Ik laat de DA ook thuis komen wegens gebrek aan trailer en trekauto. Mijn Subaru is door zoonlief in de prak gereden en ik heb sinds een ernstig ongeluk met de trailer niet zoveel zin meer om ermee te rijden. In de praktijk reed ik een dure auto voor één of twee keer per jaar een ritje. Nu heb ik een kleine zuinige auto en als het echt moet huur ik vervoer in. Kees geen trauma, ik wel.
Kees is vandaag voor de eerste keer gescand, er zit een ei van 2,5 dus we gaan na het weekend verder.
Wij rijden ook naar de dierenarts. Scannen kost dacht ik €17,50 We hebben een oude Mercedes vrachtwagen, dus kan gelukkig alleen met de paarden op stap, laten zich beide prima laden. Onze dierenarts werkt helaas niet met een scan pakket.
Hier lopen de voorrijkosten ook flink op als ik steeds thuis moet laten komen, en toch prettiger scannen in opvoelbox op het station. Ze hebben ook liever dat ze daar komt, hebben drive in spreekuur, maar ik heb geen makkelijke merrie om te laden dus kan ik haar daar laten tot ze klaar is, heel fijn, stallingskosten zijn goedkoper dan voorrijkosten. Is 22,50 per scan, en 16 euro pdag stalling.
Evelien__
Geplaatst: 08-05-20 18:06
Gefeliciteerd Fotsy! Super!
Wij betaalden bij de DA die vorige keer 4 rondes nodig had €10 per scanbeurt. Hoe het bij de nieuwe zit weet ik eigenlijk niet. Kan wel facturen terug zoeken en daarop kijken...
Hier is €250,- per rondje dracht. Dus als ze na 18 dagen scan leeg zijn komen er weer kosten bij.
tiwi1969
Geplaatst: 08-05-20 18:18
mirjamalvaro schreef:
Hier is €250,- per rondje dracht. Dus als ze na 18 dagen scan leeg zijn komen er weer kosten bij.
Dat is echt veel. Ik was vorig jaar zo’n €300 kwijt, 2 rondes (laatste ronde 4x insemineren) incl. de 16 dagen scan en 35 dagen scan. En iedere keer sederen omdat wij geen opvoelbox hebben.
3 jaar geleden meer, maar daar zat ook een flesje Regumate bij ivm bloedei.
Bij ons kost een pakket voor onbeperkt opvoelen en scannen €155 per jaar. Ik leen de trekauto van mijn ouders en huur de trailer van een stalgenoot (betaal normaal gesproken €25 per dag maar nu hebben we een weekprijs afgesproken omdat ik in totaal al 5x heen en weer ben geweest, 3x naar de DA en 2x naar het dekstation).
Vandaag is Nova opnieuw geïnsemineerd. Ze was echt super braaf op het terrein! En de hengst is echt Die maaaaaaaaanen. Hopelijk geeft hij dat door aan zijn veulens
Duimen maar muronia. Tiwi inderdaad niet echt goedkoop maar wou ze nu aan huis doen met 3 dames.
wayoflife
Geplaatst: 08-05-20 18:36
Gefeliciteerd voor de drachtige merries. Hier weer met 2 meiden op het wachtbankjes, en wat duren die eerste 18 dagen lang hè. Wij laten de DA aan huis komen. €39,- voorrij kosten en €10,- per merrie scannen. Ook onze DA werkt niet met pakketten. Hopen maar dat ze snel drachtig zijn. Dan vallen de kosten nog mee.
Met 15 dgn scannen kan echt nog te vroeg zijn. Zeker als het ei er af is gespoten. Heb het ook al eens gehad. Op 15 dgn niet drachtig en niet hengstig en op 17 dagen scannen op hengstigheid en in ene drachtig.
Hier betaal ik 140 euro excl voor een pakket. Bevalt ons prima.
Ik ‘win’ denk ik. Geen pakket hier. Voorrijkosten en scannen per keer ongeveer €80,- zei de dierenarts. Gunstiger dan nu kan niet. Eén keer scannen op hengstigheid, één keer insemineren en één keer scannen of het ei weg is. Ongeveer €240,- dus in het meest gunstige geval. Totdat ze nu niet drachtig is....
Aan de andere kant: vorig jaar betaalde ik €340,- aan vervoerskosten van Fi naar de hengst en naar huis en stalling bij de hengst. Dus als ze nu drachtig is, is dit goedkoper dan naar de hengst brengen.
Ik heb nog geen idee wat mijn dierenarts rekening wordt, maar het zal wel een flinke worden. 2 keer een merriepakket a 170 euro plus 6 keer insemineren tot nu toe (dat zijn aparte afspraken) waarvan tweemaal op zondag en tweemaal chorulon injectie.
En nu maar afwachten of ze ook beide maatwerk er lijk drachtig zijn
Morgen gaat Meijs weer geinsimineerd worden. Poging 2. Hopelijk gaat het nu goed. Het is nog vroeg hoor. Maar gewoon fijn als ze drachtig zijn. Er moeten er nog 2 na haar. Het doel is om er 4 drachtig te krijgen dit jaar. Voor de laatste verwachten we eerst nog een veulen. Dan kan je er pas weer een nieuwe instoppen.
Wauw! Wachtbankje is aardig vol... suc6 meiden... spannend!
Drachtige GEFELICITEERD!!
Niet drachtige... sorry
Hier nog steeds geen tekenen van hengstigheid... heb wel gelukkig alles qua vervoer geregeld mocht t zover zijn We wachten gewoon rustig af, t is nog redelijk vroeg in t seizoen:)