Iedereen moet zijn eigen ding doen, ik denk dat iedereen zijn mening heeft en nu heeft uitgesproken. Ik hoop op een mooi seizoen voor iedereen met drachtige merries.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AM_Horses schreef:Ik heb nu natuurlijk een kleur hengst. Ik voel me ook niet aangesproken. Hij heeft goed papier is ggk en is de bedoeling dat hij uiteindelijk echt in de sport gaat. Er is nu eenmaal echt vraag naar kleur. En als je nu een gezond paard kan fokken met kleur. Misschien trekt hij zijn voorbeen wat minder naar zijn neusmaar correct lopen doet hij
Iedereen moet zijn eigen ding doen, ik denk dat iedereen zijn mening heeft en nu heeft uitgesproken. Ik hoop op een mooi seizoen voor iedereen met drachtige merries.
Kabayo schreef:Omdat ik geen valk wil fokken die er uit kan gaan zien als een gewone bruine. Palomino kan niet in combinatie met een homozygoot zwarte merrie. Ik wil heel graag een champagne veulen fokken want ik ben al vanaf kinds af aan verzot op die kleur. Helaas zie ik bij valkjes nog wel eens dat ze heel donker uitvallen. En dat zou ik dan weer zonde vinden want dan fok ik nog liever een volledige fries met stamboek papier.
Dus ja. Op die fiets kan je zoiets natuurlijk heel uhm... vreemd (?) vinden. En ik zou mensen van buitenaf echt wel 100% snappen dat ze deze keuze nooit zouden maken. Maar deze ene keer doe ik iets voor mijzelf. Gelukkig krijgt het veulen gewoon volledig barock pinto papier dus qua stamboek zijn er geen issues en kan ik ook gewoon deelnemen aan de keuringen.
Mijn doel is een goed champagne kleurig paard fokken die ik ga aanhouden
Shirley__ schreef:Hier was de scan boven verwachting. Vorig jaar had ze continu 1 eitje en nu heeft ze er zelfs twee. 1 links van 3cm en 1 rechts van 4cm. Dus ze is wel gespoten omdat ik niet weet hoe groot ze bij haar worden en elke cyclus die we kunnen pakken, pakken we. Dus nu ei afgespoten en morgenmiddag wordt ze thuis geïnsemineerd. Donderdag nieuwe scan om te kijken of het loopt volgens het boekje.
Pff, wat een zenuwen komen er weer bij kijken...