[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:08

Ik lees nu vooral mee.
Overal op reageren is voor mij geen doen. Het topic gaat zo hard. :=
Dat kan ik nu niet bijhouden.
Maar ik lees nog gewoon alle berichten. :j
En zit zeker ook mee te duimen met iedereen die op het wachtbankje zit.

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:47

Ik probeer ook mee te lezen en te reageren, maar nu bijvoorbeeld een weekend druk geweest en loop weer enorm achter haha. Probeer de komende dagen weer wat actiever te zijn.

Volgens mij niet gemist dat er nog drachtig zijn gescand na mijn laatste post...
Voor de rest: sterkte met wachten nog, het duurt lang haha.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:26

Zo, even bijlezen:

Succes met wachten paardje2013!

Laat ons hopen dat het bij jou ook snel doorzet AstridJ! Is het Roxy? Of Jaycee die niet doorzet?

Super dat Esmeralda geïnsemineerd is AMH! Hopen dat het blijft plakken! Wat een prachtige foto’s van de meisjes!!!

Haha Cynthia, goed teken! Hopelijk binnen 16 dagen een positieve scan!! Oh lijkt LaVie nu meer op Dais dan Fi? Of bedriegen m’n ogen me zo? Knappies <3

Spannend Rensju! Nog even geduld oefenen!

Levend veulen garantie wordt hier (zangersheide, bwp hengsten) amper gegeven merk ik.

Super Yfkelover! Ja die wachtbank wordt groter en groter!

Nog 2 keer slapen en dan is het woensdag Murosch!

Spannend Jumpyhorse! Hopelijk positief nieuws!

Wij betalen €55 door HippoXpress geleverd.

Ja een (alcoholvrije) cocktail is zeker welkom, met die rare merries van tegenwoordig :’)

Succes met scannen Milan_lover!

Het komt helemaal goed met de scan van Eli Mirjam! Vertrouwen hebben!

Ik doe ook mijn best om op iedereen te reageren.

Succes met wachten AndreaB!

Wauw, Orange heeft ervan genoten zo te zien! Succes met wachten!

De dames zijn gisteren weer gescand en Domino kan vandaag geïnsemineerd worden. Prisca heeft geen haast en zal nog wel een paar dagen duren.. Toch nog 1x dezelfde hengst geprobeerd, als het nu niet pakt schakelen we over op een andere hengst.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:44

Vind het lastig om iedereen nu nog uit elkaar te houden, alleen de bekenden van eerdere topics die zitten nog wel geregistreerd in mijn gaatjespan :')
De rest komt nog wel als we zometeen wat langer bezig zijn :D
Dat overzichtje met foto's in de openingspost lijkt mij ook wel wat :D

@cynthia ik dacht dat je het over de acteur brad Pitt had, zo vroeg op de ochtend lekker beelddenken :')

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:46

Ik bedoelde inderdaad met foto's. Sorry, onduidelijk geformuleerd.

Ik heb zelf ook 6 weken genoemd, maar meer omdat ik me dat van de vorige keer kon herinneren als dat ik nog weet waarom dat was. En ik ben vooral benieuwd naar het waarom. Waarom 6 en niet 5 of 7?
16 dagen had als reden dat je een tweeling eventueel nog uit kan schakelen. Ik dacht ergens te lezen dat de kans op verwerpen voor de 40 dagen het grootst is. Wat dat betreft snap ik de 32 dagen van mijn dierenarts dan ook niet. Die gaf als reden op om de groei te controleren en je eventueel nog vroeg bent voor een nieuwe poging.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:47

Wat een knappe mamma met veulen hierboven. <3
Birdir60: Orange lekker bezig geweest. :P jij fijne vakantie gehad hoop ik?
Andrea: klinkt gewoon als merrie die weet wat ze wil, niet als hengstigheid. :=

Evelien, voor de scan ben ik niet bang hoor, qua gedrag verwacht ik dat het wel goed zit, al blijft het spannend. Kan laatste dagen alleen niet aan de kleine denken zonder te janken. Iets met dochter 1.5 week geleden in laten slapen, dus denk dat ik met de scan ook volschiet. :o

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:57

35 dagen scan is voor het hartje. Als die dan nog niet klopt zit het niet goed. Zodra dat wel het geval is, is het grootste risico verstreken, de kans op verwerpen is daarna nog maar een dikke 1%. Ik doe de merries die op 35 dagen mooi drachtig zijn dan de grote wei op, en haal ze pas eind seizoen weer op, en doen dan de gust verklaring scan.

Stel dat er met 35 dagen nog wel wat zit, maar nog geen hartslag of iets dergelijks, dan kun je nog een poging doen en gaan behandelen. Na die periode is de merrie te lang drachtig geweest, waardoor er een hormoon wordt aangemaakt, waardoor ze niet meer drachtig gaat worden van een andere vrucht dat jaar.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:07

Ik scan ook op 18 en 35 dagen daarna nog een keer voor de gust verklaring.

Ik lees ook dapper bij maar soms is het lastig om op iedereen te reageren.

Sita hebben we vandaag gescand om te kijken of het ei weg was. Er waren 2 eitjes gesprongen dus gaan we met 16 dagen weer scannen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:15

Vulina schreef:
35 dagen scan is voor het hartje. Als die dan nog niet klopt zit het niet goed. Zodra dat wel het geval is, is het grootste risico verstreken, de kans op verwerpen is daarna nog maar een dikke 1%. Ik doe de merries die op 35 dagen mooi drachtig zijn dan de grote wei op, en haal ze pas eind seizoen weer op, en doen dan de gust verklaring scan.

Stel dat er met 35 dagen nog wel wat zit, maar nog geen hartslag of iets dergelijks, dan kun je nog een poging doen en gaan behandelen. Na die periode is de merrie te lang drachtig geweest, waardoor er een hormoon wordt aangemaakt, waardoor ze niet meer drachtig gaat worden van een andere vrucht dat jaar.

Exact de reden waarom wij ook altijd rond de 35 dagen terug gingen om te scannen. 1e 6 weken zijn het meest risicovol, daarna zeer klein percentage dat afstoot of verwerpt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:05

Cheytjuh scannen op dracht deze week of op cyclus?

Cynthia welkom in de wacht-bioscoop met cocktails en hapjes :D Dusss toch geen 4de keer voor Fiore?

luna2006 wanneer laat je dr scannen?

AM_horses top, dat klinkt goed. Nu duimen dat het ei morgen weg is!

tiwi hier zou Wainonia uitgerekend zijn op Veronia's verjaardag (maar de vorige keer droeg ze wat over). Toen ze drachtig was van Veroon, was ze uitgerekend op mijn vaders verjaardag (maar gelukkig droeg ze wel over) :) Een eigen datum is toch wel zo leuk he?

Wanneer nu de fijnste tijd is voor veulens is ook lastig te voorspellen. Je weet niet wat het weer doet en daarbij, je weet ook niet of het de eerste ronde meteen raak is dus het blijft een gok.

Cynthia ahh een warm welkom voor Fiore <3

Gheheh Fotsy, zou toch wel leuk zijn als het wel gelukt is met Wainoon nu, zitten we weer zo dicht op elkaar qua datum als 5 jaar geleden (dat zou voor Wainonia dan 9 april zijn).

KittyDylan haha Fflur neemt het er ook maar van. Hier gelukkig nog een bui meegepakt gisteravond, maar dat was alleen tegen het stuiven, trekt zo de grond weer in.

Vulina ja dat zie je inderdaad vaak. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de mensen die alleen hun eigen verhaaltje posten vaak oversla in mijn reacties. Het kost best moeite om overal op te reageren dus ja.. Ik vind het juist leuk om verder mee te kijken bij andere veulens als de onze er zou zijn. In het topic van 2015 wordt af en toe nog steeds wat gepost en dat vind ik erg leuk. Je hebt toch met elkaar meegeleefd en om nu te zien hoe ze zijn uitgegroeid is toch gaaf.

Milan_Lover spannend morgen!! Hopelijk voor beide 1 net vruchtje.

Tuurlijk wel Mirjam, juist leuk toch om updates te blijven geven. Daar doen we het toch tenslotte allemaal voor, het resultaat babypaard <3

Topic voor zwangere vrouwen _O- ja, dat had ook gekund natuurlijk

Ik had ook al ergens een foto van mijn combinatie geplaatst, maar als we een overzichtje maken van dan wil ik hem daar wel ergens tussen plaatsen.

rensju dat is toch een prima reden om hier te zijn? Ik heb in de eerste jaren ook heel veel geleerd hier en ook allerlei termen waar ik nog nooit van had gehoord.

KittyDylan ik snap best dat het lastig is om bij te lezen/posten. Ik ben nu nog thuis maar over 2 weken begin ik met een nieuwe baan van 32 uur. Ik ga mijn best doen om het dan bij te blijven houden. Het is altijd een heel hard lopend topic.

Pff Tiwi wat heftig zeg!

AM-Horses wat een leuke verrassing, die foto's! Prachtig veulentje <3

jobamara, jij bent er gewoon altijd als redder in nood :)

AndreaB die samengeknepen billen begrijp ik goed, maar als je het zelf niet ziet, dan zou ik ook gewoon mn gevoel volgen denk ik. Het zit vast gewoon goed hoor!

Birdie 6 keer gedekt :oo Die lust er pap van zeg! Niet meer hengstig bedoel je denk ik. Nou, ook maar welkom op het wachtbankje dan!

Nog 2 nachtjes slapen voor ons :):)

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:12

Wanneer mag jij gaan scannen op dracht Murosch? Zou wel heel toevallig zijn dat ze op de zelfde dag gaan bevallen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:21

Woensdag gaan we scannen, dat zou op 17 dagen zijn dan (5 mei geïnsemineerd). En jij dan?

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:59

Wij gaan 4 juni scannen op 16 dagen vanwege kans op tweeling.
Schiet bij jou al mooi op zal hard voor je gaan duimen

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:26

Hier ook een stille meelezer. In dit topic hoop ik zelf ook meer te leren. Voor mij de eerste x fokken, dus alles is nieuw.

En op mijn telefoon is een bijleespost maken niet te doen, dus als ik weer achter de laptop zit komt die eraan

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:26

Ik zou ook m'n merrie wel op 't land willen gooien en lekker paard willen laten zijn. Echter gaat ze deze zomer nog lekker mee op concour. Een niveau lager, al reden we maar L. Goed voor der koppie. :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:02

Gelijk heb je Cio! Een gezonde merrie kan je prima aan het werk houden, goed voor de conditie. Ik wil Kees ook nog weer wat oppakken in stap en alleen lange lijnen. Echt rijdbaar is ze niet meer, gelukkig hebben we een enorme rijbaan dus scherp wenden niet nodig

Murosch jij schuift al lekker naar de rand van het bankje. Even doordrinken en je mag over het randje! Spannend!

Ik scan ook liefst op 15/16 dagen, maar omdat dit in het weekend valt en de merrielijn geen tweelingen geeft dit doorgeschoven naar dag 17, maandag.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:18

ZonnetjeX schreef:
Ik probeer ook mee te lezen en te reageren, maar nu bijvoorbeeld een weekend druk geweest en loop weer enorm achter haha. Probeer de komende dagen weer wat actiever te zijn.

Volgens mij niet gemist dat er nog drachtig zijn gescand na mijn laatste post...
Voor de rest: sterkte met wachten nog, het duurt lang haha.

Hahaha toch wel de mijne is drachtig gescand 17 mei en je laatste post is van 16 mei :D
Maar op iedereen reageren is onbegonnen werk.

Ik merk wel na vijf jaar in de dbts te zitten dat ik soms teveel reageer op voor mij bekende mensen. Zal proberen de nieuwelingen ook wat meer aan te schrijven. Moet wel zeggen bij vragen ga ik altijd antwoorden als ik denk iets nuttigs te kunnen bijdragen.

Oh woensdag al Murosch, ja dat zou nog eens een leuke herhaling zijn van vijf jaar geleden.
Mmm Astrid zou er dan ook nog bij moeten maar waar blijft die merrie van je? Jaycee nog niks dan?

Spannend Sanne nou je moet denken zo zijn wij ook ooit allemaal gestart en je kan veel leren uit dit topic dus vraag er maar op los.

Die fiore met brad pit zag het ook al voor me faline

Am horses hopelijk zit het je deze keer wel mee.

Jobamara jij bent gewoon de liefste persoon van Bokt. Je verdient echt een medaille.

Birdie Ohjee die nam het er ook van, hier alleen het rietje gezien :')

Ik duim voor drachtige merries want het lijstje is nog behoorlijk kort in de op.

Vulina hoeveel heb jij er al?

ZonnetjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:33

Aah toch gemist dus! Fotsy bij deze alsnog gefeliciteerd dan! *\o/*

Ik rijd mijn merrie ook gewoon door (zo lang ze het aankan), maar rijden enkel recreatief, 2-3keer per week: beetje dressuren, sprongetjes en vooral buitenritten (soms kort, soms aardig lang (20km)). Zodra ze het niet meer aan kan mag ze helemaal de wei op, maar dat was de vorige keer zo'n 3 maand van te voren.

(merk dat zo lang ik gedurende de dag bij blijf lezen het wel kan volgen, maar als ik een paar dagen niet online ben dan gaat het fout haha)
Laatst bijgewerkt door ZonnetjeX op 20-05-19 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:40

paardje2013 schreef:
Sita hebben we vandaag gescand om te kijken of het ei weg was. Er waren 2 eitjes gesprongen dus gaan we met 16 dagen weer scannen.

Extra spannend weer dus.

Murisch nog 2 daagjes wachten en dan weer langeeee tijd. :')

Cioccolato schreef:
Ik zou ook m'n merrie wel op 't land willen gooien en lekker paard willen laten zijn. Echter gaat ze deze zomer nog lekker mee op concour. Een niveau lager, al reden we maar L. Goed voor der koppie. :j

Sterre train ik gewoon door, inclusief wedstrijden.
Eliana voorlopig enkel longe, na de keuring kijk ik dan wel weer verder.

Fotsy, geen idee of ik al gereageerd had. Anders nogmaals gefeliciteerd. :):)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:17

Inmiddels ben ik erachter dat de (zwarte) vader van Brad wel vosnakomelingen heeft. Dsu dat maakt de kans op het vosgen bij Brad al 50%. De hh heeft voor me nagevraagd of hij in Wales vos-nakomelingen heeft.

Evelien__ schreef:
Haha Cynthia, goed teken! Hopelijk binnen 16 dagen een positieve scan!! Oh lijkt LaVie nu meer op Dais dan Fi? Of bedriegen m’n ogen me zo? Knappies <3

Vie lijkt vooral veel op Fi en een beetje op Dais. Terwijl ik in Fi helemaal geen Dais terugzie.

Faline schreef:
@cynthia ik dacht dat je het over de acteur brad Pitt had, zo vroeg op de ochtend lekker beelddenken :')

:') Ik vraag me af of hij een vosgen heeft. Ik zoek het op! _O-

Andrea, dat klopt inderdaad van dat verwerpen de eerste 6 weken. Maar blijkbaar is dat achterhaalde informatie en wordt op 35 dagen een kloppend hartje zoeken nu meer gedaan. Ach, 35 of 42 dagen maakt voor mij niet veel uit. Als ze dan niet meer drachtig is, vind ik het te laat in het seizoen.

Murosch, Nee, dit keer vond ze 3 keer wel genoeg ;)

Murosch schreef:
Vulina ja dat zie je inderdaad vaak. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de mensen die alleen hun eigen verhaaltje posten vaak oversla in mijn reacties.

Hahaha, ik ook! :D

Ik heb ook een foto van mijn combi geplaatst in het begin.
Is het een idee om de combi-foto's in ons onderschrift te plaatsen als linkje. Net zoals je in mijn onderschrift kan klikken op de namen van mijn paarden om een foto te zien?

Tiwi, heet jouw merrie echt Kees of is dat ook een verbastering net als bij mijn oudste? Daisy noemen we al jaren Kees/Keessie :D

Bij mij is vrijdag dag 15, dus ik denk dat ik maar voor dag 18 ga, anders zit de kans er in dat ik twee keer voorrijkosten en scankosten moet betalen.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:23

Ik train ook m’n merrie nog gewoon door hoor, kan prima lijkt me..
Van het weekend op wedstrijd was ze zelfs overenthousiast haha gelukkig nog wel een winstpuntje :)
Het is toch de bedoeling dat we van de zomer Z kunnen rijden :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:33

@ Cynthia Kees heet eigenlijk Cherise, naar een toenmalig vriendinnetje van mijn dochter met knal rood haar. Vriendschap is al lang over en Kees was een bijnaam voor mijn stoere lompe merrie. Bij verhuizing van stal is Kees algemeen geworden en wordt Cherise alleen nog voor stamboek zaken gebruikt.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:37

Grappig!
Daisy stond 13 jaar geleden op een ander weiland en daar fietste vaak een man langs die ze niet allemaal op een rijtje had. Op een dag vroeg hij: Dat paard heet toch Kees?
Hij hoorde mij natuurlijk altijd Dais roepen _O-
Sindsdien heet ze Kees :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:23

Kees is echt Eem prima naam voor een merrie.
Haar veulen van vorig jaar heet Meester, maar we noemden hem Mees en zijn nieuwe eigenaren doen dat nu nog.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:55

Haha Tiwi ik moest stiekum ook een beetje lachen om Kees :9

Cynthia begrijp ik goed dat je dochter, moeder en oma dan hebt staan? Dat is wel leuk!

Paardje 2013 ik scan 4 juni ook, op 18 dagen. Dus dan zitten wij vlakbij elkaar :)

Vulina interessant ja van die 35 dagen. Geloof dat we bij bjoet in 2017 die scan nooit hebben gedaan.

Spannend Murosch!