Hier vandaag laten scannen maar helaas niet hengstig en het gele lichaam was ook het nog niet weg. Of ze is al hengstig geweest met een turbo cyclus of ze heeft de vorige hengstigheid nog niet helemaal afgerond. Nu besloten om haar hengstig te spuiten en dan hopen dat ze volgende week hengstig wordt.
Kabayo
Geplaatst: 23-04-21 06:33
Pradadaan hopelijk eitje mooi er af Duimen!! Heel fijn zulke brave merries Hier ook zo eentje
Unofficial denk dat ze blijft hangen. Hopelijk kan je snel dekken
Stalmelyn oeps. Ja daar moet je even handigheid in krijgen Hij doet wel zijn best
Hier hoop ik vandaag wat beter nieuws. Al weet ik niet hoe snel een eitje van 3.5 groeit Geen idee wanneer ze "volgens het boekje" gedekt kan worden
Kabayo dat kan heel snel gaan. Als je je merrie lens echt je gevoel volgen (al is dat met natuurlijk dekken natuurlijk makkelijker omdat je kunt schouwen) Giv had woensdag beginnend hengstig moeten zijn maar zat al een ei van 4.2 maar haar baarmoedermond was nog volledig strak. Maar ik ken die merrie ondertussen langer dan vandaag en toch besteld voor gister en ja hoor, prachtig soepele baarmoedermond en klaar voor inseminatie
Ik ben nog niet zo actief hier, eerst even op gang komen met Wainonia, omdat ik er nog niet heel veel vertrouwen in heb door de laatste jaren. Gisteren zag ik haar hengstig, dus gisteravond laten scannen. Ze is nog beginnend hengstig, wat activiteit op de linker eierstok, maar we kijken over een paar dagen even weer. De baarmoeder ziet er mooi schoon uit. Geen cystes, geen vocht of andere rare dingen, dus dat is goed nieuws.
simpie94
Geplaatst: 23-04-21 09:11
Het ei waar we woensdag op hebben geïnsemineerd is dus niet geovuleerd.. maar zit er opeens een ander groot ei van 4 cm.. dus Kyton mag weer een rondje deze morgen
Fijn Muronia dat alles er wel prima uit ziet. Is toch stap 1
Vanochtend is onze merrie Maike gescand. Morgenochtend wordt het ei afgespoten en zondag word ze geïnsemineerd. Dierenarts vertelde dat het weer nog niet echt meewerkt en de cyclus bij een aantal merries nog niet echt op gang wil komen.
Balen Jazzejam! Lastig dat er "geen" andere optie is dan heen en weer rijden..
Kabayo hopelijk is ze vandaag wel verliefd
Muronia fijn dat ze schoon is, dat is een goed begin.
Hier wordt Havanna als het goed is vandaag of morgen hengstig. Ben nog aan het bedenken wanneer ik haar zou laten scannen de eerste keer..
Dennenboom
Geplaatst: 23-04-21 14:39
Jazzejam en Kabayo: Ik zal de namen van mijn paarden eens gebruiken dan zal het minder verwarrend worden Vanmorgen ben ik met Eeke en Renske (veulen) heen geweest, aankomende dinsdag weer scannen. Ze was nou ook nog niet hengstig. Zondag 2 mei wordt Elske gescand of ze drachtig is
Is het al gelukt met Zilver?
Muronia: Fijn dat het er goed uit ziet!
lovejouuuIB
Geplaatst: 23-04-21 16:56
AM ik wil je heel veel sterkte toewensen met dit grote verlies.. verschrikkelijk was er beroerd van toen ik het las
Zal vanavond of morgen weer even op iedereen reageren!
Hier even ego Maar mn merrie is drachtig gescand alleen vond de DA de vrucht iets wat klein dus aankomende maandag nog een keer scannen of het mooi meegroeit.. spannend!
Hier net gescand en het ei is weg! Dus 10 mei scannen op dracht
Tirza_2379
Geplaatst: 23-04-21 17:26
pradadaan schreef:
Hier net gescand en het ei is weg! Dus 10 mei scannen op dracht
Oh wat spannend!!!
Cynthia82
Geplaatst: 23-04-21 17:32
Feanyth, hoe is het vandaag gegaan?
xx_Irisje, mooie combi!
absque_dubio, spannend!! Die dagen duren dan zó lang!
paardje2013, dat is balen. Hopelijk ben je maandag wat wijzer!
Pradadaan, als jij je combi toont, vind ik dat daar ook een foto van Nacho bij hoort En spannend!!
jazzejam, dus toch... dat is echt balen
Kabayo, hoe is het vandaag gegaan?
StalMelyn, is het gelukt vandaag?
Muronia, dat klinkt goed! Zagen ze vorig jaar wel wat op de scan?
lovejouuuIB, voorzichtig gefeliciteerd dan... nu hopen (voor jou) dat het snel maandag is
Fi is vandaag hengstig geworden, precies 21 dagen na haar vorige hengstigheid. Dus daar ga ik weer over 3 weken, midden in het weekend
pradadaan
Geplaatst: 23-04-21 17:48
Cynthia82 schreef:
Pradadaan, als jij je combi toont, vind ik dat daar ook een foto van Nacho bij hoort En spannend!!
Nou die heb ik natuurlijk! Voor wie hem nog niet kent zal ik het eerste veulen uit dezelfde combinatie als dit jaar even voorstellen Nacimiento D, 3 jarige hengst. Hij was al goedgekeurd als dekhengst bij het barock pinto studbook, en vandaag is hij ook goedgekeurd voor het AES! Dus tot nu toe blijkt Giv x Ceasar een erg geslaagde combinatie
De eerste al weer drachtig en aantal op wachtbankje. Zo spannend!
Hier is het vandaag niet gelukt. Merrie is echt goed hengstig en blijft plassen maar mijn hengst is gewoon te onervaren. Uiteindelijk heeft ze getrapt en nu heeft hij een kale plek op zijn schouder
We stoppen nu ook. Als het goed is en dekken doorgaat is er volgende week een merrie van eigen formaat hengstig. Kan hij daar beter op oefenen. Over 3 weken ongeveer proberen we het weer en als echt niet wilt houdt het op he.
Hier weer eentje voor de scanners op 18 dgn! Merrie vandaag scannen op dracht op 16 dgn ( niet drachtig, hadden we ook niet verwacht want het was geen mooi ei) maar wel super hengstig. Moet morgen alweer geïnsemineerd worden.
simpie94
Geplaatst: 23-04-21 20:44
Gefeliciteerd lovejouuu, hopelijk maandag goed nieuws
Baudyh, is het niet een beetje merrie afhankelijk? Hier gewoon op 18 dagen gescand en 2 dagen later weer insemineren
Hier de laatste 2 merries allebei drachtig gescanned Dus volgend jaar hopelijk 4 veulens 3 in febr2022 en 1 begin maart Allemaal welsh ponys 1x welshcob 2x welsh sektie C 1x welsh sektie A
Het gaat hard opeens. Mooi weer en de een na de ander is nu bezig lees ik. Spannende tijden,
Normaal begin ik laat met gras en we hebben alleen om te snacken. Maar mn risico ruin is overleden en ik dacht; het kan weleens een beetje bijdragen tot haar gevoel van voorjaar, dus ben aan het opbouwen. Stond ze toch een beetje raar te doen met haar staart. Ik denk om mij een plezier te doen of voor de gek te houden. Zij denkt ook; Kijk, vrouwtje, grasjes gaan helpen hoor............Doos
Gefeliciteerd Keresa, fijn dat je ze allemaal drachtig hebt. Mooi vroege veulens allemaal. Misschien is het al een keer gevraagd maar is er een speciale reden dat je ze alle vier zo vroeg hebt? Vroege keuringen bijvoorbeeld? Behalve dat ik het super knappe pony’s vind zit ik niet zo in de Welsh fokkerij
Hier wordt de merrie maandag gescand.
Muronia
Geplaatst: 24-04-21 07:01
Simpie eitjes kunnen soms vreemde dingen doen.. dus een andere heeft besloten dat ie wil gaan springen, hopelijk nu raak en laat deze netjes los.
Fleuribelle dat zeiden ze bij mij ook. Dat het echt nog wat lang kan durenvoor het eitje roeit en springt. Succes zondag!
Yvk is ze nog niet gescand dit seizoen? Dan zou ik meteen begin hengstigheid doen, kun je meteen alles even laten nakijken van te voren.
Dennenboom jij zit al midden in het seizoen, spannend allemaal!
LoveyouuB voorzichtig gefeliciteerd dan!
Pradadaan succes op het wachtbankje.
Cynthia vorig jaa zouden er cystes gezeten hebben en bij de laatste drachtscan vocht. Nu niks van te zien en mooi schoon. Fi loopt mooi op schema, brave merrie. Alleen jammer van dat weekend dan..
StalMelyn balen dat het niet zo wil lukken. Is de merrie eerder natuurlijk gedekt geweest?
Baudyh succes!
Keresa gefeliciteerd, je bent er mooi vroeg bij!
Superpony gras kan wonderen verrichten!
MizzMontana scannen op dracht of hengstigheid?
StalMelyn
Geplaatst: 24-04-21 07:44
Baudyh, succes. Hopelijk aak deze hengstigheid
Keresa, allemaal vroeg in het seizoen. Scheelt lang wachten volgend jaar
Mizzmontana, succes maandag. Checken voor hengstigheid of dracht al?
Muronia, ze is al eerder natuurlijk gedekt maar het is een lastige merrie. Wilt alleen op een bepaald punt gedekt worden en het liefst vlug. Mijn hengst is onervaren. Dan duurt het te lang en is ze het zat. Maar geloof wel dat dit goed gaat komen hoor! Over 3 weken heeft hij meer ervaring. En anders helaas pindakaas voor mij.