Ivanka begint ook slappe bandjes te krijgen! En haar uier wordt nu ook steeds voller! Gisteren was ik een klein stukje gaan wandelen, omdat ze enorm stijf was (met dit weer doet ze écht niets anders meer dan 23 uur per dag op stal staan, het andere uurtje ben ik met haar bezig en staat ze af en toe buiten). En toen ik terug kwam lopen (na een kwartiertje al, toen hadden ik en Ivanka geen zin meer ) maar toen kwamen we de buurman tegen, de DA dus. Hij kwam ons tegemoet gelopen en hij ging Ivanka nadoen, ik kan het hier niet goed uitleggen, maar het was echt grappig . Hij deed zn armen wijd en ging waggelen , precies Ivanka nu . En toen stond ik zo eens even met haar te praten, maar hij vond haar te dik. Maar ja, nu krijgt ze natuurlijk behoorlijk wat brok en hooi en ze kan in principe ook nog altijd gras eten. Dat doet ze nu wel minder, maar per dag zet ik haar ook nog een half uurtje in een vrij volle wei. Dan heb ik het idee dat ze niet de hele dag binnen staat . Hij vond haar wel mooi dragen, maar er zat teveel spek omheen . Maar ja, hij zei ook al dat veel paarden dat tegenwoordig hebben (te goed verzorgd ) en vooral als ze niets meer doen . Verder vond hij dat dr uier iets voor op schema liep, maar dat het verder allemaal goed ging . Maandag is ze over 2 weken uitgerekend; hij zei: "we wachten geduldig af". Nee, niet geduldig ...
Nou goed, toen ging ik naar huis. Ivanka was gevoerd en al, en ik ging 's avond terrasje pakken. Net voordat ik wegging, ging de telefoon. Ik zag al op de nummermelder dat het mn oom was waar Ivanka staat, zegt hij: "Ja euh, je paard die euh.." Ja wat? Is aan het bevallen? Heeft ze al een veulen? Hengst? Merrie? Kleur? Hij begon al te lachen ... Maar zo grappig was het uiteindelijk niet, want mevrouw is aan het slopen geweest . Uiteindelijk had ze zichzelf er alleen maar mee.. HA, net goed. Maar ik had een vliegenplakrol in de stal opgehangen. Hielp echt perfect. 30 cm breed, 3 meter lang en hing tegen het plafond. Dat ding vangde superveel vliegen. Maar.. toen ging er een paard aan zitten en kwam het ding spontaan naar beneden. Hoe ze het precies voor elkaar heeft gekregen weet ik niet, maar ze liep vanaf toen dus rond met een vliegenrol van 3 meter lang over haar rug heen geplakt .
Probleem was dat mijn oom het er wel af wilde trekken, maar Ivanka is behoorlijk eenkennig en liet zich niet pakken door mijn oom . Maar ik moest ook weg, dus hij ging het nog een keer proberen en anders zou mijn zus even gaan om te helpen.
Die muts is toen bij het hek gaan staan, mijn oom kreeg het halster nog steeds niet aan, maar ze bleef hartstikke stil staan toen het 3meter lange vliegending eraf werd getrokken . Maf paard, snap niet waarom ze zich niet liet pakken hoor.. ze kent mijn oom ook goed, die geeft haar 's ochtends vaak eten iig .
Nou ja, dat was weer mijn belevenis van gisteravond .
@ Parouscha, ik heb altijd wat vlas op de bodem om vocht op te nemen, en daar heel veel stro overheen. Je kan je paard beter niet in dat fijne spul zetten als ze moet bevallen want daar kan het veulentje geloof ik zelfs in stikken. (heb ik gehoord) Bovendien zit het hele veulen eronder en mag het absoluut niet gegeten worden, wat die kleintjes wel gaan doen waarschijnlijk.
@ Tinne, wat maak je toch allemaal weer mee, gek peerd Dag hoeveel zit je nu??
We gaan zo op kraamvisite!! Ahh, ik ben zo nieuwschierig! Ik heb de halve nacht niet geslapen!! Fototoestel gaat NU mijn tas in!! Eind van de middag krijgen jullie de fotos te zien
heej Heb een tijdje niet meer gereageerd in dit topic Maar udina is niet eind juni uitgerekend maar over 2 weken pas Dus Udina is nu net zo ver ongeveer als die van jou tinne.. Udina is oowk al superdik, maar haar uier kan nog wel wat dikker volgens mij. En ze zweet echt heel erg met dit weer, hebben die van jullie daar ook last van??
Voor de nieuwsgierige onder ons, linde is precies 317 dagen en moet er dus nog zo'n 23!! Maar vorig jaar was ze ook vroeger als gedacht. Dit wordt haar 6de veulen, In 2003 heeft ze geen veulen gehad. Ze is echt enorm, gelukkig was dat vorig jaar ook zo anders zou ik er echt aan 2 denken! Maar madam is zelf ook 1,75 en wordt niet meer geredendus is nogal uitgezakt!
Ik durf ook geen vlas of zaagsel te gebruiken idd door het verstikken bijv van het veulen. Dat spul kan zo in de neus of mond komen. Ik denk dat ik toch maar voor Stro ga.
lavanta: Van harte gefeliciteerd! Een mooi vos merrie-tje Veel plezier ! Ben heel benieuwd
Tinne: haha! Ik zie het al helemaal voor me Wat een dombo zeg Vond ze dat niet eng dat kleefding op zich? en mooi dat de DA ook vond dat alles goed gaat
Maar het is wel een ontzettend mooi beestje!! Ze heeft een blesje ipv een kolletje en een heel mooi aansprekend koppie. Verder staat madame al heel stevig op de benen en ze is ook al behoorlijk groot (zal wel geen kleine worden ). Het karakter is ook goed, we stonden in de box en ze stond meteen naast ons om geaaid te worden
Hier de 2beste fotos om toch even een indruk te geven:
Morgen halen we haar naar huis, dan zal ik wel meer (en hopelijk betere) fotos maken
Ah, wat leuk!! Ziet er hartstikke mooi uit, ik ben benieuwd naar meer foto's!!
vrijalover; volgens mij viel het wel mee, ze liep gewoon op haar gemak rond, terwijl er nog een paar meter achter haar aan sleepte . Ik had het eigenlijk wel willen zien .
@ Lavanta; Lekker ding, zeg! @ Tinne; Wat een verhaal weer, wat heb jij toch een heerlijk maf paard @ Hopkefamke; Ja, Umeda heeft het ook snikheet de hele dag en die komt elke keer zeiknat van het land af. Ik had zelf ook niet zo'n buik willen hebben nu, hoor
Dat gevoel had ik zelf vanavond ook. Ik ga vannacht nog maar eens kijken denk ik. Iemand hier had er een schema van maar dat kan ik niet meer terugvinden. Er loopt niet echt melk uit maar er hangt wel af en toe een druppel aan. Geloof niet dat ik nog kan slapen en morgen moet ik eigenlijk met m'n collega's gaan zeilen, wat heb ik daar toch zin in Het smaakte overigens niet zoet.....(hoezo nieuwsgierig )
Oei Coydog! Dat klinkt als stroop! Ik ben benieuwd...volgende mij duurt het niet lang meer bij jou! Bij Fleur begon het zo, en toen ging het ineens heel hard druppelen, en toen was een uurtje later het veulen er!