Heftig ladonna.. gelukkig naar omstandigheden goed afgelopen.
Balen dat Zyva weer aan de diarree is. Maar wel mooie foto van haar
Herinneren jullie nog dat ik vroeg of die merrie drachtig zou kunnen zijn? Nou dat is ze dus. Alleen nu dus de vraag wanneer ze uitgerekend is. De vorige eigenaar had haar net dus die zal het wel niet weten.
nieky1993
Geplaatst: 04-07-24 20:14
MallyBelly Fijn dat je mag opbouwen met het buitenstaan. Zullen ze wel fijn vinden
Lonniejj Fijn dat het zo goed gaat en hij levendig is . Ook een geruststelling dat de foto's van de gewrichten goed waren. Als zijn rode bloedcellen goed zijn mag hij dan naar huis?
Mirjamalvaro ik denk idd dat dat een schimmel wordt
Kvikur Fijn dat ze zo braaf was bij de smid. Veulenvachten kleuren altijd raar vind ik. Ben benieuwd hoe ze eruit ziet als er verhaard is.
Sourcy Wat heftig zeg van je veulen. Hoe gaat het vandaag met hem?
LaDonna75 veel sterkte en beterschap voor je vader
Tj_stables Hier hebben de meeste pas een veulen hengstigheid tss 10 en 16 dagen snap niet waarom dat bij de rest allemaal zo vroeg gebeurt . Meestal tel ik rond 30 - 36 dagen de 2de hengstigheid.
Am_horse Wat fijn dat ze in de kudde staan. En knappe foto van Wonderboy
Happy_hippie Balen dat ze weer aan de diarree zit . Mooie nek erop zo als ze naar de hark snuffelt
Kiko kan de veearts geen inschatting maken wanneer ze ong Uitgerekend is? Hier vaker drachtige merries uit Ierland gehad en de veearts kon toch meestal inschatten rond hoeveel maanden ze drachtig waren.
Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen Imani_Abby - Toffee - 399 dagen Magic_lover - Ivana - 345 dagen
Ik heb Imani_abby een pb gestuurd maar ze is al vanaf begin juni niet meer online geweest. Vanaf wanneer haal ik d'r uit d'r lijst? Zijn daar afspraken rond?
AnsoDM
Geplaatst: 04-07-24 20:20
Och hij is echt een sterk mannetje lonniejj
Ladonna: heftig zeg veel beterschap voor je vader!
Kiko: ow! Heb ik wat gemist? Welke merrie is dit?
Hier word zaterdag een wat spannende dag! Keuring voor Nova we moeten echt vroeg. 9u10 ofzo dus dat word tegen 6u30 op stal om da spook te dotten om zeker klaar te zijn tegen 8u dat we kunnen vertrekken. Morgen kan ik niet dotten want ze mag nog eerst model gaan staan aan zee morgen avond word eventjes wat druk maar goed!
Nieky ze zei dat het veulen met een week kon komen maar ook nog een maand duren. Alleen gaan ze volgende week op vakantie dus dat is wel een dingetje.
AnsoDM dit gaat over een merrie van kennis van mij. Die hadden een pony voor hun dochter gekocht en ze vroeg mij of ik dacht dat ze drachtig was. Ik zei dat dat een grote kans was van wel. Ze hebben laten scannen en is dus drachtig. Succes morgen! Ben benieuwd of ze zicht gedraagt en haar beste beentje voortzet!
WillemijnL
Geplaatst: 05-07-24 12:01
Bij Imani Abby heeft een merrie verworpen, al vorig jaar daxht ik, dus ik denk dat ze sowieso maar één veulen kreeg en per ongeluk op de lijst bleef staan.
Sanet
Geplaatst: 05-07-24 12:46
WillemijnL schreef:
Bij Imani Abby heeft een merrie verworpen, al vorig jaar daxht ik, dus ik denk dat ze sowieso maar één veulen kreeg en per ongeluk op de lijst bleef staan.
Maar je moet zelf aangeven dat je op de lijst wilt, dus dat zal ze dan toch zelf gedaan hebben. Ik zou (als ik de lijst bij zou houden) haar van de lijst halen, mocht er toch nog een veulen zijn, dan zien we dat wel in dit topic voorbij komen.
Even teruggekeken en Toffee heeft met 380 dagen veulen gehad, dus die hoort niet meer op de lijst (volgens mij )
magic_lover
Geplaatst: 05-07-24 13:46
Zijn wij dan de laatste van dit topic, nee toch?
Vanmorgen even bij dr gespiekt maar toen zag ik al wel en serieuzer uier (zie dr meestal pas smiddags of savonds) Ter vergelijking, dit was gisteravond
Voelde ook erg hard/gespannen aan. Maar nog geen drupjes of hars.
Ben benieuwd hoeveel het vandaag over de dag nog weer leeg loopt, maar we houden haar maar weer verder in de gaten.
Gelukkig (voorzichtig) positieve geluiden met de zorgenkindjes hier!
Ik doe als trouwe meelezer ook nog mee. Finna zit vandaag op dag 342, haar vorige veulens zijn op 365 en 356 geboren. Uier ontwikkelt vlot inmiddels. Het andere veulen is al ruim twee maanden en hard toe aan een speelkameraad.
Wij zijn inmiddels weer op stal, werd net 5x gebeld binnen 10 minuten dus maar weer heen. Ze wou heel graag op stal, kling is duidelijk stuk langer dan vanmiddag en de onderkant staat wat open. Dus (hopelijk) zit er wat aan te komen. Maar weer afwachten en in de gaten houden.
Spannend Magic lover!! Hopelijk komt het veulen snel.. fingers crossed hier!
Ik kon cover vanmorgen wel achter het behang plakken.. hij heeft het steigeren ontdekt! Had verkeerde touw eraan dus toen ik een ruk gaf stond ik ineens met alleen een touw. Leuk die panieksluitingen De shet moest het ook ontzien. Wordt tijd dat hij een speel maatje krijgt! Want pfff dat gaat nog wat worden zo!
AnsoDM Dat klinkt idd als een drukke dag. Succes morgen. Ben benieuwd hoe ze het doet.
Kiko Dat wordt spannend dan voor die mensen . Wanneer komt het speelmaatje voor Cover?
WillemijnL Nee ze heeft echt dit jaar ook nog een drachtige merrie. Anders zou ze niet op dit lijstje staan want mensen moeten zich aanmelden bij mij.
Magic_lover Spannend weer . Hopelijk zet het door dit weekend.
Imani_abby haar laatste post was ik het DBT hier en toen was haar merrie nog niet bevallen. Maar ik haal haar idd van de lijst af aangezien ze al een poos niet meer online geweest is
Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen Magic_lover - Ivana - 346 dagen Brusi06 - Finna - 342 dagen Anouschka - Brooke W - 323 dagen
Kiko: ook al zo'n draakhengst dus! Hier ook, molesteerd moeder en Sjanty en die doen weinig tot niets terug! Veulen van Alinka mag hij niet bij in de buurt komen van Alinka, gelukkig maar de kleine frummel!
ML succes!
kiko
Geplaatst: 05-07-24 21:12
Mirjam zeg dat wel ja.. hij denkt dat hij heel leuk is! Hij hangt constant in de staart van mijn shet. Hopelijk is snel de Antibijt binnen.
Nieky ja echt wel. Had al wat linkjes doorgestuurd met info. Het is voor mij pas eerste veulen dus ben nog geen ervaringsdeskundige:-) Ben benieuwd wat het wordt. Als het een hengstje wordt wilde ze ook al hier staan.. ik moet nog afspreken met hem maar het veulen mocht daar al met 4-4,5 maand weg dus dan zou hij eind juli/begin augustus al kunnen komen denk ik. Denk dat het voor Cover en de rest beter is want hij is echt baldadig.
Anoushka ben heel benieuwd naar jouw One Million veulen. Hopelijk komt dat snel.
Jennyk hier doet moeders ook niks. De shet moet nog wel eens van zich af maar meestal gaat ze wegrennen en dat vindt hij maar al te leuk!! Hangt de halve dag in haar staart of bijt in haar kont. Kleine etterbak is het
Snel een vriendje voor Cover Die hebgstveulentjes hier die rotzooien zoveel met elkaar. Ze kunnen al hun energie en testosteron kwijt in hun spel en dan zijn zo veel makkelijker in omgang.
Mijn hengstje staat bij 3 merries (zijn moeder, zijn volle zus van 2 jaar oud en mijn oudste merrie van 27). Moeders en de oudste tolereren geen gedoe. Z’n zus staat nog wel een hoop toe. Zo mag hij niet raak bijten, maar wel bij haar opspringen, al begint ze daar nu ook wel grenzen te stellen. Dat is wel goed voor hem, maar het is wel een vervelende klier af en toe hoor, het is een beetje overal iedereen klieren en dan boomerang weer opnieuw beginnen met het rondje klieren.