[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:11

Gefeliciteerd Setteli *\o/* *\o/* *\o/*

Hmmm ik zal maar niet zeggen wat ik voor dekgeld moet betalen.... En dan heb ik niet eens een hele dure _/-\o_

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:15

Dustinlover schreef:
Gefeliciteerd Setteli!! Ben benieuwd wat ze er nu weer van gaat maken!

Hier geen idee wat er gedekt word, hoor mijn hengst vaak geluid maken maar zie dan niks dus ben benieuwd of me dit gaat bevallen :P

Ja ik ben ook heel benieuwd! Ik wil graag een zwarte, maar ik zag vorige week op fb een Dark Dornik veulen uit een zwarte merrie en dat was een vosje geworden. Dus ik ga maar uit van een vos, dan is de teleurstelling ook niet zo groot, hahaha. Nee zonder gekheid, gezond is het belangrijkste

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:41

Silly1972 schreef:
Wordt spannend het Cynthia, zo meteen is je kleine meisje geen meisje meer ;)

Nee.. voor ik het weet, is ze ontmaagd :+

Gefeliciteerd, Ice!

ML, ik lees ook niet alles hoor.. Vanmorgen waren het er 333.. ja dag... :+

Tinniie, gefeliciteerd!!! *\o/*

Hoeveel paarden heb je in totaal, DL?

Ah, Mooney, jij ook een merrie met een handleiding. Fijn hè? :+

AniekR, ik ben zeker niet tegen lijnenteelt. Als je het goed doordacht doet, is er niets mis mee in mijn ogen!

AnniekSlijk, ik ben blij dat ik zo veel hoor. Ik zou het jammer vinden als ik zo weinig zou horen. Ik zou me dan echt wel even inhouden, want die mensen hebben het druk, maar ik vraag me af hoe lang ik dat volhoud ;)

Tinniie, wordt het niet eens tijd voor een update van Chexy? Mag ook in het DBT2016 uiteraard, maar ik heb haar te lang niet gezien! :)

Succes morgen, Myrthe!

Het dekgeld wat ik moet betalen voor de hengsten die ik kies ligt zo rond de € 300,- € 400,-. En ook ik laat mijn merrie altijd bij de hh staan tot ze drachtig is en dat neemt bij sommigen hogere stallingskosten met zich mee dan op de stalling waar ze hier thuis staan :)

Zo hehe.. Setteli.... EINDELIJK!!! GEFELICITEERD!!! -O- -O- -O-

Nog even een paar grotere foto's:

Fiore <3

Afbeelding

Afbeelding

Black Marvel <3

Afbeelding

Afbeelding

En omdat ik het niet kon laten (en Daisy ook al een volgtopic kreeg op de dag dat ze naar de hengst is gegaan):
[KS-MK] ♥ Mijn baby krijgt een baby! FiBaby in de maak ♥

Knolselder

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:56

Gefeliciteerd setteli!
Probeerde je al lang?

Goh, als ik eeen veulen wil fokken om aan te houden, wil ik gerust wat dekgeld betalen. Voor de verkoop heeft dat geen zin.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:57

Wauw Setteli! Gefeliciteerd :D

Ik heb 600 dekgeld betaald en dat uw nog weinig voor een warmbloed.

Je maakt me nieuwsgierig Liaan :P

Ja Chexy is mooi! Ik lees stiekem mee in dbt2016 ha ha.
Vind die van Cubalibre ook prachtig, maar ja zwak voor bontjes natuurlijk.

Dat is wel heel vlot voor een volgtopic haha. Ik wacht tot volgend jaar ;)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:00

AZ, ja bij de Arabieren zie je het ook veel. De merrie die hier loopt even nagezocht, die moeder is ook halfbroer op halfzus en daar zitten nog veel meer hengsten vaker achter.
Er zijn bij ons ook hengsten goedgekeurd die het product hiervan zijn, dus dan zou je die ook al niet moeten gebruiken. Tja, het blijft lastig ;)

Oh en het dekgeld, soms zijn het inderdaad absurde bedragen. Bij de Welsh NWR ligt het een beetje tussen de 300 en de 450 euro. Dus voor echt de juiste hengst, zou ik niet op die 150 euro besparen.
En iets meer betalen zou ook niet erg zijn, maar dan moet de verkoopprijs van het veulen er wel naar zijn natuurlijk :o

Setteli gefeliciteerd! *\o/*

Cynthia, wat een mooie foto's! De hengst laatst nog op de show gezien, maar ook Fi ziet er mooi uit hoor!

Vandaag een beetje een speciaal dagje. Roos heb ik vanaf veulen en toen ik haar een jaar had, heeft het amper gescheeld dat ze er niet meer was, maar vandaag is ze 6 jaar oud geworden! *\o/*
Afbeelding
Eentje uit het archief! <3

En dan om haar in het zonnetje te zetten mijn knappe veulentje nu met haar eigen veulentje aan de voet;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:03

Knolselder schreef:
Gefeliciteerd setteli!
Probeerde je al lang?

Goh, als ik eeen veulen wil fokken om aan te houden, wil ik gerust wat dekgeld betalen. Voor de verkoop heeft dat geen zin.

Nee, ze is gelijk van de eerste keer drachtig. Maar omdat ze heel veel cystes heeft was het vruchtje niet te zien. Dus dit was de 4e keer scannen na het insemineren en op 31 dagen dus eindelijk iets te zien. Was al bang dat ik weer helemaal opnieuw moest beginnen incl het vele scannen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:20

Oh dan is het wel spannend geweest en een helee verlossing inderdaad!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:28

Setteli, gefeliciteerd!!

Cynth, knappe Fi!! En ontmaagd :(:) hihi

Aniek, gefeliciteerd met knappe Roos! Wat is ze toch een plaatje! Samen mef haar even knappe kind <3

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:39

Setteli: Ja, fijn dat je eindelijk duidelijkheid hebt en dat het dan ook nog positief nieuws is! *\o/* Ik ben zelf een vossenfan, dus ik zou een vos niet erg vinden. Vind je vos zelf niet zo mooi of gaat de voorkeur naar een zwarte vanwege het mooiere plaatje in de ring?

Cynthia: Ja karakter genoeg zullen we maar zeggen, ze is bij mij beland omdat ze onvoorspelbaar en borderline gevaarlijk was :') . Ondertussen is het geen semi-wilde, groene pony meer dus valt het in het algemeen wel mee hoor, ik kan er meestal mee lezen en schrijven. Op sommige momenten na, twee weken terug had ze opeens bedacht dat brokjes in de hand echt super gevaarlijk zijn :wow: , heeft een week geduurd om weer normaal een snoepje aan te nemen. Dan is ze soms een beetje vermoeiend := .
Stoere foto's van een gave combinatie hoor! Ben benieuwd wat ze ervan gaan bakken.

Hier ook een Arabier met lijnenteelt, zit vooral veel Abdullah, Aswan en Nazeer achter. Maar dat is nu ook precies een voorbeeld van een paard met problemen, dus spreekt niet echt voor lijnenteelt. Maar vaak is het tot op zekere hoogte niet meer te voorkomen bij AV, maar zo veel mogelijk generaties ertussen als mogelijk is. Die van mij is een ruin, dus daar hoef ik me gelukkig geen zorgen om te maken.
Van mijn merrie weet ik alleen de ouders (en een oma), dus kan niet garanderen dat daar niets inzit van inteelt. Maar die kans schat ik niet groot in.

Knappe foto's van Roos Aniek!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 07:21

Gefeliciteerd setteli, gelukkig drachtig en gelukkig maar 1 deze keer, is het dezelfde hengst van dbt2015?
Hoop voor je op een mooie zwarte.

Dekgeld ja daar zit wel heel veel verschil op. Maar das in iedere tak van de paarden wel.

Proficiat voor roos haar verjaardag

Spannend Dl ik ben benieuwd hoeveel er drachtig zullen zijn

Hier is Flo hengstig aan het komen, nog niet extreem maar ze zoekt meer het gezelschap van de hengst op, dus misschien dit weekend. Met het mooie weer zou het wel een goede hengstigheid kunnen worden. Ik hoop het want ze is ook niet de makkelijkste om drachtig te worden.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:33

@ mooney, ik heb allemaal vossen, zelfs een vosbonte. Ben zelf meer fan van een mooie bruine en zwart. Maar ik moet zeggen dat ik wel mooie vossen heb.

@ Fotsy, nee dit is niet dezelfde hengst als in 2015. Dat was Don Cremello, daar heb ik een palomino veulen mee gefokt. In combinatie met vos geeft Don Cremello ook alleen maar palomino. Dit keer is ze drachtig van de Duitse rijpony Dark Dornik AT.
Afbeelding

Bij Dark Dornik is overigens ook behoorlijk lijnenteelt/inteelt toegepast. Gelukkig wel verder weg, maar Oakly Bubbling Bobbety komt bijvoorbeeld 5x voor :roll:
http://www.allbreedpedigree.com/dark+dornik

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:07

Gefeliciteerd Setteli eindelijk het verlossende woord :D en zwarte is nu vast in de maak!

AniekR: gefeliciteerd met Roos, ze is prachtig!

Cynthia: kan niet anders dan een knap veulen worden met zon knappe papa en mama, hopelijk snel drachtig! Ik kan me ook niet altijd inhouden hoor, soms neem ik even contact op, en te gaat altijd goed met haar :P ik ben afgelopen donderdag nog even bij haar wezen kijken, ze vond het alleen niet zo boeiend dat ik er was, alleen met wortels waren boeiend :9

Liaan: jij had toch gedekt met toto jr.? of ben ik in de war?

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:50

Aniek, klopt ik heb gedekt met Toto. Spannend hoor als je merrie ergens anders hebt staan om te dekken. Was blij dat het bij mij aan stal kon.

Setteli, heb hier ook een hele mooie vos :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:11

Had bij mijn welsh eens gekeken vroeger. Daar kwam 10 keer coed coch madog voor in alleen al haar moeders afstamming :')

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:33

Fotsy, moet wel een goeie hengstigheid worden met zo'n heerlijk weer he :)

Amai, er wordt toch echt veel aan lijn/inteelt gedaan blijkbaar? Bij Quarters in de directe lijnen eigenlijk niet, maar als je verder gaat terugkijken vind je uiteraard wel dikwijls dezelfde namen terug. Dekgeld Quarters ligt ook heeeeel ver uit elkaar. Pakweg tussen 300 en 3000 voor de meeste. Maar je hebt ook gevallen van 10.000 tot zelfs 45.000 ... :P

Wow 10 x Luna! echt wel veel!

Cynthia, heel veel succes met Fi's ontmaagding :P Hopelijk pakt het meteen! Waar hoop je eigenlijk zelf op uit deze combi? Haha en al een volgtopic, goed op tijd :D Ik moet misschien stillaan ook terug eentje maken nu, laatste veulen geboren en 2 merries al terug drachtig :) Ik ga morgen nog eens nieuwe foto's van ze allemaal proberen te maken, vandaag hele dag werken helaas.. Heb er wel een paar schattige in DBT15 gezet van Chexy & Tankje :)

Proficiat Setteli! Altijd leuk zo van de eerste keer drachtig he :D

AniekR, Happy B-Day voor Roos! (wel een dagje te laat, sorry :P)

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:32

Pfff mijn merrie is weer eens nep hengstig. Toont hengstig maar is het dus niet. Zit een geel lichaam en eitjes van zo'n 2cm maar is geen eiersprong geweest oid. Dus nu maar weer hengstig spuiten. Troela is het ook. Maandag scannen en als het goed is woensdag dan insemineren.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 13:38

Cynthia82, Knappe Fiore en ook zeker een knappe hengst!
Mooie foto's van je meisje!

Knolselder, Fijn dat Charlie zich heeft laten dekken.

Setteli, Gefeliciteerd met Jazzy!

Memere, Succes met dekken en de naderende geboorte!

AniekR, Wat een lieve foto samen met Roos!
Prachtig veulen!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 14:12

Misschien een domme vraag Myrthe, maar waarom niet de natuur zijn werk laten doen?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 14:20

Memere, dit hebben we twee jaar geleden geprobeerd. Zijn we drie maanden aan het scannen geweest, rekening van 500plus euro. Dus been there done that. Wil nu een wat eerder veuln dan in mei..

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 14:20

Hier is de hengstenhouder net weer geweest.
Gelukkig was Gipsy een stuk minder bang maar toonde nog geen hengstigheid.
Trees mocht ook even snuiven aan de date van Gipsy maar was ook niet genoeg om haar eigen date van de wagen te halen.

Afbeelding

Afbeelding

En aan mijn hoofd te zien is het niet alleen voor Gipsy spannend.......

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 14:44

inteelt, tja ik ben niet per se voor of tegen. Maar ik zie niet zo goed in waarom het nodig is.
Je kunt de goede punten mischien versterken en nog beter maken, maar dat geldt natuurlijk ook voor de slechtere punten.

Fotsy, hopelijk helpt het warme weer goed mee :)

Setteli, ik ben groot vos-fan :~ ik hoop ooit zelf ook eens op een mooie mini-vos :o

Sara, 10x ? :wow: mega onnodig toch (ik snap dat jij er niet zelf voor hebt gekozen hoor ;) )

Myrthee, hmm dat is balen! Hopelijk maandag/woensdag meer geluk....

Hinte, komt de hh aan huis om te checken op hengstigheid? En om te dekken? Oeii, dan hoop ik voor je dat de merrie snel hengstig word en zich niet zo achterlijk lang laat dekken als mijn merries.... :(

Ik ben gister zo de kluts kwijt geraakt met die sloeries dat ik zelfs de verkeerde merrie heb laten dekken.... Gelukkig zijn ze toch allebei met dezelfde hengst op date :')
Vanavond Sloerie2 nog maar eens kijken. Ik hoop nu toch echt wel dat ze gaan af slaan. Morgen gaat de hengst uit logeren dus ik heb besloten om door te gaan tot morgen (vanavond Sloerie2 voor de laatste keer en morgen Sloerie1 nog een keer) en dan is het klaar. Dan ga ik gewoon maar voor een 18-dagen-scan en hopen dat er toch in ieder geval 1 drachtig is......

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:00

Je bedoelt voor het kosten plaatje Linda?
Dat valt reuze mee, betaal voor Collovatti 180 en voor Zegmar 140 euro.
En dat is dan ook nog inc btw en stamboek kosten.
Voor dat geld komt hij het hele seizoen schouwen en dekken en dat 2 x in de week.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:05

Myrthee_ schreef:
Memere, dit hebben we twee jaar geleden geprobeerd. Zijn we drie maanden aan het scannen geweest, rekening van 500plus euro. Dus been there done that. Wil nu een wat eerder veuln dan in mei..

Met Jazzy precies zo'n verhaal. Die wordt niet uit zichzelf meer hengstig. Met hengstig spuiten wel.
Soms moet je de natuur een handje helpen.

Welke hengst had jij ook alweer uitgekozen Myrthe?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:11

hinte; nou ik bedoel vooral als hh, dan verdien je er toch niets meer aan? Terwijl je er wel een hoop tijd in steekt en benzine kosten voor maakt...