[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:43

MarijeR schreef:
Iedereen met drachtige merries gefeliciteerd!

Neon is oma geworden, gefeliciteerd :D

kappiegirl, is dat piesen en gillen niet van woede?
Doen de merries hier ook als ze drachtig zijn, ze knipogen er ook bij maar het heeft dan niets met hengstigheid te maken.

AZ, balen dat het allemaal zo tegen zit. Hopelijk werkt insemineren met onverdund sperma wel.

Iedereen die gaat scannen veel succes!

Met Dynamic schiet het nog steeds niet op :n
Eergisteren heb ik haar weer hengstig gespoten, nu 2x achter elkaar met een halve dosering en dan 6 uur er tussen.
Als dit ook niet werkt, weet de DA het ook niet meer.
Ja het veulen vroeg afspenen maar dat is er eentje van maart dus dat kan ook niet voor eind juni/begin juli en ik weet eigenlijk niet of ik dan nog wil dekken...
Dan kom ik ook in de knoei volgend jaar met de shows want dan zijn we toch ook veel weekenden weg en m'n moeder doet me wat als ik haar achter laat met een merrie die moet bevallen :D
Ik heb iig al wel geregeld dat als Dynamic niet gedekt wordt, ik een merrie met veulen van iemand kan lenen volgend jaar, dan hoeft het veulen van Isis niet alleen op te groeien want ik heb ze liever met een speelmaatje dan alleen.

Isis is al weer 70 dagen drachtig, de eerste 10 weken zitten erop :D

Ik hoop het het zou inderdaad wel kunnen dat het van woede zou kunnen zijn maar ze doet het alleen bij de merrie... Ik hoop het heb besloten haar toch gewoon te laten scannen en dan zien we wel.
De hengst is inderdaad meteen vertrokken richting Hamburg als ik het goed begrepen heb dus is niet meer om de hoek. Baal er wel van want hij was zo leuk we hebben er nog over na gedacht om hem te kopen maar op dit moment kunnen we gewoon geen hengst houden met 2 jonge kinderen zou ik niet verandwoord vinden omdat mijn kinderen gewend zijn om altijd maar de pony's te kunnen pakken als ze daar zin in hebben en met een hengst kan dat gewoon niet daar zijn ze te jong voor.

Ik heb weer een beetje moed gekregen dus ga weer hopen :o .

Jammer dat het met Dynamic nog niet zo vlot wil verlopen duim voor je mee dat ze toch ineens wel drachtig is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:47

Sjoert en Youngster, gefeliciteerd!!!

guenivere, inderdaad een keer scannen. Lijken rammelende eierstokken, wellicht maakt ze meerdere eitjes aan die na elkaar rijp worden.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:36

Bren79 schreef:
2 en 3 weken is wel erg lang hoor om dan steeds om de dag te blijven dekken weet niet om wat voor paarden t gaat maar lijkt me handig te laten scannen op het ei dan hoeft er ook niet veelvuldig gedekt te worden ;)

Het zijn mini shetlanders. Heb net gelukkig een telefoontje gehad 1tje sloeg af, maar dat was wel de merrie die vandaag twee weken hengstig was, dus die laat ik over drie weken gewoon scannen. Overigens heeft die andere haar deze week nog laten dekken en zit zij dus zaterdag op drie weken willigheid....

miszlisanne

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:52

@ guenivere jou merries nemen het er gewoon van! tis niet 365 dagen per jaar s*xvakantie..

sjoert en youngster gefeliciteerd!!!!

jenny kan je nog slapen ;) strax gooit creamer m er pas uit als jij uitslag hebt van larouscha.. hahaha

enne succes iedereen met opnieuw insemineren, scannen enzovoorts. vorig jaar was ik degene die tot juni bezig was met insemineren, scannen, heen en weer rijden en vooral STRESSEN, dit jaar bespaarde nobel het me!

Nobel der hormonen beginnen weer een beetje te normaliseren, vorige week sloeg ze iedereen/alle paarden nog verrot nu hinnikt ze toch wel weer naar me en mag ik toch wel weer gewoon poetsen, aaien, wandelen enzovoorts haha!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:05

@ Sjoert & Youngster gefeliciteerd.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 00:18

Mar en Sjoert, gefeliciteerd!!

Suffie, ook gefeliciteerd!

AZ, dat is wel zuur, beide niet drachtig :(:)

Vief is inmiddels weer thuis! Eind van de maand scannen :) En het bewijs dat ze gedekt is :D

Afbeelding

Afbeelding

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:18

Vief ziet er ook niet uit alsof ze er echt veel mee plezier eraan beleefd dan Tal via het rietje ;) Wel leuk hoor zo die foto's! Ik heb alleen het vervoersbewijsje vanaf het dekstation.

Dus kan bij deze melden Talida (Lancet*Wisconsin) is gister voor de 2e keer geinsemineerd door Uphill. Nu 3 weken wachten, samen met Richtje :D

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:22

miszlisanne: nou het veulen is er hoor, vannacht even na 12en geboren!

heidie: hoelaat gaat het worden vandaag voor de scan?

richtje: :oo ongesensureerde dekfoto's nou het bewijs is hiermee wel geleverd!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:38

@ Richtje : leuke foto's :D ik denk dat je al beetje kan raden wat voor soort veulentje daar uit gaat komen, als je zo die 2 koppies bij elkaar ziet !

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:40

Afbeelding
Dit is de cremello hengst waar ik het in eerdere posts over had.
Ik twijfel nog waar ik hem ga aanbieden (HK) misschien welsh, of duitse reipony stamboek... of toch NRPS.
Jullie een Idee?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:41

@ jennyk ik moest om 1 a 2 uur DA bellen en dan hoor ik hoelaat hij bij mijn merrie komt vandaag.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:55

@ Jenny: gefeliciteerd met je veulen !! wat is het geworden ?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:38

Dat koppie van Vief op die 2de foto. :D Hee hond, rot op, stoor me niet. :')

Marjolein, leuk beestje. Toont al erg compleet, hij is nu 2 toch?
Welke HK, ik heb er de ballen verstand van, zijn nu net 3 stamboeken waar ik helemaal niet in zit. Ik denk dat het commercieel gezien naar de merriehouders toe al niet uitmaakt, dus even kijken voor welk stamboek hij het beste ideaalbeeld heeft.
Of gewoon in alledrie de stamboeken goed laten keuren. :+

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:42

@ Neonl. : ja klopt hij is nu net 2 geworden. en begint nu beetje bespiering te ontwikkelen.

hihih alle 3 zou wel leuk zijn ! maar moet ik wel een grote portemonee hebben :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:12

Al_Zawraa schreef:
Net nog een telefoontje.. Firenza is ook niet drachtig |(
Wordt er nu toch wel een klein beetje moedeloos van. Er zat teveel vocht in haar baarmoeder, dus ze wordt nu gespoeld, en krijgt nog een prikje om het vocht af te drijven. Daarna moet ze elke 4 uur weer zo'n prikje, morgen weer spoelen, weer spuiten. Zaterdagochtend 8 uur dekken, 12 uur weer een prik, zondag weer, en dan hopen dat maandag de hengstigheid over is.. Wat een gedoe allemaal, arme merrie. :(:)

Iedereen met drachtige merries gefeliciteerd!
Jenny gefeliciteerd met het veulen!

Nog even een vraagje, heeft iemand ervaring met het bovenstaande? Merries gehad waarbij ze hetzelfde gedaan hebben, en die ook tussendoor dus nog gedekt zijn? Was de merrie uiteindelijk drachtig?
Ik heb zelf het gevoel dat als ze er zoveel mee aan het rommelen zijn, ze moeilijker drachtig zal worden(iig deze hengstigheid). Maar of dat ook echt zo is?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:26

Bedankt voor de felicitaties!

heidie: ah dan ben je misschien al wel aan het bellen :):)

marjolein; een hengst, we twijfelen nog of het een valk of palomino is
Hengst heeft een mooie uitstraling zeg :~
Ik zeg nrps!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:26

Ik weet dat ze bij Nic op de kliniek het vaker zo aanpakken.
Ik zou zelf ook idd een idee hebben dat het minder goed pakt, maar daar spoelen ze juist na het insemineren. En ik heb nog geen klachten gehoord.
Kan je dus niet uit eigen ervaring helpen, maar misschien stelt dit je wel wat gerust.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:40

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ik weet dat ze het vaker doen, heb er hier op bokt ook vaker over gehoord, en dat het lukte.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:46

gefeliciteerd Youngster en Sjoert!

Melody jij ook felicitaties!

Richtje je ziet echt dat ze plezier had eraan,blijft ook wel mooi staan,zo zonder praam,of hulpstukken!

Jenny eindelijk is hij er dan! Van harte! Ga zometeen eens fotos zoeken ervan,of zijn er nog geen?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:03

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:06

dbt volg ik elk jaar,al is het nu als meelezer :o ,dus ik ga straks de fotos wel vinden!

Ons merrietje staat hier ook op knappen,maar ik denk dat ze zondag gaat..dan is er namelijk niemand want dan vieren we de verjaardag van mn zoontje :+

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:17

jennyk schreef:
marjolein; een hengst, we twijfelen nog of het een valk of palomino is
Hengst heeft een mooie uitstraling zeg :~
Ik zeg nrps!

de moeder is een cremello? en vader is een vos??? dan is het palomino

valk moet echt pikzwarte manen hebben bij geboortje.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:23

Vader is een bruine, moeder is een cremello, maar.....de vader van de moeder is een schimmel, en aan de pedigree te zien is het een homozygote schimmel. Mijn vermoeden is dat Creamer een schimmel is en dit veulen een palomino-schimmel is. Veulen heeft ook zo'n brilletje om de ogen.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:30

oh ik had ff de foto's gevonden !!!!
jeetjeuh wat apart !!! het is iig geen valk..... maar in palomino geloof ik ook niet echt ( de donkere benen)
iets van zilver appel???? zou dat kunnen ???

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 14:31

de fotos ook gevonden! Ik ben geen kleurenexpert,zo op het beginnersoog zou ik zeggen palomino,maar er zijn natuurlijk meer kleurtjes dan dat. In elk geval een mooi en groot langbenig veulen!