[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:09

Mijnlieverd, wat een vreselijk knappe dieren!!

Patrick heel veel sterkte, wat voor koliek verwachtte de veearts?

Pretty: briljante droom!! :D

Hier ene dikke domper. Mas was vanmorgen wat koud 37,1. Z'n dekentje was drijfnat omdat hij z'n plas laat lopen als hij ligt :\ . Vervolgens koelde hij nog meer af naar 36,5...helemaal niet best dus veearts erbij. Blijkt dat onze pannenkoek zijn meconium er niet af had, maar wel gewone mest die hij er dus waarschijnlijk omheen heeft geperst. Hij ligt dan op z'n zij te krampen en perst dan zo hard dat hij z'n blaas gewoon leegperst ;( Mannetje heeft een klysma en pijnstiller gehad waarna hij frisser was en weer zelf wilde drinken etc. Inmiddels is de pijnstiller aan het uitwerken en moet hij zo waarschijnlijk z'n tweede klysmaatje.
Hij heeft waarschijnlijk geen ondertemperatuur maar door de meconium blokkade meet je de temperatuur van de mest. Hoop dat ons ventje gauw aan het mesten gaat en opknapt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:12

Ach wat naar. Heb je hem niet op zijn rug zien liggen, en staan persen? Meestal laten ze het wel duidelijk zien als het ze dwars zit.. Ik geef altijd bij hengstjes een klysma om het voor te zijn. Gebeurd nog best wel vaak. En als ze er eenmaal last van hebben kan het nog best even duren voordat ze alles kwint zijn. Sterkte met de kleine.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:13

Marja, sterkte met Wis ze gaat je gewoon een heel mooi kleintje geven.
Woogy arme kleine man. Hopelijk knapt hij snel op als zijn veulenpoepjes eruit zijn

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:13

Ik ben er zelf niet helaas en m'n vriend zei dat alles vrij normaal ging, wel wat meer liggen en rollen dan de andere twee veulens die we hebben gehad...maar ook gewoon mesten. Daarom dachten we niet direct aan verstopping van de pek

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:31

Ik zoek altijd de hele stal af naar meconium (meestal kom ik het wel onder mn schoen tegen ;)).

Hopelijk is hij snel van zn buikpijntjes af. Arme mannetje

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:21

Hij heeft gister wel wat Meconium gehad maar is achter het bekken in de darm de rest blijven zitten waardoor Mash een zere buik kreeg hij rolde lag vast tegen de muur of maaide wild met zijn lange stelten om zich heen als hij lag en perste wel maar perste dus de normale mest er vanmorgen gewoon omheen waardoor het alleen maar lastiger werd voor hem om te mesten.
Kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat we het vannacht niet hebben opgemerkt dat hij last had toen was hij wat onrustig met zijn achterbenen aan het zwaaien en wat aan het rollen. Maar vanmorgen om half 7 dus 37.1 en hem meer dekens omgedaan omdat we dachten dat hij onderkoeld dreigde te raken wat dus achteraf niet zo was. Om 10uur dierenarts gebeld en die is meteen gekomen. Hij doet het momenteel wel goed is rustig met pijnstiller en klysma.
Hij heeft zijn 2e klysma gekregen nu en nu moet hij het zelf gaan doen. Hij is alert en vrolijk en kan al stoer rond stampen weer ze gaan zo naar buiten en dan hoop ik dat de beweging het laatste zetje gaat geven om alles weg te persen voor hem.
Op dit soort momenten kan ik me heel stom voelen dat ik het niet eerder heb opgemerkt maar de vermoeidheid van dagen slecht weinig slapen en dan een dag nacht en dag door halen ivm bevalling is dan best wel vermoeiend en dan kun je minder scherp worden. Puntje om aan te werken voor de toekomst.

Kyowa is zich als een ware tiran op aan het stellen heb ze aan huis staan dus als Kyo binnen is mogen de kinderen de stal gewoon niet meer in. En als ze buiten is is er niets aan de hand. Ik kan bij haar en Jeroen (de buurman) kan ook gewoon bij haar is er geen probleem maar andere die probeert ze echt aan te vallen soms. Nou ja ze is jong en een hoop hormonen dus dat zal het wel zijn komt vast goed...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:30

kappiegirl schreef:
Hij heeft gister wel wat Meconium gehad maar is achter het bekken in de darm de rest blijven zitten waardoor Mash een zere buik kreeg hij rolde lag vast tegen de muur of maaide wild met zijn lange stelten om zich heen als hij lag en perste wel maar perste dus de normale mest er vanmorgen gewoon omheen waardoor het alleen maar lastiger werd voor hem om te mesten.
Kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat we het vannacht niet hebben opgemerkt dat hij last had toen was hij wat onrustig met zijn achterbenen aan het zwaaien en wat aan het rollen. Maar vanmorgen om half 7 dus 37.1 en hem meer dekens omgedaan omdat we dachten dat hij onderkoeld dreigde te raken wat dus achteraf niet zo was. Om 10uur dierenarts gebeld en die is meteen gekomen. Hij doet het momenteel wel goed is rustig met pijnstiller en klysma.
Hij heeft zijn 2e klysma gekregen nu en nu moet hij het zelf gaan doen. Hij is alert en vrolijk en kan al stoer rond stampen weer ze gaan zo naar buiten en dan hoop ik dat de beweging het laatste zetje gaat geven om alles weg te persen voor hem.
Op dit soort momenten kan ik me heel stom voelen dat ik het niet eerder heb opgemerkt maar de vermoeidheid van dagen slecht weinig slapen en dan een dag nacht en dag door halen ivm bevalling is dan best wel vermoeiend en dan kun je minder scherp worden. Puntje om aan te werken voor de toekomst.

Kyowa is zich als een ware tiran op aan het stellen heb ze aan huis staan dus als Kyo binnen is mogen de kinderen de stal gewoon niet meer in. En als ze buiten is is er niets aan de hand. Ik kan bij haar en Jeroen (de buurman) kan ook gewoon bij haar is er geen probleem maar andere die probeert ze echt aan te vallen soms. Nou ja ze is jong en een hoop hormonen dus dat zal het wel zijn komt vast goed...

Ons lieve Masje heeft de beste peetmama in de wereld. Dikke knuffels en niets dan liefde <3
Ben trots op hoe jij en Jeroen dat allemaal maar regelen met de kinderen, en zeker in dit geval met Masje.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:51

Ach wat vervelend Woogy, hopelijk is hij snel weer de oude.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:44

Oooooohhhhh ML :~
<3
En nee mijn combi's hou ik nog even voor me omdat mijn hengst pas voorgesteld kan worden als hij netjes geschoren is enzo ;) hihi

Patrick, sterkte!!

Oohh gefeliciteerd allemaal met de mijlpalen!! Wat een hoop op de 300 dagen grens ineens :wow:

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:50

Linda nu ben ik wel benieuwd naar je hengst hoor. Verlos me uit mijn lijden :j

Oei Woogy sneu,die pek kan voor veel problemen zorgen. Gezien je normale mest zag ook zou ik het ook niet direct geweten hebben. Hopelijk gaat het snel beter nu.

Fokfanaat waar haal jij je klysma's en zouden die gewoon aan mini veulens ook gegeven kunnen worden?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:52

Sterkte, Patrick!

Mijnlieverd, ik ga nog bezoeken: Firefighter (Welsh Cob), Stoeterij du Bois, voornamelijk voor Cassanova, maar als ik er dan toch ben, ben ik ook wel nieuwsgierig naar Goldstar en Du Bois en waarschijnlijk Black Marvel (Welsh Cob). Dus nog een beetje uiteenlopende kanten :)
Wat een gaaf beest zeg, die Rocky Steeldust! Wat is dat er voor één? Biscuit is ook heel mooi!
Hoe oud zijn je andere twee merries nu?

O, vrouwke, jij mag ook al bijna!!

Ach Woogy... arm ventje.. Hopelijk knapt hij snel op!

Zo, Fiore is thuis! Ik heb haar vandaag opgehaald van haar winterstalling waar ze stond omdat ze daar hele dagen buiten kwam. Nu twee maandjes thuis op bootcamp en dieet en dan gaat ze als een keurig, deftig en net gemanierde dame hopelijk naar de hengst.
Daisy is natuurlijk weer boos. Die is altijd boos als ze haar kinderen na een tijd weer ziet :')
Normaal is Dais de meest onderdanige van alle paarden en rent ze weg van alles en iedereen. Maar Ti en nu dus ook Fi... oren in haar nek en jagen!
Nu staan ze naast elkaar in stal en het blije Fi ei kijkt o zo vrolijk naar mama en mama kijkt hetzelfde als Jill naar Dazzle _O-
Dit is de meest gezellige foto die ik er uit kreeg vandaag:

Afbeelding

Toen ze in de bak stonden, stond Dais heel dichtbij mij en ik mocht haar zelfs kusjes geven, want ik anders nooit mag. Hoezo jaloers? En straks, als ze denkt dat ik niet kijk, staat ze te knuffelen met Fi, want daar heb ik haar vaker op betrapt ;)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 26-02-16 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 18:54

Hoi allemaal,

Mag ik me hier weer melden en meekletsen.. Gaat toch ook alweer opschieten!

Orion is uitgerekend voor 4 april dus zit nu op 298 dagen en Aura voor 21 mei en zit nu op 250 dagen..
Ik weet niet hoeveel ik (vooral van Aura) mee ga krijgen.. Want ook ikzelf ben uitgerekend op 21 mei :+ (Handig gepland natuurlijk, gelukkig plan je zoiets niet)
Loopt allemaal niet zo heel soepel dus zie ik helaas de paarden veel minder als dat ik zou willen..

Ik heb even bijgelezen vanaf gisteren (pagina 37)

@ Woogy Gefeliciteerd!
Dat was nog even spannend zo te lezen!

HTK foto's voor je hengst.. Ligt er vind ik echt aan wat voor foto's dat zijn..
Maar ik let ook al heel erg op bij m'n merries.. Dr worden zoveel oordelen geveld over een foto en aangezien mijn veulens ook nog wel is verkocht worden wil ik geen negatief beeld over m'n merries.. Maar.. Ook geen beeld die vals positief is.. Want daar heb je niks aan.

@ Moratoetje.. Ik ben geen kenner maar kwa uitstraling zou hengst nummer 2 voor mij afvallen.
Die andere 2 vind ik erg leuk!

@ Suffie.. Wat was er met Luna aan de hand?

@ inowa.. Gefeliciteerd met de tweelinglammetjes!

@ Mopjemop.. Geen ervaringen.. Sterkte!

@ Az.. Wat een leukerd Gefeliciteerd!

@ Patrick.. Sterkte met Whisper

@ Woogy.. Hopelijk knapt hij snel op!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:55

Mopjepop heel veel sterkte

Woogy hopelijkknapt hij snel op!

Fiore weer lekker thuis.

Whisper heeft flinke krampkoliek, ivm eerdere verstoppingskolieken in het verleden is ze gelaxeerd.
Ze stond er beter bij vanmiddag, hopelijk blijft dit zo.
Mijn bijrijdster gaat haar zo voeren ik vanavond nog een keer.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:56

Ik lees straks even bij met bijlees post maar zit nu op de telefoon maar als mensen nog echt een goede camera zoeken voor op stal: http://hypostore.nl/zmodo-stablecam-starterkit.html !!!! Ik heb deze ook hangen, de demo is live en is tevens mijn merrie :D Set kan naar 4 camera's uitgebreid worden en kan eventuele set prijs voor geregeld worden. Kan zelf tot 16 camera's!

Mijn camera is weer online *\o/*
Laatst bijgewerkt door Nicole op 26-02-16 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:58

Pauk! Welkom en gefeliciteerd!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:02

Haha, die kop van Fi, die is echt blij. :))

Cassanova ben ik ook heel benieuwd naar, die heb ik vorig jaar gezien en vond die wel mooi bij Neon passen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:02

oeie woogy hopelijk helpt de klysma vlug en kan hij lekker veulen zijn

pauk welkom

patrick wat jammer dat ze zo vlug koliekerig is.

Mopjemop al nieuws van de DA?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:03

Mannn die Roky Steeldust wat een gaaf paard :~ Dat worden mooie veulentjes denk ik zo!

Jeetje wat erg van Whis, gaat het alweer wat beter nu? :(:)

Jij ook al pech Woogy, beterschap met het kleintje!

Wat hengsten betreft... Ik plaats alles gewoon op FB van mijn hengsten, ook de gore modderfoto's. Zoveel hengsten die er in het echt totaal anders uit zien dan op foto's... Mijne zien er gewoon uit zoals ze zijn :D En niet goed, genoeg andere hengsten, toch? Ik lig er niet zo wakker van :+

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:08

Woogy, sterkte woogy met je veulentje :(:) hopelijk is ie gauw beter.

Ik heb ook minder goed nieuws. De VA duurde wel erg lang (was inmiddels half 7) dus dacht ga maar even bellen voor de zekerheid......en ja hoor......ze zijn ze me vergeten -:(-
Telefonisch overleg gehad met VA en na het weekend komt hij sws langs maar Mick moet voorlopig wel 2 a 3 weken op boxrust en mams dus ook. Das wel balen en sneu. Ze willen er echt wel graag uit namelijk (uit stal) .

Maar goed, afwachten tot maandag. Tis alleen niet fijn om zo het weekend in te gaan met zorgen.....

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:15

Patrick sterkte met Whisper hopelijk knapt ze snel op.

Pretty hihi leuk zulke dromen. _/-\o_ _/-\o_

Klysma`s haal ik gewoon bij mijn dierenarts. Voor minis lijkt t me dat je dan veel minder erin laat lopen. Ik heb knijpflessen dus wat minder is goed doseerbaar.
Sinds twee jaar geef ik ook standaard een klysma. Die stress is echt niet grappig.

Woogy agoss sterkte.
Kappiegirl ik begrijp dat het veulen van Woogy bij jou staat. Ook jij sterkte. Je zorgt toch goed voor het veulen en er kwam mest uit dus logisch dat je niet direkt aan meconium denkt.

Cynth Fi op stal... dan ziet ze er ineens toch heel volwassen uit.

Pauk jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap... ( oooiieee ik had bijna dracht getypt) :')

Inmiddels ook al 3 zwangere dames in dit topic! *\o/*

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:27

Blije kop heeft dat beest van mij hè? :')
Het is echt niet normaal. Ik gebruikte nooit de uitdrukking 'blij ei', maar als ik naar haar kijk, kan ik nergens anders aan denken dan aan een blij ei :D

Ze heeft me toch een karakter: té blij, té eigenwijs, té dominant. Lekker dier <3

Ze is ook echt groot als ik haar zo naast Dais in stal zie staan, Tjinta.
Als ze morgen een beetje mee wil werken, gaan we haar opmeten, ben benieuwd, maar haar kont staat sowieso hoger :+

Mopjemop, ze zijn je vergeten? Pardon? Lekker is dat.. zeker op vrijdag...
en drie weken boxrust zonder dat ze hem gezien hebben, of heb ik een stukje gemist?

Neonlight, ik weet dat jij Cassanova ook ziet zitten :) Je had het van de week over 'de driejarige van Du Bois' :) Ik ben benieuwd naar hoe hij in het echt is!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:31

Woogy is mijn nieuwe buuf en zelf zit ze nog ver weg dus help ik haar vriend met de merrie en veulen en was ik ook aanwezig bij de bevalling en hebben we hemel en aarde bewogen om hem er goed en wel af te krijgen. Dan verwacht je niet dat er nog meer kan mis gaan. Maar had gewoon de signalen beter moeten observeren dus ergens geef ik mezelf hier dan weer wel de schuld van dat het kereltje toch te lang last heeft gehad.
Gelukkig is ie er aardig doorheen en hoop ik dat het nu klaar is en dat Lisa morgen hier komt en een blij en vrolijk veulentje ziet. Want dat is toch wel heel wat waard.

Verder sterkte allemaal met de zieke paardjes hoop dat ze zich er allemaal goed doorheen slaan.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:46

@cynthia82, nja dat baseert hij op het feit dat Mick vast heeft gelegen onder een palet en we weten niet hoe lang hij daar heeft gelegen. De bevalling van Mickey was onverwacht en niet vlekkeloos verlopen. (Over de stal gesprongen).

Maandag komt hij sws en dan kunnen we het beter belijken maar rust is wel noodzakelijk zodat het kan helen. Zijn rechter achterheen tilt hij minder goed op. En het leek aanvankelijk hoed te gaan maar door het rennen in de buitenbak, werd het erger. Daarom was zijn advies: rust.

Baal hier flink van |( |(

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:49

O ja, dat is waar, Heb ik wel gelezen, sorry!
Ik snap dat je ervan baalt, ja! Je wil je baby gewoon vrolijk zien rennen :(:)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:49

Dan maar even rust inderdaad Mopje. Is niet anders als het nog niet goed is.

Woogy hopen dat hij nu weer lekker op gaat knappen. Altijd zo sneu die kleintjes!