schetig bij Knipoog!

@ Marije: ik zal het in mijn achterhoofd houden voor de volgende keer, die er hopelijk niet komt. Ik had dit met mijn eigen beestjes nog nooit aan de hand gehad en krijg nu sterk de neiging om nu de camera al op stal te hangen zodat ik dit soort dingen ook in de gaten kan houden ... ... overdreven waarschijnlijk Bloos ... maar het zet je wel aan het denken Scheve mond !

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:10

Nou de laatste loodjes..... heb lekker vrij kunnen pakken op het werk dus ze mag gaan beginnen. Tong uitsteken
Uiers zijn lekker vol en de tepeltjes wijzen naar beneden. Haar gedrag is ook anders, want gister kwam ze, ondanks haar hooi, helemaal tegen me aanstaan en moest ik haar vasthouden en kriebelen.
De stalwacht gaat in, nou nog duimen dat het 's nachts niet vriest. Haha!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:14

Succes, en hopen dat er een perfect gezond veulen uitkomt.

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 15:25

Hallo, ik meld me met mijn drachtige merries. Heb al wel een tijdje meegelezen met jullie maar ik ga me altijd pas op dikke buiken richten na nieuwjaar, anders duurt het zo lang.
Maar na al het lezen hier kan ik het niet meer laten.
Ik stel jullie in volgorde van uitgerekende datum voor:

Marilyn, uitgerekend 7 april:
Afbeelding

Ik vind haar helemaal niet dik, maar tis haar eerste veulen wat op komst is en ze heeft een groot lijf.

Dan Jewel, uitgerekend 10 april:
Afbeelding

Lekker dik

De volgende is Bridget, uitgerekend 4 mei:

Afbeelding

Begint ook lekker te groeien, Bridget is nu 2,5 jaar en dus ook van haar eerste veulen.

En last but nog least Wendy, uitgerekend 3 juli:
Afbeelding

Wendy wilde niet goed hengstig worden maar het is gelukkig allemaal nog redelijk op tijd in orde gekomen.