[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:14

hey dustinlover 360 dagen pfffff dan komen er nog 21 bij aaaaaaaah neeeeeee.....
ga ik niet trekken denk ik :(:)

Voor de mensen die hun veulentje op tijd hebben gekregen, die mogen blij zijn pfff.. Ik heb het gevoel dat Lorena ook flink gaat overdragen!! Alle tekenen en niks daar (behalve witte melk)
Plaats dadelijk foto's..
Laatst bijgewerkt door laffayette op 20-04-11 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:15

daar denk ik ook maar niet aan :P Ravina is pas volgende week vrijdag 340 dagen

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:23

hier ook nog helemaal geen tekens van aankomende geboorte....
zo lastig dat ik geen datum heb!

en mijn quarter merrie met dikke buik en theezakjes die drachtig zou moeten zijn......gister hengstig geworden |( ( of had ik dat al gezegd weet het niet meer)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:36

hier ook alles rustig vanmorgen

Afbeelding
Jaarlingetje vandaag! wat een knapperd is het toch!
Vandaag de hoefsmid erbij gehad, maar arme ding groeit te snel, buigpeesjes kunnen niet mee en dus worden zo de hoefjes te steil. nou bijgewerkt en kijken of hij goed gaat lopen, anders moet hij alsnog speciaal beslag en dat wordt niet zo handig met de opfok dus duimen maar en heel goed in de gaten houden.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:41

Gold Strike is echt heel schattig om te zien!
Super mooie foto's weer, Muzefee :D
Lieve baby-Bintie :)
De foto waarmee ze bronzen merrieveulen is geworden is echt een gave foto! Oké, groen lint op de achtergrond, maar nou en :)
Fijn dat Amaretto zich weer beter voelt!
laffayette, ik denk dat Dais ook gaat overdragen hoor. Ze zit vandaag op 333, maar ze heeft nog amper uier, haar banden worden wel wat slapper, maar zijn nog lang niet heel slap, haar zuchtbultje is nog klein (2 handen ongeveer), flanken zijn nog niet echt ingevallen... Of er gebeurt een wonder de komende dagen, of het wordt pas mei :(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:04

Godzijdank heb ik bij Neon vanaf het begin af aan al gezegd dat die gaat overdragen en ben ik ook helemaal ingesteld op overdragen. :D

HCRanch, balen zeg. Maar twijfelde je al aan de dracht? Het kan zijn dat ze toch drachtig is, sommige merries tonen gewoon hengstigheid tijdens de dracht.

En ik heb al weer heel wat geleerd over veulens opvoeden, nek omdraaien bijvoorbeeld, die kende ik nog niet. :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:22

Zilvermooon...van harte gefeliciteerd met je mooie Alexandro kind. Ben heel benieuwd naar 3 weken foto's

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:36

@ neon: Ja had ik dat ook maar gedaan :o Nu ben ik teleurgestled dat het waarschijnlijk toch langer gaat duren... maar ja :)

De foto's van Lorena vandaag. Oordelen jullie maar.

haar uier:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

haar kling:
Afbeelding

en haar dikke buik.
Afbeelding
Afbeelding

Sorry voor de foto spam :o <3

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:40

Zo die heeft behoorlijk uier zeg

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:43

Azra's uier ziet er ongeveer net zo uit als die van Lorena nu, witte puntjes op haar uier en wat vocht.

Heb net om de mood erin te houden maar door het huis gezongen 'Tut krijgt vannacht een baby, tut krijgt vannacht een baby', ach het is te hopen voor het arme beest ze heeft het echt zwaar.
Draaft hooguit 2 passen en de rest waggelt ze, is pissig op de hele wereld, ze is het echt BEU.

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:45

aaah zielig he Charaz!! Lorena ziet er ook afgemat uit... gerrum

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:48

jullie moeten niet zo snel gaan!!!!!!!

voor het geval ik veulens heb gemist,GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!

hier nog lang niks maar pepper wel haast op 310 dagen dus schiet wel hard op nu

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:55

zow zeg jullie gaan snel, heb ik even een paar dagen geen tijd om echt te bokken ben ik het topic kwijt.....maar weer teruggevonden..

Bayra groeit als kool, heeft mij inmiddels al een oplawaai verkocht (erg losse achterbeentjes) en stuitert heerlijk door de weide. Vanaf maandag staat ze ook samen met mijn mijn andere dames maar die hebben meer interesse in het gras dan in haar hihi. Al viel het mij gister ineens op dat ukkie nog steeds wat vocht in haar uier heeft zitten terwijl arthur er al sinds eind september af is.......

shirleypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:56

wat geweldig al dat jong grut <3

witteke is rustig op haar gemak, uier groeit niks meer.
ik hoop alleen dat ze me vannacht wat laat slapen, afgelopen nacht was het maar een uur geloof ik.

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:58

hey snoevie hoe is de uier bij jouw merrie dan? ook al gevuld?

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:01

Dat is een best uier laffayette!!

Wat zouden jullie doen? Ik ben morgenvroeg vrij. Dus wou Zilver en veulen morgenvroeg in de weide doen. Met de middag (vlak voor ik moet werken) weer naar binnen doen. En smiddags als ik vrij ben weer een paar uur naar buiten doen. Of zouden jullie ze gewoon de hele dag buiten doen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:03

Als het kan lekker de hele dag,als er toezicht is uiteraard. Het weer is super morgen als t goed is

shirleypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:05

zilvermoon, ik zou het de eerste keren even onder toezicht doen,
maar misschien ben ik te voorzichtig.

laffayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:05

idd. naar buiten!! Niks beter dan dat... Wel dat je zeker weet dat het goed gaat buiten!

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:09

Dat is het probleem. K heb die bonte jaarling er dus bij in lopen. En vanmiddag moest ik wachten tot de dierenarts was geweest dus ze hebben de hele dag bijna op stal gestaan. Rond half 4 naar buiten gedaan. En toen heeft die jaarling een kwartier achter Zilver en veulen aangerend omdat ze jaloers was. Zilver is wat dat betreft veel te lief want die loopt weg ipv van zich aftrappen. En toen ging het dus mis. Veulen heeft een tikje gehad van de jaarling ( veulen heeft niks) maar toen knapte er iets in Zilver. Ze is nu dus heeel beschermend naar dr veulen toe en de jaarling hoeft er maar naar te kijken of ze jaagt m al weg.

Nou kan ik ze sochtends wel bij elkaar doen als ik er nog ben. En als ik weg ben ze apart zetten zodat Zilver en baby iets meer rust hebben. Smiddags is er niemand die op ze kan letten want vriendlief en ik zijn dan allebij heen werken...

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:27

Wat een schatje is die strikey van je Zilvermoon, lekker buiten, heerlijk voor ze!!

Toen ik Pip vanmiddag weer terug in haar weitje wou zetten liep ze zelf d'r stalletje in, en wou er ook in blijven..
Heel appart.. Denk dat ik vanavond maar weer een extra oogje in het zeil ga houden.. (Al ben ik stiekum bang dat Pip het weer gewoon gaat rekken tot dag 350...) En ik maar elke keer van iedereen horen dat ie kleintjes minder lang dragen.. haha..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:37

laffayette schreef:
@ neon: Ja had ik dat ook maar gedaan :o Nu ben ik teleurgestled dat het waarschijnlijk toch langer gaat duren... maar ja :)

Ik ben door schade en schande wijzer geworden. ;) Andere jaren zo lang gewacht, dat ik nu wel beter weet. :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:41

Haha ik en vriendin van mij riepen met 328 dagen ofzo: ja bij 330 bevalt ze want die 340 haalt ze echt niet! en bij 340 ging het: De 350 haalt ze echt niet, da kan gewoon niet... en bij de 350: ik weet dat we het niet moeten zeggen maar de 360 kan ze toch echt niet halen.. Toen vriendin van mij over 370 begon zei ik heel hard: HOUD JE MOND!! :P

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:01

Aan alle nieuwe veuleneigenaren: GEFELICITEEERD!! Prachtige veulentjes gezien...allemaal merries!!...ben blij met mijn hengstje hoor, maar een merrie was bioj mij ook zeer welkom geweest :o Nou, ja...baby Toot is een hengst...maar die heeft vast kans om hoge ogen te scoren.
Aan iedereen die nog vol verwachting is: sterkte met wachten...
@KDM...Jeemie weet je zeker dat er geen tweeling...of drieling..of vierling..in zit???? _/-\o_ .....wat een BUIK!!

Even een foto van mijn bijna 2 weken oude mannetje. Hij voelt zich al heel wat en dat lijkt ook zo als hij er zo bij staat :D
Hij doet dit alleen als hij net uit de stal is, de rest van de dag is ie de rust zelf. Hij is gelukkig niet meer bang, maar ook niet overheersend en dat vind ik wel fijn.
Alleen zijn voorbeentjes staan nog wat krom en dat baart me wat zorgen. Volgende week wordt er gekeken of er wat aan gedaan moet worden...hopelijk valt het mee en kan de hoefsmid wat corrigeren.

Afbeelding

Met vier beentjes op de grond is het nog maar een ukkie :=
Afbeelding

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 23:06

Lafayette dat ziet er veelbelovend uit (als ze het volgens het boekje doet). Alleen moeten de spenen nog gevuld! Is dit een uier van 's morgens of van 's avonds?
Succes voor de wakers!